Visa fullständig version : Coc#3 vs 100kg i bänk
Vad är coolast, att ta 100kg i bänk eller klämma en coc#3?
Greppstyrka imponerar mer tycker jag.
Greppstyrka imponerar mer tycker jag.
det håller jag inte med om men.
relativt sett mot 100 i bänk så är det mer imponerande.
coc 3 går väl att jämföra med 150-200 i bänk
100 kg bänk tar varannan gymnisse. coc 3 är det inte många gymnissar som stänger
Dumleman
2006-12-13, 15:07
Stänga 125 kg med en hand eller bänka 100 kg med båda armarna?
100kg i bänk kanske var lite väl lite i jämförelse med coc#3 då. :)
Inget av det är coolt men jag lär inte kunna klämma en coc #3.
Ja 100 kg i bänk var ett jävla skitmått jämfört med Coc#3 faktiskt. Säg 160 kg i bänk versus COC#3 istället.
Ja 100 kg i bänk var ett jävla skitmått jämfört med Coc#3 faktiskt. Säg 160 kg i bänk versus COC#3 istället.
eller 250 i marklyft:hbang:
edit:nåja 300 då....
Är det bara jag som inte vet vad "COC#3" står för/betyder :P?
www.ironmind.com
"Captains of Crush"
http://www6.mailordercentral.com/ironmind/prodinfo.asp?number=1253
edit:halldin!
Oh =) Tack så mycket grabbs :)
Wennerberg
2006-12-13, 15:53
CoC 3 är väl fem bilöjarder gånger grymmare.
100 i bänk tar ju nästan alla som tränat lite
Svårt att impa på krogen med att man stänger en CoC#3, lite lättare för folk relatera till bänken.
Lite mer allvarligt så blir jag mer imponerad av CoC#3, 100 i bänk klarar som sagt varannan kotte CoC#3 är det inte lika vanligt att folk kan stänga, dock är det sällan jag ser någon träna med grippers.
/V.
Svårt att impa på krogen med att man stänger en CoC#3, lite lättare för folk relatera till bänken
Du kan ju ta med dig diplomet du får om du stänger den officiellt. :D
Svedberg
2006-12-13, 16:24
Tja vet inte, coc3 är inte så imponerande då många kan stänga den efter några månaders seriös träning. vi är väl några på forumet som tränat 3-6 månader för att klara den.
100kg bänk är väl också rätt mesigt, men jag har aldrig tagit mer än 90. :Virro
Får väl säga coc3 bara för att greppstyrka är coolare :hbang:
Exakt som Svedberg säger, så kan nog de flesta också träna sig till CoC3, som många tränar för att ta 100 kg i bänk. Men befolkningen som tränar med grippers relativt bänk är ju inte ens jämförbar.
Allvarligt alltså, jag har aldrig sett någon med en gripper, ej heller möt någons om disskuterat om grippers irl. Så det är lite svårt att ha en uppfattning om vad som krävs för att stänga en 3a.
Frågan är väl vad som det tar längst tid att träna sig till?
100 pannor i bänkpress kräver ju inte speciellt mycket träning för att bemästra, så i det här fallet är det helt klart mer imponerande med greppstyrkan.
Exakt som Svedberg säger, så kan nog de flesta också träna sig till CoC3, som många tränar för att ta 100 kg i bänk. Men befolkningen som tränar med grippers relativt bänk är ju inte ens jämförbar.
Allvarligt alltså, jag har aldrig sett någon med en gripper, ej heller möt någons om disskuterat om grippers irl. Så det är lite svårt att ha en uppfattning om vad som krävs för att stänga en 3a.
Frågan är väl vad som det tar längst tid att träna sig till?
Det är lite svårt att relatera till hur lång tid det tar att klara CoC 3, har du bra förutsättningar och stark vilja kanske några månader normalt. Men 29/30 (vild uppskattning) personer saknar dem förutsättningarna, och då kan det ta många år eller så lyckas man aldrig stänga CoC 3 trots mycket effektiv träning.
CoC 3 är helt klart mer brutalt :hbang:
100 bänk är ingenting coc 3 är coolt att sätta :)
Thorwaldsson
2006-12-13, 18:01
relativt sett mot 100 i bänk så är det mer imponerande.
coc 3 går väl att jämföra med 150-200 i bänk
100 kg bänk tar varannan gymnisse. coc 3 är det inte många gymnissar som stänger
+1
100 i bänk är ju ingenting jämfört med CoC #3.
Liten Men Fet
2006-12-13, 18:16
Svårt att impa på krogen med att man stänger en CoC#3, lite lättare för folk relatera till bänken.
Lite mer allvarligt så blir jag mer imponerad av CoC#3, 100 i bänk klarar som sagt varannan kotte CoC#3 är det inte lika vanligt att folk kan stänga, dock är det sällan jag ser någon träna med grippers.
/V.
Bara att skaka hand med den störste killen på puben och inte släppa förrens han svimmat.
var kan man få tag på CoC-grippers i Sverige? kostar ju som en hel gripper att frakta till sverige, sen tillkommer säkert tull-kostnader och skit på det.
Fastän jag inte provat grippers alls så med tanke på tidigare inlägg om vad som krävs så låter det onekligen som grippern är tuffare. 100kg bänk är för dom flesta ingen omöjlighet, för dom smo har talang, vikt och grundstyrka kanske något man sätter på första gymbesöket, för andra kanske tar lite längre tid, men ja, knappast något man vill ha i samma mening som ordet imponerande.
coc 3:an... dock så tyckte jag 100 i bänk var jävligt coolt när jag tog det.. då visste jag iofs inte ens vad en gripper var ens :D
Lillgrabben
2006-12-13, 20:21
COC # 3
COC # 3 är ingen "dussinprestation", det är däremot en 100 kgs bänkpress för ( nästan) varje van tränande vägandes över 65-70 kg.
var kan man få tag på CoC-grippers i Sverige? kostar ju som en hel gripper att frakta till sverige, sen tillkommer säkert tull-kostnader och skit på det.
Du slipper garanterat tull om du bara beställer en gripper i taget. Att beställa grippers från Ironmind USA är billigare än att köpa dem i Sverige, speciellt nu när dollarna är så låg.
CoC #4 eller 200kg i bänk? :) Ytterst få som klarar något av dom. Fast det är ifs många fler som bänkar 200kg än stänger CoC #4.
Du slipper garanterat tull om du bara beställer en gripper i taget. Att beställa grippers från Ironmind USA är billigare än att köpa dem i Sverige, speciellt nu när dollarna är så låg.
Ska man börja med CoC Trainer, CoC#1 eler CoC#1.5? Lite svårt att veta då man inte kan känna på dem innan man köper. OM jag vill köpa i Sverige, var köper jag då?
Ska man börja med CoC Trainer, CoC#1 eler CoC#1.5? Lite svårt att veta då man inte kan känna på dem innan man köper. OM jag vill köpa i Sverige, var köper jag då?
Finns ca. 100 trådar om vilken gripper man ska börja med, det kan inte bli särskilt fel i vilket fall så länge du inte köper en jättetung. I sverige kan man köpa RB grippers hos Budo och Fitness, men det är en kass affär så jag rekommenderar den inte även om RB är bra.
Ta Trainer, #1 och #2! Det var dom jag började med en gång i tiden :)
Ta Trainer, #1 och #2! Det var dom jag började med en gång i tiden :)
Tullkuken ska ha stålar då *mini* Har för mig gränsen går vid 400. Så jag tog bara en. Tog ettan. Så får jag väl klämma ett tag och beställa tvåan om ett tag. Rulla sig lite hantel på gymmet sig.
Att stänga grippern imponerar då lätt mer på mig. Fasiken jag var helt chanslös när jag provade och 100 i bänk gjorde jag ju för snart 10 år sen!
Stänga en Coc3 självfallet. Bänka 100 gör dom flesta inom ett år eller två.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.