handdator

Visa fullständig version : Nær sjælvførtroendet fått sig en tørn.

stora_starka_jätten
2006-12-11, 17:11
Ett sjælvførtroende byggs ju upp under lång tid och kan raseras snabbt..

Exempel: Man upplever sig vara ganska dukitg på sitt jobb man gør sitt bæsta och så får man pløtsligt kritik av sin arbetsgivare som menar att man inte jobbat tillræckligt bra och man upplever att man verkligen gjort sitt bæsta...

Man ska inte fortsætta på jobbet kan tillæggas..

Hur tacklar man en sådan situation utan att tappa av sitt sjælvførtroende.. hur går man vidare??

fintelligens
2006-12-11, 17:18
Sätter på lugn musik, och tar ett bad.

aliquis
2006-12-11, 17:22
Får man fråga vad det var för jobb?

Jag vet inte, man får väl söka ett nytt antar jag, jag vet ju inte hur mycket du tog åt dig och hur hårt det tog.

Shakemynuts
2006-12-11, 17:57
Man kanske helt enkelt inte passade för det jobbet.
Vissa personer är bra på något, vissa är det helt enkelt inte.
Du lär ju va bra på massa andra saker helt enkelt. Så det är nog ingen fara! :thumbup:

nutz
2006-12-11, 17:59
Man begrundar vilka grunderna är eller kan vara för påståendet.

MilkmaN
2006-12-11, 18:38
Man begrundar vilka grunderna är eller kan vara för påståendet.

+1

Är det sant är det bara rakhyveln som gäller direkt.

backflash
2006-12-11, 18:48
Nåväl, nu vet jag inte hur allt ser ut. Hursomhelst, det där är ett av de största skälen till våld på arbetsplatsen - även om kritiken KAN vara välgrundad. Inget du kanske behöver poängtera, men något du kan tänka på själv för din egen skull. Dock skulle jag tro att det snarare är din självförmåga som fick sig en törn, det du anser att du gör på ditt jobb och hur du gör det (anser dig klara av det). Och där har du redan ett tips, fråga din arbetsgivare var felet låg. Oavsett vad h*n säger kan du lära dig av det. Tänk bara inte att saker och ting inte går att förändra. Gnäller h*n bara så tänk på att du inte ska arbeta kvar där, du 'gör' därmed något åt det. Är kritiken motiverad så försök ta åt dig av kritiken och kanske försök förändra något utifrån den. Osv... lås dig bara inte vid tanken att du inte kan påverka det.

Kwon
2006-12-11, 22:02
Tror du verkligen detta har att göra med din arbetsiinsats eller kan det vara så att du blivit avskedad på grund av andra saker månne?

Att klaga på din arbetsinsats kan ju även vara the easy way out for chefen.

Dvs det BEHÖVER inte vara din insats, han säger bara så. Det kan vara något annat han är missnöjd med.

Eller så anser han helt enkelt att du är en slacker. Men låter konstigt då du själv anser du har arbetat duktigt.

Antingen han ni två helt olika begrepp om bra arbete eller så ligger någonting annat bakom.

dynamo
2006-12-11, 22:11
Ett sjælvførtroende byggs ju upp under lång tid och kan raseras snabbt..

Exempel: Man upplever sig vara ganska dukitg på sitt jobb man gør sitt bæsta och så får man pløtsligt kritik av sin arbetsgivare som menar att man inte jobbat tillræckligt bra och man upplever att man verkligen gjort sitt bæsta...

Man ska inte fortsætta på jobbet kan tillæggas..

Hur tacklar man en sådan situation utan att tappa av sitt sjælvførtroende.. hur går man vidare??

Får du sparken eller är det ditt val att sluta? Om det är några oklarheter eller ifall du tror att det ligger nån missuppfattning till grund för detta, så prata med chefen.

Vet inte. Den gången en arbetsgivare sa nått liknande till mig och jag tog illa vid mig, så var det obefogat. Det var en inkompetent chef. Det i sig rubbade inte mitt självförtroende mycket alls. Däremot tappade jag allt förtroende för chefen.

Efterföljande eventuell arbetslöshet är nog det som tär mest på självförtroende. Söka jobb utan att få nått. Känna sig meningslös.

Jag rekommenderar alltså att du tar vad skitjobb som helst, hellre än att bli arbetslös iaf.

mangemani
2006-12-11, 23:03
man lär sej av sina misstag skulle jag vilja säga.
ta kritiken och gör nått bra utav den,typ tänk "vad kan jag nu göra för att utföra denna arbetsuppgift bättre".
alla får väl nångång lite kritik från sin chef,inget fel eller ovanligt med det,vissa blir arg/ledsen och vissa hanterar detta på ett bra sätt(typ det som jag nyss skrev).

Kwon
2006-12-11, 23:11
man lär sej av sina misstag skulle jag vilja säga.
ta kritiken och gör nått bra utav den,typ tänk "vad kan jag nu göra för att utföra denna arbetsuppgift bättre".
alla får väl nångång lite kritik från sin chef,inget fel eller ovanligt med det,vissa blir arg/ledsen och vissa hanterar detta på ett bra sätt(typ det som jag nyss skrev).

Problematiken med detta mange, är att jag antar att trådskaparen ansåg att han gjorde sitt arbete föredömligt och att det ej fanns någonting han skulle kunna förbättra/utföra på ett mer föredömligt sätt.

Detta verkar ju tydligen ha kommit som en chock för honom, då han ansåg att han utförde sitt arbete utmärkt.

Detta var ju inte "kritik från chefen", utan chefen ansåg rakt av att trådskaparen inte skött sitt jobb och således blev kickad.

Vad skulle han kunnat ha gjort bättre om han ansåg att han gjort allting perfekt och kanske mer än vad som krävdes?

Detta låter suspekt.

mangemani
2006-12-11, 23:14
ok,jag kanske var lite slö och läste inte igenom allt som skrivits i tråden,så jag såg ej att han blivit kickad,men inlägget var inte bara menat till honom,utan till alla typ.