Visa fullständig version : Hur otroligt lite mat man igentligen kan ata
Nar jag inte har tid/mojlighet att trana sa maste man ata sa otroligt lite for att inte ga upp i vikt..
Satt och raknade pa mitt mat intag idag och idag har jag bara atit frukost,lunch,middag och en mellis.
Frukost- 1 macka med avocado och 1 burk tonfisk
Lunch - 50 gram notter, 1 bagel, 100 gram kalkon och en sallad utan dressing
Mellis - beef jerkey 100 g = 200 kcal
middag - soppa,brod,sallad
Fick allt det har till 2400 kcal och det ar vad jag behover for en dag nar jag inte tranar. Man gar ju konstant hungrig! :(
Ingen aning vad jag ville saga med posten mest reflektera lite.:D
Nar jag inte har tid/mojlighet att trana sa maste man ata sa otroligt lite for att inte ga upp i vikt..
Satt och raknade pa mitt mat intag idag och idag har jag bara atit frukost,lunch,middag och en mellis.
Frukost- 1 macka med avocado och 1 burk tonfisk
Lunch - 50 gram notter, 1 bagel, 100 gram kalkon och en sallad utan dressing
Mellis - beef jerkey 100 g = 200 kcal
middag - soppa,brod,sallad
Fick allt det har till 2400 kcal och det ar vad jag behover for en dag nar jag inte tranar. Man gar ju konstant hungrig! :(
Ingen aning vad jag ville saga med posten mest reflektera lite.:D
Hur fan räknar du nu då? Jag får det till runt 1000kcal i mitt huvud, ut med lite nogrannare mått och hur du räknar.
Jag kan äta 3 ordentliga mål mat på runt 1600kcal under deff. så jag fattar inte hur du kan få 2400 till lite :D
Edit: men visst, nötter och bröd kan ju dra iväg, om det är mycket bröd vill säga.
bara in med mer grönsaker och rotfrukter, och potatis!
Det som skulle kunna göra dig lite mindre hungrig kanske är att skippa lite fett. Vet inte om du räknat på ditt intag, men 50 g nötter skulle jag inte äta om jag försökte hålla igen på energin. Du har ju dessutom ätit en avocado som också är fet.
Grönsaksblandningar är energisnåla och mättande, lägg till sådant kanske?
Om du nu ville ha tips.
Maten du äter ser inte så mättande ut.
Med soppa ber man ju om att få gå hungrig :D
King Grub
2006-12-13, 10:57
Soppa är känt för och bekräftat att vara mycket mättande.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15639159&query_hl=1&itool=pubmed_docsum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15639159&query_hl=1&itool=pubmed_docsum
happ....... tycker det borde vara som att dricka något men vad fel man kan ha
Det är faktiskt sant. Här i stan pratar alla om hur soppa mättar bra. Prosten öppnar alltid gudtjänsten med att lovprisa soppan.
happ....... tycker det borde vara som att dricka något men vad fel man kan ha
Mjo, men det mättar nog bra i förhållande till kalorierna man får i sig. Man kan äta sig mätt på soppa, räcker kanske inte med en skål. När man gjort det har man nog inte fått i sig speciellt mycket kalorier.
Hur fan räknar du nu då? Jag får det till runt 1000kcal i mitt huvud, ut med lite nogrannare mått och hur du räknar.
Jag kan äta 3 ordentliga mål mat på runt 1600kcal under deff. så jag fattar inte hur du kan få 2400 till lite :D
Edit: men visst, nötter och bröd kan ju dra iväg, om det är mycket bröd vill säga.
bara in med mer grönsaker och rotfrukter, och potatis!
Jag har otroligt svårt att få det där till 2400 kcal.. ge lite siffror på din uträkning.
Mer kött, mättar bra och ger inte så mycket energi.. nötter känns tvärtom imo.
Nyponsoppa? Finns ju till och med en "kalorisnålare" version. Som om nypon soppa vore kcal rikt?
Vilka soppor är bra då (snål på kalorier men mättande)? Någon som klämmer på ett super recept? :)
ok nu ska vi se
frukost- 1 macka 50 g = 150 kcal
1 avocado = 150 kcal
1 burk tonfisk = 150 kcal
450 kcal
Lunch - 50 gram notter = 250 kcal
1 bagel = 300 kcal
100 gram kalkon = 100 kcal
Sallad = 200 kcal
850 kcal
mellis - beef jerkey = 200 kcal
200 kcal
middag - 2 tallrikar soppa - 400 kcal
3 skivor brod = 450 kcal
850 kcal
=2350
Det var sa har jag raknade. Raknade jag ratt pa soppa? hur mycket innehaller en vanlig tallrik?
Tror jag ser det har som lite mat eftersom jag ar van att ata uppat 3 000+
Som manga har sagt blir man inte sarskilt matt pa brod och notter, ska bytas ut mot potatis,ris och gronsaker sa kan jag nog ata mer :)
Bagels ar samma sak men det kan jag omojligt vara utan det ar sa underbart! :D
som tex idag bytte jag ut notterna mot keso och lite extra kalkon och det kandes mycket battre, drack lite mjolk till det ocksa och kom upp till samma kalorie niva.
potatis och magert kött mättar bra för lite kalorier.
ok nu ska vi se
frukost- 1 macka 50 g = 150 kcal
1 avocado = 150 kcal
1 burk tonfisk = 150 kcal
450 kcal
Right, skippa avocadon eller brödet och ät en omelett eller gröt så står du dig bättre. Tonfisken är i vatten antar jag? Äter du en hel burk vid frukosten?
Lunch - 50 gram notter = 250 kcal
1 bagel = 300 kcal
100 gram kalkon = 100 kcal
Sallad = 200 kcal
850 kcal
Här skulle jag skippa både bagel och nötterna, 550 kcal som du kan lägga på saker som faktiskt mättar, typ kycklingfile, råris, fullkornspasta, potatis, och olika grönsaksblandningar. Vad har du hittat för sallad som ger dig 200kcal? Jag antar att det inte är bara en grönsallad?
mellis - beef jerkey = 200 kcal
200 kcal
Tja, gillar du det så ät på, men inte fan mättar de något, det är snacks i min värld, innehåller mycket energi på liten yta. Jag blir bara mer hungrig av jerky.
middag - 2 tallrikar soppa - 400 kcal
3 skivor brod = 450 kcal
850 kcal
=2350
Minska på brödet, det mättar inget. Soppa är bra mat, men ät mera grönsaker och rotfrukter, kanske lite bönor och kikärtor, vad är det för soppa?
Det var sa har jag raknade. Raknade jag ratt pa soppa? hur mycket innehaller en vanlig tallrik?
Tror jag ser det har som lite mat eftersom jag ar van att ata uppat 3 000+
Som manga har sagt blir man inte sarskilt matt pa brod och notter, ska bytas ut mot potatis,ris och gronsaker sa kan jag nog ata mer :)
Bagels ar samma sak men det kan jag omojligt vara utan det ar sa underbart! :D
som tex idag bytte jag ut notterna mot keso och lite extra kalkon och det kandes mycket battre, drack lite mjolk till det ocksa och kom upp till samma kalorie niva.
Ja, ingen aning om vad en taldrik soppa innehåller, lite skillnad på en redd ostsoppa och en vatten/buljongbaserad kött och grönsakssoppa.
Right, skippa avocadon eller brödet och ät en omelett eller gröt så står du dig bättre. Tonfisken är i vatten antar jag? Äter du en hel burk vid frukosten?
Har kopt Havregryn sa det blir grot till frukost med borjan imorgon.
Maste bara lagga till nagot protein till det. alltid tonfisk i vatten och alltid en hel burk :). Avocadon den dagen var mest for att lyxa till det och for att fa i mig nyttigt fett.
Här skulle jag skippa både bagel och nötterna, 550 kcal som du kan lägga på saker som faktiskt mättar, typ kycklingfile, råris, fullkornspasta, potatis, och olika grönsaksblandningar. Vad har du hittat för sallad som ger dig 200kcal? Jag antar att det inte är bara en grönsallad?
Testade idag att skippa notterna och ersatte det med keso och lite mer kalkon fick till och med i mig lite mjolk och var enda uppe i samma kcal-nava, kandes mycket battre. Bageln kommer jag inte kunna skippa :) den ar sa otroligt god sa det gar inte.
Salladen var hyffsat stor med morotter,paprika,broccoli,vitkal,sallad.
Tja, gillar du det så ät på, men inte fan mättar de något, det är snacks i min värld, innehåller mycket energi på liten yta. Jag blir bara mer hungrig av jerky
Beef jerkey ar en av Amerikas underverk, hade aldrig testat det forens jag kom hit! Det ar sa dyrt sa det kan jag absolut tanka mig att ata mindre av...
6,95$ for en pase..
Minska på brödet, det mättar inget. Soppa är bra mat, men ät mera grönsaker och rotfrukter, kanske lite bönor och kikärtor, vad är det för soppa?
Soppan den dagen var en potatis/gronsakssoppa. Fast man sag gradden och fettet flyta runt..tyvar ar det inte mitt beslut om det ska vara gradde och olja i eller inte,Gronsaker ska jag se till att ata mer av!
Ja, ingen aning om vad en taldrik soppa innehåller, lite skillnad på en redd ostsoppa och en vatten/buljongbaserad kött och grönsakssoppa.
tack :), btw mina svar ar i fet stil :)
Du behöver ju inte avstå från bagel jämt, men om du tillåter dig att äta en bagel varannan dag och kanske beef jerky två gånger i veckan? Då kan du ju lägga dig på en bra nivå och ändå få äta dig ordentligt mätt ibland iaf.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.