Visa fullständig version : Fairing protein?
Såg att kolozzeumproteinet innehöll aspartam, och försökte ta reda på vilket sötningsmedel Fairing Complete innehåller. Finns det något protein som kör med sucralose i webshopen? Finns det tankar på att byta ut aspartamet mot det kanske? Är det en kostnadsfråga?
Såg att kolozzeumproteinet innehöll aspartam, och försökte ta reda på vilket sötningsmedel Fairing Complete innehåller. Finns det något protein som kör med sucralose i webshopen? Finns det tankar på att byta ut aspartamet mot det kanske? Är det en kostnadsfråga?
Sucralos ger en äckligt kemisk smak på Complete protein (allt protein) så vi fortsätter med aspartam (0,2%)
Ingen kostnadsfråga utan en smakfråga
Sucralos ger en äckligt kemisk smak på Complete protein (allt protein) så vi fortsätter med aspartam (0,2%)
För min del får det gärna innehålla stryknin, bara det smakar smooth chocolate!
Men då fortsätter jag att köpa Completen då, cheers.
muskelbyggarn
2006-12-11, 11:09
Bättre i skogen och hugga sly - än att käka ferring och spy.
Bättre i ugnen grilla - än att käka ferring och må illa
:D
Varför blir det inget bra resultat med sucralos? vad är anledningen till att sötman blir dålig med produktsammansättningen?
Varför blir det inget bra resultat med sucralos? vad är anledningen till att sötman blir dålig med produktsammansättningen?
åhhh... temat från Luciapokalen:D
Bättre att käka en äcklig duk än käka optimum och bli sjuk
Bättre bli påsatt av en Gorilla än käka Optimum och må illa
Nåja, det där var lägre än Glocalnet och man måste få i sig en del Bira för att uppfatta det roliga :D Kan väl säga att Tobbe drog skämt på Lucia som gav mig träningsvärk i magen:D
Sucralos fördröjer sötman jämfört med Aspartam och jag vet flera tillverkare som har återgått till Aspartam i det tysta(vissa har ej ens ändrat det på etiketten) för smaken var vedervärdig med Sucralos (kemisk bismak).
EiseltUK
2006-12-11, 17:19
Personligen tycker jag det smakar mindre kemiskt med sukralos än aspartam men smaken är ju olika. Det bästa är nog att blanda dem.
Vet inte vad optimum nutrition kör med för sötningsmedel, men den ska i alla fall vara aspartamfri och finns att köpa i webbshopen.
ON 100% Whey säljs i webshoppen, det är dessutom jämförelsevis ett bra pris, ca. 100 spänn billigare än GG! (för 2.2 kg burken)
Det är ett aspartamfritt protein, vissa smaker är sötade med sucralos och andra med acesulfam k och vissa med båda.
Deras smaker är ruggigt bra!
Jordgubben t.ex. är sötad endast med sukralos och är den godaste jordgubbsproteindrink jag har smakat
På tal om sötningsmedel btw. ingen vill väl ha för stora mängder av något, så om jag vore proteinmakare skulle jag blanda sukralos, acesulfam och aspartam. Då får man ju väldigt små doser av samtliga:hbang:
Larsson85
2006-12-12, 12:48
Varför är det sån hysteri att pulvren måste vara söta. Kan man inte köra utan sötningsmedel?
Snakeyes
2006-12-12, 14:29
ON 100% Whey säljs i webshoppen, det är dessutom jämförelsevis ett bra pris, ca. 100 spänn billigare än GG! (för 2.2 kg burken)
Det är ett aspartamfritt protein, vissa smaker är sötade med sucralos och andra med acesulfam k och vissa med båda.
Deras smaker är ruggigt bra!
Jordgubben t.ex. är sötad endast med sukralos och är den godaste jordgubbsproteindrink jag har smakat
Jag håller med, det finns flera smakmässigt utmärkta pulver som endast är sötade med sukralos. Så förklaringen att det inte skulle gå att få till bra smaker med sukralos håller ej.
Varför är det sån hysteri att pulvren måste vara söta. Kan man inte köra utan sötningsmedel?
Håller med, strunt i smaken....*mini*
Håller med, strunt i smaken....*mini*
Då rekomenderar jag http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=33
EiseltUK
2006-12-12, 17:37
Jag håller med, det finns flera smakmässigt utmärkta pulver som endast är sötade med sukralos. Så förklaringen att det inte skulle gå att få till bra smaker med sukralos håller ej.
Det är kasein som är svårt att smaksätta. Vassle verkar inte vara så krångligt. Sukralos har varit svårt att få tag på under något år om man har velat ha originalet (Slenda) och det är nog en anledning till att sukralos inte förekommer i fler svenska produkter.
Det är kasein som är svårt att smaksätta. Vassle verkar inte vara så krångligt. Sukralos har varit svårt att få tag på under något år om man har velat ha originalet (Slenda) och det är nog en anledning till att sukralos inte förekommer i fler svenska produkter.
När kommer de uppgraderade Whey FX smakerna?
Sir Anselm
2006-12-13, 10:37
Bara måste fråga, varfifrån kommer slangbenämningen Ferring på Fairing, har Fairing någon anknytning till Ferring-koncernen, kanske framförallt då Polypeptide labaratories Sweden AB?
muskelbyggarn
2006-12-13, 18:53
Gammalt "intern"skämt sedan några år tillbaka på forumet.
Allt började med att den fina killen "läderlasse" som säljer svampar och annat heavy shit på naturensdro.... hade "äkta" kreatin som påstods vara Fairingkreatin. Saken var den att det var kreatin i zip-påse med handskrivet "Fairing kreatin" på.
Så efter mycket om och men så skrev "läder-lasse" ut på sin seriösa webshopp om deras kreatin "OBS detta kreatin innehåller inget jävla Ferringskit".
Sedan den dagen kom Fairing-Lasse för alltid att just kallas för Ferring-Lasse :D
EiseltUK
2006-12-13, 22:41
När kommer de uppgraderade Whey FX smakerna?
Förhoppningsvis ganska snart. Tror att vi kommer hinna ta fram lite prover under denna vecka och funkar det så lägger vi in recepten i systemet och kör igång kanske i januari eller så.
Från det ena till det andra så har vi nu tre smaker klara till DoublePro. Avslöjar inte smakerna ännu men jag tycker de är riktigt goda.... nästan så man längtar efter en drink. Lansering sker förhoppningsvis under februari.
Sir Anselm
2006-12-14, 08:12
Gammalt "intern"skämt sedan några år tillbaka på forumet.
Allt började med att den fina killen "läderlasse" som säljer svampar och annat heavy shit på naturensdro.... hade "äkta" kreatin som påstods vara Fairingkreatin. Saken var den att det var kreatin i zip-påse med handskrivet "Fairing kreatin" på.
Så efter mycket om och men så skrev "läder-lasse" ut på sin seriösa webshopp om deras kreatin "OBS detta kreatin innehåller inget jävla Ferringskit".
Sedan den dagen kom Fairing-Lasse för alltid att just kallas för Ferring-Lasse :D
Ha ha, okej...Skön lirare, zip-påsar, ha ha...
muskelbyggarn
2006-12-16, 11:18
Ha ha, okej...Skön lirare, zip-påsar, ha ha...
ja fråga Ferring-Lasse hur mycket han diggar läder-lasse :D
Tyvärr dräller det ju av oseriösa handlare på nätet och i vanliga butiker. Det utlovas hej villt i burkarna men lever sällan upp till ettiketten...
Vänl,,,
Tobbe
ja fråga Ferring-Lasse hur mycket han diggar läder-lasse :D
Tyvärr dräller det ju av oseriösa handlare på nätet och i vanliga butiker. Det utlovas hej villt i burkarna men lever sällan upp till ettiketten...
Vänl,,,
Tobbe
Jodu , det var tider....
Jurister var inkopplade men Läder Lasse hade så mycket skatteskulder så det var ingen idé att ta det till domstol för vi skulle aldrig ha fått 1kr
Dom värsta Fairing freaksen på den tiden ville göra hembesök hos Läder Lasse men som tur var så stoppade jag dom i tid:D
muskelbyggarn
2006-12-17, 17:09
Men nu har du ju skaffat dig en egen murbräcka, lägg i lågväxeln och kör in genom entrén och fråga om du får pengar nu eller efter en håltagning av väggen till?
Men nu har du ju skaffat dig en egen murbräcka, lägg i lågväxeln och kör in genom entrén och fråga om du får pengar nu eller efter en håltagning av väggen till?
Nä...ger han en flugsvamp att tugga på istället för alla "Magic" svampar han säljer:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.