Visa fullständig version : För bra för att vara sant?
Longshot
2006-12-12, 18:50
Hejsan,
De senaste två veckorna har ett grymt koncept startats. I Februari 1999 så startade ett par killar i USA ett reklam koncept där du kunde
ladda ner deras viewbar (som lägger sig längst ner i din webbläsare när du surfar). I denna ”viewbar” visades reklam ifrån företag som dem
hade samarbeta med. Du fick betalt för den tiden du hade ”viewbaren” uppe när du surfade.
Detta företag hette AllAdvantage.com . Jag vet inte om du har hört talas om det men dem hade sammanlagt 10 miljoner medlemmar och gjorde
utbetalningar på över $100 miljoner till sina medlemmar. De hade en del problem med tanke på den otroligt snabba expansionen och i och med
IT-crashen 2000-01 blev de tvungna att stänga ner sin verksamhet efter för mycket problem.
NU för lite mer än två veckor sedan har nu samma personer precis startat samma koncept/företag, Agloco. De har finslipat konceptet och nu
bestämt sig för att verkligen revolutionera Internet med det här konceptet (10 miljoner medlemmar i deras första försök). Agloco är helt
nystartat och bara ett par veckor gammalt så här finns det möjligheter. De har t.o.m. inte släppt ”viewbaren” än!
Det är gratis att bli medlem. Det är inte bindande, Du kan tipsa vänner och dem ”reggar” sig gratis. Du kommer aldrig att behöva betala
något, inga produkter att sälja utan en enkel hobby som kan ge bra med pengar på lite sikt. Du skall endast ha uppe deras ”viewbar”
(reklambanner) längst nere i din webbläsare (finns enkla instruktioner om detta på hemsidan) under tiden du surfar och desto fler personer
du tipsar desto mer tjänar du. Det är allt du ska göra.
Alla pengar som du tjänar kommer du att kunna se online när du är inloggad. För att sedan kunna ta ut pengarna ska ni givetvis inte lämna
ut något kontonummer utan det kommer att komma bra utbetalnings alternativ.
Men först tycker jag att du ska se det som en mindre hobby och bara testa lite och tycker du det verkar enkelt och kul så är det bara till
och köra. Det finns bra pengar att tjäna och oerhört enkelt att bygga upp en organisation. Utav dem 10 personer som jag hittills frågat har
9 sagt JA och dessutom börjat tipsat andra och då har jag bara hållit på i 4 dagar.
Det är jätte viktigt att när du registrerar dig så ”regga” dig via denna länken så även jag får en liten krona
Gå gärna in och läs lite mer om konceptet/företaget så kan du även se bild på hur ”viewbaren” ser ut.
På hemsidan kan du även räkna ut vad du kan tjäna om du värvar ”si och så” många. Men glöm inte att när du ”reggar” dig så använd länken
ovan. Ett super tack! Hör gärna av dig om du har några frågor.
Men tänk på att, med tanke på att de precis har startat så kan du inte än ladda ner deras ”viewbar” utan den kommer om ett par veckor så
det är ett kanon tillfälle att börja och tipsa vänner nu i början.
Nå?
Jag är inte så insatt i internetdjungeln. Är detta fullt lagligt och funkar det?
backflash
2006-12-12, 18:52
bränn datorn, spola ner askan i toaletten och skvätt vigvatten där datorn stod.
Ah, don't do it är väl mitt svar.
Longshot
2006-12-12, 18:53
bränn datorn, spola ner askan i toaletten och skvätt vigvatten där datorn stod.
Ah, don't do it är väl mitt svar.
Utveckla gärna =)
King Grub
2006-12-12, 18:56
Verkar (faktiskt) vara ett legitimt företag, även om det inte gick så bra efter ett tag.
http://en.wikipedia.org/wiki/AllAdvantage
Företag betalar för att deras reklam ska visas och de som laddar ner baren kollar knappt på reklamen... Känns som lurade företag kanske?
Shakemynuts
2006-12-12, 19:01
Vet inte om exakt det där företaget. Men jag har varit med och haft sån där reklam på min dator.
Datorn blir ganska seg med all reklam man har uppe.
Sen så behöver man oftast en viss summa pengar för att kunna plocka ut dom, så brukar man få en check.
Eftersom dom får pengar av företagen som har all reklam, så tjänar ju dom pengar på det, men sina pengar får man.
Brooklyn
2006-12-12, 19:02
hur mkt pengar handlar det om "shakemynuts" ?
Min dator går nog inte att få segare är jag safe då?
backflash
2006-12-12, 19:03
Utveckla gärna =)
De försökte väl för ett bra tag sen, och även om de är uppe igen (är de öht uppe igen?) så ser jag ingen orsak till att det skulle gå bättre den här gången. Brevet i sig stinker av pyramidspelsliknande retorik och bara det borde vara ett skäl till att undvika det. Pengar? Javisst, antagligen inte särskilt mycket dock och de fås väl som check - vilken kostar att lösa ut.
Så om man ska tolka statistiken rätt så betalades 7 miljoner svenska kronor ut i snitt till varje medlem? ... :D
Shakemynuts
2006-12-12, 19:08
hur mkt pengar handlar det om "shakemynuts" ?
Jaadu, hur mycket var det. Tror det handlade om 50 cent i timmen. Säg att man har på datorn med reklam 8 timmar då under natten man sover. Då blir det 4 dollar som då låg på 10kr och det blir 40kr om dagen.
Men nu vet jag inte hur det är med den här nya och just detta företag.
Det var säkert 2 år sen jag gjorde detta.
NiXPhoenix
2006-12-12, 19:09
Nå?
Jag är inte så insatt i internetdjungeln. Är detta fullt lagligt och funkar det?
Ja det här är säkert sant.
"Jag vet inte om du har hört talas om det men dem hade sammanlagt 10 miljoner medlemmar och gjorde
utbetalningar på över $100 miljoner till sina medlemmar."
Om du tänker efter i ett par sekunder och kollar hur mycket det blir per medlem i snitt så är det $10...
Woohooo, det är ju en mindre förmögenhet. :laugh:
Longshot
2006-12-12, 19:10
De försökte väl för ett bra tag sen, och även om de är uppe igen (är de öht uppe igen?) så ser jag ingen orsak till att det skulle gå bättre den här gången. Brevet i sig stinker av pyramidspelsliknande retorik och bara det borde vara ett skäl till att undvika det. Pengar? Javisst, antagligen inte särskilt mycket dock och de fås väl som check - vilken kostar att lösa ut.
Håller med. Gillar inte heller pyramidbranshen. Frågan man ställer sig är hur mycket pengar det handlar om.
Cerberus
2006-12-12, 19:10
Jag var medlem på alladvantage för många år sen, dock tog det ju sån jävla tid att tjäna ngn ansenlig summa(måste tjäna ihop så de kan skicka check) och till slut gav jag upp för det krävdes att så många joinade via min länk vilket ingen gjorde :P
NiXPhoenix
2006-12-12, 19:11
Håller med. Gillar inte heller pyramidbranshen. Frågan man ställer sig är hur mycket pengar det handlar om.
Ett par hundringar om du sliter hårt i några månader och har tur.
40kr om dagen under en längre tid, ja då har man lyckats bra i såna här sammanhang.
Longshot
2006-12-12, 19:18
Skit med andra ord.
Det är herrarna på täppan som driver bolaget som kommer tjäna den riktiga degen =)
Shakemynuts
2006-12-12, 19:19
40kr om dagen under en längre tid, ja då har man lyckats bra i såna här sammanhang.
Ja alltså man tjänar väl inte ens på 40kr om dagen med tanke på de extra elkostnaderna med att ha på datorn dom där extratimmarna hehe.
Jag skulle hellre satsa på den vinsten som pappan i Telia-reklamen kommer över!
10 miljoner ffs!
Longshot
2006-12-12, 19:24
Ja alltså man tjänar väl inte ens på 40kr om dagen med tanke på de extra elkostnaderna med att ha på datorn dom där extratimmarna hehe.
Lite offtopic
Om du har vanlig dator och skärm, och har på den dygnet runt i ett år så kostar det i runda slängar 3kr/dygn.
Shakemynuts
2006-12-12, 19:26
Lite offtopic
Om du har vanlig dator och skärm, och har på den dygnet runt i ett år så kostar det i runda slängar 3kr/dygn.
Jasså? Jag har hört mer runt 3000kr extra.
Sen så beror väl det lite på vilken elleverantör osv man har? radhus, villa osv.
Egentligen inte off topic, då det KANSKE (inte ens det antagligen) finns nån som funderar och då är ju detta att veta av värde.
flenders
2006-12-12, 19:30
Många har ändå igång sina datorer dygnet runt. Folk som laddar hem mycket, folk som har servrar. För dem att sätta igång det är oerhört smart. Visst, det är inga stor summor men istället för att gå minus 2k på ett år i driftkostnader så tjänar dom ~12 tusen om året (ifall vi räknar med att de tjänar 40k/dag och driftkostnaderna är 5kr/dag).
Jag kommer ihåg när det kom. Har för mig att det fanns en inbyggd sensor som gjorde att tiden inte räknades då man idlade. Men man kan ju träna en hamster så att den går och knuffar omkring musen lite.
Longshot
2006-12-12, 19:35
En annan intressant sak.
Brevet
Detta företag hette AllAdvantage.com . Jag vet inte om du har hört talas om det men dem hade sammanlagt 10 miljoner medlemmar och gjorde
utbetalningar på över $100miljoner till sina medlemmar
Sen kollar man på http://en.wikipedia.org/wiki/AllAdvantage
During its nearly 2 years of operation, it raised nearly $200 Million in venture capital and grew to more than 10 million members in its first 18 months of operation
Tror nog att dem fyra skaparna gotta sig ganska fint med dem $100 000 000. :thumbup:
Jag kommer ihåg när det kom. Har för mig att det fanns en inbyggd sensor som gjorde att tiden inte räknades då man idlade. Men man kan ju träna en hamster så att den går och knuffar omkring musen lite.
eller bara ladda hem mouseclick som går skiten åt dig
Tja, det där var en stor grej för några år sedan. I grund och botten är problemet att man knappast tjänar något, och det räcker inte med att ha datorn på, man måste få programmet att tro att den används genom att röra på musen hela tiden. Själva pyramidspelsdelen hade väl varit acceptabel om det gav några pengar, men pengarna man får är verkligen extremt futtiga i förhållandet till arbete som krävs för att få folk att använda det.
40kr om dagen under en längre tid, ja då har man lyckats bra i såna här sammanhang.Varför tror du det?
NiXPhoenix
2006-12-12, 19:50
Varför tror du det?
Baserat på vad folk på svenska forum och en del vänner som provat tjänat på det hela.
De flesta som laddade ner AllAdvantage eller något liknande fick aldrig några pengar överhuvudtaget pga vissa minimibelopp.
Jag har istället ägnat mig åt något mycket mer seriöst, har deltagit i olika undersökningar om produkter och varumärken. För varje undersökning så får man lite poäng som efter en tid kan lösas in till olika checkar och kuponger. Biobiljetter kanske var det som var mest eftertrakat, även rabattcheck på ICA tror jag och möjlighet att skänka en mindre summa till WWF. Det var typ Temo (ett känt undersökningsföretag) som jag var medlem hos, de som betalar är så klart företagen som beställt de olika undersökningarna.
Höll på med såna där undersökningar i minst ett år, säkert två, det kom kanske bara en eller som mest två i månaden där man hade rätt profil. Problemet var bara att när jag mailat och frågat hur många poäng jag haft, om jag kunde lösa ut det osv så har jag inte fått svar utom en enda gång. Finns ingen som helst länk i undersökningarna eller på deras hemsida om att kunna plocka ut sina poäng, det står bara om det i vissa av mailen man får och att man ska maila de för mer information.
Helt värdelöst.
NiXPhoenix
2006-12-12, 20:04
Uppdatering på ovanstående:
Företaget det rörde sig om var Temo, den som vill kan ju kolla in deras sida om belöningarna här.
http://www.temo.se/dok/proj/internetpoolen.html
Provade Alladvantage när det fanns och inte blev det många kronor efter en lång tids användande. Orkade inte ens betala ut det tror jag.
Jag skulle dissa det av flera skäl...
1: jag är ingen fan av reklam, blir bombarderad med det så det räcker
redan när jag surfar.
2: jag är kategoriskt emot alla system där man ska käna på att värva andra
till något företag eller produkt, en bra produkt säljer sig självt.
3: Det rör sig om småpengar, jobba någon timme extra i månaden och du
får mer pengar för mindre besvär
En annan intressant sak.
Brevet
Sen kollar man på http://en.wikipedia.org/wiki/AllAdvantage
Tror nog att dem fyra skaparna gotta sig ganska fint med dem $100 000 000. :thumbup:
Haha, det är helt underbart att någon var intresserad av att investera ca. 1,5 miljarder i riskkapital i ett sånt här bolag.
Substans någon :D
Jag använde en massa såna där "bars" när det var ett nytt koncept och Alladvantage var det enda företaget som jag faktiskt fick en check från. Dock är det nog svårt att tjäna några större summor på det.
Så om man ska tolka statistiken rätt så betalades 7 miljoner svenska kronor ut i snitt till varje medlem? ... :D
Ja, om 10 dollar är 7 miljoner kronor.
De försökte väl för ett bra tag sen, och även om de är uppe igen (är de öht uppe igen?) så ser jag ingen orsak till att det skulle gå bättre den här gången. Brevet i sig stinker av pyramidspelsliknande retorik och bara det borde vara ett skäl till att undvika det. Pengar? Javisst, antagligen inte särskilt mycket dock och de fås väl som check - vilken kostar att lösa ut.Klart det är pyramidspel och att de som är med i toppen och tipsar andra och får dem under sig tjänar mest, det förhindrar ju dock inte att han också kommer tjäna en del på att visa reklamen. Frågan är dock om man vill ha en massa jävla reklam på sin dator, jag klarar mig utan.
Ja det här är säkert sant.
"Jag vet inte om du har hört talas om det men dem hade sammanlagt 10 miljoner medlemmar och gjorde
utbetalningar på över $100 miljoner till sina medlemmar."
Om du tänker efter i ett par sekunder och kollar hur mycket det blir per medlem i snitt så är det $10...
Woohooo, det är ju en mindre förmögenhet. :laugh:Antagligen fick väl en jäkla massa typ $1 medans några fick några tusen dollar också.
Jasså? Jag har hört mer runt 3000kr extra.
Sen så beror väl det lite på vilken elleverantör osv man har? radhus, villa osv.
Egentligen inte off topic, då det KANSKE (inte ens det antagligen) finns nån som funderar och då är ju detta att veta av värde.Nej, så dyrt är det nog inte, men tillräckligt dyrt för att man borde slå av den men orka, då kanske man missar msgs!
Elpriserna skiljer sig ju inte så mycket åt, sålänge man inte har EfterblivnONs tillsvidare och vad det nu kallar det andra priset, de som inte är rörliga eller bundna 1/3/.. år, skitdyra är de, 1.18 resp 1.20 kr / kwh inkl allt. Vettigt elpris just nu är väl runt 0.95 kr / kwh.
Jag var med i den svängen men fick aldrig några pengar. För att överhuvudtaget kunna få ut några pengar så måste du ha massor av folk som signat upp under dig. Alltså i en "pyramid".
Det man också ska tänka på är att alla svenska banker tar ut en hög avgift för inlösning av utländsk check. Tror det ligger mellan 150 och 500kr.
Det fanns en hisklig massa liknande företag som Alladvantage runt år 2000. Nästan alla fick lägga ner när sponsorföretagen märkte att ingen egentligen kollade på deras reklam. Det var fler medlemmar som ägnade sig åt att fuska till sig timmar än som faktiskt tittade på reklamen. Detta ledde till att dessa reklambanner-företag implementerade fler och fler säkerhetsåtgärder i sina program som skulle se till att man faktiskt satt framför datorn och såg bannern. Detta i sin tur ledde tillslut till att de inkorporerade spywaren blev så nitiska att det inte gick att använda dem och ingen fick utbetalningar längre.
Den branchen tror jag är helt död.
/Jazz
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.