Visa fullständig version : mitt ex, varför gjorde hon så ? hjälp!
Tjenare , hoppas ni orkar läsa det som komma skall , behöver ert stöd.
Allt började efter jag och tjejen varit tillsammans i 1 1/2 år , i början av juni gick hon ut med hennes bästa tjejkompis i göteborg och då förändrades allt.
allt var som vanligt den dagen vi åkte ner på stan och åt en mysig lunch ute i solen, sedan så gav jag henne en puss och släppte av henne vid bussen och hon åkte i väg och hon skulle höra av sig under kvällen för att tala om när hon hade tänkt komma hem.
jag gick om la mig som vanligt och hon skickade sms att hon skulle vara hemma vid midnatt , jag vaknade kl 05.30 och ingen var hemma orolig som jag var började jag ringa till henne men ingen svarade. jag ringde igen vid 7 tiden och då svarade hon surt att hon var på väg hem jag tänkte inte mer på det då och la mig i soffan och kollade tv.
kl 9 dimper hon innanför dörren och är som en annan person , hon hälsar inte tittar inte på mig , får inte röra henne. hon bara går in och lägger sig utan ett ljud.
när hon vaknar frågar jag henne vad som hänt , enl henne ingenting . hon bara går runt , jag får inte prata,titta eller röra henne. hon är som en annan människa jag är oroligt att något hänt henne.
det håller på så här i ett par veckor och hon vill flytta i sär och jag säger okay, det är lugnt.
jag säger då till henne att hon får hjälpa till att betala våra gemensamma utgifter för lägenheten då ingen har råd att bo där själv! hyran var på 6000:-/mån, hon säger japp inga problem.
jag ringde tjejens mamma och sa att något har hänt med Anna hon beter sig väldigt konstigt hon säger ingenting. hennes mor sa också att något måste ha hänt då dom inte pratat på 2 veckor och dom brukar normalt sätt prata 2ggr om dagen. hon skulle ta tag i det.
Jag sa till tjejen att vi måste ju kunna prata om vad som hänt, och hon säger att hon vill ha lugn och ro, så jag bosätter mig hemma hos min far i 2 veckor för att ge henne lugn och ro.
när jag sedan kommer hem så är det samma visa igen hon är helt känslo kall, och jag existerar inte ens för henne.
hon åker till arvika festivalen , och jag tänker att det kanske behövs så hon får komma bort från allt ett tag, hon ber mig fixa telefon till henne för hennes gamla funkar inte innan hon skall åka, och snäll som jag är så fixar jag detta trots att hon behandlat mig illa. jobbar med telefoner.
det var ett jävla meck då abonnemanget stod på hennes styvmor i värmland så jag fick ringa och bråka med henne för det var massa grejer som strula och då blev hennes styvmor sur som fan och började skälla på mig , jag som bara försökte hjälpa tjejen snäll som jag är.
Tjejen åker i väg på festivalen utan att säga ett ljud till mig , hon ringer sedan efter 2 dagar och gråter förtvivlat för abonemanget inte kommit i gång att hennes styvmor spärrat det för utgående samtal, så i stället för att hon ringer och löser det , så skall jag göra det igen jag som redan fått en utskällning men vad gör man inte för sin älskade.
jag fixar detta efter massa strul, hon säger typ tack och lägger på , då kände jag oj vilken uppskattning jag fick, hon lovade mig att höra av sig under festivalen men det sket hon i som i allting annat under denna perioden.
Hon kommer hem från festivalen likadan som innan, och vi skall flytta i sär då,hon flyttar till en kompis och jag flyttar hem till farmor , hon hade kvar lite grejer så hon hade nyckeln kvar. Efter någon vecka ringde jag och sa att jag måste få pengar för hyran och de andra utgifterna och vilken dag hon skall hjälpa till med städningen.
hon säger då att hon inte skall städa eftersom hon inte bor där och hon skall inte betala heller då hon inte har några pengar.
då säger jag att jag inte heller har några pengar eftersom jag fått betala det mesta redan eftersom hon var arbetslös och vi får hjälpas åt och lösa detta, men ne hon skall inte göra rätt för sig. inte nog med hon tapetserade om vårat sovrum en dag när jag var på jobbet i våras och när vi flyttade ut så var besiktningsmannen inte nöjd så jag fick räkning på det på 2700:- vilket hon inte heller skulle ge mig en krona för trots att inte jag var hemma när hon tapetserade om.
Jag blir förkrossad och förtvivlad aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, efter ca 2 veckor skall jag åka hem och börja städa gamla lägenheten öppnar dörren och ser att alla hennes grejer är borta och nyckeln ligger på dörrmattan, tänker inte mer på det , och går in i köket och ser till min fasa att 9st handtag som skall sitta på köksluckorna är borta bara stora hål i skåpen.
detta är handtag som satt när vi flytta in eftersom det är en hyresrätt.
jag försöker få tag på tjejen och hon vägrar svara , dagen efter svarar hon när jag ringt typ 100 samtal, jag frågar henne vad handtagen i köket är ?
hon säger jag ville ha dom! hmm du kan ju inte ta dom det är en hyresrätt så kan du inte göra ?
jo jag behöver dom säger hon då, och lägger på, dagen efter ringer jag upp igen, och då är det inte anna som skruvat ner handtagen utan anna bästa tjejkompis som fått nyckeln av anna för att gå in och skruva ner handtagen.
fatta att jag kände mig knäckt, efter allt man ställt upp och fixat är detta tacken man får , det räckte inte med att hon inte skulle betala och inte städa , utan sno mina handtag skulle hon också göra.
förtvivlad som jag var så ringde jag annan mor och sa att nu får det vara nog , hon har redan behandlat mig som skit när jag har ställt upp för henne , och nu är mina kökshandtag borta också.
hennes mor svarar då , ja det är inte bra , men du kan köpa nya på ikea! jag tror inte mina öron. jag börjar fan lipa och tänker hur kan man göra så här mot mig.
hör inte ett ljud från henne efter detta.
jag stod på hyreskontraktet på lägenheten men vi bodde ju båda 2 där som sambos , så jag tänkte på sambolagen och skickade in papper till kronofogden för att driva in mina pengar för våra gemensamma utgifter på 3 månader betalade jag närmare 28000:- och hon har inte gett mig en ända krona.
får sedan brev tillbaks från henne att hon bestrider detta och skriver att jag behandlat henne illa och slängt ut henne. jag tror inte mina ögon! hur kan hon säga en sådan sak efter allt jag ställde upp och fixade för henne i somras.
jag sket i att dra det till tingsrätten för kan hon ljuga i ett brev så kan hon ljuga i tingsrätten.
har människan ingen skam i kroppen ? hur kan man behandla en annan människa så, hade inte jag haft gymmet i somras så hade jag nog inte levt i dag utan begått självmord jag har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. så fruktansvärt besviken och ledsen var jag.
jag gör allt för henne det vet hon, hon är min ögonsten och jag vet att hennes tjejkompis satt griller i huvudet på henne. anna var och är mitt allt , jag tänker på detta varje dag som går.
jag har mailat till henne för ett par dagar sedan för att förklara alla mina känslor och hur jag mår av allt detta , det slutade väl med 2 a4 sidor tror jag .
hon svarade tack fint skrivet. ha de bra.
hmm väldigt känslosamt.
jag har skrivit tillbaks att det ända jag ber om är att hon kommer ner till mig i min nya lägenhet och pratar en stund och tar en kopp kaffe, är detta för mycket begärt ?
efter allt jag gjort för henne , så ber jag om en så liten sak, jag måste få rett ut ett par saker med henne , innan jag kan gå vidare med mitt liv, jag orkar inte detta mer snart. hon kunde bara ta allt sitt och dra utan att behöva hjälpa till med någonting efter allt man gjort.
tycker ni jag begär för mycket ?
det bästa var i slutet av september så tänkte jag att nu kanske hon har lugnat ner sig något , så jag skrev till henne på msn för hon har kvar mig där och sparat alla mina mail, vilket är konstigt. eftersom hon inte vill veta av mig mer.
hon svarade på msn att allt vara ganska bra osv och frågade hur jag mådde, sedan när jag tog upp att jag tyckte det var dåligt att hon inte hjälpte till att betala en krona på våra utgifter , då var hon tvungen att gå och logga ut på msn.
uppenbarligen ville hon veta vad jag hade att säga , men när det kom till pengarna då var det inte roligt längre! tycker inte ni att det verkar skumt ?
jag förstår inte om hon gör det för att djävlas med mig för att jag skall komma krypandes tillbaka till henne, eller vad hon har för syfte med sitt betende för jag vet att det som hände i somras inte är min riktigt anna.
hon är egentligen världens goaste tjej, men det händer något i somras som jag inte förstår. och så som jag ställt upp för henne så ber jag om en så liten sak som att hon skall komma till mig så vi kan ta en promenad och prata en stund. och reda ut detta så båda kan få gå vidare och inte bara hon, är vi inte ämnade för varandra så är det så
men då hjälps man åt.
hon vet att jag gör allt för henne och älskar henne mest av allt, det finns ingen annan tjej i mitt liv, har inte träffat någon ny tjej i sommar inte ens rört en tjej =) bara för att jag älskar min anna mest av allt.
är det inte meningen att det skall vara vi 2 så är det så, men ge mig då en chans att få komma vidare med mitt liv genom att vi reder ut det som hände , för jag orkar inte gå så här länge till känns det som.
det känns som jag går runt med en stor kniv i ryggen hela tiden.
har ingen ork till någonting förutom gymmet enda stunden på dygnet jag inte tänker på detta.
vad tycker ni om allt detta ? hoppas ni läst hela. vill ha era synpunkter!
//MyZkO en ledsen man på gymmet
Oförklarligt.
Lider med dig.
Onekligen skum situation. Bra dock med kronofogden!
Låter enormt jobbigt och mysko.
Ja, tjejer är lite besynnerliga varelser ibland.
Min första tanke var att hon hade träffat någon annan, men jag förstår inte den där handtags-historien. Inte nog med att hon vägrar städa/hjälpa till ekonomiskt, hon snor dina handtag också!
Konstigt.
shut teh face
2006-12-05, 16:38
Jag kan ju bara beklaga sorgen. Det dyker upp sådana här situationer då och då på forumet så du är inte ensam. Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att allting förmodligen varit svårt för henne också. Många människor agerar genom att bli känslokalla när de måste ta itu med något; hon ville göra slut med dig, klarade det inte, försvarsmekanismerna gjorde henne kall. Ive been there. Dock löste det sig.
NiXPhoenix
2006-12-05, 16:40
Det låter som hon varit otrogen den där natten...
Det är självklart inte meningen att det ska vara ni två, nu vet jag inte hur du är men det där är fan inget man kan reparera. Det är inget man glömmer.
Tycker det verkar som en bra idé med ett möte, kanske kan du prata med någon av hennes kompisar och försöka ordna nåt.
Bronkitkorv
2006-12-05, 16:40
Din toffelhjälte.. Jag tror hon var otrogen den där natten men feg som hon är vågar hon inte säga nåt utan skyller ifrån sej på dej... typ "fan vad jobbig han är, han kan dra åt helvete fast det kan jag ju inte säga högt" ...
Hon behandlar dej värre än sopor, jag tycker allvarligt att du ska be henne dra åt helvete och avbryta all kontakt med henne.
Arnesson
2006-12-05, 16:44
Hon behandlar dig som skit. Vad som än har hänt reagerar man inte så mot sin partner (långsiktigt, för studen kan man reagera hur som helst nästan).
Försök att gå vidare är mitt tips.
Min första tanke var att hon råkat ut för ngt övergrepp.
Hursomhelst så har hon behandlat dig som skit. Jag tycker att du skulle gått vidare tills tingsrätten med det.
Det finns ingen som helst anledning att du ska betala hennes del.
Det är en sak att ljuga för dig, en helt annan att göra det i rätten, speciellt som rätten nog kunde kallat in hennes mor och kompis, skulle de riskera mened för en sån skitsumma som trots allt 14000 är?
>hon är egentligen världens goaste tjej
NEJ det är hon verkligen inte. Hon behandlar dig som skit, inte en enstaka gång utan under en längre period.
Jag tror att det bästa du kan göra är att klippa banden och inte ha med henne att göra, såvida du inte ska driva in dina pengar.
Tricklev
2006-12-05, 16:45
Du måste inse en sak, nej hon är inte en go tjej egentligen, du kännde henne på det sättet, och därför tyckte du att hon var en go tjej. En go/bra tjej beter sig inte så, ryck dig i kragen och fall inte ner i idiotfällan.
Flickvänner till mördare säger även dom att mördarn egentligen är en go kille, det är dom inte alls. :MrT:
Kräv henne på pengarna eller ring på dörren med ett brännbollsträ.
Det är enbart destruktivt för dig själv att lägga ner så mycket energi på en sådan person, när du enbart får skit tillbaka Myzko.
Helt bisarrt, inte nog med att hon behandlade dig som skit (inge svar, du fick göra massa saker utan tack,betala allt etc osv), droppen över i:et var ju att hon "länsade" ditt hem på handtag!
Vicken jäkla stil!
Det går ju från udda till konstigt till helt onormalt.
Man kan lätt konstatera att hon INTE vill ditt bästa längre.
Är detta hennes sanna natur som visar sig nu? Var det henne du föll för förr i tiden?
Min första tanke var att hon råkat ut för ngt övergrepp.
Hursomhelst så har hon behandlat dig som skit. Jag tycker att du skulle gått vidare tills tingsrätten med det.
Det finns ingen som helst anledning att du ska betala hennes del.
Det är en sak att ljuga för dig, en helt annan att göra det i rätten, speciellt som rätten nog kunde kallat in hennes mor och kompis, skulle de riskera mened för en sån skitsumma som trots allt 14000 är?
>hon är egentligen världens goaste tjej
NEJ det är hon verkligen inte. Hon behandlar dig som skit, inte en enstaka gång utan under en längre period.
Jag tror att det bästa du kan göra är att klippa banden och inte ha med henne att göra, såvida du inte ska driva in dina pengar.
+ 1
Vågar nästan sätta vad som helst på att hon var otrogen den natten
Låter helt sjukt det där. Ni måste ju pratas vid om detta, man kan inte bara lämna det sådär och försöka gå vidare. Ring henne inte eller kontakta via MSN, gå istället dit och försök prata med henne så det inte går att slingra sig.
D Andersson
2006-12-05, 16:48
Hur kan du ha en så förlåtande attityd till någon som blåst dig på 14k eller vad det nu var? För fan morska upp dig!
Dra ut naglarna på henne med en tång.
Verkligen konstigt! Jag tänkte först också att hon träffat nån annan, men sen tänkte jag typ att hon börjat med jävligt skumma droger eller något. Antingen det, eller så har hon faktiskt något fel i huvudet, alltså nån form av mental sjukdom. Hon verkar ju väldigt ombytlig och opålitlig osv.
Egentligen tycker jag du borde driva det vidare till tingsrätten, för fan att du fått betala så mycket för att hon ska få förstöra ditt liv typ. Men fattar om du inte pallar mer nu.
Jag tycker du ska bestämma dig för att skita i henne helt, ta ALDRIG tillbaka henne ens om hon krälar och gråter, hon verkar sjukt egoistisk, oemaptisk och faktsikt riktigt sinnessjuk. Du borde kanske försöka prata med hennes mamma om du har hyffsad kontakt med henne, bara försöka förstå vad son hänt. Egentligen tycker jag att hon kunde betala, det hade mina föräldrar gjort om jag flippat ur helt, men det viktigaste är nog att du försöker få ett slut på det hela.
Har du nån gång anat nånting innan allt detta hände? Nåt konstigt med henne?
Försök att bli arg på henne istället för att förlåta henne för allt, det här är hennes fel, inte ditt! Du förtjänar bättre och kan vara tacksam att det här hände nu och inte om x antal år när ni hade hus och barn på halsen eller nåt.
Hur gamla är ni föresten?
Jag tycker hemskt synd om dig och tycker tjejfan borde låsas in!*mini*
Du kommer träffa nån som är mycket bättre en vacker dag, lovar!
Detdär låter alldeles för jävligt. Jag blev uppriktigt sagt arg av att bara läsa det, jag kan inte på långa vägar föreställa mig hur du måste känna dig.
Har du berättat precis samma saker för henne som du skrev här? Dvs att du har tvingats betala massor och att hon behandlar dig som skit? Det verkar ju som hon inte alls är medveten om vad hon gör. *screwy* *mini*
Nalfaren
2006-12-05, 16:50
+ 1
Vågar nästan sätta vad som helst på att hon var otrogen den natten
Övergrepp/våldtagen låter mer rimligt för en
sådan total förvandlingi karaktär och personlighet.
Usch, lider med dig, och jag blir irriterad och arg, gamla
minnen flyter fram för min egna del, fy fan. Det är tufft,
håll ut.
Låt henne inte trampa på dig, och förstöra din självkänsla! Hon är inte alls någon jättegullig tjej. Vi är många som har blivit psykade av våra partners på ett eller annat sätt, och ibland får man aldrig veta varför, men man måste gå vidare ändå och rädda sig själv. Ge inte upp! Du vet att du inte har gjort något för att förtjäna detta, och det måste du komma ihåg när hon behandlar dig illa. Sluta kryp för henne.
Din toffelhjälte.. Jag tror hon var otrogen den där natten men feg som hon är vågar hon inte säga nåt utan skyller ifrån sej på dej... typ "fan vad jobbig han är, han kan dra åt helvete fast det kan jag ju inte säga högt" ...
Hon behandlar dej värre än sopor, jag tycker allvarligt att du ska be henne dra åt helvete och avbryta all kontakt med henne.
Håller med fullständigt. Hon har behandlat dig jävligt illa och du har tillåtit henne att göra det. Be henne dra åt helvete och skaffa en tjej som uppskattar den du är utan att utnyttja dig.
Önskar att jag hade ett bra svar åt dig, men som någon skrev ovan verkar det helt oförklarligt.
Hon har absolut betett sig som ett riktigt stort svin, om hon skulle ändra sig och plötsligt vilja komma tillbaka så hoppas jag att du förstår att du går på en riktigt stor nit om du gör det.
Det enda tips jag kan ge dig är att sluta göra dig själv illa genom att inte släppa taget och börja snacka med andra tjejer så fort du kan. Gå med på spray-date eller nåt, det gjorde jag när det tog slut med exet och är nu lycklig sambo med en kille som fått mig att förstå att exet inte var värd ett skit! (blev inte heller så trevligt behandlad)
Man vill inte prata med andra när man mår som sämst utan sitter hellre och grubblar över det gamla och ofta minns man bara de bra sakerna, man nästan helgonförklarar den andra. MEN jag lovar dig hittar man någon annan att lägga sin energi på så börjar allt det där onda att dunsta sakta men säkert. Det sämsta du kan göra är att dra dig undan!
Alltså, vad som än hänt så kan inget, INGET, rättfärdiga hennes beteende. Du verkar vara en jävligt bra kille och förtjänar mycket bättre!
Säkerligen träffat någon annan, nån me fula handtag....
Nog har man sett en hel del golddiggers i ens dar, men aldrig några handtagsdiggers...
Arne Persson
2006-12-05, 16:57
Helt underbar liten story! Är man förvånad? Tror inte det! Flicksnärtan kommer nog att få sitt lilla straff förr eller senare. Det är nog alltid någon som sätter henne rejält på plats, eftersom hon kommer garanterat att fortsätta att vara en bitch.
Säkerligen träffat någon annan, nån me fula handtag....
Hahha :D
----
Hon har behandlat dig förjävligt, som många redan påpekat. Gå inte runt och tro att det kommer lösa sig, för det kommer det inte. Försök komma över henne, och tänk på alla dåliga sidor hon hade. Med tiden löser sig allt, och du glömmer henne helt när du hittar en ännu bättre tjej.
Riktigt sjuk brud, förlåt om jag säger så, men det är verkligen dags att komma över henne.
Övergrepp/våldtäckt eller tunga droger tror ju jag på.
%&¤"!#"!"%&¤ Fruntimmer!!! KÄRRINGAR SKA HÅLLA SIG PÅ MATTAN!! ,och inte vara ute och ränna,då går det sådär*slap* *slap* *slap* *slap* *slap*
Wennerberg
2006-12-05, 17:01
Du får helt enkelt tuffa till dig. Sorg kan göra vilken jätte som helst till en mus, men i vissa fall, där du blir förnedrad gång på gång är det dags att slå näven i bordet.
Ring upp henne och säg att du tänker dra henne inför rätta om du inte får vad hon är skyldig dig. Och ring hennes jävla mamma och säg samma sak. Sen så träffar du dina vänner och går ut eller bara gör saker som inte har med fest att göra. Du får börja röra dig bland folk om du vill träffa folk. Det bästa sättet att komma över någon är att träffa någon ny. Du kommer glömma henne helt.
Om hon ljuger inför rätta är det hennes problem, se tilla att du visar upp kvitto på allting och att du verkligen har betalt. Ljug inte om någonting, för om du överdriver så kan det gå åt skogen. Begär vad hon är skyldig dig och inte ett öre mer.
Blir så jävla less när folk beter sig på detta vis mot snälla människor. Jag känner inte dig, men du låter som en jävligt snäll person, och en snäll person förtjänar inte att bli behandlad så.
Min första tanke var att hon kanske hade blivit våldtagen eller nått, men sen verkar det bara som att hon har allvarliga problem och borde söka upp en psykolog.
Tack det värmer att läsa era kommentarer att ni tar er tid =D det gör mig glad.
jag trodde ett tag också att hon kanske blivit drogad eller ev våldtagen , för man ändrar sig inte som person så fort över en natt.
jag vet att jag är för snäll men jag orkar inte gå runt att vara arg , jag är bara så fruktansvärt ledsen inombords så det finns inte.
och jag vet att det kanske finns någon annan fisk ute i vattnet till mig , men jag orkar inte och kan inte gå vidare om vi inte får rett ut alla dessa saker det är det som stör mig, att hon inte kan avvara en stund av sitt liv att lösa våra problem så båda kan vidare är mycket svagt av henne i så fall, efter allt jag gjort och ställt upp för henne.
och ja det med handtagen funderar jag fortfarande på och det stör mig som fan! och det som är mest irriterande är att det inte var tjejen utan hennes bästa kompis som var där och skruvade ner dom!
gymmet är min räddning för mitt självförtroende har åkt till botten så det skriker om det!
Men hon vill/kan ju inte ens prata med dig Myzze.
Ska du verkligen acceptera denna behandling? Icke!
Känns nästan som att hon och hennes kompis tänkt "Haha han e värsta toffeln, nu skruvar vi ner hans handtag åsse".
Helt sjukt.
She aint worth your time and trouble.
Nej, bara att lära sig den svååååra läxan, lita inte på kvinns, ska man bo ihop får man rodda ihop ett samboavtal, även om man älskar och litar på varandra, för man vet fan inte hur det slutar.
Den enda du kan lita på är dig själv, och inte ens dig själv kan du lita på ibland! :D
ne jag blir så jävla ledsen av allt detta fattar hon inte det , det sjuka är att allt var bra innan den kvällen och jag trodde ett tag att hon börjat ta droger och shit eller råkat ut för ett övergrepp ev,
jo jag är en väldigt snäll person jag gör mig inte ovänn och gapar och skäller i önadan utan jag försöker lösa det smidigt och jag ber henne inte om mycket!
och det känns som hon gör mycket för att djävlas med mig ,jag var ju på henne i somras när jag visste att något hänt och jag satte lite press på henne att hon måste berätta , om inte för mig men för sin bästa kompis eller för sin mor , så vi reder ut detta.
och när jag började sätta press på henne att så här kan vi inte ha det , då lade hon ett sms till mig och sa att nu får det vara slut jag orkar inte mer sa hon då!
det känns också lite svagt, och hon kunde inte titta mig i ögonen och säga att hon inte älskar mig längre!
Tror nog ej du kommer få svar (då ingen vill prata med dig) såvida du inte anlitar en privatdetektiv för closure.
Men jag skulle inte lägga ner mer energi efter hur hon har behandlat dig!
Du måste gå vidare annars kommer du att gå under, MyZko!!! Hon är sjuk i huvudet. Fan vet varför, men du orkar inte med det längre.
Detdär låter alldeles för jävligt. Jag blev uppriktigt sagt arg av att bara läsa det, jag kan inte på långa vägar föreställa mig hur du måste känna dig.
Har du berättat precis samma saker för henne som du skrev här? Dvs att du har tvingats betala massor och att hon behandlar dig som skit? Det verkar ju som hon inte alls är medveten om vad hon gör. *screwy* *mini*
jo det har varit så jä*** svårt sedan i somras jag har varit arg förtvivlad , ledsen totalt uppgiven, besviken. men jag är en sådan person att det hjälper inte att vara arg. jag har sagt samma saker till henne men hon är helt iskall tittar inte på mig fick ej röra henne.
jag är världens snällaste. nästan i alla fall *flex*
Det är just det, att du är världens snällaste, som hon och hennes kompis utnyttjar till max!
"Eftersom han är en sådan toffel, så bryr han sig säkert inte om vi tar hans handtag på köpet!"
Helt galna brudar. Total brist på respekt.
Har dom börjat med droger?
jag är världens snällaste. nästan i alla fall *flex*Det är inte snällt att låta sig trampas på. Man är inte en bättre människa för det.
jo det har varit så jä*** svårt sedan i somras jag har varit arg förtvivlad , ledsen totalt uppgiven, besviken. men jag är en sådan person att det hjälper inte att vara arg. jag har sagt samma saker till henne men hon är helt iskall tittar inte på mig fick ej röra henne.
jag är världens snällaste. nästan i alla fall *flex*
Tanken har aldrig slagit dig att det kanske är just därför som hon behandlar dig som skit?
Hon behandlar dig som crap för hon vet att hon kan komma undan med det Myzko!
Hon har säkerligen tagit dig för givet tidigare, har jag rätt?
Även om du fortvarande gillar henne så sluta ta så mycket skit!
Hon är ju skyldig dig massa pengar, driv vidare det!
Låt dig inte bli trampad på säger jag bara. Skulle aldrig acceptera att bli behandlad så.
vet ej om tar droger men man kan undrar! och jo jag vet att jag skall glömma allt och gå vidare!
men va faen! kan hon inte unna mig en stund att prata det är det som gör mig mest piss av allt! efter allt man ställt upp och fixat.
hennes samvete måste väl komma till sin rätt snart. hade jag misshandlat henne gul och blå så kan jag förstå att hon gör så här , men för fan jag har ju behandlat henne som min lilla prinsessa!
=(
Av historien att döma så låter det som om hon inte har något samvete.
Myzko, jag lider med dej verkligen. Jag blev riktigt förbannad och samtidigt väldigt ledsen för din skull då jag läste din post.
Låter helt sjukt att förändras sådär på en natt.
Man kan bara spekulera vad som hände den natten. Våldtäkt/övergrepp, otrohet, droger... Var hon full/drogad då hon kom hem? Kanske hennes kompis som hon var ute med den natten kunde tala om för dig, om du känner att du behöver svar. Konfrontera henne personligen. Du kan också konfrontera ex-tjejen personligen.
I vilket fall som helst så får man en bild av dig som säger att du är en riktigt jävla bra snubbe som definitivt inte förtjänar sån här skit. Så jävla synd att det värsta alltid händer dom bästa då dom minst behöver det. Men det blir bättre, kommer du att få se. Hoppas du hittar någon ny bättre tjej snart som får dig på bättre tankar, den där ex-tjejen är ingen som förtjänar att vara med dig, det är banne mig säkert.
skriv ut det du skrev i första inlägget och låt en advokat sköta detta i första hand.
är värt varje krona om du får tag i rätt advokat.
du har blivit mentalt våldtagen.
Arne Persson
2006-12-05, 17:35
Myzko, jag lider med dej verkligen. Jag blev riktigt förbannad och samtidigt väldigt ledsen för din skull då jag läste din post.
Låter helt sjukt att förändras sådär på en natt.
Man kan bara spekulera vad som hände den natten. Våldtäkt/övergrepp, otrohet, droger... Var hon full/drogad då hon kom hem? Kanske hennes kompis som hon var ute med den natten kunde tala om för dig, om du känner att du behöver svar. Konfrontera henne personligen. Du kan också konfrontera ex-tjejen personligen.
I vilket fall som helst så får man en bild av dig som säger att du är en riktigt jävla bra snubbe som definitivt inte förtjänar sån här skit. Så jävla synd att det värsta alltid händer dom bästa då dom minst behöver det. Men det blir bättre, kommer du att få se. Hoppas du hittar någon ny bättre tjej snart som får dig på bättre tankar, den där ex-tjejen är ingen som förtjänar att vara med dig, det är banne mig säkert.
Du glömde nog k-t..... det kan nog räcka i vissa fall.
Det låter som om något slagit slint i hennes hjärna. Fruktansvärt konstigt. Och det verkar ju som att hon är är en bergsvägg när man pratar med henne.
Om jag hade vart du hade jag pratat mer med hennes föräldrar, vad dom tror osv. Om du inte kommer fram till någonting där heller så försök ta några sista snack med henne. Om hon fortfarande verkar lika sjuk i huvudet så fortsätt leva, följ med gamla kompisar till puben, träna och ev hitta nytt fruntimmer.
//Conny
Du glömde nog k-t..... det kan nog räcka i vissa fall.
Ja, tyvärr. :(
Eventuellt övergrepp eller otrogen. Psykos från dödsdrogen hashish kanske?
Pressa henne på pengarna, ring hennes morsa och snacka om vad du anser henne vara skyldig dig och fråga henne vad hon anser att du skall göra. Annars gör sönder deras postlåda/brevinkast och gå sedan vidare med livet.
Åk hem till kärringen och ta hennes hantag
mangemani
2006-12-05, 17:59
hmm,detta är lika frustrerande att läsa som om man skulle läsa en bok där det är 1 sida utriven och man missar det viktigaste i boken.
vad var det egentligen som hände den där kvällen då ALLT brakade samman för henne?fått reda på det än?
låter som att hon varit orogen eller nått.
Jo alla säger det till mig att jag är så snäll och öppen som person och förtjänar bättre jag är super social och måste nästan vara omgiven av folk hela tiden!
jag gör mig sällan ovän med folk , mycket bättre att ha många goa vännger *flex* ´som man kan ta ett par kalla med ! :thumbup:
varför beter hon sig så här ! jag fattar inte och jag kommer säkert aldrig fatta!
Du kan inte göra så mycket åt hur hon beter sig. Du kan bara ta hand om dig själv, ditt beteende, dina tankar, ditt agerande. Du kan inte begära att hon ska träffa dig och prata. Visst, i den bästa av världar osv, men nu är det inte så. Av någon anledning fixar inte hon att sköta det snyggt.
Det jag tror skulle vara bäst för dig, vad jag skulle försökt göra i din situation, är att driva in skulden, det kommer gräma dig efteråt, jag lovar, samt att klippa alla band. Ta bort henne från msn. Kontakta henne inte. Försök sätta punkt och se framåt. Det är jävligt svårt, men just nu är hon en stor säck med sten du släpar på. Du får lägga ur en sten åt gången.
Verkligen konstigt! Jag tänkte först också att hon träffat nån annan, men sen tänkte jag typ att hon börjat med jävligt skumma droger eller något. Antingen det, eller så har hon faktiskt något fel i huvudet, alltså nån form av mental sjukdom. Hon verkar ju väldigt ombytlig och opålitlig osv.
Egentligen tycker jag du borde driva det vidare till tingsrätten, för fan att du fått betala så mycket för att hon ska få förstöra ditt liv typ. Men fattar om du inte pallar mer nu.
Jag tycker du ska bestämma dig för att skita i henne helt, ta ALDRIG tillbaka henne ens om hon krälar och gråter, hon verkar sjukt egoistisk, oemaptisk och faktsikt riktigt sinnessjuk. Du borde kanske försöka prata med hennes mamma om du har hyffsad kontakt med henne, bara försöka förstå vad son hänt. Egentligen tycker jag att hon kunde betala, det hade mina föräldrar gjort om jag flippat ur helt, men det viktigaste är nog att du försöker få ett slut på det hela.
Har du nån gång anat nånting innan allt detta hände? Nåt konstigt med henne?
Försök att bli arg på henne istället för att förlåta henne för allt, det här är hennes fel, inte ditt! Du förtjänar bättre och kan vara tacksam att det här hände nu och inte om x antal år när ni hade hus och barn på halsen eller nåt.
Hur gamla är ni föresten?
Jag tycker hemskt synd om dig och tycker tjejfan borde låsas in!*mini*
Du kommer träffa nån som är mycket bättre en vacker dag, lovar!
+1
Nevermore
2006-12-05, 18:11
jag lider verkligen med dig. Men du måste garanterat blundat för de här sidorna hos henne tidigare. En människa förändras inte från en dag till en annan. Det är förjävla synd att snälla, sjyssta killar som du alltid ska råka ut för såna här människor. Jag önskar dig välgång i fortsättningen.
bosse_brutal
2006-12-05, 18:11
fan va ja skulle lacka! inte en chans att ja skulle kunna släppa det utan att jävlas tillbaka. finns många sätt.
Fatalist
2006-12-05, 18:13
Ta dig i kragen och tänk lite på dig själv istället.
Du kanske inte märkt det men hon är en känslokall bitch.
Röda_Lacket
2006-12-05, 18:13
Mitt tips är att du samlar ihop alla hennes saker som du har kvar och eldar upp dom /deletar mail osv. Kommer vara segt ibörjan men det gör att du kan gå vidare snabbare. Låter faktiskt nästan som hon varit med om något i sina yngre dagar som kom upp till ytan efter gbg besöket. Har själv sett några gå in i ett liknande tillstånd.
Du kan inte hjälpa henne det måste hon göra själv.
Brattström
2006-12-05, 18:15
vill inte verka oförskämt men min första tanke var oxå att hon var otrogen, men vidare igenom texten fanns likheter som motsvarar sorgligt nog nån form av
missbruk :( .
Vet ju ingenting om hennes miljö eller hur hon fungerar socialt så hoppas att jag har är ute och cycklar.
Lycka till i framtiden hoppas att din kvinnosyn eller tilllit mot medmänniskor inte blivit allt för skruvad av händelserna...
Daniiiel
2006-12-05, 18:20
När man läser hur hon behandlade dig så hoppas man ju nästan att hon blev våldtagen.
Fast jag tror på trance spår, hon rökte nog en spliff me lite dödsdrogs weed i och blev sånhär.
det är bra att höra era åsikter , som någon skrev att jag blundat för dåliga sidor innan är inte sant, tror jag i alla fall.
för hon har aldrig varit sådan här innan , utan vi har alltid löst problem innan och hon har alltid varit varm och go och snäll och alltid brytt sig om människorna nära henne, det som gör mig fundersam är att hon sket inte bara i mig och behandlade mig illa i somras
utan hon pratade inte mer sin mor på 2 veckor efter det som hände , och hennes mormor fyllde 70 i slutet av juni och hon hade pratat om detta hur länge som helst hur roligt det skulle vara att åka dit för hon skulle hjälpa till , med maten och göra iordning allt.
hon försvann på dagen och så kom hon inte hem så jag tänkte att hon åkte med tåget dit direkt på morgonen men hennes mor ringde mig på morgonen och frågade var anna var ? då sa jag att hon borde sitta på tåget tror jag , hennes mamma fick inte tag på henne.
en stund senare fick jag tag på henne och frågade om hon satt på tåget , men icke då hade hon varit ute och krökat med sin bästa tjejkompis så hon skit i att åka till sin mormor som fyllde 70 som hon sett framemot så mycket. hennes mormor var inte glad kan jag säga.
så att jag vet att allt som hände i somras är mitt fel , dock så försöker hon lägga allt på mig så att jag skall må dåligt.
men det är något annat som är problemet och inte jag känns det som eftersom hon sket i allt och alla i somras efter det som hände, så jag vet inte vad jag skall tro , men snart blir jag galen på detta.!
Tack för att ni finns här på kolo ni är bäst :thumbup:
Tycker du ska ringa henne och prata om handtagen och pengarna. Spela in samtalet om du lyckas få henne att säga något som kan användas emot henne i rätten. När du har fått tillräckligt så spelar du upp det för henne och säger att du kommer ta henne till rätten om hon inte frivilligt ger dig dina pengar. Vill hon fortfarande inte så kan du ju testa med hennes föräldrar innan du drar det vidare.
Du har i alla fall något att pressa henne med.
När allt det är klart så kommer det viktigaste. Säg till henne hur dåligt hon behandlat dig och be henne dra åt helvete.
Driv in dina pengar, vad som än krävs. Sen tycker jag att du bryter kontakten helt och försöker glömma kärringen.
Jag tippar på att hon tröttnade och såg möjligheterna i att du är en sådan otrolig toffel. Hon kunde länsa ditt kök utan följder, det är ju fantastiskt. Skulle jag vara i hennes situation och vara utan moraliska betänkligheter över det skulle jag också sett dig som lättlurad och ett tacksamt offer att utnyttja. Tills du sätter ned foten kommer det fortsätta vara så, och du kommer att bli utnyttjad även i framtiden.
mangemani
2006-12-05, 19:38
det låter allt mer och mer som om hon var otrogen den där kvällen..tyvär...och var för feg att berätta det,så då tog hon den lättaste och ynkligt fegaste vägen ut ur det hela,dvs göra slut med dej...sen för att hon själv ska må bättre och få det hela att se ut som att det var ditt fel,så beteer hon sej som hon gör.
det är min chansning(vilket jag tror stämmer,till 99% iaf).
Håll dig djävligt långt borta från henne annars slutar det med att du får ta ännu mer skit. Om du inte har förstått det redan kommer ingen att tacka dig för det du gör, utan du kommer bara att bli utnytjad utan att få något tillbaks. FFS, spring och se aldrig tillbaka.
ikariotis
2006-12-05, 19:54
jag mådde typ dåligt när jag läste detta, hon måste ju någonstans trivas med att du mår dåligt och eftersom du springer efter henne så får hon väl bekräftelse över att du fortfarande tar åt dig, gör som ovanstående säger och håll dig långt borta av någon anledning har jag känslan att håller du dig borta kommer hon söka upp dig för att fortsätta med sin taktik, börja om det finns massor av tjejer, hoppas du aldrig har tänkt återvända itll henne i allfall..
Fy fan vilken tjej. Lider verkligen med dig!
NiXPhoenix
2006-12-05, 20:20
vet ej om tar droger men man kan undrar! och jo jag vet att jag skall glömma allt och gå vidare!
men va faen! kan hon inte unna mig en stund att prata det är det som gör mig mest piss av allt! efter allt man ställt upp och fixat.
Tvinga henne till ett möte helt enkelt. Dyk bara upp nån gång och konfrontera henne.
Kompisen har du också, kanske ska du försöka med henne först. Ta med dig nån polare.
Psyko.... Bryt helt... Be henne flyga långt åt h-vete...
Det mesta är redan sagt. Jag skulle bara vilja stämma in i kören som säger att du måste sätta ner foten och agera. Om du ska få tillbaks pengarna och få någon sinnesro så måste du konfrontera henne på nytt, eller hennes mor eller kompis. Dra det till rätten om det inte löser sig av det, ska hon bete sig på det här sättet så behöver du inte vara mild tillbaka.
Själv hade jag nog varit så omogen att jag snott något utav henne som hon inte skulle vilja bli av med och inte lämnat tillbaka det innan du fått de där handtagen. Men det är inget bra alternativ.
Lycka till och hoppas det löser sig!
If the little shit slides, the big shit slides.
Om hon kan behandla dig som ett ruttet ägg o spela lite sårad för att få dig att hjälpa henne med hennes mobil, tro fan hon kommer utnyttja dig ännu mer(kökshandtagen).
Bit ifrån tidigt så blir det inte värre.
Driv igenom skiten i tingsrätten, förlorar du så förlorar du, men då vet dom att man inte ska jävlas med dig.
Du har redan fått en massa goda tips (se exempel nedanför) så jag kan bara beklaga, hoppas det löser sig mannen!
Vi på kolo finns här som stöd.
Du kan inte göra så mycket åt hur hon beter sig. Du kan bara ta hand om dig själv, ditt beteende, dina tankar, ditt agerande. Du kan inte begära att hon ska träffa dig och prata. Visst, i den bästa av världar osv, men nu är det inte så. Av någon anledning fixar inte hon att sköta det snyggt.
Det jag tror skulle vara bäst för dig, vad jag skulle försökt göra i din situation, är att driva in skulden, det kommer gräma dig efteråt, jag lovar, samt att klippa alla band. Ta bort henne från msn. Kontakta henne inte. Försök sätta punkt och se framåt. Det är jävligt svårt, men just nu är hon en stor säck med sten du släpar på. Du får lägga ur en sten åt gången.
Förstår inte hur du kan vara så snäll och förlåtande,ring till henne och säg att du ska ha pengarna annars drar du det hela till tingsrätten också kan du be henne att dra åt helvete i samma veva.Hon verkar ju sinnessjuk,aldrig i mitt liv att jag skulle låta nån göra så mot mig men i krig och kärlek kan allt hända....
Jag tycker du ska glömma henne.
Du ska inte tvinga dig till ett möte med henne för det kommer med strsta sannolikhet inte att leda till någonting iaf.
Jag tycker du ska inrikta dig på att aldrig få reda på varfö hon betedde sig som hon gjorde och gå vidare med ditt liv. Det är tråkigt och oförståerligt. Försök komma ihåg det fina ni hade och gå vidare.
Visst kan du försöka driva in pengarna men risken är att du inte kan gå vidare utan bara stannar i något som gör ont och att det inte leder till någonting. Du kanske får tillbaka lite pengar om du har tur och hon blir lite fattigare och sen då?
Det enda som är bra i den här historien är att ni inte har barn ihop.
Sedan har det mesta redan sagts. Lycka till.
28000kr och några handtag är billigt för att slippa en sådan tjej. Radera henne ur ditt liv.
Arne Persson
2006-12-06, 01:07
Tryck control+alt+delete så löser det nog....
Liten Men Fet
2006-12-06, 01:08
Jag tycker du ska skriva ett brev till hennes föräldrar där du berättar exakt vad som hänt, bara fakta inga känslor och berätta att du tycker det är tråkigt att hon inte vill prata med dig för att reda ut det. Räkna upp exakt vad hon är skyldig dig och för vad och säg att om du inte får pengarna inom i månad så kommer du ta vidare ärendet till tingsrätten eller baltic inkasso.
Avsluta med att du tycker det är tråkigt att det blivit som det blev men att du inte vill försöka mer utan måste gå vidare.
Det borde få även mindre intelligenta föräldrar att prata allvar med sin dotter.
Fy fan vad sne jag blivit om något sådant hänt mig.
Jadu, varför hon betedde sig efterblivet efter en natt vet jag inte, kanske kunde det vara att hon träffade någon annan som de andra sade men isf är ju frågan varför hon inte snackade med sin mor efteråt? Verkar ju lite konstigt, henne kan hon väl snacka med ändå?
Våldtagen? Men isf varför vill hon lämna dig?
Vem står hyreskontraktet på? Taskigt om det står på dig, men hon borde ju vara med och dela på det, dock hade det väl varit smart att säga upp lägenheten så fort som möjligt.
Lol, efterblivet att sno handtagen, men de utgifterna får du väl låta henne betala också, om det nu blir några, man kan ju annars tycka att 2700kr kan få täcka det också.
"får sedan brev tillbaks från henne att hon bestrider detta och skriver att jag behandlat henne illa och slängt ut henne. jag tror inte mina ögon! hur kan hon säga en sådan sak efter allt jag ställde upp och fixade för henne i somras."
För att hon bad om tips om hur hon skulle hantera det någonstans och för att hon är ett jävla as. Synd att du har ställt upp och spenderat så många veckor på henne bara.
"jag sket i att dra det till tingsrätten för kan hon ljuga i ett brev så kan hon ljuga i tingsrätten."
Gör det ändå, eller skall hon ljuga ihop någon historia om att du har slagit henne/whatever? Vet inte vilket trovärdighet sådant får.
"jag gör allt för henne det vet hon, hon är min ögonsten och jag vet att hennes tjejkompis satt griller i huvudet på henne. anna var och är mitt allt , jag tänker på detta varje dag som går."
Hon är ju en kass människa.
"jag har mailat till henne för ett par dagar sedan för att förklara alla mina känslor och hur jag mår av allt detta , det slutade väl med 2 a4 sidor tror jag.
hon svarade tack fint skrivet. ha de bra.
hmm väldigt känslosamt."
Ge fan i att fjäska för aset, vad har hon gjort för att förtjäna det? Hade varit bättre om du hade sagt att hon var en jävla idiot och att du ångrade att du hade slösat bort så stor del av ditt liv på henne.
"jag har skrivit tillbaks att det ända jag ber om är att hon kommer ner till mig i min nya lägenhet och pratar en stund och tar en kopp kaffe, är detta för mycket begärt ?"
Ja, vill hon inte ha dig så skiter hon väl i kaffet, och varför skall du anstränga dig för en idiot, säg att det enda du vill ha är att hon ger rätt för sig och betalar. Fixa det där med kronofogden igen, fråga dem vad de tycker att du skall göra.
"uppenbarligen ville hon veta vad jag hade att säga , men när det kom till pengarna då var det inte roligt längre! tycker inte ni att det verkar skumt ?"
Hur är det kan ju vara en artighetsfras också.
"jag förstår inte om hon gör det för att djävlas med mig för att jag skall komma krypandes tillbaka till henne, eller vad hon har för syfte med sitt betende för jag vet att det som hände i somras inte är min riktigt anna."
Jag tror inte hon är intresserad av att ha dig tillbaka. Och vare sig det är den gamla, riktiga eller nya Anna så är hon ett as.
"hon vet att jag gör allt för henne och älskar henne mest av allt, det finns ingen annan tjej i mitt liv, har inte träffat någon ny tjej i sommar inte ens rört en tjej =) bara för att jag älskar min anna mest av allt."
wow... inte jag heller... ;/
Jag orkade inte läsa, inte först iaf, men tabben fick vara kvar ;D
"Ge henne en snyting"
/ Griip från aliquis konto
Jag är bara tvungen.
Låter helt sjukt det där. Ni måste ju pratas vid om detta, man kan inte bara lämna det sådär och försöka gå vidare. Ring henne inte eller kontakta via MSN, gå istället dit och försök prata med henne så det inte går att slingra sig.Om hon inte vill? Skit i det.
Jag hade flippat om det var jag personligen, länsa hennes kök på allt hon har!!!
Men faktiskt tycker jag du ska driva vidare om pengarna som faaan!!! Fixa dina pengar......
Såna här trådar påminner mig om varför jag är så glad att jag aldrig ger mig in i relationer faktiskt....
Jag tycker du ska skita i att driva in pengarna, om du har så du klarar dig. Kanske kan du få dom i ett senare skede.
Sedan ska du skicka ett brev eller sms till henne som lyder ungefär såhär:
"Kära Luder!
Jag vill önska dig lycka till med ditt framtida horeri, och hoppas att du lyckas fälla någon rik och dum jävel. Eftersom pengar tydligen betyder mer för dig, än att kunna bete sig civiliserat mot någon man delat ett liv ihop med, så kan jag bara hoppas att du lyckas ****** dig fram här i världen! Hoppas dom pengarna du stal från mig gör dig lyckligare, personligen så gör det mig lycklig att veta att jag har ett rent samvete, och värderar människor mer än pengar. Så behåll dom jävla pengarna, gör vad du vill, jag skiter i dig nu.Hoppas du sover gott."
Sen klipper du all kontakt med helvetet, att försöka driva in pengar som inte finns just nu känns bara som en enorm börda. Jag tror du tjänar på att betala 14000 för att slippa tänka på henne och hennes skuld, utan akn starta om på en helt ny kula.
omg... Suttit o läst vartenda inlägg... bitch!!!!!!!!!!!!!
Skit i pengarna, skulle jag gjort om jag hade tillräckligt så jag klarar mig utan dem. Prata aldrig mer med henne igen... Personligen hade jag hatat henne innerligt, men du verkar inte göra det så, glöm glöm glöm!!!
Jag hade flippat totalt ifall ifall någon behandlat mig sådär. Ifall någon gör något mot mig, så blir det dubbelt tillbaka.. Eller inget alls, vilket då innebär att den bitchen hade fått cykel, bil och fönsterrutor till sitt boende totaldemolerat... Flera ggr tills självrisken har uppgått till 28000.
Givetvis kallt planerade attentat så man inte råkar åka dit p.g.a. att man tabbar sig i ett känsloutbrott. Bara att sprida ut händelserna över några år så tror hon att det är randomgangstaz som har gjort de ;P
Oavsett vad du gör eller inte gör så skit i henne fullständigt. Varken hopplös kärlek eller hat kommer någonsin göra saken bättre. Oftast brukar det förekomma en blandning då man blivit illa ´behandlad av någon man älskar/älskade... Just nu så älskar du bilden du har av henne, inte henne.
du är för snäll, du skulle ha sagt till på skarpen och gett ultimatum.
hmmm, jag måste säga det här. JAG tycker att du har för lite kunskap om kvinnor, jag vet att det låter taskigt och sånt men lyssna vad ja har att säga.
det finns två slags av kvinnor i världen. ena älskar män med PENGAR, den andra älskar män med stora PENIS(hoppas ingen missförstår mig fel).
det finns oxå två slags män i världen. ena skiter bokstavligen vad kvinnor tycker , känner och vill, han tänker bara på sig själv. den andra typen e män som dig, kvinnor testar dig och fattar snabbt vem du e och hur du e.
om ja ska vara helt ärligt nu så jag e 100% säkert på att din lila söta tjej har träffat en kille med stor hmmm du vet resten. jag e ledsen, det inte så att ja försöker få dig att må dåligt utan jag säger som det e.
jag säger så här, GLÖM att försöka ge kvinnor kärlek och allt. Allt dom behöver e två saker, some DICK OR MONEY.
och angående anna lr vad hon heter, gå till hennes familj och sätt på hennes syrra och mamma för att den tjejen har verkligen trappad dig hård på dina bollar(om du förstår vad ja menar)
va tuff, livet e inte enkelt och lycka till!
Wow... Finner inga ord. Hur kan man vara så känslokall? Det är sånna där personer som är farliga.
Lol..... @ Weli...
*slap*
det finns två slags av kvinnor i världen. ena älskar män med PENGAR, den andra älskar män med stora PENIS(hoppas ingen missförstår mig fel).Vilken av dessa grupper tillhör de lesbiska kvinnorna?
Sluta vara så j-a snäll. Alla har ilska inom sig. Om du aldrig törs erkänna det, och aldrig törs säga ifrån så kommer du alltid vara en sån som tackar vänligt när andra trampar på dig. Jag läser att du är stolt över din snällhet, och önskar att du kunde sluta med det. I det här läget är din snällhet en usel förmåga att luta sig tillbaka. Någonstans därinne måste du hitta ilskan och använda den för att ta dig ur det här.
Jag blir så förbaskad när jag läser den här tråden! http://users.telenet.be/eforum/emoticons4u/mad/1018.gif
det finns två slags av kvinnor i världen. ena älskar män med PENGAR, den andra älskar män med stora PENIS(hoppas ingen missförstår mig fel).
jag säger så här, GLÖM att försöka ge kvinnor kärlek och allt. Allt dom behöver e två saker, some DICK OR MONEY.
Men bli av me oskulden..
hmmm, jag måste säga det här. JAG tycker att du har för lite kunskap om kvinnor, jag vet att det låter taskigt och sånt men lyssna vad ja har att säga.
det finns oxå två slags män i världen. ena skiter bokstavligen vad kvinnor tycker , känner och vill, han tänker bara på sig själv. den andra typen e män som dig, kvinnor testar dig och fattar snabbt vem du e och hur du e.
om ja ska vara helt ärligt nu så jag e 100% säkert på att din lila söta tjej har träffat en kille med stor hmmm du vet resten. jag e ledsen, det inte så att ja försöker få dig att må dåligt utan jag säger som det e.
och angående anna lr vad hon heter, gå till hennes familj och sätt på hennes syrra och mamma för att den tjejen har verkligen trappad dig hård på dina bollar(om du förstår vad ja menar)
Någon har kollat för mycket på film och lyssnat på ungdomsforum istället för att träffa tjejer. Har du någon ursäkt till varför du inte har 50 cm armar? :D
Det finns två typer av människor; de som växer av träning och blir bodybuilders, och de som inte får några resultat alls.
Jo inners inne är jag jävligt arg! på hur fan man kan göra så här mot en annan människa och det bästa var att jag åkte hem till hennes morsa i somras och förklarade allt som hände hemma, och att tjejen betedde så himla underligt. och att något verkligen inte stod rätt till , och att det inte var mitt fel. hennes mor var på min sida
och hennes mor förklarade då att dom inte heller hade någon kontakt under de senaste veckorna, hon undrade också som var fel , och skulle se till att få anna att göra rätt för sig om vi inte skulle fortsätta ett liv tillsammans
det slutade med att tjejens mamma stod och kramade om mig i vardagsrummet och grät, ja vad säger man!
vad blev det utav alltihopa pannkaka!
frågan är om man inte skall ringa hennes mor vi kom överens bra, och fråga när exet skall dit så åker jag dit och konfronterar henne så vi reder ut all skit så alla kan gå vidare ur denna jävla sörjan, för mitt självförtroende är inte på topp om man säger så.
utan mina polers på gymmet , och ni här på kolo. så hade jag gått under i somras!
polarn fällde en härlig kommentar på gymmet han hade inte sett mig på 4 månader , han sa fan hur har du blivit så stor på så kort tid ?
då svarade jag exet *flex*
Mamman kommer att stå på dotterns sida garanterat.
Det ska mycket till för att en förälder ska välja att ta ett ex sida i en konflikt.
Se bara på hur det gick med handtagen.
Sen så kan du visst åka dit och konfrontera henne.
Men jag kan sätta en hundring på att du inte kommer att bli klokare utan bara mer frustrerad och under tiden har du gått och hoppats på att du ska reda ut det och missat den tiden i dit liv till att gå vidare. Du kommer inte att få någon upprättelse. Det är bara att förstå det och gå vidare. Du kommer aldrig att förstå varför hon gjorde som hon gjorde även om hon förklarar. Min gissning är dessutom att hon inte vill förklara. Jag tror det kommer leda till att du blir ännu mer sårad och ledsen.
Haha det var utan tvekan det dummaste jag någonsin hört! :laugh:
Har du ens pratat med en tjej? ;)
MyZkO, hur gammal är du? hur gammal är Anna och hur länge har ni varit tillsammans?
pragmatist
2006-12-06, 11:48
Min amatörpsykologiska förklaring är att hon föraktar dig och din snällhet, och har gjort så under lång tid. I själva verket har din snällhet och undergivenhet gett henne föreställningen att hon är värd någon mycket bättre än dig, och ju snällare du är desto mer förstärker detta hennes övertygelse om att du är en loser och att hon måste "byta upp sig". Troligen har denna uppfattning förstärkts av hennes kompisar som också tycker du är en mespropp (vilket jag tror är den rimligaste förklaringen till vad som hände den där kvällen - hennes polare konfronterade henne och försökte övertala henne att dumpa dig).
MyZkO, hur gammal är du? hur gammal är Anna och hur länge har ni varit tillsammans?
jag är 24 år hon är 21 och vi var tillsammans 1 1/2 år innan allt detta började.
Min amatörpsykologiska förklaring är att hon föraktar dig och din snällhet, och har gjort så under lång tid. I själva verket har din snällhet och undergivenhet gett henne föreställningen att hon är värd någon mycket bättre än dig, och ju snällare du är desto mer förstärker detta hennes övertygelse om att du är en loser och att hon måste "byta upp sig". Troligen har denna uppfattning förstärkts av hennes kompisar som också tycker du är en mespropp (vilket jag tror är den rimligaste förklaringen till vad som hände den där kvällen - hennes polare konfronterade henne och försökte övertala henne att dumpa dig).
jag tror att hon var väldigt dåligt samvete för vad hon gjorde i somras och därför inte vågar prata med mig , och jag vet att hon inte hittar någon bättre än mig , för jag är världens goaste :D
det bästa var ju att det inte var anna som skruvade ner mina handtag , utan hennes bästa kompis som verkar varit hög på svampar eller dyligt.
jag lekte med tanken , tänk om jag hade öppnat dörren till lägenheten och sett hennes kompis stå där och skruva ner handtagen, då hade det hänt dumma saker tror jag :furious:
Det är lite beklämmande med alla som sitter och gissar på otrohet och kastar ur sig både det ena och det andra om tjejen. Vi har hört fragment av historien från en sida. Var inte så snabba att döma.
Det är lite beklämmande med alla som sitter och gissar på otrohet och kastar ur sig både det ena och det andra om tjejen. Vi har hört fragment av historien från en sida. Var inte så snabba att döma.
Fast å ena sidan så är ju sättet hon har behandlat honom på värre än t.ex. otrohet så det är ju inte som att spekulationerna kan göra någon skada i detta fall.
Hmm... tuff sits. Alla har vi nog varit med om att förlora någon vi tycker om under väldigt skumma omständigheter där färklaringar saknas. Det man nog måste fråga sig är om man inte iallfall kan gå vidare utan att få svar på sina frågor? Vad skulle förändras i dina känslor genom att få veta? Skulle dina känslor för henne ändras oavsett? Tycker hon oavsett om det handlar om övergrepp eller otrohet har varit väldigt taskig. Visst, skulle jag varit otrogen skulle det märkts i mitt samvete... men hade jag då verkligen älskat dig så hade jag ju gjort vad som helst för att vårat förhållande inte skulle spricka... skulle ju inte bara försvunnit. Då kanske alternativet är övergrepp, men hade jag verkligen älskat dig så hade jag vänt mig till dig och min mor för stöd. Även om inledningsvis kanske mina känslor varit fyllda av skam o att övergreppet på något vis skulle varit mitt fel. Har själv blivit våldtagen, så jag vet hur känslorna rör sig i det fallet. Men, min personliga uppfattning är att jag inte skulle dumpat min pojkvän för att jag blivit övergripen.
Hoppas att du kommer komma vidare i livet, o försök att finna dig i att du aldrig kanske kommer få svar. Om du föreställer dig att du vet att du aldrig kommer få svar... Vad skulle du då göra?.... inget bra alternativ att ta livet av sig...
Många Varma kramar till dig/Jompan
Liten Men Fet
2006-12-06, 14:14
Jag tycker det är konstigt att alla funderar på om det kan vara en våldtäckt som ligger bakom när det inte finns några som helst belägg för det förutom att hon uppträder skumt? För mig låter det mer som att hon antingen varit otrogen och inte kan hantera det, fått en haschpsykos som totalt förändrat henne eller har spelat teater sista månaderna för att få det ert förhållande och funka men flippade hon.
Hennes tjejkompis, vad är det för typ? Knarkar hon? Vad umgås hon med för folk?
Karl_alfred
2006-12-06, 14:48
Det är en tjej de är förklaringen!
Myyzko -> Hon har gjort dej en jättetjänst!
Sånt här skit kan hända alla, och i värsta fall efter många fler år än ni har setts och om mycket mer pengar. Uppenbarligen har du åkt på din första dos "whitetrash" (nej färg har inget med saken att göra). Var glad att det hände nu när du var ung. Efter denna resa kommer du ha skinn på näsan och se varningssignaler långt tidigare.
Jag tycker dock att du ska ta upp den finansiella biten med polisen då hon har stulit ur ditt hem (var det bara du som stod på kontraktet?) Sedan tingsrätt. Även om hon inte betalar på en gång så kan staten göra det tills de krävt in pengarna. Överdriv inget, säg bara sanning.
Även om du känner dig sjukt förnedrad nu så låt det inte sitta kvar. det leder till dåligt självförtroende vilket lätt kan leda till att du i din tur behandlar andra tjejer dåligt.
Acceptera att du blivit blåst av en dålig människa men inse att du är bättre. Hon är och förblir whitetrash och du kommer gå vidare i ditt liv. Så länge du har dina vänner och familj så överlever du.
PS Om det hjälper kan du alltid beställa 25 liter fiskleverolja i månaden i hennes namn och skriva med henne i varenda bokklubb du kan hitta. (använd inte datorn hemmifrån). :D
Vi har dock endast denna sida av historien att gå efter.
Lite konstigt om man efter Myzkos post utbrister "ALLT ÄR DITT FEL! Du misshandlade/behandlade henne fel helt enkelt och se hur det går!" ;)
Självklart har vi bara hört en sida och det är ju allt vi går efter.
Många anser det kanske onödigt att spekulera hur den andra sidan är, om det nu finns en som ej överstämmer med denna sida av historien.
Killen verkar deppig, folk försöker ge han stöd och tips, det e allt.
Vi har ju ingen aning om resten (utöver det som skrivits här) ej heller om det är helt annorlunda på andra sidan.
Kan bara säga så här till alla som tvivlar , finns ingen anledning för mig att ljuga , tjänar inget på det.
ville dela med mig av historien , för jag tror nämligen själv knappt det är sant det som hänt. jag menar okay att det är slut och att man vill flytta i sär , jag begärde inte mycket hälften av våra gemensamma utgifter och att hon hjälpte till och städa, men inte det hennes bästa kompis snodde hälften av mina kökshandtag så jag fick fixa nya.
mangemani
2006-12-06, 18:28
tja,den dagen då hon reggar sej på forumet och berättar sin del av historien eller att hon nu berättar för honom vad som egentligen hände den kvällen då allt ändrades,så ska iaf jag nog eventuellt kunna ändra min gissning och inställning,men eftersom det aldrig kommer att hända och efter allt det man hört från hanses sida,så utgår jag ifrån det jag skrev iaf(vilket låter mest troligt enligt mej).
sen om min gissning inte stämmer,tja,prove me wrong,men som sagt,never going to happen.
Någon borde hälsa på din flickvän med en påk. *grr27*
Seriöst tycker jag att du borde ta upp det i domstol eller med kronofogden.
jo det är det jag borde , men jag har liksom ingen ork till någonting just nu förutom gymmet för där får jag vara i fred med hög musik i mina lurar.
men det vore det ända rätta , fan hade jag gjort så här mot en annan människa så hade jag inte kunnat sova om nätterna pga dåligt samvete, men hon verkar inte ha något samvete just nu!
//MyZkO
HajduMan
2006-12-06, 22:16
:eek:
jag som trodde jag haft ett struligt förhållande
Det finns bara 2 saker att göra
glöm henne helt, det e sketa svårt, men kämpa emot.
Och ta målet vidare med att få dina pengar tillbaka, för kan hon göra så som hon gjort mot dig om allt nu stämmer så tycker jag du ska göra de dubbla tillbaka....
Ja, men vad tror du då? Att hon suttit och druckit läsk och ätit kakor med sin kompis och i bussen på väg hem fått idén att bli sjuk i huvudet och att hon definitivt ska stjäla 9 handtag och snuva Myzko på alla utgifter?
Man hör ju klart och tydligt att något hänt, folk gissar på att tjejen antingen varit ett riktigt luder eller att hon genom någon form av yttre påverkan från t.ex. ett övergrepp eller droger ändrat sitt beteende över en natt. Klart man inte kan vara säker, men om myzko undrar vad som kan ha hänt så får man väl tala om för honom vad man tror kan ha hänt.
Grejen var så här att något måste ha hänt och frågan är vad , eftersom hon skärmade av alla i sin närhet sin syster , mor , mormor och mig hon pratade inte med någon under en period. utan betedde sig allmänt jobbig mot alla i hennes närhet.
hade det bara varit mig hon dissat så okay , men när hon gör så mot sin egen mor som normalt pratar 2 ggr om dagen , så undrar man vad som hänt.
och hon gjorde typ slut via sms, för jag började sätta press på henne och säga att hon måste berätta vad som hänt, men hon satt bara och stirrade ner i golvet och sa att inget har hänt.
tillslut orkade hon väl inte mer utan la mig ett sms när jag var på gymmet där hon skrev , jag orkar inte mer det får vara slut.
allt känns så jävla konstigt.
Det roliga är sedan när jag pratade med tjejens mor och sa att det är okay att vi särar på oss , men hon får betala sin del av utgifterna och hjälpa till och städa.
Tjejen skulle ju inte betala en krona och inte städa heller, och hennes mor sa hade det varit tvärtom så hade det blivit ett jävla ramaskri.
och då sa jag till henne att du måste ju förstå då att jag lackar ur och blir jävligt ledsen, när hon bara skiter i allting och inte tar något som helst ansvar utan lämnar mig med utgifter upp över öronen.
/yxan sitter rätt hårt i ryggen
Min kvalificerade gissning är att ditt ex är en pundare, och hänger med en ny pundarkille. Sökte hon din och andras uppmärksamhet genom att skära sig i handlederna,hota om att ta livet av sig eller kanske bara ljuga ihop en konstigt historia oxå?
Jag tror definitift att hon måste ha råkat ut för något övergrepp den natten och känner sig skyldig och skammlig över det som många tjejer gör efter en våldtäkt, och då oxå känner sig så värdelös och äklig som person att du inte ska behöva stå ut med någon som henne utan du förtjänar någon bättre. Och för varje försök som du har gjort för att närma dig henne igen så har hon ställt till med något mera djävulskap för att få dig att baka undan och förakta henne.
Kanske..............vad vet jag!
Min kvalificerade gissning är att ditt ex är en pundare, och hänger med en ny pundarkille. Sökte hon din och andras uppmärksamhet genom att skära sig i handlederna,hota om att ta livet av sig eller kanske bara ljuga ihop en konstigt historia oxå?
Nix det tror jag inte hon gör , ne det var bara det att hon gjorde något som hon inte kunde stå för och valde lätta vägen att skylla på mig och säga att det får vara slut för att hon inte orkade prata om det!
Oavsett vad som hände eller inte hände den där kvällen så ska du skita totalt i henne för hon är fan inte värd att lägga ner vare sig tid, kärlek, omtanke eller pengar på.
Tråkigt nog så det första som kommer upp i mitt huvud är att hon var otrogen då den där natten och hennes beteende förändrades helt. Hon vågade inte säga det rakt i ditt ansikte eftersom hon fortfarande möjligtvis hade känslor för dig och ville inte såra dig. Det hon gjorde istället var att hon föträngde händelsen och hennes dåliga samvete ledde till känslokallt beteende mot dig.
Det är verligen jobbigt vad du har gått igenom, hoppas att det händer inte igen och jag tycker att du borde få veta varför hon gjorde som hon gjorde egentligen. Nu måste man stort sett gissa vad som har hänt och det är mindre än sanning det.
Jag tror definitift att hon måste ha råkat ut för något övergrepp den natten och känner sig skyldig och skammlig över det som många tjejer gör efter en våldtäkt, och då oxå känner sig så värdelös och äklig som person att du inte ska behöva stå ut med någon som henne utan du förtjänar någon bättre. Och för varje försök som du har gjort för att närma dig henne igen så har hon ställt till med något mera djävulskap för att få dig att baka undan och förakta henne.
Kanske..............vad vet jag!
vet ej om hon råkat ut för övergrepp , men något är det i alla fall som gjort henne konstig, och det är precis som du säger , när jag försökte närma mig henne och krama om henne och liksom försöka komma henne nära igen så stötte hon mig längre och längre bort , för att hon vill att jag typ skall hata henne. det är precis så det var i somras. när hon betedde sig som konstigast i somras så åkte jag ner och köpte en stor nallebjörn till henne och köpte ett gulligt litet kort där jag skrev några väl valda ord till henne *cupid*
när hon kom hem och såg det stå framme på vardagsrumsbordet så blev hon typ arg och förbannad , hmm tänkte jag varför ?
men precis som du säger att jag gjorde i somras för att närma mig henne och lösa våra problem desto längre puttade hon bort mig och sina närmaste.
Vad tjänar det till att gissa vad som hände då?
Det är dags att inse att hon var otrogen. Så är det bara. You live and learn.
Tråkigt nog så det första som kommer upp i mitt huvud är att hon var otrogen då den där natten och hennes beteende förändrades helt. Hon vågade inte säga det rakt i ditt ansikte eftersom hon fortfarande möjligtvis hade känslor för dig och ville inte såra dig. Det hon gjorde istället var att hon föträngde händelsen och hennes dåliga samvete ledde till känslokallt beteende mot dig.
Det är verligen jobbigt vad du har gått igenom, hoppas att det händer inte igen och jag tycker att du borde få veta varför hon gjorde som hon gjorde egentligen. Nu måste man stort sett gissa vad som har hänt och det är mindre än sanning det.
you got it! jag tror också på teorin att hon var otrogen den natten och , hon älskade fortfarande mig , och i stället för att kanske reda ut saker och ting och berätta för mig vilket för henne kanske var svårt så stötte hon bort mig i stället och försökte göra så att jag skulle tycka illa om henne. precis hon var som in ispinne efter hela händelsen!
Det är dags att inse att hon var otrogen. Så är det bara. You live and learn.
jo det rör mig egentligen inte i ryggen om hon var otrogen eller inte , varför man gör så här mot en människa man älskat och levt i hop med i ett och ett halvt år förstår jag inte, och hur man kan lämna mig med närmare 30000 i utgifter inte hjälpa till att städa lägenheten hon har ju skitat ner där också. och sedan på det sno mina handtag, allt för att hon var otrogen ? hmm
bara för man är otrogen behöver man väl inte göra så mot mig!
Richard85
2006-12-07, 11:05
Konfrontera henne, ta reda på vad som hände den natten. Och var stenhård med att berätta att du vill ha tillbaka dom pengarna hon är skyldig dig och ignorerar hon det så anlita en insamlare..
Grymt förbannad blev jag av att läsa detdär! Antingen så förgrep sig någon förgripen på henne, eller det mest trolia att hon var otrogen. jag hade dratt det ill tingsrätt, kammarrätt och sen hade jag dratt det till regeringsrätten och sen EU domstolen, du ska ha dina pengar! *mini*
Vad gäller allt annat så blocka henne från MSN, ta bort hennes nummer och hör aldrig av dig till henne mer. jag tycker du är skitmesig som låter dig hunsas sådär, du förtjanr bättre! *gah!*
Jag håller med om att nu måste du verkligen konfrontera henne och dra ur henne sanningen av vad som igentligen hände så att du åtminstånde kan få göra klart det här och gå vidare med dit liv.
AngelLove
2006-12-07, 11:59
När man läser hur hon behandlade dig så hoppas man ju nästan att hon blev våldtagen.
Jag hoppas att detta var ett försök till otroligt dålig humor.. Om inte så har du helt klart issues som du borde ta i lag med.
Knark tror jag helt kan avskrivas för då hade "stöldsaker" uppgått till betydligt högre summor istället för dörrhandtag till polaren. Det blir inte många gram av vilken drog som helst för 3000Kr direkt. Troligen är RedEvil den som är närmast sanningen, iaf av vad dessa sex sidor frambringat. Och är hon utsatt för ett övergrepp så är det fan tragiskt hur mer eller mindre hela Kolo kan sitta och döma ut henne som luder, psyko etc etc.
Myzze:
Av det lilla jag läst om dig så tror jag du är en grubblande och funderande person i mångt och mycket. Och har du väl fått en gnagande känsla så släpper du inte den så lätt och just därför vill du få reda på vad som har hänt. Jag tycker du skall försöka få ditt ex att berätta och även att du själv bör ta kontakt med en person DU kan prata med. Det är rätt uppenbart att detta satt sina spår i dig, du skriver själv att du inte förstår, det enda du gör är att vara på gymmet med musik i dina lurar etc etc. DU måste bearbeta detta med eller utan vetskap om vad som hänt (med är ju självklart det bästa) innan det tynger ner dig och din person för långt.
Jag hoppas att detta var ett försök till otroligt dålig humor.. Om inte så har du helt klart issues som du borde ta i lag med.
Knark tror jag helt kan avskrivas för då hade "stöldsaker" uppgått till betydligt högre summor istället för dörrhandtag till polaren. Det blir inte många gram av vilken drog som helst för 3000Kr direkt. Troligen är RedEvil den som är närmast sanningen, iaf av vad dessa sex sidor frambringat. Och är hon utsatt för ett övergrepp så är det fan tragiskt hur mer eller mindre hela Kolo kan sitta och döma ut henne som luder, psyko etc etc.
Myzze:
Av det lilla jag läst om dig så tror jag du är en grubblande och funderande person i mångt och mycket. Och har du väl fått en gnagande känsla så släpper du inte den så lätt och just därför vill du få reda på vad som har hänt. Jag tycker du skall försöka få ditt ex att berätta och även att du själv bör ta kontakt med en person DU kan prata med. Det är rätt uppenbart att detta satt sina spår i dig, du skriver själv att du inte förstår, det enda du gör är att vara på gymmet med musik i dina lurar etc etc. DU måste bearbeta detta med eller utan vetskap om vad som hänt (med är ju självklart det bästa) innan det tynger ner dig och din person för långt.
Håller med man önskar inte att en person blivit våldtagen det är fult skrivet. jag måste inte få veta sanningen men prata med henne hade hjälpt mig tror jag , för om hon var otrogen så visst det kanske var jävligt jobbigt för henne , och det är ju inte lättare för mig , men varför sabotera för mig bara för att hon varit otrogen .
jag vet att hon vet att att jag behandlat henne väl och ställt upp så mycket jag kunde för henne och fixade och trixade för att försöka få henne att må bättre , men ju mer bra saker jag gjorde för henne desto mer behandlade hon mig illa.
och ja jag måste prata med någon så jag får rett ut denna soppan för gymmet är enda stället där jag mår bra just nu , när jag är hemma ligger alla dessa gråa molm ovanför huvudet och jag ligger och spekulerar i massa saker, hur mycket jag än försöker koppla bort det , så går det inte.
hon är egentligen en go tjej eller var i alla fall , och jag tror att hon mår dåligt av det som hänt och därför tar ut det på mig eftersom jag stod henne närmast just då!
Daniiiel
2006-12-07, 12:13
[QUOTE=AngelLove;1952854]Jag hoppas att detta var ett försök till otroligt dålig humor.. Om inte så har du helt klart issues som du borde ta i lag med.QUOTE]
Varför då? Behandlar man sin kille som hon gjorde utan att något riktigt fucked up har hänt så är man ju fan dum i huvudet.
Alltså, att något illa hade hänt den kvällen är väl föga troligt.. mer åt hållet otrohet. Och att det skulle vara hennes tjejkompisar som har satt griller i hennes huvud är bara ditt sublima sätt att försvara henne. Skulle du skrivit detta när det precis hänt så skulle jag ha gett dig rådet till att dra henne till rätten, torskar du så sköter du inkasseringen vid sidan av, bara det där med handtagen hade fått mig att gå från pojkvän till lucifer med blodögon.
Du skulle inte ha skrivit ett snyftigt brev hur pissigt det endå kännts. Jag håller inte med Red Eye och jag tycker inte du skall tänka i dom banorna.. reaktionen stämmer inte in på ett sånt fall, kanske i början men inte dom efterföljande reaktionerna. Det är lättläst, och bara ett sätt att inte släppa taget, att hela tiden hitta anledningar som skyddar henne och fortsätter att ha henne uppe på en pedistal.
Men när allt är sagt och gjort så det bästa du kan göra är att skita i henne fullständigt. Hon är inte din "soulmate" och hon är verkar vara värre en skiten som kommer in från balkan/ryssland(golddiggers). Gråt ut om det behövs. Svälj skiten. Tagga till. Gör dig grovf. Och titta inte tillbaka för nu vet du sanningen om henne och du borde vara glad att du fick reda på det.
lycka till!
AngelLove
2006-12-07, 12:39
Varför då? Behandlar man sin kille som hon gjorde utan att något riktigt fucked up har hänt så är man ju fan dum i huvudet.
Skillnaden mellan att anse att en behandling som denna utan någon anledning är väldigt dumt gjord till att hoppas att hon fått utstå en våldtäckt är milslång. Kan du inte inse det själv så har du som jag skrev i förra posten issues du borde ta i lag med.
Myzze:
Innan du vet vad som har hänt så lär du inte få svar på dina frågor om varför hon har betett sig som hon gjort mot dig. Jag vet av egna erfarenheter hur mycket du kan förändras som person när något händer som påverkar den psykiska balansen i hjärnan. Därför är det inte så konstigt att hon kan ha betett sig otroligt konstigt mot dig för man tänker inte vidare "logiskt". Ett enkelt exempel är de som drabbats hårdare av ex panikångest som inte ens kan gå utanför sitt hem vilket logiskt sett inte är vidare betungande. Men som Mini sagt tidigare i tråden, det är bara spekulationer och för att till fullo förstå hennes beteende så måste man veta vad som hänt.
Att komma ihåg henne som en go tjej är inget som är fel i mitt tycke. Du har bra minne och dåliga minne och valet är helt upp till dig vilka du vill behålla. Skulle hon komma tillbaka till dig och be dig om saker så hade jag i ditt fall krävt en motprestation först. Och den prestationen skulle vara gemansamma samtal med en kurator/psykolog. Hon har till största del en hel del hon behöver hjälp efter vad du skrivit.
Det är även bra att du vet att du behöver prata med någon för att reda ut dig själv, många tror tyvärr att det inte är så viktigt men som sagt. Det går snabbare utför än man tror och det behövs inte så jäkla mycket om saker av denna storleken drabbar en. Och att fly sitt egna hem för att annars känns det som betungande moln är ingen bra signal.
Det låter som en klyscha men det stämmer förbannat bra, det är av motgångarna i livet som du stärks som person så försök hitta positiva saker att tänka på...!!
Alltså, att något illa hade hänt den kvällen är väl föga troligt.. mer åt hållet otrohet. Och att det skulle vara hennes tjejkompisar som har satt griller i hennes huvud är bara ditt sublima sätt att försvara henne. Skulle du skrivit detta när det precis hänt så skulle jag ha gett dig rådet till att dra henne till rätten, torskar du så sköter du inkasseringen vid sidan av, bara det där med handtagen hade fått mig att gå från pojkvän till lucifer med blodögon.
Du skulle inte ha skrivit ett snyftigt brev hur pissigt det endå kännts. Jag håller inte med Red Eye och jag tycker inte du skall tänka i dom banorna.. reaktionen stämmer inte in på ett sånt fall, kanske i början men inte dom efterföljande reaktionerna. Det är lättläst, och bara ett sätt att inte släppa taget, att hela tiden hitta anledningar som skyddar henne och fortsätter att ha henne uppe på en pedistal.
Men när allt är sagt och gjort så det bästa du kan göra är att skita i henne fullständigt. Hon är inte din "soulmate" och hon är verkar vara värre en skiten som kommer in från balkan/ryssland(golddiggers). Gråt ut om det behövs. Svälj skiten. Tagga till. Gör dig grovf. Och titta inte tillbaka för nu vet du sanningen om henne och du borde vara glad att du fick reda på det.
lycka till!
hmm okay , jo alla säger att jag skall skita i det och visst det är väl det bästa jag kan göra , men det är inte så himla lätt som alla säger , en del av er kanske varit i samma sits och vet hur svårt det är , jag har funderat på psykolog eller nåt för att kunna bearbeta all skit , men jag vet inte.
jag funderar på att köpa ett billigt skithandtag på ikea och slå in och skicka till henne på julafton och fråga om honm behöver ett handtag!
hade hon sagt till mig en dag när jag kom hem från jobbet eller dyligt att vi behöver prata osv och då sagt att känslorna inte känns rätt och vi skall flytta i sär då hade det varit en helt annan grej, då hade jag nog inte reagerat så starkt som jag gör nu !
men det var ju henne bästa jävla polare som var inne i lägenheten och snodde handtagen och inte anna, vilket gör mig jävligt pissed off eller det spelar iofs ingen roll vem som hade gjort det. men hennes kompis verkar ju inte ha alla hästar hemma i stallet! vi umgicks ju relativt mycket och hur fan kan hon med att gå in i lägenheten och stå där och skruva ner dom , bara för att exet var otrogen!
Tipset med att ringa henne och spela in samtalet var inte dumt. Sen till rätten med hela affären och få tillbaka dina pengar. Sen Adios!
Tipset med att ringa henne och spela in samtalet var inte dumt. Sen till rätten med hela affären och få tillbaka dina pengar. Sen Adios!
Får man spela in ett samtal utan att andra parten är med på det?
det undrar jag också!
för hela denna jävla skiten driver mig till vansinne *mini*
hon måste ju för fan kunna prata eller är det så jävla svårt! trots att man inte skall leva i hop så kan man väl för fan diskutera saker , men med henne verkar det vara omöjligt!
Jag antar det. Det gör väl många företag, i alla fall här i Finland.
Du går ju och väntar på något som kanske inte kommer hända. Du tycker att hon ska kunna prata, men hon verkar ju inte dela din åsikt. Man kan inte tvinga någon att prata. Du måste hantera situationen som den ser ut, inte som du önskar att den såg ut. Hur ska du må bättre nu? Det hänger inte på henne, det hänger på dig. Du kan spekulera hur mycket som helst i vad som hänt, det gör bara att du mår sämre. Att älta saker är aldrig konstruktivt. Se framåt. Utarbeta en plan som inte är beroende av hennes medverkan.
Du går ju och väntar på något som kanske inte kommer hända. Du tycker att hon ska kunna prata, men hon verkar ju inte dela din åsikt. Man kan inte tvinga någon att prata. Du måste hantera situationen som den ser ut, inte som du önskar att den såg ut. Hur ska du må bättre nu? Det hänger inte på henne, det hänger på dig. Du kan spekulera hur mycket som helst i vad som hänt, det gör bara att du mår sämre. Att älta saker är aldrig konstruktivt. Se framåt. Utarbeta en plan som inte är beroende av hennes medverkan.
jo du har helt rätt jag väntar kanske på något som aldrig kommer hända , och jag måste gå vidare, men det som jag tycker är komiskt i hela detta är ju att så mycket som jag ställde upp för henne och visade att jag bryr mig och fixade grejer när hon ringde och grät till mig i somras och jag var tvungen att fixa en sak till henne som var bråttom , och snäll som man är ställde jag upp
det ända jag begär är att hon pratar med mig och det tycker jag är en bagatell ,efter det jag gjorde för henne, även om det är tufft för henne , men det borde kanske lätta hennes hjärta lite också och berätta sanningen för mig , då skulle jag må bättre och kunna glömma allt detta. och hon kanske skulle må bättre hon också! vad vet jag
Ja, man får spela in samtal bara så länge att den ena parten i samtalet är medveten om att det spelas in.
flenders
2006-12-07, 18:34
Det är därför man inte har känslor för tjejer. Hittar du något som mot oddsen inte är funtad så blir hon funtad efter hon gjort någon tabbe.
det är nästan så jag är sugen på att ringa hennes mor och prata med henne lite och fråga vad fan som händer ?
hon måste ju fan fatta att man lackar ur , jag menar får man ingen kontakt med den levde ihop med så får man väl snacka med hennes morsa ?
aarrrrhhhhhh *gah!* nu jävlar nu lackar jag ur total kan jag säga , hittade hennes lunar och kollade i gästboken , där hade hon skrivit till någon snubbe att jag hade mailat till henne och förtjänade att i alla fall få prata med henne , efter allt jag gjort
då skrev hon haha vilket skämt vet inte om jag skall skratta eller gråta , hur i helvettes jävlar kan hon göra så här mot mig , det kokar i huvudet just nu!
jag vet hennes lösenord till hennes mail jag tror det i alla fall om hon inte bytt sedan vi flyttade i sär , jag har sådan stor lust att gå in i så fall och radera alla hennes mail i inkorgen . har hon saboterat för mig så kan jag sabotera för henne!
arrrrggggggg *mini* hur fan kan hon.
Myzko
Vad tror du om å glömma den där handtagstjejen nu och skicka ett PM te Knazcandy istället? :)
Av det du berättat här låter hon ju helt ointresserad
Myzko
Vad tror du om å glömma den där handtagstjejen nu och skicka ett PM te Knazcandy istället? :)
Av det du berättat här låter hon ju helt ointresserad
vem e knazcandy ?
det må vara så att hon är helt ointresserad , men har hon jävlats med mig , och snackar massa skit om mig , så är det fan inte mer än rätt för mig och jävlas nu!
vem e knazcandy ?
det må vara så att hon är helt ointresserad , men har hon jävlats med mig , och snackar massa skit om mig , så är det fan inte mer än rätt för mig och jävlas nu!
Ja för fan ge igen lite! Nu börjar jag tro att hon behandlat dig såhär för att hon inte hade mod nog att göra slut på ett bra sätt, hon var tvungen att bete sig illa så du skulle sluta gilla henne, och då såg hennes kompis sin chans att utnytja situationen, och vem vet vad ditt ex sagt till hennes kompis, hon kanske tror att du är värsta svinet och förtjänade att bli av med handtagen. Jag trodde förut att exet hade blivit utsatt för något, men det kanske var så att den kvällen hon var ute bestämde hon sig för att det fick vara nog (hon kanske träffade någon annan, eller blev övertalad av sina vänner), hur som helst har hon inte varit smidig alls.
Ja för fan ge igen lite! Nu börjar jag tro att hon behandlat dig såhär för att hon inte hade mod nog att göra slut på ett bra sätt, hon var tvungen att bete sig illa så du skulle sluta gilla henne, och då såg hennes kompis sin chans att utnytja situationen, och vem vet vad ditt ex sagt till hennes kompis, hon kanske tror att du är värsta svinet och förtjänade att bli av med handtagen. Jag trodde förut att exet hade blivit utsatt för något, men det kanske var så att den kvällen hon var ute bestämde hon sig för att det fick vara nog (hon kanske träffade någon annan, eller blev övertalad av sina vänner), hur som helst har hon inte varit smidig alls.
jag tror också detta , också snackar hon skit om mig på lunar också inte för att jag bryr mig , men då skriver hon liksom han hörde av sig till mig häromdagen , vilket skämt , haha skall jag skratta eller gråta.
ja va fan ta det med mig i stället för att snacka massa skit om mig med andra,
hon har tydligen ny pojkvän nu om jag kunde läsa lunar korrekt , nästan så man är sugen på att anonymt lägga ett mail till honom att limma fast kökshandtagen annars ryker dom!
vad tycker ni om min ide att åka till ikea och köpa billigaste fula kökshandtaget och slå in och skicka till henne på jul och lägga en lapp i behöver du ett handtag.
hon betedde sig illa och saboterade allt för att jag skulle sluta tycka om henne. fy fan säger jag just nu vet jag inte vart jag skall ta vägen för mitt huvud håller på att explodera.
sundvall
2006-12-08, 12:03
Nu är det fan krig, vilken jävla psykopatslyna! Kan tänka mig hur jävla förbannad du är nu.
Ju mer du hör av dig desto mer har hon att skriva om. Hon har ju tydligen avslutat med dig. Gör detsamma.
Ju mer du hör av dig desto mer har hon att skriva om. Hon har ju tydligen avslutat med dig. Gör detsamma.
jo jag skall avsluta skiten , men hon skall fan inte snacka skit om mig! och visst att det är avslutat mellan oss , men hon skall fan inte få komma undan med 15000:- mina kökshandtag utan att det får konsekvenser, kan säga att just nu så kokar det i hela kroppen! *mini*
hur i hela jävlarns helvette kan man göra så här mot någon som man älskat och levt ihop med. fattar fan inte.
Kommer du driva vidare ekonomifrågan nu?
Edit: Du han före med din post
Kommer du driva vidare ekonomifrågan nu?
Edit: Du han före med din post
ja känslan just nu är att JA det skall jag definitivt göra , för så här gör man fan int mot mig kan jag säga! hoppas hennes nya kille kastar ut henne med huvudet före och behandlar henne som skit så skall hon fan få känna på samma sak hur jävla roligt det är .
Liten Men Fet
2006-12-08, 12:34
jo jag skall avsluta skiten , men hon skall fan inte snacka skit om mig! och visst att det är avslutat mellan oss , men hon skall fan inte få komma undan med 15000:- mina kökshandtag utan att det får konsekvenser, kan säga att just nu så kokar det i hela kroppen! *mini*
hur i hela jävlarns helvette kan man göra så här mot någon som man älskat och levt ihop med. fattar fan inte.
Jag förstår att du blir mer eller mindre vansinnig när hon snackar skit om dig, jag stötte lite på en tjej, malin, som var väldigt flörtig emot mig för två år sedan. Inget allvarligt lite på fyllan, snackade med henne en 5-6 gånger men det blev inget av det. För ett halvår sedan fick jag reda på att malin har sagt till en arbetskamrat till henne som jag var lite intresserad av och som visade intresse för mig att jag var efterhängsen. Då hade jag inte pratat med den malin på ett år, jag har aldrig ringt henne eller skickat sms.
Resultatet blev att den nya tjejens intresse försvann direkt och nu när malin hälsade på mig häromdagen som var vi var bästa kompisar så får jag en sån lust att defenestrera henne så jag kan knappt kontrollera mig.
Att snacka ogrundad skit om ming bakom min rygg är det sista man ska göra jag som är så snäll blir nästan mordisk då.
Ja det får man, så länge ena parten är med på det så är det lagligt.
polisanmäl dom för kökshandtagen. du äger kontraktet och hon åker på medhjälp till stöld. agera nu det är din sammhälls plikt. vissa måste tas på ett sånt sätt för att fatta vad som är rätt och fel.
Usch, jag blir matt bara av läsa.. jag tror jag hade flippat ur direkt, din tofflighet e nog en av anledningarna till att du mått som du gjort
Kör hårt och knäck henne i tingsrätten
Let it go man.
Allvarligt talat så tycker jag du verkar börja spåra ur. Kolla hennes lunar, kanske tjuvläsa hennes mejl?
Inget av det där kommer få dig att må bättre eller göra någon nytta, tvärtom.
Det är läge att släppa hela förhållandet. Konstatera att hon är någon du klarar dig betydligt bättre utan och gå vidare.
Ska du agera så gör det proffessionellt, polisanmäl för handtagen och låt rätt myndighet fixa med skulden.
Själv skulle jag nog bara släppt det och velat lämna allt bakom mig.
Hålla på att dra in hennes kompisar, ev ny kille och mamma i det hela kommer inte gagna dig ett dugg, ingen kommer ta ditt parti utan du kommer bara framstå som en efterhängsen och jobbig pojkvän som inte kan komma över henne.
Muskelbyggaren
2006-12-08, 15:44
Jag tror det vore mycket klokt om du lyssnade på somligas råd här i tråden.
Gör inga larviga hämndgrejer. Du kan vara hur förbannad som helst och tänka vad som helst men du förlorar bara på att skicka sarkastiska presenter och radera mail.
Kräv tillbaka dina pengar, no more no less. Sen ger du inte ett levnadstecken mer till henne. Du tjänar ingenting på att kräva någon form av ursäkt. Vad hon än säger om dig kommer du inte kunna ändra på det, utan låt det passera som luft och det får stå för henne.
Om du klarar av att framföra dina önskemål om pengarna utan den minsta okvädning eller icke hemmahörande pikar mot henne eller hennes nya pojkvän är det du som går ut som vinnaren.
Hon är inte din "soulmate" och hon är verkar vara värre en skiten som kommer in från balkan/ryssland(golddiggers).
Hahaha, ännu ett odödligt citat från dig!
För fan, LYFT TUNGT och dra fram kuken som Thorsten Flinck!
RösböJunior
2006-12-09, 19:28
slap that ho!!!
Hoes ain't nuttin' but bitches and tricks eller hur var det de bevingade orden gick?
Fd_Megatuttarna
2006-12-10, 13:53
Stäm skiten ur henne. Se dock till att hålla dig inom ett halvt prisbasbelopp på det du yrkar (kräver). På detta sätt riskerar du inte att betala hennes rättegångskostnader ifall du skulle förlora.
Så här ser prisbasbeloppen dessa år:
År 2007 40 300 kr
År 2006 39 700 kr
Viktigt är att du förstår att det är ofta som folk kommer undan med lögner i rätten; detta för att motparten oftast inte har tillräckligt stark bevisning.
Det bästa vore om du stoppade in en bandspelare i jackfickan och sedan träffade henne. Sedan är det bara att prata om det som hänt och få henne att "erkänna" allt hon gjort.
Stäm skiten ur henne. Se dock till att hålla dig inom ett halvt prisbasbelopp på det du yrkar (kräver). På detta sätt riskerar du inte att betala hennes rättegångskostnader ifall du skulle förlora.
Så här ser prisbasbeloppen dessa år:
År 2007 40 300 kr
År 2006 39 700 kr
Viktigt är att du förstår att det är ofta som folk kommer undan med lögner i rätten; detta för att motparten oftast inte har tillräckligt stark bevisning.
Det bästa vore om du stoppade in en bandspelare i jackfickan och sedan träffade henne. Sedan är det bara att prata om det som hänt och få henne att "erkänna" allt hon gjort.
Välkommen hem Megatuttarna, du är saknad min tjocka vän.
Fd_Megatuttarna
2006-12-10, 13:59
Välkommen hem Megatuttarna, du är saknad min tjocka vän.
Long time, no see... Härligt att se ditt namn Grisen.
Fd_Megatuttarna
2006-12-10, 14:07
Förresten gjorde ditt ex så för att hon kunde. Av det jag läser så får man bilden av att du är en snäll grabb. Det ska man vara. Men vissa utnyttjar det och då får man sätta hårt mot hårt på ett rättvist sätt. När hon gjort rätt för sig är då du kan vara snäll igen.
Hoes ain't nuttin' but bitches and tricks eller hur var det de bevingade orden gick?
:laugh: ska jag fråga honom? :D
Long time, no see... Härligt att se ditt namn Grisen.
omg du lever än, trodde du blev tagen med 50g eller något, men ack så fel mina fördommar hade! :D
Fd_Megatuttarna
2006-12-10, 14:20
omg du lever än, trodde du blev tagen med 50g eller något, men ack så fel mina fördommar hade! :D
Jag hann sniffa mina gram, din farbror däremot han bangade och blev tagen. :thumbup:
Jag hann sniffa mina gram, din farbror däremot han bangade och blev tagen. :thumbup:
Det är Sverige, han kan sköta affärerna innifrån också ;)
Fd_Megatuttarna
2006-12-10, 14:27
Det är Sverige, han kan sköta affärerna innifrån också ;)
Hehe inifrån där resten av familjen fanns sedan lääänge... juggar har sina family-reunions på fängelset.
Hehe inifrån där resten av familjen fanns sedan lääänge... juggar har sina family-reunions på fängelset.
Du är bara avundsjuk för du måste betala för din bostad!!!1
Metal_boy_
2006-12-10, 16:24
Men fy fan vilket jävla as. Fattar inte vad det är med folk! Det verkar som en del brudar bara blir annorlunda och helt kalla för att det ska vara lättare att slippa sina skuldkänslor när dom gjort nått. Vem fan tar med sig kökshandtag då!?
Förresten gjorde ditt ex så för att hon kunde. Av det jag läser så får man bilden av att du är en snäll grabb. Det ska man vara. Men vissa utnyttjar det och då får man sätta hårt mot hårt på ett rättvist sätt. När hon gjort rätt för sig är då du kan vara snäll igen.
:thumbup:
Men fy fan vilket jävla as. Fattar inte vad det är med folk! Det verkar som en del brudar bara blir annorlunda och helt kalla för att det ska vara lättare att slippa sina skuldkänslor när dom gjort nått. Vem fan tar med sig kökshandtag då!?
uppenbarligen mitt ex! hon kanske behövde ett handtag här i livet! haha
I helgen så har jag kommit på andra tankar , var nere på ff 06 på svenska mässan , och blev grymt sugen på att ev börja tävla om ett par år , och jag skall driva in mina pengar , sedan får det vara bra , jag vet att jag förtjänar bättre och det är hon som har torskat en go och snäll gubbe :D
så nu kör vi stenhårt med träningen så kanske vi hittar något söt liten tjej längre fram i livet, och som inte snor kökshandtag! hehe
tack till alla!
becoming
2006-12-11, 10:22
det här är mycket troligt. Jag stör mig själv på riktiga mesar som trådskaparn.
det här är mycket troligt. Jag stör mig själv på riktiga mesar som trådskaparn.
tack för den! :thumbup:
becoming
2006-12-11, 10:42
ju mer jag läser av det du skriver, ju mer inser jag vilken supertönt MES du är, och ju mer förstår jag att hon lämnade dig. Det är väl acceptabelt att vara "lite" mes men du tar ju priset som årets största. Jag är övertygad om att hon velat lämna dig ett tag, sen hittade hon säkert en löskuk på festivalen eller var hon nu var och var otrogen. Hur som helst bestämde hon sig för att nu var tillfället hon väntat på att lämna dig och gjorde det. Visst kändes det väl inte så kul för henne, och det var väl lite jobbigt de där två veckorna. Men sen kom hon över det och hennes önskan att bli fri från dina toffelfasoner har gått i uppfyllelse. Ni har varit ihop 1,5 år och anledningen till att hon inte lämnat dig mycket tidigare är för att det tar en stund att "lära känna" en person hyfsat och efter kanske ett år hade hon fått en skaplig bild av dig som toffelhjälten_007 och började störa sig på dina toffelfasoner mer och mer. Att du nu månad efter månad (efter hon lämnat dig) håller på och attackerar henne med tofflor gör bara hennes ilska (hat) mot dig o dina tofflor ännu större, och du påminner henne hela tiden om varför hon lämnade dig. För att du är en vandrande toffel!!. Jag själv skulle inte stå ut med en toffelhjälte, ALDRIG. Och det tror jag att hon inte heller gjorde. Det är bara du inser fakta.
becoming
2006-12-11, 10:43
tack för den! :thumbup:
e inte illa menat, men toffelhjältar har ja bara inte mykke te övers för. Måttliga mängder med tofflor är en sak, att vara en hjälte en annan.
sluta dalta med henne nu.. behandla henne som luft
ju mer jag läser av det du skriver, ju mer inser jag vilken supertönt MES du är, och ju mer förstår jag att hon lämnade dig. Det är väl acceptabelt att vara "lite" mes men du tar ju priset som årets största. Jag är övertygad om att hon velat lämna dig ett tag, sen hittade hon säkert en löskuk på festivalen eller var hon nu var och var otrogen. Hur som helst bestämde hon sig för att nu var tillfället hon väntat på att lämna dig och gjorde det. Visst kändes det väl inte så kul för henne, och det var väl lite jobbigt de där två veckorna. Men sen kom hon över det och hennes önskan att bli fri från dina toffelfasoner har gått i uppfyllelse. Ni har varit ihop 1,5 år och anledningen till att hon inte lämnat dig mycket tidigare är för att det tar en stund att "lära känna" en person hyfsat och efter kanske ett år hade hon fått en skaplig bild av dig som toffelhjälten_007 och började störa sig på dina toffelfasoner mer och mer. Att du nu månad efter månad (efter hon lämnat dig) håller på och attackerar henne med tofflor gör bara hennes ilska (hat) mot dig o dina tofflor ännu större, och du påminner henne hela tiden om varför hon lämnade dig. För att du är en vandrande toffel!!. Jag själv skulle inte stå ut med en toffelhjälte, ALDRIG. Och det tror jag att hon inte heller gjorde. Det är bara du inser fakta.
Om det nu är på detta vis, varför i helvete öppnar inte dumslynan käften för då? är hon invalid? blir så trött på bönder som du
becoming
2006-12-11, 11:40
Om det nu är på detta vis, varför i helvete öppnar inte dumslynan käften för då? är hon invalid? blir så trött på bönder som du
haha för att hon inte vill ha nått med han och göra. Tids nog när hon mognar i huvudet eller liknande så kan de nog tala, men det dröjer troligtvis. Förövrigt så är du mer bonde än mig.
becoming
2006-12-11, 11:41
sluta dalta med henne nu.. behandla henne som luft
kort och koncist
haha för att hon inte vill ha nått med han och göra. Tids nog när hon mognar i huvudet eller liknande så kan de nog tala, men det dröjer troligtvis.
det lär dröja en evighet! och det får väl vara så då! och visst kanske är en toffel och för snäll mot henne , hoppas hon stöter på en kille som gör likadant mot henne , som hon gjorde mot mig så skall hon få se hur roligt det känns!
men som sagt det finns väl fler fiskar i sjön , inte bara torskar förhoppningsvis!
bara jag får mina pengar så är jag jävligt nöjd!
wintzell
2006-12-11, 11:43
det lär dröja en evighet! och det får väl vara så då! och visst kanske är en toffel och för snäll mot henne , hoppas hon stöter på en kille som gör likadant mot henne , som hon gjorde mot mig så skall hon få se hur roligt det känns!
men som sagt det finns väl fler fiskar i sjön , inte bara torskar förhoppningsvis!
bara jag får mina pengar så är jag jävligt nöjd!
Men har du tatt tag i det nu då?
Richard85
2006-12-11, 11:44
becoming lär juh inte ha mkt erfarenhet av förhållanden..Märker man på hans inlägg, inte mkt tänk bakom dom inläggen..
becoming lär juh inte ha mkt erfarenhet av förhållanden..Märker man på hans inlägg, inte mkt tänk bakom dom inläggen..
jag skall ta fram historik på alla räkningar som var våra gemensamma utgifter osv samt att jag betalat från mitt fsb konto och att hon inte fört över pengar sedan i juni.
det jag är rädd för är att hon ljög ju i brevet till kronofogden och då kan hon lika gärna ljuga i tingsrätten, så illa som hon behandlat mig i somras så betvivlar jag att hon kommer sitta där och tala sanning och jag vill ju inte förlora i rätten för då får jag väl betala hennes rättegångskostnader också och det har jag verkligen inte råd med nu kan jag säga ligger back redan så det skriker om det!
*mini*
Ta kontakt med någon jurist för lite rådgivning, så får du kanske lättare att bedöma chanserna att vinna en tvist.
wintzell
2006-12-11, 12:09
Kontakta en advokatbyrå, berätta för dem hur det ligger till och fråga om det är värt att anlita dem (hur mycket det kommer att kosta / hur troligt att det går vägen). Antagligen är det dyrt men antingen får du prata med någon trevlig som kan massa eller så får du det inte, och då kan du ringa till någon annan byrå. Det är ju värt att pröjsa 10000 för att få 10000 i detta fallet, för då kan du ju gå vidare.
Edit: Yes va före...
Kontakta en advokatbyrå, berätta för dem hur det ligger till och fråga om det är värt att anlita dem (hur mycket det kommer att kosta / hur troligt att det går vägen). Antagligen är det dyrt men antingen får du prata med någon trevlig som kan massa eller så får du det inte, och då kan du ringa till någon annan byrå. Det är ju värt att pröjsa 10000 för att få 10000 i detta fallet, för då kan du ju gå vidare.
Edit: Yes va före...
jo sant , men kan man ringa till advokatbyrå och få fråga om råd och berätta hur allt ligger till utan att det kostar något ?
vill ju inte bli fattigare än vad jag är! =D
wintzell
2006-12-11, 12:21
jo sant , men kan man ringa till advokatbyrå och få fråga om råd och berätta hur allt ligger till utan att det kostar något ?
vill ju inte bli fattigare än vad jag är! =D
De kan ju inte säga mer än nej, du begär ju i princip bara offert. Och skulle de ha offertkostnader får du ju reda på det.
En del kommunder har jurist man kan prata med. Ring kommunens växel. Annars kanske kroofogden kan hjälpa dig med råd?
En del kommunder har jurist man kan prata med. Ring kommunens växel. Annars kanske kroofogden kan hjälpa dig med råd?
okay får ringa till kronofogden då och höra med dom , vad dom tror i ärendet! dom borde ju kunna ge sin syn på saken tycker man!
vilken vinst det hade varit för mig att få mina pengar tillbaka!
okay får ringa till kronofogden då och höra med dom , vad dom tror i ärendet! dom borde ju kunna ge sin syn på saken tycker man!
vilken vinst det hade varit för mig att få mina pengar tillbaka!
Lova att återkomma i frågan och berätta hur det går om du driver igenom det, det här vill jag följa!
Lycka till! :thumbup:
Lova att återkomma i frågan och berätta hur det går om du driver igenom det, det här vill jag följa!
Lycka till! :thumbup:
ja lovar att återkomma med hur det går! dröjer väl ett tag innan det kommer upp i rätten , kanske inte högsta prioritet på sådana här ärenden!
*gah!*
wintzell
2006-12-11, 13:19
ja lovar att återkomma med hur det går! dröjer väl ett tag innan det kommer upp i rätten , kanske inte högsta prioritet på sådana här ärenden!
*gah!*
Först och främst måste du kontakta någon. Visa att du inte är en mes och ring nu. Imorgon klockan 15:00 måste du ha ringt, annars är du en mes.
Först och främst måste du kontakta någon. Visa att du inte är en mes och ring nu. Imorgon klockan 15:00 måste du ha ringt, annars är du en mes.
Shut up! :thefinger
Förlåt *kissass*
Shut up! :thefinger
Förlåt *kissass*
bra sagt :D
becoming
2006-12-11, 15:21
haha säger du som är född 85 ???
Få dit henne på band innan/om det går till rätten där hon erkänner sin skuld. Sen när hon har ljugit sig blå i rättsalen så plockar du fram bandspelaren och hämtar ut dina pengar samtidigt som du sätter dit henne för mened. :thumbup:
Richard85
2006-12-11, 16:34
vad har min ålder med detta och göra? Kan väl ha erfarenhet av förhållanden ändå?..Ska du försöka dissa gör det ordentligt annars keep quiet..
Yea Becoming, put up, or shut up!! :thefinger
hahah sorry, jag kan inte låta bli, det är så roligt att få använda "fingret"! :D
Få dit henne på band innan/om det går till rätten där hon erkänner sin skuld. Sen när hon har ljugit sig blå i rättsalen så plockar du fram bandspelaren och hämtar ut dina pengar samtidigt som du sätter dit henne för mened. :thumbup:
hehe ja det låter ju bra som fan! =D tänk vad jag skulle må bra då! men som sagt får jag spela in allt utan hennes vetskap! =D lite halvjobbigt om jag spelat in det och spelar upp det i rätten och man inte får det.
men det hade ju varit guld och göra så som du säger!
hehe ja det låter ju bra som fan! =D tänk vad jag skulle må bra då! men som sagt får jag spela in allt utan hennes vetskap! =D lite halvjobbigt om jag spelat in det och spelar upp det i rätten och man inte får det.
men det hade ju varit guld och göra så som du säger!
Fråga en jurist el annan kunnig för att vara på den säkra sidan, vissa här i tråden har ju sagt att det är ok om den ena parten (du själv) är medveten om inspelningen.
Buggning är olaglig om du buggar ett samtal där du inte är med själv, om du inte har tillstånd för det förståss. Om du spelar in ett eget samtal som du ringer så är det ok.
Här är en källa på det i alla fall som jag ganska snabbt googlade fram. Finns t.o.m. lagtext citerat så ni kan ju kolla upp i lagboken också om ni vill.
http://faktabanken.nu/avlyssning.htm
Så spela in och fixa tillbaka dina pengar!
Vad jag vet så får du spela in samtal när du själv deltar i samtalet. Men självklart frågar du ju juristen innan du använder det i rätten.
wintzell
2006-12-11, 18:42
Kan väl kanske bli lite svårt att få henna att säga något när hon vägrar att prata med dig...
becoming
2006-12-11, 18:47
vad har min ålder med detta och göra? Kan väl ha erfarenhet av förhållanden ändå?..Ska du försöka dissa gör det ordentligt annars keep quiet..
förstår du inte själv det motsägelsefulla i det du säger? Du är bara barnet själv och spyr ut att jag som är mycket äldre än dig inte kan nånting om relationer. Visst växer inte erfarenhet linjärt med ålder men när man e en barnrumpa som du så har du inte "SÅ" jävla mycket erfarenhet så att du kan anklaga andra för att vara utan. Tror nog att en person med runt 30 års erfarenhet av förhållanden pissar ganska hårt på dina fjuttiga.
becoming
2006-12-11, 18:50
Yea Becoming, put up, or shut up!! :thefinger
hahah sorry, jag kan inte låta bli, det är så roligt att få använda "fingret"! :D
trevligt att du klagar på ett menlöst inlägg genom att skriva ett menlöst inlägg
Richard85
2006-12-11, 19:00
Har inte och göra med HUR många förhållanden etc du haft och att du är äldre, handlar om vad man lär sig och med tanke på dina inlägg verkar du ha lärt dig 0
becoming
2006-12-11, 19:01
Har inte och göra med HUR många förhållanden etc du haft och att du är äldre, handlar om vad man lär sig och med tanke på dina inlägg verkar du ha lärt dig 0
läs om läs rätt, du förstog inte vad jag skrev.
wintzell
2006-12-11, 19:13
Becoming - Bara för att du har haft 22 tjejer betyder det ju inte att du har lärt dig nåt för det.
becoming
2006-12-11, 19:52
Becoming - Bara för att du har haft 22 tjejer betyder det ju inte att du har lärt dig nåt för det.
haha den var smårolig faktiskt. Nej jag har aldrig påstått nått annat.
förstår du inte själv det motsägelsefulla i det du säger? Du är bara barnet själv och spyr ut att jag som är mycket äldre än dig inte kan nånting om relationer. Visst växer inte erfarenhet linjärt med ålder men när man e en barnrumpa som du så har du inte "SÅ" jävla mycket erfarenhet så att du kan anklaga andra för att vara utan. Tror nog att en person med runt 30 års erfarenhet av förhållanden pissar ganska hårt på dina fjuttiga.
Inte för att du behöver svara, men hur gammal är du själv? (som sagt, vill du inte svara så respekterar jag det)
becoming
2006-12-12, 10:43
äldre än er två i alla fall. Och hårig. Och tunnhårig? *cry*
Tycker synd om dig :(
Men sånt händer här i Sverige (ofta) när man inte har koll på sin kvinna :/
Regler
Disciplin
och örfilar håller alla kvinnor på plats :D
Men sånt händer här i Sverige (ofta) när man inte har koll på sin kvinna :/
Regler
Disciplin
och örfilar håller alla kvinnor på plats :D
Kan bara hålla med. Bästa posten i tråden :thumbup:
Kan bara hålla med. Bästa posten i tråden :thumbup:
Three thumbs up!
Haha shit vad poppis man blev helt plötsligt :D
Baan: låt mig inte se dig med 3 fingrar uppe i vädret igen innan jag kapar av din tumme! ceto jedan!
mister_power
2006-12-18, 01:03
Dom é lite speciella dom där tjejerna
Nu har ja läst igenom hela tråden.
TAKE THE BITCH DOWN!!!!!
Hon tröttnade på dig, men vågade inte köra racet fullt ut, därför ville hon att du skulle tappa besinningen och därigenom kunna säga "Titta, så dum han är..."
Men det funkade inte riktigt, istället sålde du ut dig själv, gör aldrig det. När det känns som att något inte stämmer, så gör det oftast inte det.
Du säger också att alla var perfekt fram tom den kvällen, tänk efter ordentligt, har där inte varit något innan dess, där denna kväll kanske blev finalen, exemepelvis att hon låg med en kille hon smygdejtat ett tag?
Arne Persson
2006-12-18, 10:45
Hon tröttnade på dig, men vågade inte köra racet fullt ut, därför ville hon att du skulle tappa besinningen och därigenom kunna säga "Titta, så dum han är..."
Men det funkade inte riktigt, istället sålde du ut dig själv, gör aldrig det. När det känns som att något inte stämmer, så gör det oftast inte det.
Du säger också att alla var perfekt fram tom den kvällen, tänk efter ordentligt, har där inte varit något innan dess, där denna kväll kanske blev finalen, exemepelvis att hon låg med en kille hon smygdejtat ett tag?
Klokt skrivet!:) Troligen bekräftelse och åtrå mm.....
Klokt skrivet!:) Troligen bekräftelse och åtrå mm.....
Det får vara vad det vill , men ett nytt problem eller ja problem och problem har dykt upp!
det var så att vi köpte en säng gemensamt på ikea för typ 5 månader sedan och polarn var hemma hos mig och vi kollade film och han sätter sig i sängen och hela ramen spricker på mitten, väldigt roligt!
så jag har fått staga upp med böcker så att jag överhuvudtaget kan ligga i sägen och sova utan att allt brakar , ringde till ikea för att höra och jag får en ny om jag tar med säng och KVITTOT! problemet är att exet har det jä*** kvittot.
jag mailade exet för typ 5 dagar sedan och frågade om hon hade kvittot och om hon i så fall kunde skicka det till mig så jag får en ny säng utan att behöva punga ut typ 4000 spänn till. eftersom jag ligger back ekonomiskt redan så känns det fucked up och låna pengar för att köpa ny , då jag kan få en ny på garantin och hon bara ger mig kvittot och finns det inte så finns det inte.
men hon svarar inte som vanligt , vilket gör mig riktigt arg *mini* känns precis som allt hon gör är för att jävlas med mig! och jag har då fan inte råd med en ny säng som det är nu , får väl sova på golvet när den brakar!
//MyZkO
Wennerberg
2007-01-03, 12:36
Vad har vi lärt oss? BEHÅLL KVITTON SJÄLV och dalta inte med käringen.
jojo så sant så sant! men nu är det inte så att jag har kvittot utan hon och det är inte svårt för henne att lägga det i ett kuvert på lådan! eller i alla fall svara om hon har kvar kvittot eller inte så jag vet om jag skall spara pengar till säng , eller om jag kan köpa lite gainer =D
jag mailade exet för typ 5 dagar sedan och frågade om hon hade kvittot och om hon i så fall kunde skicka det till mig så jag får en ny säng utan att behöva punga ut typ 4000 spänn till. eftersom jag ligger back ekonomiskt redan så känns det fucked up och låna pengar för att köpa ny , då jag kan få en ny på garantin och hon bara ger mig kvittot och finns det inte så finns det inte.
men hon svarar inte som vanligt , vilket gör mig riktigt arg *mini* känns precis som allt hon gör är för att jävlas med mig! och jag har då fan inte råd med en ny säng som det är nu , får väl sova på golvet när den brakar!
//MyZkO
ring henne då förfan. gå hem till henne.
hon har inte kvittot kvar ändå så lösaktig som hon verkar va.
vill bara tala om att det nu gått ca ett halvår sedan allt ballade ur i vårat då "fina förhållande" och jag har varken hört eller sett människan sedan detta hände, och på senaste tiden vid jul så bad jag om kvitto till sängen som hade gått sönder , men det sket hon i att svara på överhuvudtaget!
så nu efter ett halvår så ploppar det upp ett med på msn
hej....
hmm precis som allt skulle vara som vanligt då eller!
hon frågar hur jag mår osv , vart jag bor nu för tiden osv ?
varför komma nu efter ett halvår och börja bry sig! när hon skitit totalt i mig och våra gemensamma saker!
det kan inte vara så att hon ångrat sig nu kanske , och insett vilken go gubbe
MyZkO är *flex*
för jag menar hennes motiv kan väl knappast varit att bara säga tja å kolla läget! eller ? så här efter ett halvår! hon verkade ju inte bry sig hur jag mådde innan så varför nu i så fall!
fan va trött jag blir! , men jag tränar mer å mer å självförtroendet växer och växer! vad säger man ?
du säger ingenting.
du kommer bara må dåligt om du tar upp kontakten med henne.
lämna det där bakom dig och försök komma ihåg det fina ni hade som ett minne och gå inte och var arg över det dåliga utan se det som en lärdom i livet.
du kommer att träffa en fin tjej i framtiden.
sundvall
2007-03-10, 22:57
+1 Cilia.
Skit i den där människan, vad du än gör TA INTE UPP KONTAKTEN med henne igen. Jävlarnamma vilken slyna.
+1 Cilia.
Skit i den där människan, vad du än gör TA INTE UPP KONTAKTEN med henne igen. Jävlarnamma vilken slyna.
Hej Sundvall.
Om man gillar slynor då, ska man inte ta upp kontakten då heller?
rememberence
2007-03-10, 23:00
Håller med Cilia, jag tycker att du ska säga till henne att hon hade sin chans
mangemani
2007-03-10, 23:00
varför bry dej?
var kylig mot henne,berätta inte allt för mycket,låt hon "tigga och be" om att få veta,låt hon känna en kyla som hon aldrig känt förut.
och vad du än gör,låt inte henne få styra och ställa i samtalet,visa att du inte tycker att att hon är nå speciell längre,kryp inte för henne,stå upprätt och borsta av dej alla eventuella "förlåt,kan vi inte bli ihop,vänner igen" meningar.
det är vad jag kan rekomendera iaf.
+1 Cilia.
sant sant! , men hur f** kan hon ha samvete nog att höra av sig efter vad hon utsatt mig för undrar man ju! skäms hon inte innerst inne någonstans över hur hon behandlar folk! och jag vet jag skall glömma denna skiten *gah!*
sant sant! , men hur f** kan hon ha samvete nog att höra av sig efter vad hon utsatt mig för undrar man ju! skäms hon inte innerst inne någonstans över hur hon behandlar folk! och jag vet jag skall glömma denna skiten *gah!*
Jag blir förvånad att DU blir förvånad över det där....
sundvall
2007-03-10, 23:03
Hej Sundvall.
Om man gillar slynor då, ska man inte ta upp kontakten då heller?
Bara om man vill ha en ********* av dem.
Men du vet inte hur hon ser på saken. Hon kan ha en helt annan bild av vad som hände och det är den hon utgår ifrån. Men det spelar ingen roll. Om du går in i den diskussionen så blir det bara jobbig.
Du är ung och livet går vidare.
Tro mig, jag har spenderat alldeles för mycket tid att försöka förstå hur andra tänker och varför dom gör som dom gör. Det är inte värt det
Hon njuter av att se hur beroende du är av henne, så precis som det tdigare har påpekats så ska du inte ta upp kontakten med henne.
Men du vet inte hur hon ser på saken. Hon kan ha en helt annan bild av vad som hände och det är den hon utgår ifrån. Men det spelar ingen roll. Om du går in i den diskussionen så blir det bara jobbig.
Du är ung och livet går vidare.
Tro mig, jag har spenderat alldeles för mycket tid att försöka förstå hur andra tänker och varför dom gör som dom gör. Det är inte värt det
Nej det är iofs sant Cilia , dock så är ju den bilden i så fall väldigt skev! hon behandlade mig som en dynghög rent utsagt och utnyttjade mig! och nu så är det precis som det är okay för henne att bara , klampa på och säga ja hej hej hur mår du ? nu efter ett halvår , när hon kanske fått tid till att fundera över situationen. tacka vet jag att jag haft gymmet och mina polare under tiden! tack å lov.
christian
2007-03-10, 23:14
Nej det är iofs sant Cilia , dock så är ju den bilden i så fall väldigt skev! hon behandlade mig som en dynghög rent utsagt och utnyttjade mig! och nu så är det precis som det är okay för henne att bara , klampa på och säga ja hej hej hur mår du ? nu efter ett halvår , när hon kanske fått tid till att fundera över situationen. tacka vet jag att jag haft gymmet och mina polare under tiden! tack å lov.
Lyssna på Cilia. Hon är klok. Återuppta inte kontakten är mitt råd, också.
skev eller inte, det är hennes bild och det gör det till hennes verklighet.
Oavsett så är det ointressant för dig nu. Hon är ute ur ditt liv.
skev eller inte, det är hennes bild och det gör det till hennes verklighet.
Oavsett så är det ointressant för dig nu. Hon är ute ur ditt liv.
hehe , du är så klok Cilia , japp ut med henne ur mitt liv och på med tyngre vikter på skivstången så länge , så dyker rätt tjej upp så småning om kanske *cupid*
Dissector
2007-03-10, 23:42
Jag ser att det är en gammal tråd och jag har inte läst igenom alla sidor, men tänkte slänga in mina tankar ändå.
Tjejer (säkert killar också, men jag har ingen erfarenhet av såna :P) kan utnyttja ens snällhet på så sjuka sätt ibland. Nu är jag iofs ung, och hamnar inte i några ekonomiska knipor om jag blir dumpad o.s.v, men folk verkar fungera likadant oavsett ålder. Dom hittar någon annan, och dum som man är fortsätter man kämpa i hopp om att allt blir som vanligt igen tillslut.
Det går några månader och man har kontakt, även fast dom är sura, frånvarande och nonchalanta, man ger dom det ena efter det andra. Jag upptäckte efter ett tag att ungefär ett halvår efter min brud hade satt på någon annan och kört igång med honom, hade jag fortfarande blivit utnyttjad för gratis käk och husrum när det passade, även sex när det behövdes. Allt för att jag var övertygad om att jag skulle få tillbaka henne någon gång, och att den andra killen bara var en tillfällighets-grej.
Tji fick jag, kände mig som ett fån och som nån slags resurs efteråt. Jag är fortfarande totalt ointresserad av att involvera mig på allvar med en tjej igen.
Har lovat mig själv att aldrig nånsin låta någon köra med mig mer :)
Tänker man efter är det ändå inte den typen av tjej man vill ha.
"Don't dream of women, cause they'll only bring you DOOOOOOOOOWN"
-Dio - Don't talk to strangers
tycker det är skumt.. skumt skumt.
Ni som varit otrogna, var fan är er stake?
Ni som varit otrogna, var fan är er stake?
vi tjejer har ingen stake.
det trodde jag du visste? *puzzled*
vi tjejer har ingen stake.
det trodde jag du visste? *puzzled*
i själen har alla en stake, vissa mer och vissa mindre..
jag tycker bara det är så jävla lågt att vara otrogen, bland det värsta som kan tänkas, och då har jag med våldtäkter, pedofili, mord och annan terror i mina beräkningar
shadowfire
2007-03-11, 02:37
oi denna tråden hade jag missat, bättre än o glo på såpa på tv... tragisk story dock, på alla sätt o vis.
oi denna tråden hade jag missat, bättre än o glo på såpa på tv... tragisk story dock, på alla sätt o vis.
jo förstår det! och jag levde ju mitt i denna såpan , som nästan kostade mig livet! men tack vara träningen ett par underbara vänner och arbetskollegor! och min underbara familj! så har jag rest mig upp igen! hade nästan glömt bort henne helt! då hon börjar skriva till mig på msn helt plötsligt ! efter ett halvår, innan dess har hon ju inte sagt ett ljud! man blir ju *screwy*
Ta bort henne från msn ffs.
Mike_Hunt
2007-03-11, 10:46
Ta bort henne från msn ffs.
Precis.
Sicket självplågeri du håller på med. Ta bort henne, ta bort hennes kompisar, ta bort allt som har med henne att göra.
Du gräver din egen grav om du fortsätter så här.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.