Visa fullständig version : BUP, VOB, Haggårdsformat hjälp tack...
Sundsarn
2006-12-05, 17:54
Det är så här att jag har laddat hem en film till min lillasyster en dvd, då hon ville kunna se med svensk text. Nu är det så att något klubbhuvud valt att dela den i VOB-, BUP- och IFO-filer istället för någon normal imagetyp. Skitsamma tänker jag och börjar buffra skiten i Nero - Som vrålar efter många om och men att disken är full. jaha, aja kollar filernas storlek; 4,33Gb. JAHA vad gör jag nu då?
Någon som vet hur man konverterar dessa till en en img-fil? Eller vad jag kan göra för att bränna det ändå?
tack på förhand..
hälsar syster :naughty:
God invented the Search-button for a reason on the vBulletin forums.
Smartskal, det är inte konverterat till något konstigt. En DVD film
ÄR vob filer. Den är alltså som den ska vara.
Bara bränna ut den som DVD video i nero på en DVD 4,7GB, eller
så öppnar du bara en IFO fil med PowerDVD eller något annat
så kommer filmen spelas på datorn...
Sundsarn
2006-12-05, 18:14
Jo tack jag vet att det ÄR DVD-filerna, tackar för komplimangen. Det jag undrade var att den inte vill bränna den?
Den ska brännas, syster ska ha den på DVD.
jag testade att mounta i alcohol120% men det var tydligen ingen giltig fil.
Söka kan jag men skrev i ren frustration då jag försökt alldeles för länge. och att den kan spelas upp direkt på datorn är inget mysterium, ar man powerdvd installerat är det bara köra klassiska "dubbelklicket".
Som sagt är det just bränningen i sig jag funderar över.
Bränn i nero. Annars söker du på google: burn video_ts.
What the hell, I'll do it for ya: Klickiz för goooooooogle (http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&hs=8Ey&q=burn+video_ts&btnG=S%C3%B6k&meta=)
Sundsarn
2006-12-05, 18:18
Bränn i nero. Annars söker du på google: burn video_ts.
What the hell, I'll do it for ya: Klickiz för goooooooogle (http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Asv-SE%3Aofficial&hs=8Ey&q=burn+video_ts&btnG=S%C3%B6k&meta=)
hehe tack du. Nero ville inte. kanske glömde skriva att det var nero jag använder.
Sundsarn
2006-12-05, 18:47
Tack alla som skrivit och hjälpt. Ber om ursäkt för att jag postade den här tråden. onödig är den. Mår kanske inte riktigt hundra just nu och dagen i övrigt har varit ganska kass. Hoppas ni har lite överseende med detta.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.