Visa fullständig version : Styrkelyft på tv
A.Pahkamaa
2006-12-10, 20:53
http://svt.se/content/1/c6/71/73/33/1207-styrkelyft.asx
Högerklicka och spara.
BigForre
2006-12-10, 21:33
Är nästan aldrig inne här på styrkelyftsdelen och kikar, men idag var jag det. Gillade inslaget, bra gjort svt :thumbup:
BigForre
2006-12-10, 23:09
Såg precis inslagget på vanliga tvn, svt24. Tänkte tippsa om att de sa något om ett till inslag imorgon på sporten, med någon lyftande doktor. Om någon vet mer om när och vad det är så får ni gärna skriva det.
the_PL_man
2006-12-11, 00:03
Imorgon 22.00 kommer ett inslag med Anders Eriksson (EM mästare på slutet av 80-talet, Öjebyare) som har skrivit en mkt intressant doktorsavhandling vid namn :
"STRENGTH TRAINING AND ANABOLIC STEROIDS
A comparative study of the vastus lateralis, a thigh muscle and
the trapezius, a shoulder muscle, of strength-trained athletes"
Rekommenderad läsning!
mvh
the_PL_man
Såg precis inslagget på vanliga tvn, svt24. Tänkte tippsa om att de sa något om ett till inslag imorgon på sporten, med någon lyftande doktor. Om någon vet mer om när och vad det är så får ni gärna skriva det.
Blir förvirrad. Vilken dag är imorgon? Måndag eller Tisdag?
Imorgon 22.00 kommer ett inslag med Anders Eriksson (EM mästare på slutet av 80-talet, Öjebyare) som har skrivit en mkt intressant doktorsavhandling vid namn :
"STRENGTH TRAINING AND ANABOLIC STEROIDS
A comparative study of the vastus lateralis, a thigh muscle and
the trapezius, a shoulder muscle, of strength-trained athletes"
Rekommenderad läsning!
mvh
the_PL_man
Vilken kanal är det då? Svt1,2 eller 24?
NisseEriksson
2006-12-11, 14:51
Vilken kanal är det då? Svt1,2 eller 24?
SVT 1 dvs idag på måndag
SVT 1 dvs idag på måndag
kl 22.00?
NisseEriksson
2006-12-11, 19:32
kl 22.00?
22.03 nåt sånt. kolla i tvtidningen vetja?
Länk till reportage och klipp:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21335&a=720034&lid=puff_720034&lpos=lasMer
the_PL_man
2006-12-12, 13:38
Hmmm, jag får inte videon till att funka. Den startar inte.
Några tips ?
/the_PL_man
Länk till reportage och klipp:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=21335&a=720034&lid=puff_720034&lpos=lasMer
Jag får inte min skitspelare att lira det där heller.
funkar inte för mig heller, men andra klipp på samma sida funkar
funkar inte för mig heller, men andra klipp på samma sida funkar
Det är en konspiration :/
Jag får inte min skitspelare att lira det där heller.
Wtf, inte min på jobbet heller. Tog för givet att det skulle funka :smash:
Dominance
2006-12-13, 18:08
Mest skitsnack ändå, inget att se.
the_PL_man
2006-12-13, 20:42
Anders snackar inte skit. Har du läst hans doktorsavhandling? Mkt intressant läsning kan jag lova.
/the_PL_man
Fetknoppen
2006-12-14, 00:07
Mest skitsnack ändå, inget att se.
Har du kunskapen att bedömma det? En snickare kan virke, en svetsare kan förhoppningsvis en del om stål och dess egenskaper, läkaren har sitt område....Den dag jag lyssnar på snickaren när det gäller val av medicin för halsfluss är jag ute på tunn is.
Om du ska ifrågasätta en doktorsavhandling bör du nog ha en del på fötterna. Annars är du som snickaren i medicinfrågan här uppe. En bra början vore kanske att läsa avhandlingen och försöka förstå det du läser. Det tvivlar jag på att du kan!
Dominance
2006-12-14, 00:27
Jag menar inte anders era nötter!
Fetknoppen
2006-12-14, 08:20
Jag menar inte anders era nötter!
Det framgår inte direkt av vad du skriver...
Givetvis gör Anders ett seriöst intryck. Han har vigt gissningsvis 4-5 år av sitt liv på själva forskningsstudierna och därtill har han en grundutbildning inom det naturvetenskapliga området upp till magisternivå dvs minst 160 p eller 4 år på universitetet. Givetvis krävs det en stark inre drivkraft för att gå vidare och disputera från redan avlagd examen från grundutbildningen, det känner alla till som har avslutat en längre högskole/universitetsutbildning. Alltså, Anders har stor trovärdighet.
Turesson har också stor trovärdighet men här som lyftare och inte forskare. Turesson har hållit på med sporten sedan sina tonår med mycket bra resultat och vet garanterat vad han snackar om. Alltså, Patrik har stor trovärdighet och här finns inga nötter, bara människor som trivs med viktträning.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.