Visa fullständig version : The Hybrid Theory by Börje
Sommarbarnet Pontus! Ni kommer dra ifrån mig under sommaren om jag inte illa kvickt eller förlitar mig på att det är bra drag nere i Kallhälls Atletklubb...
Tro inte att det är det som kommer avgöra Freddan, det som kommer att avgöra är alla slice bollar från baslinjen
Patrik och Pontus
TheGredde
2008-05-12, 20:44
Tro inte att det är det som kommer avgöra Freddan, det som kommer att avgöra är alla slice bollar från baslinjen
Haha, om du vill se på slice ska du se när jag skär upp en La Maffia eller slår ut från tee på golfbanan :)
Tomas Muster *drool*
Om jag vore vänsterhänt skulle jag vilja bete mig på detta vis:
ARAmugAt7GI&feature=related
Du är fan inte i ordning Amer :laugh:
Synnerligen konstiga uttalanden men det känns som de stämmer på mallen för denna sport.
Sommarbarnet Pontus! Ni kommer dra ifrån mig under sommaren om jag inte illa kvickt eller förlitar mig på att det är bra drag nere i Kallhälls Atletklubb...
Det kan säkert vara fart där annars tar ju inte pendeln en bit in så långtid.
STK ffs. Vi Kallhällsbor får emigrera dit då och då. Värt varenda reseminut!
TheGredde
2008-05-12, 22:36
Det kan säkert vara fart där annars tar ju inte pendeln en bit in så långtid.
Jag vet inte det, förra året var det lite avslaget när jag var lokalen, men det beror säkert på vilken tid man är där.
STK ffs. Vi Kallhällsbor får emigrera dit då och då. Värt varenda reseminut!
Det kanske är så, har inte gjort det tidigare men får kanske ta och göra ett gästspel den här sommaren.
det känns som om jag vore din dotter :thumbup:
Du är fan inte i ordning Amer :laugh:
Hur ligger det egentligen till med könsfördelning i Luleå hörni?
Har brudarna flytt fältet? *screwy*
Lycka till i helgen btw! :thumbup:
Hur ligger det egentligen till med könsfördelning i Luleå hörni?
Har brudarna flytt fältet? *screwy*
Lycka till i helgen btw! :thumbup:
Om vi säger såhär. Vi har en tjej som tränar regelbundet på LAK.
Skall göra mitt bästa :)
Om vi säger såhär. Vi har en tjej som tränar regelbundet på LAK.
Sorry, måste bara fråga...
Mena du Amer då eller var du seriös? :D
Sorry, måste bara fråga...
Mena du Amer då eller var du seriös? :D
Förvisso skulle Amer mycket väl kunna misstagas för en tjej :D, men det var tyvärr helt seriöst.
Hade varit mer att beklaga om ni inte haft en enda där! :D
Trodde annars ni (om några) skulle ha lite större andel "tuffare chicks" uppe i de norra delarna...
Men de kanske nyttjar sina talanger på annat håll...? *rolleyes*
Trodde annars ni (om några) skulle ha lite större andel "tuffare chicks" uppe i de norra delarna...
Men de kanske nyttjar sina talanger på annat håll...?
Vi har ju trotsallt, i Luleå, en av Sveriges genom tiderna främsta byggartjejer, Lisbeth Grape, samt ett par tjejer som prövat fitnesslyckan, men med klena resultat. När det gäller just lyftningsbiten är avsaknaden total/brutal. Mig veterligen har inte en enda tjej har representerat klubben i dess 70 åriga historia. Detta är förhoppningsvis på väg att ändras under kommande höst, då vi ser ut som att kunna presentera ett par damlyftare (förutom Amer då).
Vi har ju trotsallt, i Luleå, en av Sveriges genom tiderna främsta byggartjejer, Lisbeth Grape, samt ett par tjejer som prövat fitnesslyckan, men med klena resultat. När det gäller just lyftningsbiten är avsaknaden total/brutal. Mig veterligen har inte en enda tjej har representerat klubben i dess 70 åriga historia. Detta är förhoppningsvis på väg att ändras under kommande höst, då vi ser ut som att kunna presentera ett par damlyftare (förutom Amer då).
Kroppsbyggning är enligt mig en totalt ointressant sport. Svällda muskler är onödiga om de inte kommer till användning på allvar. Med dig och övriga trevliga herrar i klubben kommer säkert fler kvinnor dyka upp med tiden.
Kroppsbyggning är enligt mig en totalt ointressant sport. Svällda muskler är onödiga om de inte kommer till användning på allvar. Med dig och övriga trevliga herrar i klubben kommer säkert fler kvinnor dyka upp med tiden.
Håller iof med dig om byggningen. Vad gäller rekrytering av tjejer ser det ut att möjligen ljusna lite. Intresse för att bedriva SL-träning har framkommit av 2-3 tjejer och tävlingsintresse finns hos iaf 2 av dem. Det gäller bara att "få fast dem" så de kan medverka på gemensamma träningar, vilket är ett måste.
Håller iof med dig om byggningen. Vad gäller rekrytering av tjejer ser det ut att möjligen ljusna lite. Intresse för att bedriva SL-träning har framkommit av 2-3 tjejer och tävlingsintresse finns hos iaf 2 av dem. Det gäller bara att "få fast dem" så de kan medverka på gemensamma träningar, vilket är ett måste.
Bl.a. genom sambo/fruar till lyftare har vi lyckats rekrytera några damer. Själv arbetar jag hårt för att få igång min syster med bänkpressandet. Än så länge ligger hon bara och ler under stången....;)
Riktigt roligt att damer med tävlingsintresse har visat upp sig. Det ser helt klart lovande ut för er förening. Tummen upp!!
Det finns för höge farao inga kvinnor öht i Lule; de har alla farit till stockholm.
Bl.a. genom sambo/fruar till lyftare har vi lyckats rekrytera några damer. Själv arbetar jag hårt för att få igång min syster med bänkpressandet. Än så länge ligger hon bara och ler under stången....;)
Givetvis är det så, internrekrytering är oftast lättast. Jag har själv försök få igång sambon:
http://www.youtube.com/watch?v=Nx-hqZ2why0
Hon saknar dock all form av tävlingsinstinkt, vilket är synd. Hon e lite småstark :) *cupid*
Nitrometan
2008-05-14, 09:00
Hon saknar dock all form av tävlingsinstinkt, vilket är synd.
Det kan komma med tiden.
Det kan komma med tiden.
Visserligen, men det ser mörkt ut. Hon gillar ju dessutom lammkött, Mig :D. Så hon är ju snart veteran :hbang:
Arf Pingvin
2008-05-14, 10:49
Hon saknar dock all form av tävlingsinstinkt, vilket är synd. Hon e lite småstark :) *cupid*
Det verkar vara en mycket klok kvinna! :cool:
Stark gumma du har:hbang: NN hade styrelsemöte igår och klubbade igenom att LAK ska tilldelas SL-DM nästa år (2009) så nu är det HELT klart:) Du är även det självklara valet av huvudcoach till Kalottkampen kom vi fram till och glädjande att du tackade ja. Dina krav för att ta på dig uppdrget var "rimliga";) Vi ses till helgen ska ned och matcha gänget.
Stark gumma du har:hbang: NN hade styrelsemöte igår och klubbade igenom att LAK ska tilldelas SL-DM nästa år (2009) så nu är det HELT klart:) Du är även det självklara valet av huvudcoach till Kalottkampen kom vi fram till och glädjande att du tackade ja. Dina krav för att ta på dig uppdrget var "rimliga";) Vi ses till helgen ska ned och matcha gänget.
Det var riktigt skoj att vi får köra en större tävling redan 2009! Planerna inför genrepet, serie 3:an, är redan i gång. När det gäller rollen att coacha Kalottlaget så skall det naturligtvis bli ett kul uppdrag! Tillsammans med hederadjutant Larsson och Rolle Gerkman så skall vi göra vårat yttersta för att stötta lyftarna på bästa sätt :thumbup:
Det var riktigt skoj att vi får köra en större tävling redan 2009! Planerna inför genrepet, serie 3:an, är redan i gång. När det gäller rollen att coacha Kalottlaget så skall det naturligtvis bli ett kul uppdrag! Tillsammans med hederadjutant Larsson och Rolle Gerkman så skall vi göra vårat yttersta för att stötta lyftarna på bästa sätt :thumbup:
Jag är inte det minsta orolig för att ni inte kommer att lyckas med det uppdraget:thumbup:
080514
Luleå AK
genomkörning+ryggkomp
Knäböj
3 x 3, 90 kg
Bänkpress
3 x 3, 80 kg
Marklyft
3 x 3, 100 kg
Bänkbreda rodd
2 x 10, 40 kg
Latsdrag brett grepp
2 x 10, 40 kg
Tid: 50 min
Kommentar
Tryck å pys. Inget att orda om. Gjort är gjort, nu är det bara ladda som gäller!
Dagens hero: Jesse :hbang: Kliver ner i hallen och drar 275 kg i mark, utan bälte.
TheGredde
2008-05-14, 19:36
Dagens hero: Jesse :hbang: Kliver ner i hallen och drar 275 kg i mark, utan bälte.
Jag visste att han var stark, men jag fick mig ändå en liten chock då lyfte utan bälte.
När det gäller rollen att coacha Kalottlaget så skall det naturligtvis bli ett kul uppdrag! Tillsammans med hederadjutant Larsson och Rolle Gerkman så skall vi göra vårat yttersta för att stötta lyftarna på bästa sätt :thumbup:
Det ska bli kul :)
080517 Serie II, Öjebyn
Böj
245 kg ooo
257,5 kg ooo
260 kg ooo pb
Bänk
220 kg ooo
222,5 kg ooo
222,5 kg ooo
Mark
225 kg ooo
240 kg ooo pb
250 kg ooo
Vikt: 99.60 kg
Kommentar
Böj
Kände mig urstark på värmningen och var inte det minsta nervös inför uppdraget. Böjde i slowmotion naturligtvis, men kraften var det inget fel på. Fick 2:a, retsamt, underkänd 2-1 annars hade jag vilja gå rejält tungt. Satte istället 260 kg, för nytt pb, och bryta upp belastningen med viss säkerhet. Jag hade ju målet att göra en fin total :) Men sen......
Bänk
*gah!* Vad skall man säga? "Jag trodde du var en bänkare" stod det i ett SMS från en söt kolloprofil.... Grämer mig mer och mer ju längre tid det går. Formen var på topp, värmningen gick helt suveränt! Fipplade sedan till det med 2-1 ig på samtliga lyft. Huvudlyft, häcklyft och maglyft var korten som höjdes om vartannat *grr27* Jaja, kan inte skylla på någon annan än mig själv!
Marklyft
Det vara aldrig tal om att bryta. Dels med tanke på lagpoäng, men även det faktum att jag lovat övriga att se vart maxnivån ligger. Kände mig inte i storslag men 240 kg kom trivsamt i 2:a lyft. Sedan var 250 kg lite för tungt och dessutom en teknisk katastrof.
De två SL-tävlingarna jag gjort inom kort tid har gett viss mersmak. Jag vet nu att kapaciteten i böj är mkt god och att marken, till stor förvåning, också funkar riktigt bra! Bänkarna måste dock skärpas till rejält. Får inte slarva på detta vis. Det är bara så. Nu blir nästa SL-tävling troligen DM till hösten och då skall det bli åka av :hbang:
Ja du är ju sämre än mig i bänk nu:D Men kul att det rullar på i SL. Grattis!
Bänkarna lät ju nästan som jag *grr27*
Synd på bänken men annars ser det ut att ha blivit en bra tävling. Fina böjvikter och marken var ju även den ett pb.
bertbert
2008-05-17, 18:53
Vi lyfte lika mycket i mark idag! Imponerande knäböj, synd på bänken.
Du är förresten mycket tjockare än mig (200gr). :Virro
A.Pahkamaa
2008-05-17, 18:55
Förvånande att bänken gick som den gick, din form har varit riktigt bra senaste tiden ... Men det är bara ta nya tag inför hösten, i sommar ska vi träna ordentligt :)
Bra böj och mark! Kommer bli bra när du sätter bänken ordentligt också. Surt att bänken som är din paradgren inte funkade.
Ja du är ju sämre än mig i bänk nu. Men kul att det rullar på i SL. Grattis!
Tack! Jag kommer igen :devil:
Bänkarna lät ju nästan som jag...
Synd på bänken men annars ser det ut att ha blivit en bra tävling. Fina böjvikter och marken var ju även den ett pb.
Fan, jo det var en riktigt bra tävling. Fuck en av bänkarna hade jag väl kunnat få med 2-1 *grr27* Då hade det ju varit toppen!!
Vi lyfte lika mycket i mark idag! Imponerande knäböj, synd på bänken.
Du är förresten mycket tjockare än mig (200gr).
I am fat *flex*
Kul att man/vi börjar komma upp i hyfsad goda markvikter!
Förvånande att bänken gick som den gick, din form har varit riktigt bra senaste tiden ... Men det är bara ta nya tag inför hösten, i sommar ska vi träna ordentligt
Det är egentligen ett mysterium. Gick 10 kg tyngre i värmningen än på norrlands och det var inte i närheten av att kännas lika tungt... jag vet ju vad som krävs :em: Du vet också! Med denna tröja måste jag köra mer på 4:an och 2,5:an. Det bli mycket sådant sista 5 veckorna innan serie III:an!
Grattis till fina resultat i de två mästerliga momenten. Nesligt med bänken, eller, synd att du gjorde sådant du inte får, typ lyfta på huvudet (wtf?)
Du kommer igen på DM. Förväntar mig en förbättrad total sedan norrländskan på minst 40 kg. Det går.
Du kommer igen på DM. Förväntar mig en förbättrad total sedan norrländskan på minst 40 kg. Det går.
Det går!
Javafan, huvudlyft.... det var inte illa...
Du är fortfarande ung och vacker, inget att bry sig om bänken, jag vet att du tar det när som helst på träning. Men de andra grenarna måste du vara nöjd med, pers i båda. Nu blir det hård träning i sommar med varsin glass i handen och grässtrå i munnen stirrandes upp mot himlen, jag o du Patrik, vilken sommar vi kommer ha :cool:
bertbert
2008-05-17, 19:18
I am fat *flex*
Kul att man/vi börjar komma upp i hyfsad goda markvikter!
You and me both! :D
Nitrometan
2008-05-17, 20:21
Synd på bänken.
Men snart är du riktig lyftare och inte bara bänkare.... *flex*
Bra resultat för övrigt.
Rörliga bilder och lite toner från en trivsam orkester.
RtjPAoniYvU
Rörliga bilder och lite toner från en trivsam orkester.
RtjPAoniYvU
Jag som trodde det var omg2? =)
fina lyft av samtliga hästar
Jag som trodde det var omg2? =)
Visst var det det. Det är smällar man får ta i stress :thumbup:
Du är fortfarande ung och vacker, inget att bry sig om bänken, jag vet att du tar det när som helst på träning. Men de andra grenarna måste du vara nöjd med, pers i båda
Bänkpressen behöver du inte vara orolig för. Det kommer bli ett bra år för dig.
Det verkar som om du ändå är starkare än någonsin – utan tröja.
Så kanske? att på ngt sätt börja träna mkt mer med tröja skulle dig säkrare och starkare på tävling.
Men du kan det där med bänkpress bättre än mig.
I de andra grenarna var det ju mersmak, mest i böj tycker jag.
Strulnisse *gah!*
Köttig böj och marken var fin speciellt med tanke på hur lite mark du har kört.
130kg finsk sisu
2008-05-18, 11:51
Om jag får vara rak och ärlig nu Börje så har jag varit lite rädd för att du skall åka ur nån gång pga ditt minimala men tydliga rövlyftande som jag har upptäckt på dina träningsfilmer. Vet inte om du har varit medveten om detta fenomen. Om du inte varit så skäms jag att jag itne vågat ta upp det med dej...
Annars fin lyftning!
Bra resultat! Blir nog en sjuk utveckling detta år :hbang:
Men du gjorde ju till och med en långsammare böj än pahkamaa! skäms! :)
Bänkpressen behöver du inte vara orolig för. Det kommer bli ett bra år för dig.
Tackar för förtroende Sammy! Så kommer det bli :)
Det verkar som om du ändå är starkare än någonsin – utan tröja.
Så kanske? att på ngt sätt börja träna mkt mer med tröja skulle dig säkrare och starkare på tävling.
Men du kan det där med bänkpress bättre än mig.
I de andra grenarna var det ju mersmak, mest i böj tycker jag.
Ingen anledning att nedvärdera dina kunskaper Pelle! Förslaget är det mest naturliga. Faktum är att jag sedan vecka 6 kört med tröja varje vecka, utom direkt efter norrlands samt vid sjukdom, så däri ligger inte problemet. Det jag bör/kommer att göra är att i större utsträckning träna med tröjan, offensivdragen, till låga klossar!
Strulnisse!
Köttig böj och marken var fin speciellt med tanke på hur lite mark du har kört.
Tack! Jo, det är ju inte ofta man drar tunga mark direkt :D Däremot så har ryggen känts otroligt bra sista månaderna så mitt upplägg med stort fokus på långa, medeltunga, lyft har gjort susen. Så dålig som jag är i ryggen idag har jag dock inte varit på flera år så maxlyftning har sitt pris...
Om jag får vara rak och ärlig nu Börje så har jag varit lite rädd för att du skall åka ur nån gång pga ditt minimala men tydliga rövlyftande som jag har upptäckt på dina träningsfilmer. Vet inte om du har varit medveten om detta fenomen. Om du inte varit så skäms jag att jag itne vågat ta upp det med dej...
Annars fin lyftning!
Fan Freddi, du skall alltid vara ärlig när det gäller kritik. Annars faller ju hela konceptet! Jag är helt medveten om att rumpan lättar från bänken i tid och otid vid raw-bänk samt klossbänkar. Däremot så är det numera extremt sällan som jag får kort för detta på tävling. På EHPHD-tiden var det dock på ett helt annat sätt. Logik och sunt tänkande ger dig naturligtvis rätt och i framtiden kan det nog vara på sin plats att kontrollera gluteus lite mer ingående även vid klosslyftning.
Tackar för feedback och nödvändig :smash: *grr27* & :thumbup:
Bra resultat! Blir nog en sjuk utveckling detta år :hbang:
Men du gjorde ju till och med en långsammare böj än pahkamaa! skäms! :)
Vi får hoppas. Nu kommer det att bli roligt med mängdträning ben och mark i sommar. Första serien kommer jag bara köra bänken, men senare under hösten skall det SL:as återigen :hbang:
Bra böjt å markat :thumbup:
Tråkigt att det strular i bänken men det är bara jobba vidare. Det har ju redan tagits upp i tråden med att träna in/träna med felaktig stil (ej godkänd tävlingstil) kanske är bra i vissa fall då man kan ha högre vikt belastning. Problemet blir att hålla isär det när man ska tävla sedan...Nu var den ingen pik mot dig utan mer en allmän tanke:) ..
Lycka till med träningen
*popcorn*
the_PL_man
2008-05-18, 20:58
Börje, din bänkdagar är räkande....
Du är nu på väg att bli en fullfjädrad styrkelyftare....;)
mvh
the_PL_man
Börje, din bänkdagar är räkande....
Du är nu på väg att bli en fullfjädrad styrkelyftare....;)
Aldrig :D
När det gäller allmänna våndan över bänken så skall man komma ihåg att sist jag bommade ut mig var i juni 2004, så jag är inte speciellt oroad ;)
Aldrig :D
När det gäller allmänna våndan över bänken så skall man komma ihåg att sist jag bommade ut mig var i juni 2004, så jag är inte speciellt oroad ;)
man kanske skulle banta ner sig till -100 iaf, inte så dumt när superlyftarna blir för heta på gröten och släpper förbi en utan att man lyfter ens ett finger.... :devil:
Mackanlarsson
2008-05-18, 22:14
du kommer att bli riktigt duktig styrkelyftare:thumbup:
man kanske skulle banta ner sig till -100 iaf, inte så dumt när superlyftarna blir för heta på gröten och släpper förbi en utan att man lyfter ens ett finger.... :devil:
Av tradition bör du ju fortsatt hålla till bland de blekfeta i 110:an. Det är ju där det oftast sker flest utbomningar. Det var ju naturligtvis där det skedde sist för mig :D
du kommer att bli riktigt duktig styrkelyftare:thumbup:
Tack Mackan! Hoppas du får rätt :)
”Försöket” med styrkelyft under de två sista tävlingarna är nu klart och med facit i hand så måste jag säga att det gick över förväntan. Som jag tidigare skrivit så har det inneburit att målsättningen nu höjs inför framtiden och marklyftet fungerar så pass bra är fortsatt det som gläder mig mest! Nu i veckan är det aktiv vila som gäller med lite promenader, cykelpass och lättare genomblödning ons & fre. Passar dessutom på att gå kurs må, tis och onsdag, vilket innebär stillasittande och massvis med gratismat och mackor. OPTIMALT :D Förberedande träning påbörjas nästa vecka. Över sommaren kommer jag, som vanligt, köra mestadels 4 pass/vecka. Skelett på upplägg finns här (http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2957910&postcount=9) Jag planerar att köra 8 veckor med härlig grundträning för att sedan tröjköra bänken 5-6 veckorna innan serien på hemmaplan 6:e September! Sen får vi se när nästa SL-tävling blir. DM:et ligger snuskigt nära Bänk-SM så det får beslutas i ett senare skede.
Hoppas att det fortsatt är många som följer med loggen och engagerar sig :thumbup: :bow:
bertbert
2008-05-19, 20:26
Jag kan berätta att i mitt nya träningsprogram som jag lagt upp har jag hämtat inspiration från ditt fyradagarsupplägg, samt gör även ett försök (med min coach goda minne) att köra något som påminner om dina cykler med ett antal 5-6 reps, och ner på 3 reps, för att därefter toppa av eller gå upp på 5-6 reps igen beroende på om tävling närmar sig eller ej. Vi får se hur det artar sig!
Jag kommer att fortsätta läsa här iallafall. Jag tolkar ditt inlägg som att du åter hybridiserar dig en smula under sommaren... *popcorn*
Kul att SL-experimentet föll så väl ut!
Jag kan berätta att i mitt nya träningsprogram som jag lagt upp har jag hämtat inspiration från ditt fyradagarsupplägg, samt gör även ett försök (med min coach goda minne) att köra något som påminner om dina cykler med ett antal 5-6 reps, och ner på 3 reps, för att därefter toppa av eller gå upp på 5-6 reps igen beroende på om tävling närmar sig eller ej. Vi får se hur det artar sig!
Kul! Hoppas att det kommer funka bra.
Jag tolkar ditt inlägg som att du åter hybridiserar dig en smula under sommaren... *popcorn*
Hybridiseringen känns vettig under lågsäsong och är absolut nödvändig för att bibehålla min skyhöga motivation. Fokus ligger som alltid på de tre tävlingslyften och dubbla pass av samtliga, samt avsaknad av skärmmössa, gör ju att bechfaktorn är tämligen låg. Två övningar biceps/vecka iof *flex*
edit; flikar in att det inte kommer att bli nyhetsfritt ändå. Bla så planeras det att använda gummiband i medelbänkarna hela sommaren samt ev använda kättingarna inovativt (som Bubbe).
080521, Luleå AK
Ben, vader, mage
Knäböj (utan bälte)
5 x 130 kg
5 x 130 kg
5 x 130 kg
5 x 130 kg
5 x 130 kg
Hacklift, maskin
5 x 100 kg
5 x 100 kg
5 x 100 kg
Benspark :hbang:
10 x 52 kg
10 x 52 kg
10 x 52 kg
Rumänska mark
5 x 90 kg
5 x 90 kg
5 x 90 kg
Stående vadpress ss crunchen
20 x ? ss 20, 4 varv
Tid: 65 min
Kommentar
Körde igenom tilltänkta sommarpasset med lätt belastning. Inga större känningar sedan helgens holmgång. Mycket inspirerande att höja tempen lite under närmaste månaderna. En evighet sedan jag kört rumänska mark och jag tror det kommer vara en mycket fördelaktig övning för mina marklyft.
080523, Luleå AK
Lätt bänk, armar
Bänkpress (fötter i luften!)
5 x 120 kg
5 x 120 kg
5 x 120 kg
5 x 120 kg
5 x 120 kg
Dips
12 x kv
12 x kv
12 x kv
Liggande triceps ext, hantlar
8 x 20 kg
8 x 20 kg
8 x 20 kg
Hantelcurle
8 x 25 kg
8 x 25 kg
8 x 25 kg
Stående curle med krokistång
8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg
Tid: 60 min
Kommentar
Skönt med förmiddagsträning :)
Småmyste igenom tilltänkt fredagspass vilket kändes fint. Rejält ovant att köra bänk med fötterna i luften, men jag tror att det kommer funka nu. Dipsen kändes, som alltid i början, rejält vingliga. Kommer här stegra ut 12, 8 respektive 5 reps med vikter framöver. Färre reps än så så blir det nog ortopedakuten som gäller... Tanken var även att introducera rollig dumbell´s men jag dristar mig till att kalla dem extensions med mitt utförande idag.
Dagens :devil: var att en av LAK´s smygare stänkte 195 kg i smalbänk idag, hur lätt som helst! Runt 210-215 kg åker garanterat upp en bra dag. Hoppas verkligen att vi till höstens serie kan få upp denna profil på podiet *popcorn*
130kg finsk sisu
2008-05-23, 12:34
195kg i smalbänk är riktigt bra.
Trist att kolla din grundträning! ;) Vill se då Börje lyfter stora tyngder!!!!!!
195kg i smalbänk är riktigt bra.
Trist att kolla din grundträning! ;) Vill se då Börje lyfter stora tyngder!!!!!!
Jo, 195 kg är bra som fasiken dessutom i ett riktigt explosivt lyft. Pb ligger på 212,5 kg om jag inte minns helt galet.
Jajaja, det blir bättre framöver *flex* Denna vecka kan väl klassas som "aktiv" återhämtning. Inför denna sommar är jag i bättre läge än någonsin och formmässigt har jag aldrig varit i närheten av de sista veckornas känsla.
Blev tvungen att ta en vilodag idag. Däbbt i däsad och rejält dålig sångröst. Lätt feber igårkväll, men ingen idag så hopp om liv finns :hbang:
TjockeJocke
2008-05-27, 22:32
Blev tvungen att ta en vilodag idag. Däbbt i däsad och rejält dålig sångröst. Lätt feber igårkväll, men ingen idag så hopp om liv finns :hbang:
*flex*
Vi kände alla av det stora tomrummet i lokalen igår :( så jag känner att jag måste flika in ett litet -Krya på dig, snutten!!*cupid*
Rock´n roll!! :hbang:
När är det knytkallas i Luleå då?
*flex*
Vi kände alla av det stora tomrummet i lokalen igår :(
Tonight I´m back :devil:
När är det knytkallas i Luleå då?
Hmm, ja säg det! Snart åker flera av våra lyftare söderöver. LAK håller sedan sommarstängt troligen v.26-30. Vi kvarvarande ämnar söka alternativ stridsställning på STIL då. Man kan väl tänka sig ett uppstartsläger i början av augusti? Skulle ju smaka mumma inför stundande serie mm. Det bör ju dock bokas i god tid för annars kommer du ju en massa annat strunt i vägen!
Jaha, blir det några norrlandslyft här?
Jaha, blir det några norrlandslyft här?
På fredag *kissass*
080528, Luleå AK
Ben, vader, mage
Knäböj (utan bälte)
5 x 150 kg
5 x 150 kg
5 x 150 kg
5 x 150 kg
5 x 150 kg
Hacklift, maskin (utan bälte)
5 x 150 kg
5 x 150 kg
5 x 150 kg
Benspark :hbang:
10 x 160 lbs
10 x 160 lbs
10 x 160 lbs
Rumänska mark
5 x 100 kg
5 x 100 kg
5 x 100 kg
Stående vadpress ss crunchen
15 x 170 kg ss 20 x kv
15 x 170 kg ss 20 x kv
15 x 170 kg ss 20 x kv
Kommentar
Instegspass. Turligt nog så inföll just detta första dagen efter lättare sjukdom. Allt kändes buslätt och jag har stora förväntningar inför sommaren :)
Skönt att ha dig tillbaka :thumbup:
Skönt att ha dig tillbaka :thumbup:
سپاس
Träningsvärken från igår är bara :laugh:
سپاس
Träningsvärken från igår är bara :laugh:
Back on track med andra ord då ;)
Back on track med andra ord då ;)
Känns bara ovant. Inte haft träningsvärk på flera månader. Lustigt detdär med kroppen. Man kan mata på 3 bänkpass i veckan med belastningar uppemot +250 kg, våldstunga smalbänkar och allmänt vansinne. Några lättare 5:or med lite annat utförande samt lätta dicoövningar för triceps så blir man nästintill invalido. Samma för benen *screwy*
080530, Luleå AK
Lätt bänk, armar
Bänkpress (fötter i luften)
5 x 130 kg
5 x 130 kg
5 x 130 kg
Explosiv bänkpress (grönt gummiband)
3 x 100
3 x 100
3 x 100
Dips
12 x kv+15 kg
12 x kv+15 kg
12 x kv+15 kg
Liggande triceps ext, Z-stång
8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg
Hantelcurle
8 x 25 kg
8 x 30 kg
8 x 30 kg
8 x 45 kg
8 x 45 kg
8 x 45 kg
Tid: 70 min
Kommentar
Disco disco :mallan: Härligt!
Säsongsdebut med gröna gummibandet vilket kändes otroligt ovant. Annars inte mycket att orda om. Jo, föresten, inte helt nöjd med fu-bänkarna. Knixar till och får lite småont i ryggen så jag skall överlägga med migsjälv om jag skall dippa ner hälarna i bänken. Tungt som faen känns det iaf. Dipsen känns för övrigt riktigt gedigna och det skall bli spännande och se vart maxvikten över 5 reps hamnar om 7-8 veckor.
Hudiksvall_Bänkpress
2008-05-30, 22:09
Känns bara ovant. Inte haft träningsvärk på flera månader. Lustigt detdär med kroppen. Man kan mata på 3 bänkpass i veckan med belastningar uppemot +250 kg, våldstunga smalbänkar och allmänt vansinne. Några lättare 5:or med lite annat utförande samt lätta dicoövningar för triceps så blir man nästintill invalido. Samma för benen *screwy*
Känner igen det där,vart nästintill sängliggande själv efter mina FU-bänkar i måndags. Men det är skönt med lite smärta ibland:devil:
080602, Luleå AK
Bänk, rygg, axlar
Bänkpress
7 x 142,5 kg
3 x 152,5 kg
1 x 160 kg
3 x 170 kg (neg)
8 x 130 kg (fötter på bänk)
Hantelpress, lutande
8 x 35 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg
Latsdrag, breda
10 x 75 kg
10 x 75 kg
10 x 75 kg
Sittande V-rodd
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
Hantellyft åt sidan
10 x 10 kg
10 x 15 kg
10 x 15 kg
Kommentar
Aaaaah summertime :)
Kul träning, men i ärlighetens namn måste jag erkänna att mer trycklös än såhär har jag inte känt mig på åratal. Föregående veckas förkylning kröntes med en bisarr mängd kroppsarbete under helgen (stenbärning) vilket gjorde att förutsättningarna inte var de bästa. Nåja, nöjd ändå att passet gick att genomföra! Kände litegrann på kommande struktur och det känns riktigt fint. Kommer smyga in lite "halvtunga" negativa set som successivt kommer ökas under några veckor. Steg in på 170 kg nu och med aktuell form kändes det som ett bra val. Hantelpressar var det oerhört länge sen jag körde så det ser jag fram emot som f-n!
130kg finsk sisu
2008-06-02, 18:22
Tjena Boooorje. Har funderingar kring mitt Börje besök i höst. Funderade att komma över ett par dagar. Det är ju inte allt för långt. Tidpunkten är i september.
Vore kul att köra ett följande program
Torsdag träning
Fredag träning
Lördag fest/umgänge
Söndag hemfärd
Tjena Boooorje. Har funderingar kring mitt Börje besök i höst. Funderade att komma över ett par dagar. Det är ju inte allt för långt. Tidpunkten är i september.
Vore kul att köra ett följande program
Torsdag träning
Fredag träning
Lördag fest/umgänge
Söndag hemfärd
Trevligt!!!
Det skulle nog passa fint :) Vi har ju som bekant serieomgång 6:e september så om det skall bli nån träning gjord så skulle det kanske passa veckan efter det? För egen del skulle det kunna innebära våldsamt benpass torsdag och bänk å dips fredag :hbang: Sista helgen i månaden så bär det av till Norge för kalottkampen så det går ju också bort....
130kg finsk sisu
2008-06-02, 19:13
mmm, helgen kring 13 september skulle kunna passa så här preliminärt.
För mej kanske det blir bänk + rygg
mmm, helgen kring 13 september skulle kunna passa så här preliminärt.
För mej kanske det blir bänk + rygg
Det skulle gå utmärkt! Fan va kul :thumbup:
Är vi också bjudna preliminärt? :)
Är vi också bjudna preliminärt? :)
Det skulle väl bli perfekt!
Sovplatser borde ju inte vara problem att fixa ute på campus. Hur många är det som är sugna från Umeå? Du, Matte, Tor, Mac och Lilljätten hoppas jag iaf :)
Det skulle väl bli perfekt!
Sovplatser borde ju inte vara problem att fixa ute på campus. Hur många är det som är sugna från Umeå? Du, Matte, Tor, Mac och Lilljätten hoppas jag iaf :)
Ska kolla lite men det tror jag minst. :thumbup:
Ska kolla lite men det tror jag minst. :thumbup:
Kul!
I samband med rotande efter en gammal träningsdagbok gjorde gjorde jag ett fynd! Jag återfann en av mina favoritböcker:
Bänkpress av Sven Lindqvist
Hur skön som helst! En massa funderingar runt styrketräningen som företeelse:
http://www.svenlindqvist.net/text_only.asp?cat=2&lang=1&id=57
Syltryggen
2008-06-02, 21:42
Stopp och belägg.
Nu lånar jag coach/kollega/låtsas pappa Börjes träningsblogg då jag vet att många LAK:are läser här (skulle kunna gå 25 m till mina grannar, dvs 90% av LAK:arna bor där, men icke då). Nu kommer min fundering: blir det något möte innan vi alla far iväg och sprider vår säd på mestadels oromantiska ställen runt om i Svearike under sommaren? Enligt den välbyggde Jocke (ja, han med den stora ormen) så var inget årsmöte på tal då dessa avverkas i början av året. Men ett litet möte kanske? Jag är mycket för sammanhållning och således en smula blödig (svag som ett barn och känslig som en kvinna som ni redan vet) och kan tycka det vore trevligt. Egentligen behöver vi inte ens prata om LAK eller diverse träningsövningar/upplägg utan kan bara träffas och ha lite trevligt. Jag är så ensam. Det var egentligen vad det här handlade om. Jag tränar enbart för att träffa folk. Jag tycker inte ens det är roligt, mestadels jobbigt och svettig blir man också. *cry*
Jaja, det var sarkasm på hög nivå :smash: . Vad sägs? Någon som tycker som The Jam back?
Jag är så ensam.
Inte skall du behöva känna dig ensam Henke. Om Du lovar att ha på dig kalsongerna jag gav dig så kanske vi kan styra upp en middag nu på torsdag? Behöver ju inte bli mer vågat än att hela gänget tar en matbit på ex Walldorf, Zan eller motsvarande! En riktig Pizza-orgie ute i studentgettot skulle också duga gott!
I samband med rotande efter en gammal träningsdagbok gjorde gjorde jag ett fynd! Jag återfann en av mina favoritböcker:
Bänkpress av Sven Lindqvist
Hur skön som helst! En massa funderingar runt styrketräningen som företeelse:
http://www.svenlindqvist.net/text_only.asp?cat=2&lang=1&id=57
verkar vara en riktig bänkpress-mysfarbror du har hittat där. Undrar om den finns att få tag i även på sydliga breddgrader?
Inte skall du behöva känna dig ensam Henke. Om Du lovar att ha på dig kalsongerna jag gav dig så kanske vi kan styra upp en middag nu på torsdag? Behöver ju inte bli mer vågat än att hela gänget tar en matbit på ex Walldorf, Zan eller motsvarande! En riktig Pizza-orgie ute i studentgettot skulle också duga gott!
Javisst! Passa på när jag sticker till Göteborg, ni får vänta tills jag kommer hem, annars ska jag fan be säpo hålla koll på er :cool:
Syltryggen
2008-06-03, 07:02
Javisst! Passa på när jag sticker till Göteborg, ni får vänta tills jag kommer hem, annars ska jag fan be säpo hålla koll på er :cool:
Nej, åk inte Amer. Jag hoppas du inte gör detta för allt jag gjort mot dig på träningen... Det var inte meningen att du skulle få stången i huvudet:smash:
verkar vara en riktig bänkpress-mysfarbror du har hittat där. Undrar om den finns att få tag i även på sydliga breddgrader?
Det borde ju inte vara några problem. Jag sprang faktiskt på den på gammjobbet (Scania). Stod och dammade i en boksnurra vid matsalen, 5 kr/bok!
Vi lär väl hinna fler gånger. Henke och Freddan är ju på väg söderöver så vi får passa på innan dess.
Syltryggen
2008-06-03, 07:09
Jag sover i kallingarna. Nätterna blir inte lika långa som förr då. Grinsnoret rinnandes och tankarna på Jocke som sjunger LeMarcs underbara "Sången dom spelar när filmen är slut" i LAK-bussen på väg från Sundsvall. Det mina vänner, är kärlek. Kärlek i Norr.
Pizza är alltid gott. Vi bestämmer nått på onsdagsträningen.
080602, Luleå AK
Bänk, rygg, axlar
Bänkpress
7 x 142,5 kg
3 x 152,5 kg
1 x 160 kg
3 x 170 kg (neg)
8 x 130 kg (fötter på bänk)
Hantelpress, lutande
8 x 35 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg
Latsdrag, breda
10 x 75 kg
10 x 75 kg
10 x 75 kg
Sittande V-rodd
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
Hantellyft åt sidan
10 x 10 kg
10 x 15 kg
10 x 15 kg
Kommentar
Aaaaah summertime :)
Kul träning, men i ärlighetens namn måste jag erkänna att mer trycklös än såhär har jag inte känt mig på åratal. Föregående veckas förkylning kröntes med en bisarr mängd kroppsarbete under helgen (stenbärning) vilket gjorde att förutsättningarna inte var de bästa. Nåja, nöjd ändå att passet gick att genomföra! Kände litegrann på kommande struktur och det känns riktigt fint. Kommer smyga in lite "halvtunga" negativa set som successivt kommer ökas under några veckor. Steg in på 170 kg nu och med aktuell form kändes det som ett bra val. Hantelpressar var det oerhört länge sen jag körde så det ser jag fram emot som f-n!
Härligt byggarn
Härligt byggarn
I love it *flex*
080604, Luleå AK
Ben, vader, mage
Knäböj (utan bälte 1:a set)
6 x 160 kg
5 x 160 kg
5 x 160 kg
5 x 160 kg
5 x 160 kg
Hacklift, maskin (bälte)
5 x 180 kg
5 x 180 kg
10 x 180 kg
Benspark
10 x 175 lbs
10 x 175 lbs
10 x 175 lbs
Rumänska mark
6 x 110 kg
6 x 110 kg
6 x 110 kg
Stående vadpress
15 x 230 kg
15 x 230 kg
15 x 230 kg + drop 5 x 150 kg
Tid: 75 min
Kommentar
Bra tryck som attans och marginal på det mesta. Kände mig för lite i sista hacken och 10:an kändes inte alltför påfrestande. I böjen kördes 1:a repan utan bälte. Lite överladdad så observatören (The Gredde) menade på fullt allvar att jag körde en 6:a. Han går ju för närvarande på universitetet så jag väljer att tro honom :D
TheGredde
2008-06-04, 23:09
080604, Luleå AK
...I böjen kördes 1:a repan utan bälte. Lite överladdad så observatören (The Gredde) menade på fullt allvar att jag körde en 6:a. Han går ju för närvarande på universitetet så jag väljer att tro honom :D
Jag är helt säker på det, det var mycket böjande från din sida, trodde aldrig att det skulle ta slut. Sen vill jag nog inte påstå att vara ekonom är nått positivt i det här fallet, speciellt inte nationalekonom som bara utgår från optimala förhållanden, även om det i ditt fall var riktigt fina böjar.
Efter lätt översentimentala samtal i bastun igår flikar jag in en av tidernas främsta låtar. För Arf Pingvin och TjockeJocke, Livin' on a Prayer med herrar Bon Jovi och Sambora.
9BgXHQsKrvA
Syltryggen
2008-06-05, 15:13
Efter lätt översentimentala samtal i bastun igår flikar jag in en av tidernas främsta låtar. För Arf Pingvin och TjockeJocke, Livin' on a Prayer med herrar Bon Jovi och Sambora.
9BgXHQsKrvA
Musiken som aldrig faller i glömska. På den tiden musikerna VAR musiken. Minns när polaren kom över en sommar med en nyinköpt kasset med fullängdaren "Open up and say... Ahh!" med Poison. Herregud vad jag ville vara Bret Michaels.
Jag klistrar bara in länken. Lyssna och njut: http://www.youtube.com/watch?v=2b1uWDYJGZ8
Jag klistrar bara in länken. Lyssna och njut: http://www.youtube.com/watch?v=2b1uWDYJGZ8
*drool*
Finns för evigt inpräntad i mitt huvud sedan blandCD´n Borjes Powerballads.
*spy* *spy* *spy* *spy* *spy*
*spy* *spy* *spy* *spy* *spy*
Smaken är som baken. Som Syltryggen sa:
Musiken som aldrig faller i glömska. På den tiden musikerna VAR musiken.
Smaken är som baken. Som Syltryggen sa:
Klart det är, men jag måste ju opponera mig mot bon jovi helt enkelt. skickar in en annan låt istället från ungefär samma tid.
nHRfzJtdmq4
Nitrometan
2008-06-05, 21:24
En annan låt...
-4ehGN-nTkw
Jo, det finns ju massivt med musik ifrån 80-talet. Grejen var att vi satt lite och spånade på band och musik som man var inne på när man var liten. För egen del var det främst 3 band som gällde; Aerosmith, Bon Jovi och Guns´n Roses. Som för de flesta andra figurerade ju Iron Maiden, Metallica samt ett tiotal hår-band, främst Europe, men det var i huvudsak de tre jag nämnde som var mina band. Tror fanimig att jag har kvar samtliga Aerosmith´s album (fram till och med P.U.M.P) på vinyl. Samt tok-boxen Pandoras Box. Efter P.U.M.P har de endast gjort ren dynga *grr*
Arf Pingvin
2008-06-05, 23:06
En annan är ju lite yngre, en spoling, ja nästan bara barnet... så man växte upp med lite annan musik. Hur många söndagar satt man inte uppe till Headbangers Ball för att försöka få en glimt av...
den där videon med maiden: http://www.youtube.com/watch?v=8GC3O_2IQV4
oklippta one: http://www.youtube.com/watch?v=JwW9L_qzqp8
eller om man hade tur slayer: http://www.youtube.com/watch?v=EpMuCrbxE8A
aah. Där har vi nostalgi! Vanessa Warwick *cupid*
Lukaspappa
2008-06-06, 01:43
Hårdrocken var som störst på 80-talet. Detta oavsett om vi pratar om Pudelrocken eller den tyngre hårdrocken.
På skolgården på 80-talet var man dessutom tvungen att välja om man var en hårdrockare eller en synthare. För en själv var det inte lätt eftersom jag gillade både hårdrock och synth. Allt från Accept, Manowar och Dio, till Depeche Mode och Kraftwerk :D
Andra favoriter var naturligtvis Ozzy, Twisted Sister, Metallica och Motörhead. Största kunskapen om dessa band fick man genom att läsa tidningen OKEJ.
Vill bara lägga in ett mycket roligt klipp som symboliserar 80-talets moralpanik över de förskräckliga hårdrocksbanden. Gruppen W.A.S.P. ansågs som en av de värre. Minns hur våran lärare ägnade timmar åt att försöka få oss att inse att det inte var bra att lyssna på "djävulsgrupper" som t ex W.A.S.P. :D (Men en tuff kille lyssnade ju ändå naturligtvis). (Själv var man då ungefär lika gammal som den lilla killen Olle från klippet).
SzHS0QP7bro
080606, Farmen Gym
Lätt bänk, armar
Bänkpress (fötter på bänken)
5 x 130 kg
5 x 130 kg
5 x 130 kg
3 x 105
3 x 105
3 x 105
Liggande triceps ext, Z-stång ss stående curle
8 x 45 kg ss 8 x 45 kg
8 x 45 kg ss 8 x 45 kg
8 x 45 kg ss 8 x 45 kg
Hantelcurle ss Tatepressar
8 x 25 kg ss 8 x 25 kg
8 x 25 kg ss 8 x 25 kg
8 x 25 kg ss 8 x 25 kg
Tid: 50 min
Kommentar
Fan att det är skönt att fly till Farmen då samtliga andra gym är stängda! Tyvärr blev det att köra själv, då farsan kört sitt pass igårkväll. Trogen som en hund av bästa sort så kom han iaf ut och peppade lite under bänkpressen :thumbup: Väsentligen bättre känsla i ryggen då fötterna får avlastning mot bänken. Kommer använda denna variant framöver. Körde samma belastning som förra veckan, men med 100% bättre känsla. Växlar om till 8:or nu och stegrar därefter 8:or, 5:or och sist 3:or. För övrigt kändes även explosivbänken mycket bättre idag.
Trivsam inledning också. Precis när jag tangerade brobanken över sjön så spelades nationalsången på radion. Jag blickade då ut över fältet som ligger nedanför gården (som ligger på en höjd) och den Svenska flaggan vajade i vinden :hbang:
Nitrometan
2008-06-06, 11:18
Trevligt pass.
Apropå musiken som diskuteras ovan så stötte jag på ett roligt citat i USA - "Slayer was right - smoke crack and worship satan!" :hbang:
Vill bara lägga in ett mycket roligt klipp som symboliserar 80-talets moralpanik över de förskräckliga hårdrocksbanden.
Det är ju helt sinnes!!
"Det står ej i Lukasbrevet att de har sågklingor i skrevet....."
:laugh:
Lukaspappa
2008-06-07, 12:13
Det är ju helt sinnes!!
"Det står ej i Lukasbrevet att de har sågklingor i skrevet....."
Haha det är faktiskt helt underbart :D
Skön profilbild du har förresten :cool:
080607, HELEX, Luleå
Lätta böj/mark
Frontböj (utan bälte)
5 x 100 kg
5 x 100 kg
5 x 100 kg
5 x 100 kg
5 x 100 kg
Långa mark (utan bälte)
8 x 120 kg
8 x 120 kg
8 x 120 kg
8 x 120 kg
8 x 120 kg
Ryggresningar ss crunches
20 ss 20
20 ss 20
20 ss 20
Kommentar
Uppstartspass, frontböj & mark. Båda momenten kändes bra att utföra. Åratal sedan jag körde frontböj=ovant. Kommer, i vanlig ordning, att ha långa mark som basen i programmet. Kommer att växla in sumomarkar successivt. Körde idag på HELEX, som sedan sin omstrukturering förfogar över en riktigt trivsam friviktsavdelning. Förvisso är podiet en aning "tomt" och därmed ljudligt. Men efter lite tips om lösning på detta så kommer det bli bra. Jocke chefade idag med distinkt 3:a på 230 kg i långmark. Naturligtvis utan bälte.
080607, HELEX, Luleå
Lätta böj/mark
Frontböj (utan bälte)
5 x 100 kg
5 x 100 kg
5 x 100 kg
5 x 100 kg
5 x 100 kg
Långa mark (utan bälte)
8 x 120 kg
8 x 120 kg
8 x 120 kg
8 x 120 kg
8 x 120 kg
20 ss 20
20 ss 20
20 ss 20
Kommentar
Uppstartspass, frontböj & mark. Båda momenten kändes bra att utföra. Åratal sedan jag körde frontböj=ovant. Kommer, i vanlig ordning, att ha långa mark som basen i programmet. Kommer att växla in sumomarkar successivt. Körde idag på HELEX, som sedan sin omstrukturering förfogar över en riktigt trivsam friviktsavdelning. Förvisso är podiet en aning "tomt" och därmed ljudligt. Men efter lite tips om lösning på detta så kommer det bli bra. Jocke chefade idag med distinkt 3:a på 230 kg i långmark. Naturligtvis utan bälte.
Härligt att se att du körde passet utan bälte*cupid* bättre magövning får man leta efter! Jocke ser bra ut:)
Jocke ser bra ut:)
Jodå han ser vass ut. Detta trots att han precis påbörjat sin markträning inför höstsäsongen. Skall bli intressant att se vart det leder. Det är inom kort utlovat pb-försök i "träskomark". Jag skall se till att ha kameran redo då :D
Det är i vanlig ordning en fröjd att studera rygghållningen under Jockes lyft.
IfMtWEd1xK4
Jockes markstil är mycket fin. Smalmark blir inte så mycket finare än så.
Jockes markstil är mycket fin. Smalmark blir inte så mycket finare än så.
Håller med till 100%. Grymt stark i korsryggen samt bra moment från benen i botten. Nu kanske inte just dessa lyft var lysande exempel på det sistnämnda, då det slösats rejält med krut på benen under veckan, men ändå.
Håller med till 100%. Grymt stark i korsryggen samt bra moment från benen i botten. Nu kanske inte just dessa lyft var lysande exempel på det sistnämnda, då det slösats rejält med krut på benen under veckan, men ändå.
Jag har sett hans markstil i verkligheten så jag vet att den är exemplarisk.
Arf Pingvin
2008-06-07, 22:58
Det som slår en rent spontant, hela LAK skulle rymmas i Helex omklädningsrum :laugh:
Jockes mark är en fröjd som vanligt. Rak i ryggen som en fura!
080609, Luleå AK
Bänk, rygg, axlar
Bänkpress
8 x 145 kg
4 x 155 kg
2 x 160 kg
3 x 182,5 kg (neg)
8 x 135 kg (fötter på bänk)
Hantelpress, lutande
8 x 45 kg
8 x 50 kg
7 x 50 kg
Latsdrag, breda
8 x 80 kg
8 x 90 kg
8 x 90 kg
Sittande V-rodd
8 x 80 kg
8 x 100 kg
8 x 110 kg
V-drag uppifrån
8 x 50 kg
8 x 50 kg
Hantellyft åt sidan
12 x 15 kg
12 x 15 kg
12 x 15 kg
Kommentar
Skillnaden gentemot förra veckan var enorm! Hade tuggat taggtråd för detta pass i flera dygn och hämnden var ljuv. Samtliga bänkreps med god marginal och såhär skall det kännas på dessa vikter! Med hantlarna var jag sedan sugen att kolla lite hur det kändes, efter år av frånvaro. Första 8:an i stort sett explosivt men sedan var krutet ej torrt längre. Jag blickar dock rejält långt österut i hantelstället inför framtiden. Ryggdragen kördes sedan på belastningar som ej använts sedan förra sommaren och resultatet torde bli en rejäl träningsvärk *flex*
Arf Pingvin
2008-06-09, 19:26
Vi talade ju om musik tidigare och idag gick det upp för mig att Börje helt har missat det bästa sedan skivat bröd. Jag talar såklart om Opeth. Tuben till undsättning:
Vi börjar med en mjukstart. Tungt på slutet så gu' förbannat - A Fair Judgement(live): http://www.youtube.com/watch?v=HFFWDUhuMDg
Men lika ofta låter de som ren dödsmetall, för att plötsligt sjunga som en gosskör igen - Master's Apprentice(live): http://www.youtube.com/watch?v=SmxNl6oYmn0
Båda klippen från Live DVDn - Lamentations. Helt fantastiskt bra.
Vi talade ju om musik tidigare och idag gick det upp för mig att Börje helt har missat det bästa sedan skivat bröd. Jag talar såklart om Opeth. Tuben till undsättning:
Vi börjar med en mjukstart. Tungt på slutet så gu' förbannat - A Fair Judgement(live): http://www.youtube.com/watch?v=HFFWDUhuMDg
Men lika ofta låter de som ren dödsmetall, för att plötsligt sjunga som en gosskör igen - Master's Apprentice(live): http://www.youtube.com/watch?v=SmxNl6oYmn0
Båda klippen från Live DVDn - Lamentations. Helt fantastiskt bra.
Tack för tipset!
Det kan man verkligen kalla för storslagen metall. Master´s Apprentice var ju en kanoners låt! Jag är synnerligen svag för tydliga stenhårda riff som ex typ 2 å en halv minut in i låten :hbang:
Tycker mig känna igen dessa låtar och jag har för mig att Veronicas brorsa har skivan. Får kolla upp det :)
Tack för tipset!
Det kan man verkligen kalla för storslagen metall. Master´s Apprentice var ju en kanoners låt! Jag är synnerligen svag för tydliga stenhårda riff som ex typ 2 å en halv minut in i låten :hbang:
Tycker mig känna igen dessa låtar och jag har för mig att Veronicas brorsa har skivan. Får kolla upp det :)
Veronicas brorsa låter annars som ett bra bandnamn :)
Veronicas brorsa låter annars som ett bra bandnamn :)
Haha, visst gör det.
Han är dessutom artist. Tokig hårdrockare som smyger runt med egensnickrad, lågmäld, Neil Young-rock:
http://hem.passagen.se/goran.norman/
080611, Luleå AK
Ben, vader, mage
Knäböj (bälte)
5 x 170 kg
5 x 170 kg
5 x 170 kg
5 x 170 kg
5 x 170 kg
Hacklift, maskin (bälte)
5 x 200 kg
5 x 210 kg
5 x 220 kg
Benspark
10 x 215 lbs (fullt mag)
10 x f.m
10 x f.m
Rumänska mark
6 x 120 kg
6 x 120 kg
6 x 120 kg
Stående vadpress
15 x 240 kg
15 x 240 kg
15 x 240 kg + drop 10 x 190 kg
Tid: 80 min
Kommentar
Sista cykelpasset för denna termin igår! Skall bli trevligt att inte ha detta i bagaget varje böjpass. Känslan idag helt ok. Böjarna kändes trivsamma. I sista set höll det på att hända en olycka i termobyxorna så sista repsen blev inte riktigt 100%. Annars mkt bra! Kände mig för i hacken med några stegrande 5:or. 220 kg inte så väldans tungt. Kan nog toppa den tämligen komfortabelt nästa gång. Sen blir det till att växla lokal, och därmed maskin...
Dagens :thumbup: var att vi hade finbesök från Umeå idag! Pelle, trevlig prick :)
bertbert
2008-06-11, 18:55
Myyyyyycket trivsamt pass! :thumbup:
Olycka i termobrallorna? Vackra damer som passerade? Buktryck? Spontaninkontinens? Racermage? Längtan efter 130 kg pilsk? :confused:
Olycka i termobrallorna? Vackra damer som passerade? Buktryck? Spontaninkontinens? Racermage? Längtan efter 130 kg pilsk? :confused:
Vill vi veta?
Är hela pontushallen stängd på sommrarna? fan så kasst :D
Vill vi veta?
Inga brudar iaf *grr*
Bara en lidelsefull längtan efter Freddie, detta i kombination med en hundradels sekund av avslappning i fisringen, resulterade i en ljudlig brakfis :hbang:
130kg finsk sisu
2008-06-11, 20:03
Bra fjärtat!
Längtar du efter mig. Har du letat fram nån gitarr till jag kommer?
Bra fjärtat!
Längtar du efter mig. Har du letat fram nån gitarr till jag kommer?
*cupid*
Jodå, min stålsträngade Ibanez kan väl duga? Jocke kör också med stål och vi har även en riktigt vass klassisk gitarrist, Micke, i klubben :)
130kg finsk sisu
2008-06-11, 20:23
BRA!
Men nu blir man pressad, jag sjunger och spelar hellre än bra så att säga... :>(
Är hela pontushallen stängd på sommrarna? fan så kasst :D
Samtliga kommunala anläggningar håller stängt V.26-30. Specialdeal är dock fixad vissa dagar. Resterande pass kommer att köras på STIL.
5x5 på 170 hjortron är fina vikter under grundträningen det! Är det som ryktena säger att du tänker ta och bli oartigt stark även i annat än bänkpressen?
5x5 på 170 hjortron är fina vikter under grundträningen det! Är det som ryktena säger att du tänker ta och bli oartigt stark även i annat än bänkpressen?
Jag skall iaf försöka!
Växlar över till 3x3 nu och höjer i 3 veckor, sedan 5x5 igen....sedan 3x3....
Jag skall iaf försöka!
Växlar över till 3x3 nu och höjer i 3 veckor, sedan 5x5 igen....sedan 3x3....
Det är ett fungerande koncept och en bra princip tycker jag. Femmor är dessutom... förBANNAT jobbigt. Jag gissar att du kliver upp en våning varje gång det är dags för 5x5 igen?
Det är ett fungerande koncept och en bra princip tycker jag. Femmor är dessutom... förBANNAT jobbigt. Jag gissar att du kliver upp en våning varje gång det är dags för 5x5 igen?
Jo, det blir att höja en 10:a. Jag lägger upp klipp på denna stegring imorgonkväll så får du/ni se det hela.
Femmor är dessutom... förBANNAT jobbigt.
Det är ju det som är grejen, jag är inte ens närheten av andfådd när jag böjer dessa 5:or. Trots detta känns det som om det närsomhelst kan ta tokstopp. Tur att man kan avreagera sig med hacksquat :)
Samtliga kommunala anläggningar håller stängt V.26-30. Specialdeal är dock fixad vissa dagar. Resterande pass kommer att köras på STIL.
aha ok, jobbigt att inte få bestämma över sin egen lokal själv =/ hur länge ska du leka byggare?
Hur länge ska du leka byggare?
Kommer köra allround hela sommaren för att sedan dra ner antalet discoövningar ett par veckor före serien i september.
Jo, det blir att höja en 10:a. Jag lägger upp klipp på denna stegring imorgonkväll så får du/ni se det hela.
Äääh, jag lägger upp den nu. Som synes var 160 böjarna de "tyngsta". Var ju inte helt återhämtad från sjukdom då. Stilen håller sig rätt så bra. Har ju senaste månaderna återgått till någon form av halvsmal variant. Känner att jag får ut litegrann av lårstyrka då iaf.
thRldOn4eIk
Böjarna ser ju väldigt bra ut!
Ser fram emot att få se dig i fler SL-tävlingar framöver! :thumbup:
Äääh, jag lägger upp den nu. Som synes var 160 böjarna de "tyngsta". Var ju inte helt återhämtad från sjukdom då. Stilen håller sig rätt så bra. Har ju senaste månaderna återgått till någon form av halvsmal variant. Känner att jag får ut litegrann av lårstyrka då iaf.
thRldOn4eIk
Härliga böjar lätt o djup. Kul att se Pelle i bakgrunden med Umeå Power tröja :thumbup:
Härliga böjar lätt o djup. Kul att se Pelle i bakgrunden med Umeå Power tröja :thumbup:
Det kändes riktigt bra! Får se vad Pelle har att ge i bänken nu kommande vecka*popcorn*
Det är ju det som är grejen, jag är inte ens närheten av andfådd när jag böjer dessa 5:or. Trots detta känns det som om det närsomhelst kan ta tokstopp. Tur att man kan avreagera sig med hacksquat :)
Ja men andfådd? Det är väl inte bodypump vi pysslar med? =)
Ja men andfådd? Det är väl inte bodypump vi pysslar med? =)
Wtf, är det inte *grr27*
Jag brukar alltid relatera till hur Pahkama ser ut när han kör mer än 3 reps :D
Wtf, är det inte *grr27*
Jag brukar alltid relatera till hur Pahkama ser ut när han kör mer än 3 reps :D
Snygg?
Snygg?
Absolut! Men även lika svettig som Tomas Brolin i samband med kändismatcher.
Absolut! Men även lika svettig som Tomas Brolin i samband med kändismatcher.
Lika tjock också? Nej men jag förstår helt vad du menar. Femmor gör ont i benen och man blir - jag iallafall - rånad på sitt syre å det oartigaste.
vafan är det här, du kör ju med lite tempo nu :S sjuk?
Jo jag är uppe å håller ställningarna.
Det kändes riktigt bra! Får se vad Pelle har att ge i bänken nu kommande vecka*popcorn*
Mina hökögon i nacken brukar piska upp några kg extra för de flesta.
Ska göra mitt bästa på Måndag i bänken, minst 2st päron ska väl gå.
080613, STIL
Lätt bänk, armar
8 x 120 kg
8 x 120 kg
8 x 120 kg
3 x 102,5 kg
3 x 102,5 kg
3 x 102,5 kg
Dips
12 x kv+30 kg
12 x kv+30 kg
12 x kv+30 kg
Liggande triceps ext
8 x 55 kg
8 x 55 kg
8 x 55 kg
Hantelcurle
8 x 30 kg
8 x 32,5 kg
8 x 35 kg
8 x 55 kg
8 x 55 kg
8 x 55 kg
Kommentar
Första passet för sommaren på STIL. Kändes en aning skumt med discopop i högtalarna, men förutom det så var det bra. Vi lade vantarna på den nyaste Eleikostången och släppte den inte ur synhåll. Det bänkades och drogs finfina mark under kvällen. För egen del var glädjeämnen lättnadskänslan i bänk samt dipsen.
080613, HELEX, Luleå
Lätta böj/mark
Frontböj (utan bälte)
5 x 110 kg
5 x 110 kg
5 x 110 kg
5 x 110 kg
5 x 110 kg
Långa mark (utan bälte)
8 x 140 kg
8 x 140 kg
8 x 140 kg
8 x 140 kg
8 x 140 kg
Ryggresningar ss crunches (medicinboll 10 kg)
20 ss 20
20 ss 20
20 ss 20
Tid: 55 min
Kommentar
Oj, vad hjärtat fick jobba på långa marken :) Riktigt svettig sekvens av träningen. Ryggen känns dock bra så jag fortsätter på den inslagna vägen. Nästa vecka blir det ännu jobbigare :D
Jisses vilken volym i passen....
Blir det att gå på känsla i belastningsökningen eller kommer du följa ett strikt program i sommar?
Blir det att gå på känsla i belastningsökningen eller kommer du följa ett strikt program i sommar?
Aldrig på känsla. Alltid strikt planering :D
Aldrig på känsla. Alltid strikt planering :D
Efter den bittra förlusten mot spanjorerna skall jag ge ett lite mer uttömmande svar än ovan.
Marken
Stegrar som vanligt upp vikterna över 3 veckor. Har påbörjat 8:orna och kommer att växla ner till 5:or följt av 3:or. Samtliga dessa drages utan bälte och från höjd. Kommer successivt att smyga in sumomarkar i takt med att repsen blir färre. Volymen på de långa seten minskas därmed. Under det tunga benpasset körs den rumänska markvarianten som komp. Dels i syfte att stärka baksida lår men även för att få öva upp ett bra sträckläge.
Böjen
Brakar på med 5x5 växlat med 3x3. Kommer köra 2 fullständiga varv, minst. Kompövning kommer att variera lite, men i första hand hacksquat då det finns tillgång till bra sådan. Lördagspassen inleds med lite lättare frontböj som kommer stegras under några veckor framöver. Tids nog kommer dessa att bytas ut till fördel för ordinära fart/teknikböj.
Bänken
Som du kanske sett så är måndagarna dedikerad till modifierad pyramidträning. Detta kommer att fortgå ett par pass till tills jag når målsatta vikter. Efter detta blir det stegring av 3x3, därefter återgång till vårens klossrotation. Medelpassen körs en aning lättare nu med inslag såsom fartbänk med gummiband. Detta för att ge plats för tricepsmördaren dips med påhängda vikter.
För att svara på grundfrågan så finns det naturligtvis plats för en del modifieringar under vägens gång, men grundplanen för viktval är klar. Klarar jag dessa är jag iaf en aning starkare än efter föregående sommar.
Arf Pingvin
2008-06-15, 03:32
Alltid på känsla. Aldrig strikt planering :D
Ja. Det skriver jag under på *flex*
Ja. Det skriver jag under på *flex*
Inte undra på det....
Senast förra veckan sa Börje H ordagrant "du är så jävla egensinnig". Det tar jag som en komplimang :cool:
080616, Luleå AK
Bänk, rygg, axlar
Bänkpress
6 x 147.5 kg
4 x 160 kg
2 x 165 kg
2 x 190 kg (neg)
8 x 137.5 kg (fötter på bänk)
Hantelpress, lutande
8 x 40 kg
8 x 52.5 kg
8 x 45 kg
Latsdrag, breda
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
Sittande V-rodd
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
V-drag uppifrån
10 x 60 kg
10 x 60 kg
10 x 60 kg
Hantellyft åt sidan
12 x 15 kg
12 x 17.5 kg
12 x 17.5 kg
Tid: 90 min
Kommentar
Finfrämmande både från Kiruna (Adam) och Umeå (Pelle) idag :) Dessutom lite mer fart i lokalen idag så de fick en antydan av The LAK feeling. Båda skötte sig med den äran! För egen del så har jag varit helt förstörd i triceps sedan fredagen. Trots detta gick passet idag rätt så hyfsat. 6:an i 1:a set våldsamt fort, för fort... vobblade in i ställningen och höll på att slå ihjäl mig. Sket i att gå om utan höjde enligt plan. Körde "smart" i hantelpressarna och toppade upp med 52:orna utan problem. Höjer nästa vecka naturligtvis!
Nitrometan
2008-06-16, 19:32
Gött pass!!
080616, Luleå AK
Bänk, rygg, axlar
Bänkpress
6 x 147.5 kg
4 x 160 kg
2 x 165 kg
2 x 190 kg (neg)
Hantelpress, lutande
8 x 40 kg
8 x 52.5 kg
8 x 45 kg
Latsdrag, breda
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
Sittande V-rodd
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
V-drag uppifrån
10 x 60 kg
10 x 60 kg
10 x 60 kg
Hantellyft åt sidan
12 x 15 kg
12 x 17.5 kg
12 x 17.5 kg
Tid: 90 min
Kommentar
Finfrämmande både från Kiruna (Adam) och Umeå (Pelle) idag :) Dessutom lite mer fart i lokalen idag så de fick en antydan av The LAK feeling. Båda skötte sig med den äran! För egen del så har jag varit helt förstörd i triceps sedan fredagen. Trots detta gick passet idag rätt så hyfsat. 6:an i 1:a set våldsamt fort, för fort... vobblade in i ställningen och höll på att slå ihjäl mig. Sket i att gå om utan höjde enligt plan. Körde "smart" i hantelpressarna och toppade upp med 52:orna utan problem. Höjer nästa vecka naturligtvis!
Skönt att höra att Adam skötte sig:) han har verkligen fått smak på SL och är en riktigt duktig materiallyftare redan!
Skönt att höra att Adam skötte sig:) han har verkligen fått smak på SL och är en riktigt duktig materiallyftare redan!
Verkligen ödmjuk och trevlig kille!
Vi pratade lite om planering inför sommaren. Fokus bör ligga på materialträning iaf sista 5-6 veckorna innan serie III:an (bänken längre än så då han tänkte köra med sin nya tröja). Koll av tänkbara ingångsvikter där och sedan full rulle på Kallottkampen :hbang: Marcus har mandat att styra ffa bänkträningen med järnhand!
Som det lät på honom så planeras även ytterligare en träff här i Luleå inom 5-6 veckor.
Lukaspappa
2008-06-16, 20:29
Ett vanligt förekommande beteende hos personer från Kiruna i allmänhet och Kiruna AK i synnerhet :)
Ett vanligt förekommande beteende hos personer från Kiruna i allmänhet och Kiruna AK i synnerhet :)
Visst är det så :thumbup:
Bänkpress
6 x 147.5 kg
4 x 157.5 kg
2 x 162.5 kg
2 x 190 kg (neg)
Såg just att jag sprider osanningar minsann. Ovanstående serie blev det igår. Föregick händelserna lite :)
Som det lät på honom så planeras även ytterligare en träff här i Luleå inom 5-6 veckor.
Hur ofta har ni era träffar och vad brukar de innefatta? :)
Hur ser förresten planerna för midsommar ut i norr?
Starka pressar btw! Du upphör aldrig att imponera! :thumbup:
Hur ofta har ni era träffar och vad brukar de innefatta? :)
Hur ser förresten planerna för midsommar ut i norr?
Starka pressar btw! Du upphör aldrig att imponera! :thumbup:
Att lyftare från norra norrlands distrikt dyker upp då och då och gästspelar händer lite då och då. Klubbarna har ett muntligt avtal om att man blir emottagen med öppna armar om man är i närheten av någons anläggning. Just detta pass var det Adam, Kiruna, och Pelle, Umeå, som var med. Ingen organiserad "träff" i ordets rätta bemärkelse. De var i närheten och ville vara med och leka. Adam ville dessutom få chans att träna med bänktröjan under överinseende och det är alltid mkt värt. Var och en som medverkar är dessutom alltid inbjuden till bastubad med mig, Jocke och Arf Pingvin. Din hängivne beundrare Amer skyr dock bastun som pesten och medverkar aldrig. Vi försökte tvinga honom i helgen, men då blev han nästan småsur.
Det ser dock ut att kunna bli en riktigt mastig träff i mitten av september då stora delar av Umeligan; Swelabs, Monstermatte mfl samt Freddi S har för avsikt att smaka på LAK. Då planeras träning, fest och diverse trivsamheter!
Midsommaren kommer att firas ute på farmen. Kommer under midsommardagen passa på att bränna av ett mark/böjpass med Jocke. Förhoppningar finns även om att Amer och Arf också kan/vill medverka. Brukar ju kunna bli trevliga tillställningar:
http://www.youtube.com/watch?v=xOrW4ojIXFI
Kul att man kan imponera på nån iaf :thumbup:
Det ser dock ut att kunna bli en riktigt mastig träff i mitten av september då stora delar av Umeligan; Swelabs, Monstermatte mfl samt Freddi S har för avsikt att smaka på LAK. Då planeras träning, fest och diverse trivsamheter!
Midsommaren kommer att firas ute på farmen. Kommer under midsommardagen passa på att bränna av ett mark/böjpass med Jocke. Förhoppningar finns även om att Amer och Arf också kan/vill medverka. Brukar ju kunna bli trevliga tillställningar:
http://www.youtube.com/watch?v=xOrW4ojIXFI
Lät riktigt kul :D
Hur är de me Amer egentligen, är han i Götet än?
Mitten av september blir för tätt på SM och vid det laget kommer jag bara ha en sak i huvudet...
Råkar träffen däremot bli av efter SM-helgen planerar jag gärna att deltaga, så håll mig ájour! :)
Själv blir det Paintball och grillning i skogarna kring Gävle i Midsommar!
I'm gonna kick som ass, hehe! :devil:
Mackanlarsson
2008-06-17, 11:55
Vi pratade lite om planering inför sommaren. Fokus bör ligga på materialträning iaf sista 5-6 veckorna innan serie III:an (bänken längre än så då han tänkte köra med sin nya tröja). Koll av tänkbara ingångsvikter där och sedan full rulle på Kallottkampen :hbang: Marcus har mandat att styra ffa bänkträningen med järnhand!
såg du något hos Adams bänk ut förande som han bör träna mer på eller tänka på
hur är formen annars hos er ner i Luleå
såg du något hos Adams bänk ut förande som han bör träna mer på eller tänka på
hur är formen annars hos er ner i Luleå
Framförallt raw såg tekniken otroligt bra ut! Distinkt och fint med bra utgångsställning. Lite trassel blev det sedan med tröjan och då naturligtvis de sista cm ner mot bröstet. Han fick klossa sig ner med 160 kg på 13, 9, 4 samt 2,5 cm´s klossar, därefter en avslutande 3:a med 9:an kloss. Generellt så hamnade en del av lyften, främst på de lägre klossarna, mot magen. Men han fick även till en kanonfin träff på en av repsen till 2,5:an! Som för många andra så gäller det att öva in träffbilden på korgen samt förmågan att få med sig trycket från botten. Att han kör med Katanan underlättar ju ingen av dessa faktorer, men nu har han ju bestämt sig för det.
monstermatte
2008-06-17, 14:19
Tja!
Ja är riktigt taggad på en tränings weekend i Luleå :) Då ska vi kötta som aldrig förr! :D
080618, Luleå AK
Ben, vader, mage
Knäböj (första set utan bälte, resterade med)
3 x 170 kg
3 x 170 kg
3 x 170 kg
8 x 140 kg
Hacklift, maskin (bälte på sista)
5 x 180 kg
5 x 210 kg
5 x 240 kg pb
Benspark
12 x f.m
12 x f.m
12 x f.m
Rumänska mark
6 x 130 kg
6 x 130 kg
6 x 130 kg
Stående vadpress, i hackliften
15 x 260 kg
15 x 260 kg
15 x 260 kg + drop 8 x 200 kg
Kommentar
Komfortböjar idag :) Inledande set utan bälte bara för att kötta in i skallen att det går. Arf dömde hårt men rättvist att jag snålade liiite. Efterföljande set, enligt egen och Laxo´s utsago, närmast perfekt utförda! 3 x 3 rotationen ämnar jag även fortsatt avrunda med ett mysigt dropset.
Eftersom detta var det sista benpasset på LAK på ett par veckor så passade jag på att satsa fullt i hacken. Skönt att kunna trycka till 240 kg på ett bra sätt. Sätter rejält höga mål till stegring efter Stil-veckorna nu!
När det gäller rumänska mark skall jag pausa till på 130 kg några veckor och verkligen fokusera på teknik. Det är en mkt bra övning för mig.
Konstaterar för övrigt att The grej of the day var Jockes magnifika 5 x 5 på 180 kg i böjen, utan bälte. Smalare fotstans än någonsin och med god marginal på djupet! Det går hårt!!
Tja!
Ja är riktigt taggad på en tränings weekend i Luleå :) Då ska vi kötta som aldrig förr! :D
Hoppas för f-n att det blir av! Festaktiviteter på lördagen ser ut att kunna fixas ute på campus :)
080620, LAK
Lätt bänk, biceps
8 x 125 kg
8 x 125 kg
8 x 125 kg
3 x 107,5 kg
3 x 107,5 kg
3 x 107,5 kg
Sittande hantelcurle
8 x 25 kg
8 x 25 kg
8 x 25 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg
8 x 40 kg
Omv hantellyft
10 x 15 kg
10 x 15 kg
10 x 15 kg
Tid: 55 min
Kommentar
Halvt om halvt ett återhämtningspass. Inte mycket att orda om.
Känslan beträffande nedanstående överskuggade det mesta.
SEMESTER
Nitrometan
2008-06-19, 19:43
Jockes böjar!!!
Jockes böjar!!!
Kanonfina! Kommer lägga upp dem tids nog. Sparar ihop några trevliga klipp närmaste veckorna :) Nu väntar 3 reps stegring *popcorn*
Du böjer med tempo och jocke står smalt, vad ahr det tagit åt er :D snart börjar väl jocke lyfta sumo och vara med på bänksm
Du böjer med tempo och jocke står smalt, vad ahr det tagit åt er :D snart börjar väl jocke lyfta sumo och vara med på bänksm
Jaja, för stora växlar skall vi inte dra. På överkomliga vikter har alltid tempot varit bra. Att Jocke smalnat av stilen lite hoppas jag på skall betala sig rejält framöver. Målsättningen är en bra bit över 300 kg inför höst/vinter. Sumon har jag tjatat över men där verkar han inte ge sig... Han är dock helt inställd på att klämma till med 3 x 260 kg, utan bälte, med träskor :hbang:
Tja!
Jag vill å! om inte annat för marklyft med Lakso i träskor :D
Jag vill å! om inte annat för marklyft med Lakso i träskor :D
Ju fler desto bättre. SweLabs får agera reseledare och fixa å trixa!
Ju fler desto bättre. SweLabs får agera reseledare och fixa å trixa!
You got it.....det blir en resa ala torsk på tallin :laugh:
Nitrometan
2008-06-20, 08:43
Lax på Lule ?? :laugh:
Låter som det blir skoj.
monstermatte
2008-06-20, 12:01
Japp! Å ja ska agera som Jan Banan :D
130kg finsk sisu
2008-06-20, 12:03
Festen den 13e september.
Följande behövs:
-gitarr + sångbok
- Vitt vin
- En pool eller bastu
- många feta männsikor
monstermatte
2008-06-20, 15:26
Festen den 13e september.
Följande behövs:
-gitarr + sångbok
- Vitt vin
- En pool eller bastu
- många feta männsikor
Yessss de kommer att bli king! Annars går de nog bra å bada på min mage :D
080621, Farmen Gym
Lätta böj/mark
Frontböj (utan bälte)
5 x 120 kg
5 x 120 kg
5 x 120 kg
5 x 120 kg
5 x 120 kg
Långa mark (utan bälte)
8 x 160 kg
8 x 160 kg
8 x 160 kg
8 x 160 kg
8 x 160 kg
20 ss 20
20 ss 20
20 ss 20
Kommentar
Härligt midsommardagspass! Hade bjudit ut grabbarna för medverkan och det är ju alltid skoj med sällskap :)
Både frontarna och marken gick bra. En hel rad med 8:or egentligen utan problem. Förvisso en del stånkande sista 3 repsen på sista 8:an, men över förväntan måste jag nog säga. När det gäller marklyft så finns det dock en annan man som dominerar stort.... Film på detta och en del "bonusmaterial" kommer förhoppningsvis upp under kvällen :thumbup:
Efter träningen så inmundigades en rejäl dos grillat :eating:
Strukturerade pass, bra nötning.
Starka frontböjar, 5x5 på 120 är bra skit visar att du sitter inne med bra mycket mer styrka i benen för knäböjarna.
Strukturerade pass, bra nötning.
Starka frontböjar, 5x5 på 120 är bra skit visar att du sitter inne med bra mycket mer styrka i benen för knäböjarna.
Jodå, tack!
Strukturen på dessa "lättare" pass kommer att hållas intakt, med den skillnaden att jag framöver kommer smyga över till 3 set smala + 3 set sumomarkar. Detta redan nästa pass nu när 5 x 8 stegringen är färdig. Kommer stegra ut 5:or och 3:or, i smalmarken.
130kg finsk sisu
2008-06-21, 16:28
Tror fan börje du får göra mitt träningsschema till hösten då jag skall banta 11kg ner till 125an. Tror du har mer erfarenhet av att träna på kalori miiinus!
Tror fan börje du får göra mitt träningsschema till hösten då jag skall banta 11kg ner till 125an. Tror du har mer erfarenhet av att träna på kalori miiinus!
Åh, fi fan. Vi kan väl spåna lite om det iaf!
[B]Långa mark (utan bälte)
8 x 160 kg
8 x 160 kg
8 x 160 kg
8 x 160 kg
8 x 160 kg
Det rör på sig i marken ser jag :thumbup: Riktigt bra pump pass :hbang:
Det rör på sig i marken ser jag :thumbup: Riktigt bra pump pass :hbang:
Jag hoppas att nivån kan höjas rejält sedan förra säsongen.
Men jag har iof inte bråttom :)
Laddar upp klipp på det hela nu! Lite skoj extramaterial med :D
Lite Midsommarfys med LAK!
Får se om den blir flaggad på tuben :D
En del trivsamma prestationer. Sen är det ju skoj att notera att filmkvallan blir en aning bättre med fin utrustning :thumbup:
UOE3hGXGxgQ
Den gjorde min kväll :thumbup:
bertbert
2008-06-21, 21:14
Gaaaaaaaaaaaaaaahahahahahaha! :laugh:
Underhållande redan när 250 pannor hissas upp, men extramaterialet... :D
Imponerad av alla överhandsgrepp. Använder en viss gurklyftare tumlås?
Hehehehehe...alltid lika kul....grymt extra material :thumbup:
mer extramatrialfilmningar *cupid*
Imponerad av alla överhandsgrepp. Använder en viss gurklyftare tumlås?
Tumlås de é grejer det! Alltsedan jag börjat köra med Jocke så har även jag börjat köra med det. Känns väsentligen bättre än "twistat" grepp då man haft ryggtrassel. Tävlingsnära lyftning sker dock med ordinärt grepp.
bertbert
2008-06-21, 21:48
Tumlås de é grejer det! Alltsedan jag börjat köra med Jocke så har även jag börjat köra med det. Känns väsentligen bättre än "twistat" grepp då man haft ryggtrassel. Tävlingsnära lyftning sker dock med ordinärt grepp.
Aaaah. Det är således därför du kan se så obesvärad ut när du gör en åtta på 160 i långa mark med symmetriskt grepp. Mina valkar skrek, när jag tittade på filmen. :thumbup:
Många fina lyft i den filmen + kul slut :D
130kg finsk sisu
2008-06-22, 09:38
Börje, när man ser slutet på filmen så förstår man att man kommer att trivas utmärkt i september!
Nitrometan
2008-06-22, 09:57
Bolibompa! Fantastiskt fin film.
LAK - lite roligare
:hbang:
Lukaspappa
2008-06-22, 11:28
Bolibompa... Det hade min grabb gillat :)
Dock var filmens övriga innehåll strängeligen barnförbjudet, så den filmen får han inte se :D
Du har starka frontböjar! :thumbup:
Börje, när man ser slutet på filmen så förstår man att man kommer att trivas utmärkt i september!
Tänkte väl det :)
Hoppas på mycket roligt material, till nån rulle, även den helgen :thumbup:
TheGredde
2008-06-23, 17:02
Vad jag längtar upp till norrland och en vettig "hård" träningslokal med den rätta sortens människor, inte en massa sprättar i kotlettfrillor och sålbrända biceps instopppade i tajta linnen :)
En underbar film som bara blev bättre och bättre med den raffinerande avslutningen som filmens absoluta höjdpunkt! Detta är STOR filmkonst! Tror att väldigt många vill se mer (iaf jag) av just den här typen av "träningsfilmer". *cupid*
080616, Luleå AK
Bänk, rygg, axlar
Bänkpress
8 x 150 kg
3 x 160 kg
2 x 165 kg
3 x 190 kg (neg)
8 x 140 kg (fötter på bänk)
Hantelpress, lutande
8 x 45 kg
8 x 55 kg
8 x 50 kg
Latsdrag, breda
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
Sittande V-rodd
10 x 80 kg
10 x 80 kg
10 x 80 kg
Hantellyft åt sidan
12 x 15 kg
12 x 17.5 kg
8 x 20 kg + 5 x 15 kg
Tid: 85 min
Kommentar
Hur hårt det gick :hbang:
Samtliga aktörer; Arf, Jocke, Amer och undertecknad gjorde kanonfina pass! Första set på 150 kg utan pardon. Även mkt nöjd med lyften på 165 samt negativa 3:an på 190. Med hantlarna vinglade jag till lite på 7:e repset med 55:orna men i övrigt gick det, som sagt, riktigt hårt.
Vad jag längtar upp till norrland och en vettig "hård" träningslokal med den rätta sortens människor, inte en massa sprättar i kotlettfrillor och sålbrända biceps instopppade i tajta linnen :)
Vi längtar efter dig mé *cupid* Atmosfären är sig inte riktigt lik sedan du lämnat oss!
Tror att väldigt många vill se mer (iaf jag) av just den här typen av "träningsfilmer". *cupid*
Tackar för berömmet Dogge!
Hmmm, man kanske skulle lägga upp den i "allmänna" filmtråden så fler får se hur det kan gå till :cool:
A.Pahkamaa
2008-06-23, 19:42
Årets film! *drool*
Fina bänkar och hantelpressar! Midsommarfilmen var inte dum den heller... :thumbup:
Fina bänkar och hantelpressar! Midsommarfilmen var inte dum den heller... :thumbup:
Tackar! Nu börjar kroppen vänja sig lite med höga reps i målseten. Hantlarna känns fortsatt ovant. Sjukligt tungt att köra dem efter negativa+sista 8:an *gah!*
Det kommer smaka riktigt gott när repsantalet sjunker och seten blir färre om några veckor.
Tackar! Nu börjar kroppen vänja sig lite med höga reps i målseten. Hantlarna känns fortsatt ovant. Sjukligt tungt att köra dem efter negativa+sista 8:an *gah!*
Det kommer smaka riktigt gott när repsantalet sjunker och seten blir färre om några veckor.
Känns som att du har skaffat dig en god grund att stå på tills det blir dags för lite "riktigt lyftande" med låga reps.
Kanske kan ett och annat PB vara i riskzonen? *drool*
Känns som att du har skaffat dig en god grund att stå på tills det blir dags för lite "riktigt lyftande" med låga reps.
Kanske kan ett och annat PB vara i riskzonen? *drool*
Tanken är nog det :) Kommer dock köra min "modifierade" pyramid 2 veckor till.
080624, STIL
Ben
Knäböj (bälte)
3 x 180 kg
3 x 180 kg
3 x 180 kg
8 x 150 kg
Hacklift, StarTrac (bälte)
8 x 240 kg
8 x 240 kg
8 x 240 kg
Rumänska mark
6 x 130 kg
6 x 130 kg
6 x 130 kg
Benspark
15 x f.m
15 x f.m
20 x f.m
Kommentar
Nu är jag inne i nån form av stim! Böjarna med god marginal samt sista 8:an pisslätt & kanondjup. T.o.m. Arf var förvånad :)
När det gäller hacken är vikten en aning svårvärderad. En annan typ av maskin än på LAK. Väldigt gedigen, men lite väl mkt lutad och dåliga inställningsmöjligheter. Jaja, 8:orna gick riktigt bra. Kände sedan att vekryggen inte riktigt återhämtat sig från repsmarken i lördags så det passade sig att plana ut stegringen, på 130 kg, i rumänska.
Dagens förnedring: Arf smyger upp 130 kg i enhandsmark, med vänsternäven. Helt oberörd.
Arf Pingvin
2008-06-24, 19:06
Lugna sig nu. 120 var det. Inte oberörd. Jag blev klad hest :)
Arf Pingvin
2008-06-24, 19:14
Förbannade editklocka.
Jo det var såhär att börje böjde snyggt, så snyggt. Hans stil är lite mer åt OL än jockes rå-SL. Konsekvensen av det är att han skjuter knäna lite och får problem med djupet. Men den åttan var djup och fin, samtliga reps. Men då har han belgian blue-låren också :)
Aaaah, såg det nu när jag laddade över klippet! Fuck it, strong hest :hbang:
Nitrometan
2008-06-24, 20:44
Årets film! *drool*
Japp. Helt klart en kandidat.
120 är starkt! Inte göra mer än 132,5 bara för då måste jag testa igen. :D
Mackanlarsson
2008-06-25, 13:52
vilken underbar film :naughty: ha en trevlig helg så syns vi på måndag :D
Såg ju lätt ut också. Bra krut :thumbup:
vilken underbar film :naughty: ha en trevlig helg så syns vi på måndag
Det blir skoj!
Käka lite efter träning?
Mackanlarsson
2008-06-26, 14:32
Det blir skoj!
Käka lite efter träning?Det är klart att vi kan äta lite eller mycket:eating:
080626, LAK
Lätt bänk, biceps, triceps
8 x 130 kg
8 x 130 kg
8 x 130 kg
3 x 112,5 kg
3 x 112,5 kg
3 x 112,5 kg
Pushdown
10 x 75 kg
10 x 75 kg
10 x 75 kg
Smygdips
8 x kv
8 x kv
15 x kv
Sittande hantelcurle
8 x 25 kg
8 x 27,5 kg
8 x 27,5 kg
8 x 40 kg
8 x 50 kg
8 x 50 kg
Kommentar
Riktigt skönt pass idag :)
Bänkarna var riktigt solida. 8:orna utan större ansträngning och med mkt väl tilltaget stopp på samtliga sistareps. Kommande stegring över 3x5 reps; 132,5, 137,5 & 142,5 kg. X-plosivbänkarna kändes även de bra. Börjar där om stegring enligt; 105, 110 & 115 kg. Myste även igenom lite lätt tricepsaktivering utan någon som helst känning. Måste nog revidera min tidigare diagnos om rackel med långa triceps. Det är troligen latsfästet och/eller teres major som irriterar. Jaja, det går ju som smort att bänka så jag är nöjd :D
bertbert
2008-06-26, 21:27
Nu vet jag förvisso inte hur ditt resonemang gått tidigare, men att aktivera långa triceps i någon enorm utsträckning är rätt svårt med vanliga pushdowns.
Nu vet jag förvisso inte hur ditt resonemang gått tidigare, men att aktivera långa triceps i någon enorm utsträckning är rätt svårt med vanliga pushdowns.
vaddå, sätt handtaget i latshissen också kör hela vägen upp (ungefär som nybörjare kör latsdrag).
bertbert
2008-06-26, 21:56
vaddå, sätt handtaget i latshissen också kör hela vägen upp (ungefär som nybörjare kör latsdrag).
Jo jag har lång rörelsebana i den också men det finns övningar som aktiverar långa tricepshuvudet betydligt mer, t ex sittande french press eller liggande tricepsextension.
Jo jag har lång rörelsebana i den också men det finns övningar som aktiverar långa tricepshuvudet betydligt mer, t ex sittande french press eller liggande tricepsextension.
:ike :ike :ike :ike :ike
stjärtstjärt.
edit: jag skojade alltså på förra posten......
bertbert
2008-06-26, 22:25
stjärtstjärt.
edit: jag skojade alltså på förra posten......
:D Ja? Och innan du försökte locka ner oss i något byggarfördärv undrade stjärtstjärt hur Bööööööörje resonerar med ont i långa huvudet (fast det var det ju inte) etc etc.
Tror du jag är född i farstun ;) Vart har jag sagt att den skulle göra det??
Jag körde den övningen för att småkänna mig för lite hur armen skulle reagera på belastning. Att liggande tricepssträck eller "latspush" gör ont och är omöjliga att utföra vet jag redan (smärtan debuterade för övrigt i samband med den förstnämnda). Då jag idag även klarade av att köra lätta dips känns det mest troligt att det inte är någon fara med triceps. Jag kommer fortsatt, några veckor, snåla in med både specifik triceps och latsträning.
bertbert
2008-06-26, 22:34
Jag ifrågasätter inte att du har koll på prylarna, är mest nyfiken i en strut.
Men om du säger att triceps är snäll men lats är dum kanske du kan prova tate-press, en övning jag själv tycker genuint illa om, men alla är ju inte som jag. (Vilket kan vara tur). Innan du går över till de rena bänk/kloss/tröja/gummiband/kedjor-kombinationerna alltså.
Det kan ofta bli lite trassligt att reda ut vilka strukturer som är påverkade då utlösande faktorer kunde vara flera. Dels en bakåtförning/extension av armen samt en samtidig sträckning av armbågsleden (såsom i liggande tricepssträck). I vilken rörelsekvalité har överbelastning skett? Kul att kunna kika lite dataanimerat hur musklerna jobbar och i vilka rörelseriktningar *popcorn* Flera huvudkandidater finns att kika på:
Teres major:
http://www.getbodysmart.com/ap/muscularsystem/armmuscles/posteriormuscles/teresmajor/tutorial.html
Latissimus dorsi:
http://www.getbodysmart.com/ap/muscularsystem/armmuscles/posteriormuscles/latissimus/tutorial.html
Triceps brachii´s långa huvud:
http://www.getbodysmart.com/ap/muscularsystem/armmuscles/posteriormuscles/tricepslong/tutorial.html
Nu råkade jag ju veta att det var just i liggade sträck som det smärtade till lite. Men jag visste även att jag körde maxtunga reps i dips just innan. Det kan ju fortfarande vara så att retningen grundlades vid dipsen. Vilket jag först trodde. Då testning av triceps separat (främst korta muskelbukarna, men även till viss del långa huvudet) ej smärtade samt inte heller dipsen (en av huvudkandidaterna) så återstår de muskler som inte jobbar över armbågsleden. Detta stärks av att det även gör småont att utföra latsdrag samt vid anspänning till marklyft.
Men om du säger att triceps är snäll men lats är dum kanske du kan prova tate-press, en övning jag själv tycker genuint illa om, men alla är ju inte som jag. (Vilket kan vara tur). Innan du går över till de rena bänk/kloss/tröja/gummiband/kedjor-kombinationerna alltså.
Problemet är alltså inte stort! Bänkandet har gått riktigt bra även under denna vecka, helt utan smärta, och jag följer min plan till 100%. Jag har nu 6 veckor med klosslös träning kvar och det är en plan som jag förhoppningsvis ej behöver vika ifrån.
edit; spydde lite galla över Tate-pressar, men det är ju vidriga "Rolling dumbell´s" jag tycker så illa om!
bertbert
2008-06-26, 22:56
Japp, det kan vara grymt lurigt att reda ut. Jag har tidigare känt lite i axel framsida av liggande tricepsextension, har aldrig riktigt förstått varför. Har antagit att muskulaturen har agerat stabiliserande, samtidigt har jag när jag känt av det tränat axlarna tämligen tungt utan att i reguljära axelövningar känna några problem med axlarna. Det gjorde mig mycket förbryllad när det begav sig.
Jag började istället tänka i termer av att det kanske var trångt kring leden, dvs att rörelseutslaget var avgörande snarare än vilken muskulatur som användes.
Just detta problem försvann dock av sig själv och då släppte jag det såklart.
Kan tänka mig att det är hysteriskt svårt att diagnostisera en patient ibland.
Japp, det kan vara grymt lurigt att reda ut. Jag har tidigare känt lite i axel framsida av liggande tricepsextension, har aldrig riktigt förstått varför. Har antagit att muskulaturen har agerat stabiliserande, samtidigt har jag när jag känt av det tränat axlarna tämligen tungt utan att i reguljära axelövningar känna några problem med axlarna. Det gjorde mig mycket förbryllad när det begav sig.
Oj, jo det är lurigt. Man tror man hittat nån kanonbra hypotes sedan gör man en avslutande test och skall bara håva in rätt diagnos... Och då ibland..FUCK *gah!* så skiter det sig. Tebax till ruta ett.
När det gäller just axlar finns ett bra instrument som vi jobbar med; Axelina. Där finns fin struktur på; tester, övningsförslag, diagnoskriterier samt vårdprogram för olika problem. Kan vara intressant att kika sig lite:
http://www.axelina.com/
Arf Pingvin
2008-06-27, 05:46
bertbert: Pectoralis Minor. Skulle visa vår arabiske prins liggande tricepsextension med krokistången igår. Aj som fan. Mycket värre än flyes. Ändå kan jag bänka och spelade axelpress igår.
080627, STIL
Lätta böj/mark
Frontböj (utan bälte)
5 x 125 kg
5 x 125 kg
5 x 125 kg
5 x 125 kg
5 x 125 kg
Långa mark (utan bälte)
5 x 165 kg
5 x 165 kg
5 x 165 kg
Långa sumomark (utan bälte)
3 x 130 kg
3 x 130 kg
3 x 130 kg
20 ss 20 (15 kg)
20 ss 20 (15 kg)
20 ss 20 (15 kg)
Kommentar
Fin avslutning på en makalös träningsvecka!
Gissa om det skall bli skönt med helgvila :eating:
Dagens pass är väl egentligen inte så mkt att orda om. Jo, förresten, djäkligt kul att börja med långa sumo igen! Gillar den stenhårt. Kommer att mysa på med den ett par veckor med låg belastning (tills jag stegrat ut vanliga markarna) sedan blir det åka av.
Dagens hjälte: The Lakso som, iförd flanellskjorta och trädojjor, chockade hela discoanläggningen med att dra en fin 3:a på 260 kg i mark :D Film kommer naturligtvis!
Enormt fin uppvisning i marklyft idag! Iförd flanellskjorta och trälabbar, Jocke Lakso :hbang: Inte riktigt som det vanligtvis brukar lyftas på Stil :D
GCYhVsDMa70
Arf Pingvin
2008-06-27, 19:37
:MrT:
Det går hårt.
:MrT:
Det går hårt.
Stark så in i helskotta. Träskorna och flanellskjortan passar riktigt bra på Jocke. Det enda som inte passar är den omgivande miljön men jag har förstått att ni inte kan träna på atletklubben under sommaren. Riktigt illa. Har ni funderat på lokalbyte eller annat alternativ?
Nere hos oss har vi ordnat ett bricksystem med kod som gör det möjligt att träna mellan 8-21 alla dagar i veckan året om, julafton och nyårsafton om man så vill. :thumbup:
Nitrometan
2008-06-27, 21:06
The Laaaaaaaaaakso! :hbang:
Man bugar inför denna uppvisning i stil (!!) och styrka. :bow:
jag har förstått att ni inte kan träna på atletklubben under sommaren. Riktigt illa. Har ni funderat på lokalbyte eller annat alternativ?
Nere hos oss har vi ordnat ett bricksystem med kod som gör det möjligt att träna mellan 8-21 alla dagar i veckan året om, julafton och nyårsafton om man så vill. :thumbup:
Vi har tillgång till vår lokal 2 ggr/veckan; måndagar och torsdagar. Vi har passerkort till våran dörr, men grejen är att hela sporthallen stänger igen. Ingen vaktmästare, ingenting är i drift. Planja basket och Luleå basket har liksom vi tillträde begränsade tider. Lokalbyte är funderat över i snart 15 år, men kommunen har satt sig på tvären trots att konkreta förslag funnits. LAK är ju alltså inhyst i en just kommunal anläggning med allt vad det innebär, good and bad. Förvisso är lokalen bristfällig i storlek men det har även processats om möjligheten att slå ut en vägg och bygga ut. Om träningsdagar infaller julafton, nyårsafton och påskdagen (som det gjort i år tex) är det ju ändå inget problem. Då tränar vi ju hemma på farmen ;)
Det går hårt.
Stark så in i helskotta. Träskorna och flanellskjortan passar riktigt bra på Jocke.
The Laaaaaaaaaakso! :hbang:
Man bugar inför denna uppvisning i stil (!!) och styrka. :bow:
Det gick verkligen snorhårt idag och det har det gjort ett par veckor nu. Faktum är att det är bland de första gångerna jag sett honom få ta i på riktigt i marken. Målen är fortsatt höga inför avslutningen på -08 och början av -09 :)
Enormt fin uppvisning i marklyft idag! Iförd flanellskjorta och trälabbar, Jocke Lakso :hbang: Inte riktigt som det vanligtvis brukar lyftas på Stil :D
GCYhVsDMa70
:D härligt att se en "skogshuggare" komma in och förnedra gymfjollorna :D ägaren/ägarna måste ju bli rädd för Jocke som kanske skrämmer iväg kunderna med sin utstyrsel som knappast kan anses vara "modern" bland gymfolket och sedan uppvisa den brutala styrkan*cupid*
Hej Du gamle vise man
Du kanske kan hjälpa mig?? Jag har fått ett mejl att någon försökt logga in på mig, jag har hans ip nummer vart ska jag vända mig för att få reda på VEM det är?
Hej Du gamle vise man
Du kanske kan hjälpa mig?? Jag har fått ett mejl att någon försökt logga in på mig, jag har hans ip nummer vart ska jag vända mig för att få reda på VEM det är?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115145 Rapportera i denna tråd.
/Martin
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115145 Rapportera i denna tråd.
/Martin
Tackar Martin
Vi har tillgång till vår lokal 2 ggr/veckan; måndagar och torsdagar. Vi har passerkort till våran dörr, men grejen är att hela sporthallen stänger igen. Ingen vaktmästare, ingenting är i drift. Planja basket och Luleå basket har liksom vi tillträde begränsade tider. Lokalbyte är funderat över i snart 15 år, men kommunen har satt sig på tvären trots att konkreta förslag funnits. LAK är ju alltså inhyst i en just kommunal anläggning med allt vad det innebär, good and bad. Förvisso är lokalen bristfällig i storlek men det har även processats om möjligheten att slå ut en vägg och bygga ut. Om träningsdagar infaller julafton, nyårsafton och påskdagen (som det gjort i år tex) är det ju ändå inget problem. Då tränar vi ju hemma på farmen ;)
Mycket intressant redogörelse. Viktigast är att det löser sig med träningen i alla fall. :hbang:
TjockeJocke
2008-06-28, 03:29
Det går hårt.
*flex*
Som min fd svärfar brukade säga när han varit ute och kört sin kallblodstravare lödder-svettig och senare på eftermiddagen som oftast satt på kökssoffan med händerna i knät, lite lätt ihopsnörpta läppar och förnöjsamt log i mjugg och på bästa Pajala-svenska utbrast just...
... att te kår hårrt!!! :whipped:
Tackar allra ödmjukast för alla snällheter och komplimanger.:em:
Rock´n roll! :hbang:
Hej Du gamle vise man
Oj, faan. Hoppas att det löser sig!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.