Visa fullständig version : Lever jag? 3% bf
Vet inte var jag skulle lägga denna tråden så det fick bli här, flytta gärna.
Idag gjorde jag en kroppssammansättningsmätning (längst ord och inga särskrivningar här inte). Den visade på under 3% bf och enligt den som genomförde testet var det högst 1% felmarginal.
Mätanordningen skickade ström genom kroppen (elektroder på händer och fötter).
Vad gick snett? 3-4% är inte direkt bra nivåer.
Men den metoden är inte vidare trovärdig sägs det
Vet inte var jag skulle lägga denna tråden så det fick bli här, flytta gärna.
Idag gjorde jag en kroppssammansättningsmätning (längst ord och inga särskrivningar här inte). Den visade på under 3% bf och enligt den som genomförde testet var det högst 1% felmarginal.
Vad gick snett? 3-4% är inte direkt bra nivåer.
Den som genomförde testet snackar blajja.
(Eller det förstås, 1% risk att han/hon gör fel eller 1% +/- i resultatet?)
King Grub
2006-12-04, 21:59
Den visade på under 3% bf och enligt den som genomförde testet var det högst 1% felmarginal.
Det metoden har mycket större felmarginal än 1%.
Lägsta året-runt-fettprocent för aktiva, friska män utan att det inverkar menligt på hälsan är annars runt 4%.
Du har inte 3-4%. En byggare i bra tävlingsform ligger på runt 6%.
Totalt kroppsfett är det väl det handlar om i det fallet? Underhudsfettet är väl istort sett 0%?
Vad vet du igentligen om det? Du kanske har sett honom IRL?
Aven om han troligast inte har det sa kan vi inte veta.
Bild skulle vara bast..
Ja, upp med en bild så vi får se.
Prova sök runt på nätet efter någon har 3% bf och jämnför med dig själv.
Vad vet du igentligen om det? Du kanske har sett honom IRL?
Aven om han troligast inte har det sa kan vi inte veta.
Bild skulle vara bast..
Klart som fan han inte är stenhård. Även veka smala killar sitter inte på 3% kroppsfett, då måste man bli extrem, träningsmässigt och kostmässigt.
Det är ju bara en metod att mäta. Ger inga absoluta tal utan bara en siffra att referera till.
Blir jag fetare eller inte under året ?
Lägsta året-runt-fettprocent för aktiva, friska män utan att det inverkar menligt på hälsan är annars runt 4%.
Hur stor felmarginal är det på ett ungefär?
Tolkar jag dig rätt så kan man ha en god hälsa även om man ligger på 4%. Jag blev lite ledsen vid mätningen, instruktören fick det att låta som minsta förkylning skulle få mig att trilla av pinnen så det här får mig på lite bättre humör.
Bild på mig själv har jag tyvärr ingen (ingen naken i alla fall), skall se vad jag kan göra åt saken men jag har synliga ådror på armar, ben och mage, har alltid haft det. Och ja....jag är liten och klen.
Det är ju bara en metod att mäta. Ger inga absoluta tal utan bara en siffra att referera till.
Blir jag fetare eller inte under året ?
Varför talar man då inte utifrån nåt index-baserat individuellt system istället för att apparaten bokstavligt talat spottar ur sig en %-sats? :confused:
Tjaa, du mäter ju upp ett motstånd så ett svar i Ohm borde vara bättre.
Annars kan ju ledningsförmågan i mikroSimens var kul att få på papper.
TylerDurden84
2006-12-05, 19:17
Max: Kan du inte bara slänga upp en bild på dig. Så kan vi utgå ifrån den. Just nu kan man bara spekulera i hur stor felmarginal olika BF-mätningar har.
Tjaa, du mäter ju upp ett motstånd så ett svar i Ohm borde vara bättre.
Annars kan ju ledningsförmågan i mikroSimens var kul att få på papper.Det låter bra, men apparaten tog även hänsyn till ålder, längd och vikt. Hur platsar dessa in vid beräkningen om endast motståndet är det viktiga, saknar de betydelse ?
Säljs fler maskiner om de (verkar) ha lite finess kanske.
Max: Kan du inte bara slänga upp en bild på dig. Så kan vi utgå ifrån den. Just nu kan man bara spekulera i hur stor felmarginal olika BF-mätningar har.
Jag kan bara hänvisa till inlägg #12 än så länge.
TylerDurden84
2006-12-05, 20:05
Jag kan bara hänvisa till inlägg #12 än så länge.
Det är bara att klicka med digitalkameran/webcamen i bra ljus och slänga upp. Vi väntar alla ivrigt :D
Philippp
2006-12-05, 20:10
Det låter bra, men apparaten tog även hänsyn till ålder, längd och vikt. Hur platsar dessa in vid beräkningen om endast motståndet är det viktiga, saknar de betydelse ?
Säljs fler maskiner om de (verkar) ha lite finess kanske.
apparaten hade antagligen en funktion där det stod "low high norla very high very low" eller något också, 20% på en 18 åring kanske räknas som high medans på en 70 åring det är normal om du förstår vad jag försöker säga :i
Bilder tagna. Känsliga tittare varnas för bilderna på denna klena, utmärglade kropp.
King Grub
2007-04-28, 17:52
Det där är under 3%, ja.
Jag antar att du är medveten om att det kan vara direkt skadligt för dig?
Det där är under 3%, ja.
Jag antar att du är medveten om att det kan vara direkt skadligt för dig?
Inlägg #5 + inlägg 21. Jag känner mig inte direkt överlycklig.
Danny Devito
2007-04-28, 17:55
Hellskotta va mager
Lasse Kongo
2007-04-28, 17:55
Man behöver inte vara byggare för att ha låg fett%
Man behöver inte vara byggare för att ha låg fett%Alla här är ju inte byggare heller. Men jag har i och för sig sett gymmet av och till, inte sagt att jag byggt enorma muskler för det.
Brian Boitano
2007-04-28, 18:00
Hur ser en vanlig kostdag ut för dig, Max?
Lasse Kongo
2007-04-28, 18:01
Först kapar jag tråden lite, om man ligger på 10-12% (närmare 10) året runt inkl saftiga muskler såklart så är den fett% inte något negativt?
Till trådskaparen: Du ser anorektisk/sjuk ut, det där bör du ta tag i fan.
+1
se det positivt, du är deffad som fan!
Lasse Kongo
2007-04-28, 18:02
Alla här är ju inte byggare heller. Men jag har i och för sig sett gymmet av och till, inte sagt att jag byggt enorma muskler för det.
Nej precis, det var ju det jag menade, men Jörgen hävade ju att man inte kan ha under 6% om man inte är tävlande byggare, han har nog aldrig hört talas om anorexia.
Cerberus
2007-04-28, 18:04
+1
ser ut som anorexia
King Grub
2007-04-28, 18:05
Först kapar jag tråden lite, om man ligger på 10-12% (närmare 10) året runt inkl saftiga muskler såklart så är den fett% inte något negativt?.
Nej, ner till 4-6% kroppsfett kan man ha med full hälsa (som man), alltså helt utan ätstörningar eller liknande. Elit inom konditionsidrotter kan ligga ännu lägre.
För ditt eget välbefinnande så bör du söka hjälp. Det där är inte hälsosamt.
Slartibartfast
2007-04-28, 18:07
Först kapar jag tråden lite, om man ligger på 10-12% (närmare 10) året runt inkl saftiga muskler såklart så är den fett% inte något negativt?
Negativt för vad? Muskeltillväxten? Kan vara svårt att bygga om man konstant ska hålla sig under 10%
har man inga behov av muskeltillväxt så kan man gå en bra bit under 10% och ligga där året runt utan att det påverkar hälsan negativt. Grub har ju redan slängt fram siffran 4%, vilket kanske är lite extremt.
Edit: Grub. Snabb. Jag. Långsam.
Max, Sök professionell hjälp innan det går för långt.
Max, du ser ju ut att äta nyttigt och varierat, baserat på din frukost-bildtråd, men du måste äta mera och helst av allt uppsöka läkare så att du kan få hjälp. Det ser tyvärr inte hälsosamt ut på något plan.
Jacksatan
2007-04-28, 18:08
Vart vill du komma med tråden? Du behöver professionell hjälp och vi kan inget göra för dig här på forumet. Det enda jag kan säga är att jag satte kaffet i halsen när jag såg bilderna. Det ser verkligen inte bra ut. Du måste få någon hjälp för det här rör sig om nån grav psykologisk störning.
Lasse Kongo
2007-04-28, 18:09
Nej, ner till 4-6% kroppsfett kan man ha med full hälsa (som man), alltså helt utan ätstörningar eller liknande. Elit inom konditionsidrotter kan ligga ännu lägre.
Ok, var går gränsen åt andra hållet då för att det ska bli ohälsosamt? +20?
Siffror är ju rätt ointressanta egentligen eftersom det verkar skilja sig så oerhört från person till person, har en kompis som börjar närma sig 11% och han ser fruktansvärt hård/vaskulär ut på det.
Med risk för att låta tjatig får du faktiskt ta och äta mycket mer mat. Inte bara för din egen skull, utan också för oss andra som rynkar pannan av beskymmer över din magerhet.
mvh Boven
BigForre
2007-04-28, 18:09
+1
Fruktansvärt genomtänkt skrivet...sopa...
Max: Det var länge sedan du startade tråden, hur länge har du haft den låga vikt du har för tillfället? Hur går tankarna om att öka i vikt? Något som du känner att du vill ta dig för? Vikten som du ligger på för tillfället ligger utan tvekan så lågt att det är mycket skadligt för din hälsa.
King Grub
2007-04-28, 18:11
Ok, var går gränsen åt andra hållet då för att det ska bli ohälsosamt? +20?
Över 25% för män och över 32% för kvinnor finns det en direkt och dramatisk koppling mellan övervikt och påverkan på hälsan.
Lasse Kongo
2007-04-28, 18:11
Negativt för vad? Muskeltillväxten? Kan vara svårt att bygga om man konstant ska hålla sig under 10%
har man inga behov av muskeltillväxt så kan man gå en bra bit under 10% och ligga där året runt utan att det påverkar hälsan negativt. Grub har ju redan slängt fram siffran 4%, vilket kanske är lite extremt.
Edit: Grub. Snabb. Jag. Långsam.
Max, Sök professionell hjälp innan det går för långt.
För hälsan.
King Grub
2007-04-28, 18:14
Över 25% för män och över 32% för kvinnor finns det en direkt och dramatisk koppling mellan övervikt och påverkan på hälsan.
Kan tillägga att det oftast är hälsosammare att vara lite tjockare och fysiskt aktiv än att vara lite smala och fysiskt inaktiv, så siffrorna gäller genomsnittsindividen vid en viss fettprocent. Vid så höga procentsiffror är i o f s inte många speciellt aktiva i allmänhet.
Fruktansvärt genomtänkt skrivet...sopa...
Max: Det var länge sedan du startade tråden, hur länge har du haft den låga vikt du har för tillfället? Hur går tankarna om att öka i vikt? Något som du känner att du vill ta dig för? Vikten som du ligger på för tillfället ligger utan tvekan så lågt att det är mycket skadligt för din hälsa.
Jag försökte faktiskt vara lite snäll och lindra alla påhopp som alla skriver tex "du ser sjuk ut" osv är inte särskillt kul att höra, förlåt till trådskaparen om det uppfattades fel
.
BigForre
2007-04-28, 18:20
Jag försökte faktiskt vara lite snäll och lindra alla påhopp som alla skriver tex "du ser sjuk ut" osv är inte särskillt kul att höra, förlåt till trådskaparen om det uppfattades fel
.
Äh blev bara lite sne då jag precis som JS bokstavligt satte kaffet i halsen efter att ha ögnat igenom tråden och faktiskt får se att det stämmer. Tyckte inte att det var en fettprocent att skämta om...sitter här hemma och hoppas att trådskaparen faktiskt har en rättvisande bild över sin kropp och vill göra något åt situationen.
Cerberus
2007-04-28, 18:22
.
men individen är ju sjuk, men jag förstår att avsikten var god :)
ser livshotande ut, han ser ut som han kommer dö vilken dag som helst.
Max, hur mycket äter du per dag? Vet du hur mycket energi du får i dig? Ögonen ploppade nästan ur hålorna när jag såg bilderna, ser ut som nåt plockepinnbygge :( Du borde verkligen äta betydligt mer än vad du gör nu.
det är helt klart inte bra att vara så undernärd men man kan ju tala varsamt ändå. Men ifall han finns kvar och läser detta tycker jag att han kan plusa 700Kcal på menyn till att börja med och stega uppåt. Det händer ofta att dom som är så smal och försöker ändra på det går åt andra hållet istället och äter massa godis osv och blir tjock, sen tycker dom att dom är fet och pendlar tillbaka till för smal.
Stressa långsamt, men ta tag i maten så att säga
Max
http://www.abkontakt.se/
http://www.anorexiabulimia.org/typo3/index.php?27
Max
http://www.abkontakt.se/
http://www.anorexiabulimia.org/typo3/index.php?27
+1234567879. Sök proffshjälp och gör det nu; det är inte lätt och det är inte kul (vare sig att ta sig övertröskeln att göra det eller att gå i behandling), men handen på hjärtat, det är inte särskilt kul att ha det som du har det nu heller, va (retoriskt fråga)? Du har allt att vinna på att söka hjälp.
CoolHandLuke
2007-04-28, 19:05
Påminner om en kille jag känner som är glutenallergiker och slarvig med kosten. Dvs han äter gluten i alla fall.
man kan ju tala varsamt ändå.
jag håller med övriga.
det är allvarligt och ibland måste man kasta saker i huvudet på folk för att det ska göra någon verkan.
han kan plusa 700Kcal på menyn
jag tror det är lättare sagt än gjort i det här fallet.
hade han haft koll på kcal från första början så hade det inte gått så långt.
MAX
du får söka hjälp, äta så mycket du kan (utan att må dåligt av det) och kämpa vidare!
lycka till
det är helt klart inte bra att vara så undernärd men man kan ju tala varsamt ändå.
Men ditt exempel är ju inte att "tala varsamt", det är som att säga till en leukemipatient "se det positivt, du har mer vita blodkroppar än någon annan här i alla fall". Jag säger inte att man skall vara otrevlig i onödan, men ... ja, du kan ju fundera över mitt exempel och om det skulle uppskattas (och om du skulle säga en sådan sak)?
fluffy_ferret
2007-04-28, 19:56
Hur går det för dig Max, har du lagt på dig?
King Grub
2007-04-28, 20:06
Hur går det för dig Max, har du lagt på dig?
Bilderna är väl från i dag? Eller nya åtminstone.
Jag har haft min nuvarande vikt under 1-2 års tid nu och innan det vägde jag knappast mer än 5 kg mer. Viktminskning började iom depression och skada men nu mår jag åtminstonde bättre psykiskt och vill precis som du anar ta tag i det här. Jag vet att det är skadligt för mig att ha min nuvarande vikt men det är svårt att motivera sig till 100% ibland. Kroppen säger ifrån när jag äter mycket, blir illamående och tappar matlusten helt.
King Grub
2007-04-28, 21:10
Men du har inte förvriden självbild så tillvida att du tycker att du ser tjock ut? Det är ju i alla fall en stor fördel när du skall ta tag i saken! :)
Idag:
1. 1½ glas juice, 2 mackor
2. 1 glas mjölk, 2 mackor
3. En sats pannkakor med sylt
4. 1/3 yoghurt paket med musli, 2 knäcke med makrill
Det här var en helt stillasittande dag, bortsett från en tur ner på stan och städande av rummet.
Bilderna är väl från i dag? Eller nya åtminstone.
Bilderna är några månader gamla
Men du har inte förvriden självbild så tillvida att du tycker att du ser tjock ut? Det är ju i alla fall en stor fördel när du skall ta tag i saken! :)
Jag vet att jag är smal, rentav utmärglad (varnade när jag posta bilderna). Och jag vill verkligen ta tag i det och öka i vikt.
Jag vet att jag är smal, rentav utmärglad (varnade när jag posta bilderna). Och jag vill verkligen ta tag i det och öka i vikt.
Hur planerar du att ta tag i det?
Lider du av någon ätstörning (som du vet) eller hur har du kunnat bli så fruktansvärt smal?
Jag önskar dig stor lycka till i framtiden, du kommer att klara det!
BigForre
2007-04-28, 21:18
Jag har haft min nuvarande vikt under 1-2 års tid nu och innan det vägde jag knappast mer än 5 kg mer. Viktminskning började iom depression och skada men nu mår jag åtminstonde bättre psykiskt och vill precis som du anar ta tag i det här. Jag vet att det är skadligt för mig att ha min nuvarande vikt men det är svårt att motivera sig till 100% ibland. Kroppen säger ifrån när jag äter mycket, blir illamående och tappar matlusten helt.
Som du säger är väl kanske inte fem kilo så väldigt mycket, men den skillnaden tar dig ifrån den för hälsan kritiska nivå du ligger på nu. Det var väldigt glädjande att höra att du själv känner att du ligger på en för låg vikt, samt att du mår lite bättre psykiskt idag. Har du någon som stödjer dig i dagsläget när det kommer till det här, proffesionellt eller familj / vänner? Har du inte sökt proffesionell hjälp tycker jag definitivt att du ska utnyttja det, det är svårt att lösa allt på egen hand. Önskar dig lycka till och hoppas att du återfinner formen båda kroppsligt och reder ut allt psykikst..bara att skriva i den här tråden när som om det är något, ska försöka kika till den lite då och då / Forsman
ser livshotande ut, han ser ut som han kommer dö vilken dag som helst.
Precis vad han sa som genomförde testet (inlägg #1?). Minsta lilla förkylning skulle ta död på mig. Jag gick därifrån riktigt rörd, missade min hållplats med 2 hållplatser, satt som i koma och funderade på vad han sagt. Det var därför jag skapade den här tråden.
Idag:
Det här var en helt stillasittande dag, bortsett från en tur ner på stan och städande av rummet.
Det där ger mer inspiration än de andra trådarna man ser som ligger i samma fack som du. Jag tycker nog det där ser hyfsat ut för en stillasittande dag. Med tanke på dina uttalade problem att få i dig nåt så är det bra, om du inte ljuger för oss dvs.
Fortsätt ät i den takt du klarar av. Det går bra ska du se!
Som du säger är väl kanske inte fem kilo så väldigt mycket, men den skillnaden tar dig ifrån den för hälsan kritiska nivå du ligger på nu. Det var väldigt glädjande att höra att du själv känner att du ligger på en för låg vikt, samt att du mår lite bättre psykiskt idag. Har du någon som stödjer dig i dagsläget när det kommer till det här, proffesionellt eller familj / vänner? Har du inte sökt proffesionell hjälp tycker jag definitivt att du ska utnyttja det, det är svårt att lösa allt på egen hand. Önskar dig lycka till och hoppas att du återfinner formen båda kroppsligt och reder ut allt psykikst..bara att skriva i den här tråden när som om det är något, ska försöka kika till den lite då och då / Forsman
Både familj och vänner har hjälp mig när jag mått dåligt, och jag ser positivare på världen idag. Professionellt så har jag fått hjälp av en dietist att lägga upp ett matschema men jag lyckas inte följa det, mest på grund av dålig disciplin. Tack för stödet :)
Det där ger mer inspiration än de andra trådarna man ser som ligger i samma fack som du. Jag tycker nog det där ser hyfsat ut för en stillasittande dag. Med tanke på dina uttalade problem att få i dig nåt så är det bra, om du inte ljuger för oss dvs.
Fortsätt ät i den takt du klarar av. Det går bra ska du se!
Tack.
Och jag har ingen anledning att ljuga.
Tycker du verkar väldigt sansad och vet vad som gäller. Jag tycker du ska starta en träningsjournal där du gör ett upplägg över hur du tänker gå tillväga med din uppgång och där du kan få råd, stöd och motivation av andra.
Jag brukade ha svårt att äta när jag var yngre men inte i närheten av hur du har det men försök ordna så att du alltid har mycket i kylskåpet av alla dina favorit pålägg och brödsorter.
Det är jobbigt att stirra in i ett fullt kylskåp som bara ser tomt ut.
Jag säger lycka till, Mvh
Både familj och vänner har hjälp mig när jag mått dåligt, och jag ser positivare på världen idag. Professionellt så har jag fått hjälp av en dietist att lägga upp ett matschema men jag lyckas inte följa det, mest på grund av dålig disciplin. Tack för stödet :)
Du borde ju typ käka specialkost eller nåt. För en tid tills du kommit upp i vikt.
Kommer inte på vad det heter men det måste ju finnas föda som du lätt kan få i dig och som innehåller mkt näring och kalorier. Typ näringsdryck eller vad det heter.
För du behöver ju verkligen gå upp i vikt.
BigForre
2007-04-28, 21:34
Äh disiplin ska vi inte kalla det i ditt läge, det är ju djupare än så. Se inte ned på dig själv på det sättet, det är svårt att bryta och börja med nya vanor. Kroppen har svårt att ta emot det och huvudet svårt att förstå att det ska börja ätas, inget man bara vänder på hur som helst. Skönt att höra att du har lite familj som står bakom, har din dietist inte gjort mer än att ge dig ett matschema? Tycker att lite hjälp runt omkring hade varit intressant i ditt läge.
Tycker du verkar väldigt sansad och vet vad som gäller. Jag tycker du ska starta en träningsjournal där du gör ett upplägg över hur du tänker gå tillväga med din uppgång och där du kan få råd, stöd och motivation av andra.
Jag vet vad som krävs men klarar inte av att genomföra det.
Skall ta dina råd angående träningsjournal och omsätta dom i praktiken tror jag. Men till saken hör att jag förr i tiden mest konditionstränade, löpning, simning och spinning. Nu har det legat på is ett bra tag och helt sen fettprocentmätningen som gjorde att jag startade tråden. Så skall det nog bli tills jag fått ordning på vikten men en träningsjournal kanske kan innehålla allehanda mål och sysselsättningar.
Skall ta dina råd angående träningsjournal och omsätta dom i praktiken tror jag. Men till saken hör att jag förr i tiden mest konditionstränade, löpning, simning och spinning. Nu har det legat på is ett bra tag och helt sen fettprocentmätningen som gjorde att jag startade tråden. Så skall det nog bli tills jag fått ordning på vikten men en träningsjournal kanske kan innehålla allehanda mål och sysselsättningar.
Jag antar att den där träningen du körde med löpning simning osv kan ha bidragit till dagens kroppsform? rätta mig gärna ifall jag har fel.
Ifall du har övertränat tidigare tycker jag du ska ta det lugnt med träningen, max ett pass i veckan kondition.
Konditionsträning och viktuppgång plus svårt att äta blir en otroligt svårlöst ekvation.
Jag antar att den där träningen du körde med löpning simning osv kan ha bidragit till dagens kroppsform? rätta mig gärna ifall jag har fel.
Inte till dagens form, nej. Jag slutade träna pga en skada och blev ganska deprimerad, åt mindre och satt mest inne och funderade på saker hela dagarna.
Ifall du har övertränat tidigare tycker jag du ska ta det lugnt med träningen, max ett pass i veckan kondition. Konditionsträning och viktuppgång plus svårt att äta blir en otroligt svårlöst ekvation
Ingen kondition alls sen januari eller februari nån gång. Har köpt mig ett hantelset och besökt en liten gymlokal några gånger sen dess, men inget regelbundet.
Idag:
Hur mycket är "en sats pannkakor med sylt"? Det kan ju vara så olika.
Sen måste jag bara reflektera över att nästan alla smala människor(ätstörningar eller ej) som har svårt att gå upp i vikt, tycks äta en jäkla massa mackor. Jag börjar snart tro att det är negativa kalorier i bröd... Missförstå mig inte nu, det är inget fel på bröd, jag tycker bara det är ett mystiskt sammanträffande.
Vad sägs annars om att lägga till 1-2 glas mjölk på det där(kanske röd mjölk också?)? Att få i sig vätska brukar ju vara mycket lättare än att tvinga i sig mat om man känner sig mätt.
Damien Thorne
2007-04-28, 22:17
För några år sedan blev jag också illamående när jag åt mat. Kunde typ äta en halv portion åt gången.
Men då försökte jag äta små portioner oftare istället. Varannan till var 3:de timme.
Har man svårt för att få i sig mat kan man dricka gainers mellan måltiderna, 2-3ggr/dag.
Det säljer dom tex här på Kolozzeumshopen. "Eiselts Maxgain 4kg" 449kr.
Måltiderna = Frukost, Lunch, Middag, Kvällsfika
Damien Thorne
2007-04-28, 22:29
Det fanns någon slags gainers att köpa på apoteket som heter Meritene. För några år sedan hörde jag att dom ger det till undernärda på sjukhuset.
Jag tror att det finns kvar fortfarande.
Kanske om du tar kontakt med en läkare så kan du få det billigare/gratis?
Fan jag trodde det där var idealet för Beach-07 bland 50 kilos grabbarna? Alltid fått det intrycket när man läser om deras sjuka deffar på redan utmärglade kroppar.
Deceiver85
2007-04-29, 01:48
Fan jag trodde det där var idealet för Beach-07 bland 50 kilos grabbarna? Alltid fått det intrycket när man läser om deras sjuka deffar på redan utmärglade kroppar.
Hey asshole...shut up! http://www.cosgan.de/images/smilie/frech/o050.gif
Max,
det var tur att du varnade för bilderna, men de var ändå chockerande. Ryste länge när jag såg dem. Dags att koppla in gainer för intravenös upptagning.
Det som Daimen skrev låter vettigt. Mindre portioner oftare
om du inte orkar allt på en gång och gainer på det:thumbup:
Lycka till Max!
Sen måste jag bara reflektera över att nästan alla smala människor(ätstörningar eller ej) som har svårt att gå upp i vikt, tycks äta en jäkla massa mackor. Jag börjar snart tro att det är negativa kalorier i bröd... Missförstå mig inte nu, det är inget fel på bröd, jag tycker bara det är ett mystiskt sammanträffande.
Antagligen för att de som är undernärda och säger 2 mackor menar två husman med ett tunt lager smör. Tvärtom kan ju överviktiga bara äta en "macka" till mellanmål och sitta med en footlong fylld av salami och brie utan att förstå varför de går upp.
Med andra ord är uttrycket att äta ett par mackor ungefär som att säga jag sprang "en viss sträcka".
King Grub
2007-04-29, 08:42
Dom flesta tycker nog det är lätt att bli tjock av mackor i stället för tvärtom. Inte för att det är någon speciell sorts kalorier i bröd, utan för att mackor är så lättätna. Det slinker lätt ned en till. Och en till.
ramagoen
2007-04-29, 08:44
Dom flesta tycker nog det är lätt att bli tjock av mackor i stället. Inte för att det är någon speciell sorts kalorier i bröd, utan för att mackor är så lättätna. Det slinker lätt ned en till. Och en till.
Mjo. Det är så. Kunde äta 1-2 limpor förut under en dag. Med pålägg.
Givetvis inte varje dag, då hade mamma dödat mig. Blir ju rätt dyrt :D
Pratar vi ätstörningar så har det ofta att göra med att mackor inte "känns som mat" på samma sätt som "lagad mat" gör, och därför känns mer "tillåtna" att äta. De flesta med normal intelligens begriper mycket väl att ävan mackor innehåller kalorier och att kall mat inte är "smalare" än varm, men det här handlar inte om intelligens, utan om känslor, och känslor känner ingen logik. Sedan är ju, som skaparn påpekade, en ätstöd persons "mackor" sällan en gigantisk baguette med räksallad, ergo kan man äta rätt många sådana "mackor" utan att det blir vanvettigt många kalorier.
Hur ser din situation ut idag? Hur gammal är du och bor du hemma med föräldrar eller själv? (Frågar mest för att veta om du själv gör maten) Jobbar eller pluggar du?
Hur mycket är "en sats pannkakor med sylt"? Det kan ju vara så olika.
Recept för en person taget ur Vår Kokbok.
Tackar alla för ät- och mattipsen, men det är ändå svårt att hitta aptiten trots att man dricker kalorierna eller äter mindre och oftare tycker jag. En gainer håller mig mätt i timmar. Receptforumet ger bra inspiration tycker jag.
Hur ser din situation ut idag? Hur gammal är du och bor du hemma med föräldrar eller själv? (Frågar mest för att veta om du själv gör maten) Jobbar eller pluggar du?
Bor själv och jobbar. Lagar den mesta maten själv, förutom de flesta luncherna under veckorna då jag äter "ute".
Angående mackorna så är det oftast Polarkraft fullkorn e.l. med skinka och keso, makrill, musslor, ost eller nåt annat "matigare" pålägg.
Max,
Dags att koppla in gainer för intravenös upptagning.
:D
Det där fick mig på bättre humör av nån anledning
Bor själv och jobbar. Lagar den mesta maten själv, förutom de flesta luncherna under veckorna då jag äter "ute".
Angående mackorna så är det oftast Polarkraft fullkorn e.l. med skinka och keso, makrill, musslor, ost eller nåt annat "matigare" pålägg.
tycker dina mackor och mellanmål låter riktigt bra jag, beroende på hur stor mängd det nu är men tryck i dig dom där mackorna du :) plusa en macka per vecka då? det är ett bra mål att börja med
Tigerkotten
2007-04-29, 13:28
Bra att du iaf vill gå upp i vikt och ta tag i problemet. Du kan ju försöka börja med småsaker som istället för äta 2mackor, så börjar du äta 3istället.
Middagar med härliga såser o.s.v.
Cerberus
2007-04-29, 13:31
ta små steg, att ta ett steg framåt e bättre än ingenting. Många bra tips här :)
Pratar vi ätstörningar så har det ofta att göra med att mackor inte "känns som mat" på samma sätt som "lagad mat" gör, och därför känns mer "tillåtna" att äta. De flesta med normal intelligens begriper mycket väl att ävan mackor innehåller kalorier och att kall mat inte är "smalare" än varm, men det här handlar inte om intelligens, utan om känslor, och känslor känner ingen logik. Sedan är ju, som skaparn påpekade, en ätstöd persons "mackor" sällan en gigantisk baguette med räksallad, ergo kan man äta rätt många sådana "mackor" utan att det blir vanvettigt många kalorier.
Jag tänkte inte på just personer med ätstörningar utan smala personer i allmänhet. Sök typ på "hjälp, kan inte gå upp i vikt!" här i forumet så tror jag du hittar rätt många som i princip lever på mackor.
Riktigt märkligt tycker jag. Det logiska är ju precis som Grub skriver att det är lättare att gå upp i vikt på mackor eftersom de inte mättar så värst bra. Fast det kanske beror just på skillnaden i vad man kallar mackor.
I vilket fall som helst ser jag inget fel på bra bröd så det är förstås bara att äta på om man tycker det är gott. :)
Deceiver85
2007-04-29, 14:59
:D
Det där fick mig på bättre humör av nån anledning
Haha, så bra :D Jag var själv i en liknande situation när jag var 13-14, mina föräldrar skildes och det tärde något så fruktansvärt på psyket. Naturligtvis försvann all matlust och man rasade rejält i vikt. Egentligen var det hopplöst att kämpa med maten, det är i huvudet man måste kämpa.
Det är ju bra mat iaf. Vilket tror du är största problemet? Du nämnde att du slarvade med maten, jag tolkar det som att du glömmer, eller blir för lat för att göra maten. För hungern finns där eller?
Rostat bröd med smör, fet ost och marmelad brukar man ju kunna klämma i sig ett gäng, med kall O'Boy till såklart.
Dumleman
2007-04-29, 21:51
På dina mackor, använd fet ost och dra på minst 4 skivor på varje macka! Ha en påse nötter alltid nära så du kan ta några nötter då och då utan minsta ansträngning.
Nåja jag vet egentligen ingenting om dessa ätstörningar förutom att matintaget påverkar psyket och psyket påverkar matintaget, det är ingen lek. Har både en släkting och en kompis med anorexia. Eller hade eftersom kompisen hon valde att avsluta livet och släktingen är fortfarande inte okej trotts att problemen upptäcktes för 1-2 år sedan.
Mjo. Det är så. Kunde äta 1-2 limpor förut under en dag. Med pålägg.
Givetvis inte varje dag, då hade mamma dödat mig. Blir ju rätt dyrt :D
+1 :D
Mackor har gjort mig tjock så viist går det att gå upp i vikt på mackor :D
Max: byt ut brödet mot ljust börd (inte kritvitt bröd men ljusare) så blir det inte lika mättande. Ät helst Arlas bregott på mackan tillsammans med dina pålägg.
Det är ju bra mat iaf. Vilket tror du är största problemet? Du nämnde att du slarvade med maten, jag tolkar det som att du glömmer, eller blir för lat för att göra maten. För hungern finns där eller?
Ingen hunger än så länge, men äter ändå ungefär 4 gånger/dag eftersom jag vet att jag måste. Äter när jag stiger upp, när det är lunchdags osv.
Jag får tacka alla för mattipsen igen. Denna gång skall jag verkligen anstränga mig till 100% för att omsätta dem i praktiken. Har försökt förut men det har slutat med tappat lust och motivation.
Jag får tacka alla för mattipsen igen. Denna gång skall jag verkligen anstränga mig till 100% för att omsätta dem i praktiken. Har försökt förut men det har slutat med tappat lust och motivation.
Att det inte lyckats förut säger inget om hur det kommer att gå nu. Låt inte historien begränsa dig och din nuvarande motivation. Många här på forumet - och annorstädes - har lyckats åstadkomma någon typ av avgörande förändring. Du har samma möjlighet, och tillåt dig själv att lyckas genom hårt och målmedvetet arbete. Lycka till!
paddanboy
2007-04-30, 07:27
Skaffa kosttillskott tex maltodexterin så får man lätt i sig massa kcalorier...
Att det inte lyckats förut säger inget om hur det kommer att gå nu. Låt inte historien begränsa dig och din nuvarande motivation. Många här på forumet - och annorstädes - har lyckats åstadkomma någon typ av avgörande förändring. Du har samma möjlighet, och tillåt dig själv att lyckas genom hårt och målmedvetet arbete. Lycka till!
Bästa inlägget hittils..! :thumbup:
Max,
hur vore det att försöka äta lite godare mat kanske? Nu vet jag ju egentligen inte vad du tycker om att äta, men det kanske vore något. Jag tänker på varma mackor med smält ost och hela faderullan istället för en vanlig torr brödbit med smör.
Sen tror jag att lite träning och motion inte är negativt, för mig är det så att träning ökar aptiten, så tränar jag på morgonen så kommer jag äta mer under hela dagen sedan
Max:
Har kollat lite på dina frukostbilder då du ofta äter mackor
Jag har noterat att du alltid äter grovt bröd, om du har problem med att få i dig mat så prova att äta vitt bröd istället, då blir du ju inte lika mätt och kanske orkar äta 3 mackor till frukost istället för 2
Bara en tanke!
Lycka till!
Max:
Har kollat lite på dina frukostbilder då du ofta äter mackor
Jag har noterat att du alltid äter grovt bröd, om du har problem med att få i dig mat så prova att äta vitt bröd istället, då blir du ju inte lika mätt och kanske orkar äta 3 mackor till frukost istället för 2
Bara en tanke!
Lycka till!
Brödet jag brukar äta är i och för sig lika energirikt som vanligt vitt, men innehåller mer kostfibrer som kanske gör det svårare att äta mycket. Jobbigast är inte att äta mycket utan att just ha aptiten att äta. Svårt att förklara men det är två olika saker tycker jag.
Sen går vitt bröd stick i stäv med att äta vad man tycker är gott eftersom jag tycker vitt formbröd är helt smaklöst, men jag förstår vad du menar. Knäckemackorna skall läggas åt sidan i alla fall.
Ville bara önska lycka till. Det låter som om du verkligen vill det här, och det kommer. Skynda långsamt så kommer du fixa det med motivation och lite pannben.
Du kan ju känna stödet du har från detta forum iallafall. Borde funka som en ledstjärna för alla andra som kommer hit med ungefär samma dilemma som du. Bara man visar att man har viljan och verkligen försöker så har man Kolo bakom sig.
Varför äta som en som bantar!? Varför välja det som mättar mest/kcal? Varför undvika det som stimulerar smaklökarna?
Ät fett och socker!
Motorbreath
2007-05-02, 14:42
Måste säga att bilderna berör. Men det glädjer mig att du verkligen vill göra något åt det. :thumbup:
Angående aptiten. Försök att varva ner innan du äter. Kan vara svårt att äta om man är stressad. Motion är inte heller dåligt för matlusten, känns inte så för min del iaf. Förut åt jag lite men sen jag började motionera regelbundet skottar jag i mig ordentligt med mat. Förhoppningsvis blir den energi du får i dig via maten mer än den du gör dig av med under motionen.
Angående ljust bröd, så finns det ju betydligt godare än formfranska. Köp en oskivad ljus franska med såna där (Vallmo?)frön på t.ex. Och ordentligt med smörgåsmargarin (typ Bregott) på mackan tillsammans med ost och/eller skinka kanske. O'boy till det här så är det fullbordat. Man hinner stoppa i sig rätt många skivor av sånt bröd utan att man känner sig mätt, utan att det är smaklöst.
Hursomhelst, lycka till! :)
Brödet jag brukar äta är i och för sig lika energirikt som vanligt vitt, men innehåller mer kostfibrer som kanske gör det svårare att äta mycket. Jobbigast är inte att äta mycket utan att just ha aptiten att äta. Svårt att förklara men det är två olika saker tycker jag.
Sen går vitt bröd stick i stäv med att äta vad man tycker är gott eftersom jag tycker vitt formbröd är helt smaklöst, men jag förstår vad du menar. Knäckemackorna skall läggas åt sidan i alla fall.
Det var just kostfibrerna som jag menade:)
Jo jag håller med om att vanligt vitt bröd är tråkigt, men prova ät tekakor?
Gör minipizzor i ugnen på tekakor, ketchup, massa ost och salami kanske?
Och precis som de flesta har nämnt så kan du dricka röd mjölk till detta med oboy, det blir rätt många kcal i detta!
Det finns ju knappt något godare! :)
Lycka till Max, precis som Rahf skrev, du har forumet som stöd!
Det stämmer, mycket hårt "arbete" med maten och så småningom träning så kommer jag att lyckas, precis som andra här har gjort. Kan inte misslyckas med emmak, Rahf och ni andra på kollo bakom mig :)
Hoppas kunna visa andra bilder för er så småningom.
Stort lycka till från mig också!
You can do this.:thumbup:
Det stämmer, mycket hårt "arbete" med maten och så småningom träning så kommer jag att lyckas, precis som andra här har gjort. Kan inte misslyckas med emmak, Rahf och ni andra på kollo bakom mig :)
Hoppas kunna visa andra bilder för er så småningom.
Det är jag övertygad om att du kan, kommer du fortsätta gå hos dietisten? eller var det en engångs grej, för om du inte klarar av att följa rekomendationerna så bör man kanske se över alternativ som är enklare att följa?
Jag har inte hunnit till dietetiken i min utbildning än så jag vet inte riktigt hur de jobbar :D
Deceiver85
2007-05-02, 22:34
Max,
äter du något godis/sötsaker/chips/dylikt? Hur länge denna självsvält pågått?
machine gun
2007-05-03, 18:49
Det är jag övertygad om att du kan, kommer du fortsätta gå hos dietisten? eller var det en engångs grej, för om du inte klarar av att följa rekomendationerna så bör man kanske se över alternativ som är enklare att följa?
Jag har inte hunnit till dietetiken i min utbildning än så jag vet inte riktigt hur de jobbar :D
Jag är klar med dietetiken om en månad, så jag vet ;)
Jag undrar dock samma sak, har du någon återbesökstid hos dietisten? Om inte kostschemat fungerade, så är det ju bra om du talar om det så att ni kan jobba fram någon annan lösning. Ett exempel kan ju t.ex. vara kosttillägg att ta mellan måltiderna för att öka energiintaget. T.ex. näringsdryck eller liknande, det finns lite olika alternativ där. Detta får du isf på livsmedelsanvisning (ungefär som ett recept) av dietisten, vilket ger dig en ganska ordentlig rabatt på produkten i fråga. Av dietisten kan du ju även få hjälp att räkna på hur mkt du får i dig nu osv. Kanske har du redan ökat ditt intag tillräckligt och då är det ju bra att få det bekräftat.
Jag önskar dig all lycka till! Du kommer att klara det här.
Wow, omtumlande tråd. Låt det ta tid om det behövs - jag tror att det aldrig är bra att stressa i sådana situationer som din, men satsa på en utveckling till det positiva (som du verkar göra!).
Får önska all lycka till trådskaparen, Max!
MattiasJ
2007-05-03, 20:59
Håller med ovanstående talare. Denna tråden är ganska omtumlande. Jag känner folk med ätstörningar och jag vet vilket helvete det kan vara att komma ur det. Som du skrev innan så är det väldigt psykiskt, man måste övertala sig själv att mat är gott, det är ju det som bygger upp kroppen!
Du klarar det här, se till att ge dig fan på att äta mer än du brukar. Ska hålla koll i den här tråden och hoppas verkligen att vi kommer få se bilder senare på en större och mer välmående Max! Lycka till
Max,
äter du något godis/sötsaker/chips/dylikt? Hur länge denna självsvält pågått?
I princip inget annat än bullar och liknande när det bjuds på jobbet.
Jag började väl deppa ihop rejält för ungefär 2 år sedan och blev piggare nån gång i höstas, så under ca 1½ års tid.
Jag undrar dock samma sak, har du någon återbesökstid hos dietisten? Om inte kostschemat fungerade, så är det ju bra om du talar om det så att ni kan jobba fram någon annan lösning. Ett exempel kan ju t.ex. vara kosttillägg att ta mellan måltiderna för att öka energiintaget. T.ex. näringsdryck eller liknande, det finns lite olika alternativ där. Detta får du isf på livsmedelsanvisning (ungefär som ett recept) av dietisten, vilket ger dig en ganska ordentlig rabatt på produkten i fråga. Av dietisten kan du ju även få hjälp att räkna på hur mkt du får i dig nu osv. Kanske har du redan ökat ditt intag tillräckligt och då är det ju bra att få det bekräftat.
Jag har haft ganska god kontakt med dietisten faktiskt, men det gäller liksom att försöka få ett schema att funka i vardag också.
Vi har pratat om näringsdrycker men inte mer än så, skall ta upp det nästa gång vi pratar, eller maila och fråga lite mer om det.
Oj... Men kul att se att du verkligen engagerar dig i det här. Har du startat nån träningsjournal än? Iof inte så stor idé om du inte börjat träna :)
Om du tycker det är svårt att äta mycket, så kommer du märka att när du börjar styrketräna så kommer du behöva mer mat -> du blir mer hungrig och kan äta mer! Lycka till
Får jag bara fråga utan att du tar det fel?
Använder du droger?
Max,
Många inlägg, vissa klokare än andra, men alla som har skrivit har blivit illa berörda av dina bilder och det du skriver om dig och dina matvanor.
Visst är det jobbigt med allt tjat och alla måsten? Du ska äta si och äta så... Ena tipset är bättre än det andra. Det du har på tallriken framför dig ser ut att vara hur mycket som helst, ellerhur? Maten växer i munnen?
Så beskriver en nära vän för mig hur hon hade det innan hon blev en ätande anorektiker. Hon gick med sin anorexi i ca tio år och levde "on the edge". Hon kunde mer än de flesta av oss om kost redan för 7-8 år sedan. (Kanske tom konkurrent till Grub ;) ) Hon älskade att prata om mat och ännu hellre titta på mat och titta på när jag åt. Hon kunde följa varje tugga med blicken.
Hon har träffat så många dietister att hon inte ens minns antalet men det rör sig om minst ett dussin. Hon fick olika kostupplägg som hon höll i några dagar och därefter var hon tillbaka i sina gamla vanor igen med broccoli och tonfisk. värst var det på våren när hon smittades med bantarhysterin.
För två år sedan fick hon psykologisk hjälp och kan idag prata om sin sjukdom och hon jobbar hela tiden aktivt med att lära sig att leva med den. Hon vet att om hon får problem i sitt liv så kan det lätt locka fram anorexian/bulemin i henne.
Det jag vill ha sagt med ovanstående är: Du hittar ingen hjälp här på forumet, tvärtom. Du trivs här eftersom det pratas mycket om kost. Men om du vill blir frisk så är min rekommendation att du undviker sådana här forum och istället vänder dig till någon av de ätstörningscentra som finns. De har fullt och det är köer men du får helt enkelt vara envis och kämpa för du kämpar för ditt liv! Se till att träffa en psykolog du känner att du har förtroende för. Du kommer säkert få byta både en och två gånger, men ge inte upp för hjälp finns och det finns många bevis för att man kan lyckas om du tar tag i det nu.
I all välmening,
Mirre
Får jag bara fråga utan att du tar det fel?
Använder du droger?Te och alkohol på helgerna. Inget annat.
Max,
Många inlägg, vissa klokare än andra, men alla som har skrivit har blivit illa berörda av dina bilder och det du skriver om dig och dina matvanor.
Visst är det jobbigt med allt tjat och alla måsten? Du ska äta si och äta så... Ena tipset är bättre än det andra. Det du har på tallriken framför dig ser ut att vara hur mycket som helst, ellerhur? Maten växer i munnen?
Nej, inget av det du skriver stämmer. Allt "tjat" ser jag som uppmuntran och får jag råd jag inte vill följa gör jag självklart inte det, jag avgör fortfarande vad som åker ner i min mage. Maten framför mig på tallriken ser inte ut att vara hur mycket som helst men den smakar väldigt sällan gott. Kan ta tre tuggor på pizzan och tröttna.
Försöker hämta inspiration och laga mat jag gillar, men det smakar bara bra om jag inte ätit på länge, har altså inga problem att få ner mycket mat men vill helst att den skall smaka också.
Håller med "Mirre", att du söker dig till ett sånt här forum är nog inte rätt väg. Visst finns det massor med information att hämta här, men för din del är det nog mer avancerad hjälp som behövs. Finns alldeles för många anorektiker som sitter inne på dessa forum och läser diettips.
Deceiver85
2007-05-04, 22:27
CroCop,
även ifall man är anorektisk så bör man väl fortfarande äta nyttigt? Hellre tonfisksallad än en flottig cheese-burgare.
I princip inget annat än bullar och liknande när det bjuds på jobbet. Jag började väl deppa ihop rejält för ungefär 2 år sedan och blev piggare nån gång i höstas, så under ca 1½ års tid.
Äta mycket hasselnötter, fett, gott och nästan som godis :)
Och hur är det i dagsläget med depressionen? Har det skett några förändringar sen de senaste bilderna förresten? Förbättring är den bästa motivationen.
Befinner man sig i det stadiet som trådstartaren är i tycker jag absolut (!) inte att man ska börja undvika vissa maträtter etc och tänka nyttigt. Prio ett bör istället vara att gå upp i vikt för att sedan, när livsfara inte är ett faktum, kanske börja tänka på nyttiga livsmedel. Nyttigt är bra, missförstå mig inte men just nu handlar det inte om sallader, den kroppen behöver energi och näring NU.
Max,
Jag håller fortfarande fast vid att du ska söka proffesionell hjälp. Att lyssna på diverse kostråd här hjälper inte dig alls. Att försöka frossa kan istället slå över och försämra det stadium du redan befinner dig i. Jag hoppas du lyssnar och även ni andra som läser som har liknande problem. Sök hjälp eftersom det är en promille som klarar sådant här på eget bevåg. Du ska leva ett långt liv och att inte få detta problem ur världen och att inte lära sig att leva med det kan få oerhört jobbiga konsekvenser för din vardag i framtiden. Tänk långsiktigt!
//Mirre
Max: Du behöver verkligen proffesionell hälp. Är det så svårt att inse det?
Cerberus
2007-05-05, 11:28
Du behöver proffessionell hjälp, inse det!! Fortsätter du så här så kommer du att dö eller iaf riskera riktigt dålig hälsa
Max: Jag tycker verkligen du ska ta upp det där med näringsdrycker med din dietist. Får du det utskrivet betalar du max 170 kr själv och får masssor. Dom ligger ofta på 2 dl och 2 per dag ger dig ca 500+ kcal extra hur enkelt som helst. Jag skulle också rekomendera ett omega-3 tillskott vilket skulle göra dig gott och även ge lite kalorier. Nötter som många nämnde är strålande ide, och gott! Lycka till!
Ozz
Befinner man sig i det stadiet som trådstartaren är i tycker jag absolut (!) inte att man ska börja undvika vissa maträtter etc och tänka nyttigt. Prio ett bör istället vara att gå upp i vikt för att sedan, när livsfara inte är ett faktum, kanske börja tänka på nyttiga livsmedel. Nyttigt är bra, missförstå mig inte men just nu handlar det inte om sallader, den kroppen behöver energi och näring NU.
Ok, jag förstår vad du menar. Men det är väl inga motsägelser egentligen, finns gott om nyttiga energirika livsmedel, t.ex. hasselnötter som Deceiver85 nämner.
Max: Du behöver verkligen proffesionell hälp. Är det så svårt att inse det?
Du behöver proffessionell hjälp, inse det!! Fortsätter du så här så kommer du att dö eller iaf riskera riktigt dålig hälsa
Point taken. Dietist och psykolog ger mig det, får jag inte ställa frågor här ändå?
Handcuff
2007-05-05, 16:41
Point taken. Dietist och psykolog ger mig det, får jag inte ställa frågor här ändå?
Självklart är du välkommen här :)
Jag förstår inte varför man inte ska få fråga och hämta stöd för sin viktuppgång på Kollo? Max verkar ha ganska bra koll på läget, att det är viktigt att ta tag i det. Ingenstans har jag läst att Max inte får hjälp. Däremot har man av tidigare inlägg förstått att kontakt med dietist finns. Jag ser inte problemet med att hämta hjälp på fler ställen än ett. Kollo kan vara en god motivationshöjare. Vi är många som vill Max väl och kommer att följa framstegen med glädje om vi nu får tillfälle, om nu inte Max skräms iväg.
Deceiver85
2007-05-05, 19:00
Om Max ville ha energi (kalorier) så skulle han kunna dricka rapsolja eller något annat med riktigt mycket fett. Att svulla ut på McDonalds kan knappast vara vettigt.
Om Max ville ha energi (kalorier) så skulle han kunna dricka rapsolja eller något annat med riktigt mycket fett. Att svulla ut på McDonalds kan knappast vara vettigt.
Försök att läsa vad som står för en gångs skull.
Deceiver85
2007-05-05, 19:04
Försök att läsa vad som står för en gångs skull.
Petitesser...
CoolHandLuke
2007-05-05, 19:10
Jag förstår inte varför man inte ska få fråga och hämta stöd för sin viktuppgång på Kollo?
Tror det är mest ett sätt för personerna att tala om att de tycker att det är allvarligt nog att ta problemet på allvar. Men jag tycker också att det finns en övertro på effektiviteten och tillgänligheten av professionell hjälp. Många vet inte att man måste gå _mycket_ långt innan man får hjälp.. då är det ändå _lång_ väntetid.
Tror det är mest ett sätt för personerna att tala om att de tycker att det är allvarligt nog att ta problemet på allvar. Men jag tycker också att det finns en övertro på effektiviteten och tillgänligheten av professionell hjälp. Många vet inte att man måste gå _mycket_ långt innan man får hjälp.. då är det ändå _lång_ väntetid.
Det ena utesluter ju inte det andra. Jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med att uttala sig om vad andra behöver och inte utan att ha mer info att gå på än vi har fått i tråden. Som jag har förstått det går Max redan och får hjälp både hos dietist och psykolog.
Att få andras reaktioner och stöttning kan vara just det som behövs.
Elwyndaz
2007-05-12, 15:29
bump.
Hur går det Max?
Tigerkotten
2007-05-17, 19:06
bump.
Hur går det Max?
+1, hur går det för dig?
BigForre
2007-05-17, 19:33
bump.
Hur går det Max?
+bump!
Hoppas att det går frammåt!
Läste igenom tråden och måste säga att jag är väldigt interesserad av att höra hur det går för dig för tråden har verkar varit tyst ett tag. Jag är ledsen att jag inte har några råd till dig. Lycka till Max!
Ps: Jag heter också Max :thumbup:
Fat tony
2007-10-27, 23:20
skulle vilja se en bild
skulle vilja se en bild
Finns bilder i tråden, sök innan du frågar.
jojjep91
2007-10-28, 10:02
Har också läst igenom hela tråden,!
du verkar ju veta vad som är problemet, och verka vilja lösa det också!
kö hårt, mitt stöd har du allid Maxiboy!
:cool:
Visst du kan skylla på mkt. Att du inte klarar av det osv, men egentligen handlar det endast om vilja. Och som du sagt så är det minst sagt farligt att äta så lite.*grr*
Förstår inte varför du inte äter lunch/middag? Iaf så kallar inte jag mackor och mjölk för någon riktigt måltid. det verkar som det är mycket snack och lite verkstad.*mini*
Hoppas verkligen du tar tag i livet och inser allvaret (vilket du verkar ha gjort).:smash:
Lycka till med livet
Upptaget
2007-10-28, 11:25
Nu var det 10 månader sedan du startade tråden och la upp bilder på dig, Hur har det gått efter dessa 10 månader Max? har du gått upp i vikt :)??
Finns bilder i tråden, sök innan du frågar.
Du tror inte han menar en aktuell bild?
Mega_man1000
2007-10-28, 13:07
ÄT ÄT ÄT ÄT!!!!!;) och lycka till!!!
Bra bildbevis på att alla inte alls har magrutor om dom bara går ner i vikt.
Hoppas han lyckades gå upp i vikt.
Du tror inte han menar en aktuell bild?
Nej det trodde jag inte.
heltzonicka
2007-11-05, 03:02
Hur går det?
/Heltzonicka
olsson15
2007-11-05, 10:17
Hur gammal är du max?
Hejsan max.. Hoppas allt går bra och att du först o främst mår bra..
har suttit o läst igenom hela tråden nu... hoppas verkligen att du får ordning på maten och din hälsa!
Lycka Till!
Upptaget
2008-12-12, 17:38
Lever du Max?? bet inte dietisten eller psykologen så lever du väl knappt nu! Hade det gått bättre för han så tycker man han borde ha kommit in och skrivit en rad :(
drakfelt
2008-12-12, 17:57
Någon lägesrapport? Har suttit och sträckläst tråden, en verkligt gripande historia!
lycka till med allt och meddela gärna hur det går
Killen har ju inte varit inloggad på över ett år så det är ju tveksamt om det kommer någon uppdatering.
Fredrik_S
2008-12-12, 20:36
Men vad har en liten klen och mager kille för % då? Det är ju lite skillnad på att vara en tävlingsbyggare och en helt otränad individ.
Är det inte lättare för en helt otränad mager person att ha riktigt låg fett% än en BB.
(eh man kanske ska kolla datumen innan man svara på en sån här tråd)
Tillskott som t.ex. Serious Mass borde ju vara väldigt användbara för människor som har samma problem som den här killen, och har jättesvårt att få i sig mycket kalorier. 625 kalorier på en halv servering...borde ju ge märkbar skillnad fort.
Ser ut som du hade fel.
Tillskott som t.ex. Serious Mass borde ju vara väldigt användbara för människor som har samma problem som den här killen, och har jättesvårt att få i sig mycket kalorier. 625 kalorier på en halv servering...borde ju ge märkbar skillnad fort. Killen är borta sedan länge. Du vet att ifall du bara tar fler gram av en annan gainer så får du lika många kalorier som i Serious mass? Det är ju ingen mirakelgainer med helt mycket kcal. Ganska normal gainer är det.
Men vad har en liten klen och mager kille för % då? Det är ju lite skillnad på att vara en tävlingsbyggare och en helt otränad individ.
Är det inte lättare för en helt otränad mager person att ha riktigt låg fett% än en BB.
(eh man kanske ska kolla datumen innan man svara på en sån här tråd)
Ser ut som du hade fel.
Men vilket gnäll. Hur ofta är en person verkligen så smal? Inte ofta, och Jörgen har väl "hört" många säga att de har jättelåg bf bara för att sedan se att de inte alls hade det. Så svårt var det.
drakfelt
2008-12-13, 00:07
Killen är borta sedan länge. Du vet att ifall du bara tar fler gram av en annan gainer så får du lika många kalorier som i Serious mass? Det är ju ingen mirakelgainer med helt mycket kcal. Ganska normal gainer är det.
jag antar att du menar att han är borta från forumet? eller ska jag frukta det värsta?
jag antar att du menar att han är borta från forumet? eller ska jag frukta det värsta? Ja självklart menar jag att han är borta ifrån forumet. Känner inte personen i fråga. Hoppas det går bra för TS och att han fått bukt med sitt problem.
drakfelt
2008-12-13, 16:16
Ja självklart menar jag att han är borta ifrån forumet. Känner inte personen i fråga. Hoppas det går bra för TS och att han fått bukt med sitt problem.
Jag som inte ens fick en chans to bid him farewell ;)
General Information
* Last Activity: Today 12:43
Verkar som att han lever.
Eddie Vedder
2008-12-13, 16:33
Om Max vill skriva i tråden igen så föreslår jag att han skickar ett PM till någon av oss moderatorer och ber att få starta upp den igen.
Tills dess gör sig den här tråden bäst som låst från och med nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.