handdator

Visa fullständig version : Kritisera barnens bilder på Fuglesang

aliquis
2006-12-08, 03:01
http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/nyheter/0,4542,4508,00.html

#1: Jag vet vad Maddox hade sagt.

#3: Charlie Chaplin på månfärd?

#8: Läskigt att dagens unga ritar bättre än mig i paint, observera flashbackkatten på flaggan!

#13: Ok, varför står gubben på ett rött klot som är typ dubbelt så stort som han själv? Inte skall han väl landa någonstans? Än mindre på ett litet rött klot, och varför svajar flaggan i vinden?

#15: "Gagge från sovjet"?!?! I någon farkost med en röd stjärna på, vem är Gagge? Vad har han med det hela att göra? Och var ligger sovjet? Fanns det ens när Constantine 11 år föddes?

#16: Uppskjutningen blir av 13:37!

#17: På Thomas bild är hela Afrika svart!

#18: Bilden verkar vara inskickad av allas vår PowPow.

#21: Grymt bra ritat.

#22: Jimmy har lite problem med att vända R åt rätt håll.

#23: Kenny, 6år, tycker att det verkar vara en bra idé att ta ett propellerflygplan upp i rymden, jag håller inte med!

#24: Anna-Karin har sett riktiga aliens, cool bild, läskiga de verkar.

#28: TV i rymden?

#29: Titta så fint skepp!

#33: Albin är tillbaka med ännu mer smygreklam för flashback.

#34: Katarina vet hur en rymdfärja ser ut.
#35: Marcus har ingen aning ;D

#36: Det är uppenbart att vi kommer få se större vingar på rymdraketerna i framtiden. (Inte så konstigt att de ritar vingar med tanke på hur rymdfärjorna ser ut iofs, MEN PÅ MIN TID VAR EN RYMDRAKET FORMAD SOM EN RAKET MED TJOCK MIDJA OCH SCHACKRUTIG MED RÖDA OCH VITA FÄLT!!! TINTIN FTW!!"#¤)

#37: Akta dig för rymdgäddan!

#38: "Ok", jag förstår varför de placerade dig sist.

stevebc
2006-12-08, 03:16
#17: På Thomas bild är hela Afrika svart!
:laugh:

stevebc
2006-12-08, 03:54
(hittar inte edit-knappen)

Notera att ungen som ritade #17 skrivit CHEWIE i stjärnorna. Gulligt!

(som i Chewbacca)

PowPow
2006-12-08, 04:01
#18: Bilden verkar vara inskickad av allas vår PowPow.

Jag är också barn! Nånstans.

23:an var ju helt oslagbar :laugh: :laugh:

#2 Ser ut som en reklam för TV4:as nollrasismvecka.
#30 Katapultstolar är nog ingen hit i rymden.
#32 Ser ut som en reklam för Sverigedemokraterna.

aliquis
2006-12-08, 04:24
hah, på svt1 säger de nu att folk tänker vänta på uppskjutningen... ok... Gammalt inslag? ;D

aliquis
2006-12-08, 04:27
#2 Ser ut som en reklam för TV4:as nollrasismvecka.HAHAHAHAHA
#30 Katapultstolar är nog ingen hit i rymden.Jag tyckte bara den var konstig, fattade inte vad han menade.
#32 Ser ut som en reklam för Sverigedemokraterna.

Jag tänkte säga något om #4 och sverigevänliga muslimer eller något, är väl sådan däringa islamstjärnetjosan på solen? Och en sverigefärgad rymdraket. Men jag avstod.

mrburns
2006-12-08, 04:30
Hahaha, steve... Sitter du o postar grejer som jag berättat för dig.
Måste bara påpeka också att Nordamerika är tämligen överdimensionerat.
Akta plutten som sydamerikanarna fick bo på =)
Lägg till att usa, rassistlandet är jättestort, Afrika är helsvart, ser typ utklippt ut och att killen är ett starwarsfan (CHEWIE i stjärnorna) och vi vet alla att "the dark side" förlorar till slut... Nej nej nej Thomas som har ritat nr #17, så lätt kommer du inte undan med din nazistpropaganda.

mrburns
2006-12-08, 04:44
#2 Är det vita Europa och Afrika är den där jätteballen? Hmm, varför Elias skickat ut en svart man iklädd en Sverigeflagga ut i rymden. Förstår han inte att man dör då?

#11 Pippi Långstrump som vinkar hejdå till den svarta raketen ser det ut som. Vrid huvudet åt vänster så ser man tydligt att det är hon.

#18 Den vita raketen är aningens större än den svarta pelaren där. Bill, naiv i unga år. Sådant önsketänkande kan leda till avundsjuka som kan leda till hat. lite varning till Bill där.

#35 Skicka upp svarta hyddor i rymden sådär är väl inte så snällt? Marcus 4.a år borde tänka om lite.

bra initiativ till teckningsgrejen av aftonbladet i övrigt. kul.

Deceiver85
2006-12-08, 07:02
# alla som målat sina bilder i PAINT - fy fan vad lamt!

blekfet2
2006-12-08, 08:23
argh se vad tv gjort mot våra små barn..

blekfet2
2006-12-08, 08:27
hart dom satt någon ny tid för uppskjutningen?

Trance
2006-12-08, 08:58
http://www.aftonbladet.se/vss/special/bildspel/visa/nyheter/0,4542,4508,00.html
#8: Läskigt att dagens unga ritar bättre än mig i paint, observera flashbackkatten på flaggan!

Hehe, det lär ju inte vara en unge. ;) Synd att jag inte kan gå in på flashback och kolla om det finns någon bra tråd om detta.

stevebc
2006-12-08, 12:56
Hehe, det lär ju inte vara en unge. ;) Synd att jag inte kan gå in på flashback och kolla om det finns någon bra tråd om detta.Vaddådå?

RösböJunior
2006-12-09, 19:41
liiite lågt göra narr av barn förvisso.

men jävligt kul! haha inte sant?
diskuterade med en att tänk vad roligt jobb imellanåt
att jobba på en förskola/dagis typ å se alla teckningar osv.

Kwon
2006-12-09, 19:43
Inga klagomål här och finner ingen kritik till detta.

Låt deras fantasi manifestera sig i vackra bilder som omvärlden kan avnjuta.

aliquis
2006-12-09, 20:24
liiite lågt göra narr av barn förvisso.

men jävligt kul! haha inte sant?
diskuterade med en att tänk vad roligt jobb imellanåt
att jobba på en förskola/dagis typ å se alla teckningar osv.Maddox hette han visst:
http://maddox.xmission.com/
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=irule

Läs det innan du säger något :D

Handcuff
2006-12-09, 20:27
:laugh:

Estremo
2006-12-09, 22:17
#19 - Texten Jymdspion på raketen som syftar på Percy Tårar där det drivs friskt med Fuglesang. Säkert jättemånga barn som sett det eller ens var påtänkta när det visades?

#27 - Hetton, som används när man ironiskt vill låtsas vara en CS-fjortis och egentligen syftar på Heaton. Även den kulturen är säkert massvis av barn oerhört insatta i. Eller kanske inte.

Handcuff
2006-12-09, 22:22
#27 - Hetton, som används när man ironiskt vill låtsas vara en CS-fjortis och egentligen syftar på Heaton. Även den kulturen är säkert massvis av barn oerhört insatta i. Eller kanske inte.

+ mystiskt meddelande i eldsflaman under raketen...hmm konspirationerna haglar!

Estremo
2006-12-09, 22:30
+ mystiskt meddelande i eldsflaman under raketen...hmm konspirationerna haglar!
Jag såg det också men kunde inte lyckas tyda vad det kan tänkas stå. Jag tycker mig kunna se ett F och ett B men resten är svårt.