handdator

Visa fullständig version : Bänka så här? Bra/dåligt?

K.J
2006-12-13, 14:24
Kom att tänka på en grej bara. Hur skulle det bli om man en period körde bänkpress tre dagar i cekcna och då körde 4 repetioner gånger tre set eller 3 repetioner gånger fyra set? Bra/dåligt?

Tacksam för svar.

K.J
2006-12-13, 14:58
Kom att tänka på en grej bara. Hur skulle det bli om man en period körde bänkpress tre dagar i veckan och då kör 4 repetioner gånger tre set eller 3 repetioner gånger fyra set? Bra/dåligt?

Tacksam för svar.

Kom igen nu experterna!

bubbe
2006-12-13, 15:28
Menar du bänkpress 3x4 alt 4x3, skillnaden i upplägget är minimalt.

Ska du ligga på samma vikt varje pass då? eller hur har du tänkt?

Att köra samma vikt, varje pass varannan dag, kommer nog leda till stagnation.

K.J
2006-12-13, 15:41
Menar du bänkpress 3x4 alt 4x3, skillnaden i upplägget är minimalt.

Ska du ligga på samma vikt varje pass då? eller hur har du tänkt?

Att köra samma vikt, varje pass varannan dag, kommer nog leda till stagnation.

Samma vikt, japp, men bara en vecka eller så. Har på något konstigt vis tagit ett kliv TILLBAKA i bänkpress och vågar inte ta i för kung och fosterland på grund av att jag får ont, därav rädsla för skador.

bubbe
2006-12-13, 15:48
Samma vikt, japp, men bara en vecka eller så. Har på något konstigt vis tagit ett kliv TILLBAKA i bänkpress och vågar inte ta i för kung och fosterland på grund av att jag får ont, därav rädsla för skador.

klart man ska vara försiktig om det gör ont, se till att läka ordentligt innan du sätter igång att belasta tungt där du har skadan.

K.J
2006-12-14, 09:14
klart man ska vara försiktig om det gör ont, se till att läka ordentligt innan du sätter igång att belasta tungt där du har skadan.

Tjena. Det är ingen skadadet är tal om i den bemärkelsen, det är väl bara det att jag lätt får ont vid bänkpress. Är väl inte gjord för den övningen :)

Tricklev
2006-12-14, 09:43
Vart får du ont, och i vilket moment av bänkpressen?

K.J
2006-12-14, 15:13
Vart får du ont, och i vilket moment av bänkpressen?

Tja, speciellt högra bröstmuskeln, liksom högt upp nästan framsida axeln du vet? Samt armen. Har haft den axeln ur led två gånger och sedan en gång till riktigt illa.