handdator

Visa fullständig version : Matematik D

Joelinho
2006-12-06, 18:53
Hej!

Jag tentar av matematik d-kursen imorgon.
Så jag tänkte höra mig för här om lite tips och råd på vad jag bör tänka på, samt om det är något jag bör plugga lite extra på.
Tack på förhand.

Halldin
2006-12-06, 18:56
Kontrollera dina uträkningar så att dom verkligen stämmer, ska du göra en förkortning, faktorisering eller vadsomhelst, kolla att det stämmer. :/

Nevermore
2006-12-06, 18:56
ja. vila skallen. Skit i att sitta o nöta tal ikväll utan lägg dig och sov tidigt istället.

tp_88
2006-12-06, 19:06
ja. vila skallen. Skit i att sitta o nöta tal ikväll utan lägg dig och sov tidigt istället.
Haha, jag har nationellt MaD-prov imornbitti, och precis som vanligt ska jag precis sätta mig och börja plugga. Optimalt! :thumbup:

Nevermore
2006-12-06, 19:08
Haha, jag har nationellt MaD-prov imornbitti, och precis som vanligt ska jag precis sätta mig och börja plugga. Optimalt! :thumbup:

Hehe... javafan allt kan inte vara optimalt. ;)

Daniel Mattusch
2006-12-06, 19:10
Tanka 1-2 prov som använts tidgare, säkert redan fått av läraren? Gör de, liknande frågor kommer alltid.

Mitt matte d var mycket på geometri, sinussatsen och allt vad de heter.

Lycka till!

Achryl
2006-12-06, 19:18
Vet ni om man kan hoppa av matte D när man valt det? Tänkte göra det imorgon om jag har poäng nog ändå och om det är möjligt, det blir på tiden.

petersson
2006-12-06, 19:51
Som Daniel skrev blir det förmodligen ganska mycket geometri. Annars är det väl bra att öva sig på att hitta primitiva funktioner så det sitter i ryggmärgen.
Samma med deriveringsreglerna för kvoter och produkter av funktioner.
Enhetscirkeln bör du också känna dig som hemma med.

The_RobRoy
2006-12-06, 20:08
Förstå hur man kan tolka integralbegreppet. Alltså arean under grafen.

Lär dig räkna ut integraler på miniräknaren så har du facit där.