Logga in

Visa fullständig version : Tycka synd om sig(mig) själv-tråd

izza
2006-12-08, 19:47
Jag har världens svacka. Hade en period, typ förra månaden där allt var på topp, humöret var super! Längtade till att få gå till skolan för att det var så intressant och promenerade dit varje dag.

Nu får jag typ muta mig själv för att ta mig dit. "Idag tar jag bilen" "idag är det okej att strunta i smink och gå dit i myskläder" osv osv

Vill ha lite tips hur man piggar upp sig själv!!!!! Här där jag bor har det typ regnat och varit mörkt konstant i en månad. BLev lite gladare första advent när man fick ta upp mysiga ljusstakar!

Vad gör ni för att pigga upp er?

edit: jag ångrar rubriken, om någon vänlig själ har tid över kan ni väl trycka dit nåt mer positivt... blev inte så passande till innehållet i slutändan.

regus
2006-12-08, 19:48

Blir "sjuk" några dagar och gör sånt jag tycker om att göra istället.

aliquis
2006-12-08, 19:49
Sover, spelar worms med nemd och jag tyckte väl också det blev lite mysigare med diverse ljusanordningar. (Har ingen riktig adventsljusstake, däremot pappstjärna och en liten röd kongran i köket, slinga på nätet över balkongen och en stake formad som en måne och en silverkon i vardagsrummet.)

Kwon
2006-12-08, 19:51
För mig är det precis samma sak Izza.

Världens svacka just nu, har lagt ner träningen och tankar som "idag är det okej att gå dit utan smink och i myskläder" har förekommit ofta de senaste veckorna.

Jag förstår dig mkt väl!

Hur jag gör för att pigga upp mig? Väntar tills svackan går över,piggar upp mig själv efter ett tag.

Musik brukar hjälpa ibland för motivation/pump etc. Musik är mäktigt med oanade krafter.

izza
2006-12-08, 19:54
Jag känner också lite att det bara är att vänta ut, men tråkigt också.
Musik har jag inte tänkt på! Thanks! När jag promenerade till skolan så lyssnade jag alltid på mp3n, kanske är den förlusten som gör't! ;)

izza
2006-12-08, 19:56
Sover, spelar worms med nemd och jag tyckte väl också det blev lite mysigare med diverse ljusanordningar. (Har ingen riktig adventsljusstake, däremot pappstjärna och en liten röd kongran i köket, slinga på nätet över balkongen och en stake formad som en måne och en silverkon i vardagsrummet.)

I vår lägenhet är det konstant mörkt nu för tiden, så i söndags satte jag uppe en vanlig ljusstake på inglasade uteplatsen, ljusslinga runt spegeln i hallen, stjärna + ljusstake i sovrum och en gammal fin variant av ljusstake i vardagsrummet

Varde ljus!!

aliquis
2006-12-08, 19:56
Sup ner dig o dra till kåren?

izza
2006-12-08, 19:57
Blir "sjuk" några dagar och gör sånt jag tycker om att göra istället.

Det är inte fel! Tyvärr kan det hända att jag blir sjuk på riktigt, lite halvont i halsen :( Men det kanske är det jag behöver, bara ligga hemma, tycka synd om mig själv och vila. Eller nåt! :)

izza
2006-12-08, 19:58
Sup ner dig o dra till kåren?

Haha, nja, då mår jag nog ännu sämre! Tål fan inte sånt därnt alkohol längre ;)

aliquis
2006-12-08, 20:03
Btw, lite orelaterat, men var på SVT2 idag runt lunch om hjärnan, det visade sig att mössen som hade fått alkohol faktiskt utvecklade FLER nervceller i hjärnan än de som inte fick det, vilket ju går emot den gamla vanliga logiken om att man förlorar dem när man super (vilket väl inte skall vara sant.)

Hans gissning till varför det var så även om nu alkohol kanske inte är världens bästa födoämne var att mössen satt själva i varsin bur för att man skulle kunna kontrollera mängden alkohol, och han menade då att de kanske blev deprimerade utav det men att alkoholen "botade" depressionen lite grann så att de alkade mössen mao trivdes bättre och därför utvecklade fler nervceller. Låter ju lite troligt med tanke på att det är lite kasst med stimuli när man är ensam.

Men även människor som super till och går ut är ju antagligen lite mer sociala än de som sitter ensamma hemma, sedan kan det ju naturligtvis gå åt andra hållet om man blir alkolist och socialt utslagen och hamnar utanför av den anledningen.

Fast du har ju skola med både folk och studier där så du har ju något som underhåller hjärnfunktionen iaf :D

Vad gäller vad man tål så är det ju inte riktigt mitt område men antagligen fungerar det ju om man dricker lite mindre =P

Kwon
2006-12-08, 20:05
Har du vänner och bekanta som kan ge dig stöd när det e jobbigt?

Folk som muntrar upp och är positiva alltså

kharon
2006-12-08, 20:06
Haha, nja, då mår jag nog ännu sämre! Tål fan inte sånt därnt alkohol längre ;)

Nä, man blir nog inte gladare av sånt. Är man redan glad, kan det vara kul, men inte om man är nere...

Godis däremot... ;)

izza
2006-12-08, 20:07
Haha, nåja, tål och tål, men tycker att jag borde klara av typ 2 glas vin ELLER 3 öl, brukar må dåligt av bara det!

Nej nu allesammans! Nu ska jag åka och hämta min arbetande sambo som slutar snart. Då ska jag handla massa godis att "begrava mina sorger med".

Seriöst, det är inte så illa som det verkar, bara en svacka, kommer snart igen! Och har man tråkigt som jag haft idag så är ju kolo min bästa vän! ;)

Kram på er allesammans och trevlig helg på er!

izza
2006-12-08, 20:08
Nä, man blir nog inte gladare av sånt. Är man redan glad, kan det vara kul, men inte om man är nere...

Godis däremot... ;)

Haha! Vilken tur att det är det jag precis ska åka o köpa!! :D

aliquis
2006-12-08, 20:08
Bli gamer annars, det gjorde en bekant när han bodde där uppe i brickebacken ;)

Nu skriver han iofs "jag är emo" och "/cut wrist" vid 50% av tillfällena när jag talar med honom ;D

izza
2006-12-08, 20:09
Har du vänner och bekanta som kan ge dig stöd när det e jobbigt?

Folk som muntrar upp och är positiva alltså

Jodå! Fast jag blir mest gnällig och negativ, kanske är mest tid för mig själv egentligen som jag behöver. Blir så fruktansvärt irriterad på allt och alla vad de säger när jag mår så här. Kan tänka mig att jag skulle behöva en solskenspromenad i en vacker skog med mig själv eller nåt. Hehe

JJ
2006-12-08, 20:10

Håller ut tills våren kommer.

izza
2006-12-08, 20:10
Bli gamer annars, det gjorde en bekant när han bodde där uppe i brickebacken ;)

Nu skriver han iofs "jag är emo" och "/cut wrist" vid 50% av tillfällena när jag talar med honom ;D

Mera dator är nog det sista jag behöver, är ju redan beroende av kolo som jag bara MÅSTE kolla minst 10 ggr om dagen ;)

izza
2006-12-08, 20:11
Håller ut tills våren kommer.

Haha, ja inte är det långt kvar, om veckorna fortsätter gå i den här takten!

Nej hej då med er! Detta är fan värre än en chat, nya inlägg hela tiden ju!! Haha. Bye!

Dual Action
2006-12-08, 20:13
Yup yup. Choklad, choklad, choklad och så lite kaffe. Tunga grejer det.

Sofia4_4
2006-12-08, 20:24
På vintern är jag alltid så. Det som hjälper är att ha vänner som man kan gå ut och fika eller ta nån öl. Jag har inte så många här.
Nu fick jag dessutom en sån lampa som simulerar solljus. Att konditionträna hjälper också, man blir euforisk.Roligt jobb. Bra film. Musik. Intressanta böcker.

mangemani
2006-12-08, 20:27
tänk "det kunde ha varit värre,mycket mycket värre".
det borde vara motivation nog samt göra dej "gladare".

Kwon
2006-12-08, 20:29
Vars köpte du den Lampan Sofia?

Garnax
2006-12-08, 20:30
vad är det med folk, livet är så här. Antingen gillar man det eller inte...
O det blir lättare om man gillar det. Vintern kommer varje år, så det är
bara att gilla läget.

Man får vara glad över vad man har...det är iaf jag.

Härlig flickvän
bra jobb
fin lägenhet
ny dator :)

Det enda som jag skulle vilja ändra är att jag vill tillbaka till gymmet men
jag orkar inte just nu då jag går upp 05:00 för att dra till jobbet och är hemma
17:30

mathor
2006-12-08, 20:31
Varför startas alla dessa jävla synd om mig-/snyfttrådar? Är det verkligen så synd om så många människor?

Kwon
2006-12-08, 20:36
Tydligen Mathor!

Annars skulle vi väl inte se detta influx av depp-trådar?

Det har ju inte varit EN tråd angående detta ämne som vi sett de senaste veckorna :D

Trance
2006-12-08, 21:01
Man tittar på Garden State eller The eternal sunshine of the spotless mind, sedan går man omkring och ler lite.

Slartibartfast
2006-12-08, 22:52
Varför startas alla dessa jävla synd om mig-/snyfttrådar? Är det verkligen så synd om så många människor?

Igår när jag skulle klippa ballhåret så strejkade klipparen mitt i och jag fick bara snaggat halva ballen. Punkballe.

Imorgon får jag sitta inne och skriva på mitt slutarbete medans tjejen far ut och festar med sina jobbarkompisar. Jag är så ensam. Och så måste jag cykla en mil utanför stan för att köpa en ny klippmaskin. Kanske jag hittar nån i affären som vill vara med mig om jag bjuder på en fika.

Buckethead
2006-12-08, 23:27
Om man känner sig lite less så brukar det funka att kolla på Bob Ross - Joy of Painting.

http://www.youtube.com/watch?v=TbPkLvcboII

http://www.youtube.com/watch?v=1lrYQ9-P4pc

:D

izza
2006-12-09, 09:10

Det skulle från början vara en tycka-synd om mig tråd, men som jag editerade första inlägget med så skulle jag vilja ändra topicen till nåt mer positivt. Kanske "Vad piggar upp" eller liknande :)

Sen tycker jag egentligen inte synd om mig själv, vill bara ha lite tips i vintermörkret... Vilket topicen också missvisar.... hehe

mathor
2006-12-09, 11:50
Igår när jag skulle klippa ballhåret så strejkade klipparen mitt i och jag fick bara snaggat halva ballen. Punkballe.

Imorgon får jag sitta inne och skriva på mitt slutarbete medans tjejen far ut och festar med sina jobbarkompisar. Jag är så ensam. Och så måste jag cykla en mil utanför stan för att köpa en ny klippmaskin. Kanske jag hittar nån i affären som vill vara med mig om jag bjuder på en fika.

Naaw. Har ni inte internetbutiker i Finland? För övrigt är det underligt att du snaggar ballen. Ska du ändå dit och rota kan du väl ändå raka?

Det skulle från början vara en tycka-synd om mig tråd, men som jag editerade första inlägget med så skulle jag vilja ändra topicen till nåt mer positivt. Kanske "Vad piggar upp" eller liknande :)

Sen tycker jag egentligen inte synd om mig själv, vill bara ha lite tips i vintermörkret... Vilket topicen också missvisar.... hehe

Det var inte riktat specifikt mot dig, även om jag medger att jag inte läste ditt första inlägg innan jag skrev mitt pga topicen.

Shakemynuts
2006-12-09, 12:57
Först och främst laddar jag mp3 spelaren med mördarmusik.
Sen fyller jag badkaret och har i lite lavendelolja som tydligen har bevisad lugnande effekt på hjärnan och även gör huden mjukare.
Sen smörjer jag på ansiktsmasken, drar på mp3n och lägger mig i minst 30 minuter.
Går upp och rakar mig osv, drar på lite fräscha kläder, parfym osv.
OBS! Mjukisbyxor är ett måste!
Efter det fixar jag lite grymt käk, man ska se till så att man har bland det godaste man vet hemma, det får gärna va lite dyrare och något man inte äter så ofta! :thumbup:
Sen är det bara att lägga sig i fotöljen med favoritfilmen och invänta bättre tider!

:D

Slartibartfast
2006-12-09, 20:10
Nu har jag köpt en ny klippmaskin. Jag fick punka igen! Det tog en timme att gå hem. I regnet. Så råkade jag gå till överdrift med uttunningssaxen så nu har jag bara lite fjuniga slingor kvar på huvudet. Min tjej är på julfest med sina vänner. Dom har säkert roligt. Jag blir lite glad när jag tänker på hur roligt dom säkert har. Jag har suttit och skrivit på mitt slutarbete. Skithuspapper är slut.

Jag önskar nån skulle ringa och bjuda mig på glöggparty.

Sofia4_4
2006-12-09, 20:20
Vars köpte du den Lampan Sofia?

Här:

http://www.pixmania.com/se/se/240386/art/philips/ljusterapilampa-energylig.html

beställde det på nätet.
här står det även hur den funkar:
http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/product.jsp?language=sv&country=SE&catalogType=CONSUMER&productId=HF3309_01_SE_CONSUMER

Jag har nu använt det i 4-5 dagar och märker redan en förbättring. Annars sägs det att efter 10 dagar ska man vara mycket piggare.
Jag var ju misstänksamt på detta innan och vägrade köpa sån för den är ju dyr också. men det är värt det.

L-Sami
2006-12-09, 20:26
Koffein gjorde ju jobbet förut att pigga till mig men nu har vi skiljts åt, så nu är det bara ta dan som den kommer och hoppas på det bästa. Lite solljus skadar aldrig :)

Tjejen som jag dejtar nu, får mig att piggna till också och får inte glömma träningen ;)