Visa fullständig version : Blog
http://www.puppyass.blogspot.com/
Jag tyckte bara loggan var fin.
Emoooooooooooooooooooooooooooooooooooo
För att den var svart? Kanske det, orka läsa texten på en blog, skittråkigt ju ;D
Dumleman
2006-12-13, 16:19
Blogg stavas med 2 g på svenska *viktig*.
tossefar
2006-12-13, 16:39
Blogg stavas med 2 g på svenska *viktig*.
Nej, ska det vara svenska så blir det väl ändå Tlogg? Dummer. Det heter blog.
Nej, ska det vara svenska så blir det väl ändå Tlogg? Dummer. Det heter blog.
Nej, ska det vara svenska så blir det blogg. Dummer. Det heter Blogg. *räcker tunga*
Och var får du T:et från? Jag får det annars till Nlogg.
Daniiiel
2006-12-13, 16:45
Nej, ska det vara svenska så blir det blogg. Dummer. Det heter Blogg. *räcker tunga*
Hur vet du det? Hur uttalar man genre på svenska? va va va va säger du nu då.
tossefar
2006-12-13, 16:47
Blog är en förkortning av WeBlog. Blog. Nätlogg skulle då bli Tlogg.
Webb är inte ett ord ;) Bara för att snillen lägger till en extra konsonant till engelska ord så blir det inte svenska.
Daniiiel
2006-12-13, 16:49
Webb är inte ett ord ;) Bara för att snillen lägger till en extra konsonant till engelska ord så blir det inte svenska.
I'm with stupid.
Ah, just det jag tänkte NätLOGG. Blev fel där.
Och självklart kan ord skapas ur andra språk bara genom att lägga till, ta bort eller ändra en eller några enstaka bokstäver. Ordet "logg" är ett bra exempel, som absolut inte är nytt. "Bok" är ett annat.
Leanandtall
2006-12-13, 16:49
http://www.puppyass.blogspot.com/
Jag tyckte bara loggan var fin.
Oh! Hon känner jag. Hon är stenhård. :)
http://www.chaan.se/konsertblog.html
Hur vet du det? Hur uttalar man genre på svenska? va va va va säger du nu då.
För att det är det som brukas.
Genre uttalas [shanger] (saob skriver det [ʃŃ4er]) i mina kretsar. Vart vill du komma?
Dumleman
2006-12-13, 17:09
Alla som inte bor under en sten ute i skogen vet att det stavas blogg på svenska.
Går inte så bra för lag tossefar nu. Du blir nog utröstad nästa öråd. :(
Blogg stavas med 2 g på svenska *viktig*.Och web stavas ned två b också och e-mail heter inte e-mail men du kommer inte få se mig skriva dem på det sättet ändå.
Webb är inte ett ord ;) Bara för att snillen lägger till en extra konsonant till engelska ord så blir det inte svenska.Men på svenska heter det säkert logg och inte log, så vi får döpa om syslogd och whatever.log och grejer också, sedan kanske vi skulle kalla det bblogg också för webb är ju ett ok svenskt ord ;)
Varför man översätter en engelsk förkortning till svenska vettefan, ska vi översätta it's med kanske?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.