Visa fullständig version : Merengue
Är det någon som dansat Merengue förut? Jag ska dansa imorron och skulle bara vilja veta lite om grunderna i Merengue.
Hittade en film på youtube, men jag anar att utförandet inte kommer vara lika snyggt eller avancerat då vi ska dansa för första gången.
DExpTjbnssM
Det här kan vara en av de sämsta lögnerna jag har sett för att folk ska tro att man umgås med tjejer.
Det här kan vara en av de sämsta lögnerna jag har sett för att folk ska tro att man umgås med tjejer.
:confused: Jag ska dansa i skolan. På gymnastiken.
Det här kan vara en av de sämsta lögnerna jag har sett för att folk ska tro att man umgås med tjejer.:laugh: :laugh: :laugh:
backflash
2006-12-11, 19:13
daler mehndi goes latin i början?
:D
Löjtnant Blank
2006-12-11, 19:18
Dummaste tråden den här månaden. Förväntar du dig verkligen att någon ska lära dig merengue här på forumet - i skrift? Vill du att vi ska berätta för dig hur grunderna i 69:an utförs också?
Det är väl en jävla skillnad på att dansa och slicka *****. Ge dig för fan.
Löjtnant Blank
2006-12-11, 19:30
Det är väl en jävla skillnad på att dansa och slicka *****. Ge dig för fan.
Ha, ha. Inte så stor som du tror, ty kärlekens och dansens språk äro snarlika. För att bemästra dansgolven och kvinnornas trosor behöver du praktik, inte teori.
Tigerkotten
2006-12-11, 22:05
Tipset jag kan ge dig, är att det är som att gå. Stampa med fötterna fram o bakåt, åt sidorna osv. Bara känna tempot :)
Svårt o förklara som sagt, eller jag tror merengue var så iaf :D
Löjtnant Blank
2006-12-11, 23:39
Bump!
Jag tänkte börja träna judo nästa vecka. Kan någon berätta hur man gör?
Alltså, merengue BORDE egentligen vara lätt, eftersom det i stort sett inte finns några steg, eller om man uttrycker det så, steget är som ett varnligt "gångsteg", ungefär lika avancerat som tryckade i mellanstadiet. Man promenerar runt, runt helt enkelt. Är man, som undertecknad, svenskt stel i "mittpartiet" är det dock trots detta ett HELVETE att få det att se ut som merengue, och inte som ett par dansande fötter som transporterar runt en container.
Edit: Nybörjarkillars största problem brukar, enligt min erfarenhet, tämligen oavsett vilken dans det gäller, vara att komma över skräcken för att vidröra tjejen. Det är aningen svårt att känna åt vilket håll kavaljeren för om han envisas med att hålla händerna 1 cm ovanför/utanför en.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.