Visa fullständig version : Är Poliahu massör?
Tricklev
2006-12-03, 16:23
Vad har jag missat inatt? :D
Tricklev
2006-12-03, 16:32
Nu läste jag upp, han är nog något sådant ja. *whistle*
Jag tror han är massageterapeut, naprapat eller kiropraktor - dock inte massör.
Jag tror han är massageterapeut, naprapat eller kiropraktor - dock inte massör.
Inte så svårt att komma fram till när man läst ngra inlägg kanske..duktig pöjk...
grabben i skogen
2006-12-03, 20:12
jag tror helt enkelt det är ngn bannad snubbe som är tillbaka.
jag tror helt enkelt det är ngn bannad snubbe som är tillbaka.
Du har såååå fel. Däremot har utbildningen sällan någon större betydelse på Kolozzeum. Här sätter medlemmarna både professorer och forskare på plats, eftersom kunskaperna på Kolozzeum vida överstiger vad man kan lära ut i skolor.
Oberoende utbildning så är det väl bra att man kommer till detta forum för att lära sig mer, eller? och dela med sig av den eventuella info man själv har.
Oberoende utbildning så är det väl bra att man kommer till detta forum för att lära sig mer, eller? och dela med sig av den eventuella info man själv har.
Jajamänsan. Och välkommen!
Tigerkotten
2006-12-03, 20:21
Spanar inte speciellt i den del av forumet du skriver i, men jag tycker det e grymt bra med folk som försöker hjälpa andra med problem de har :)
Så välkommen hit hoppas du trivs, samt lär dig något :D
Äntligen ngn som har ngt snällt att säga.Tack.
Och Poliahu är btw inte en snubbe.
Och Poliahu är btw inte en snubbe.
Vafals!? Jag som brukar ha en närmast perfekt förmåga att bedöma kön utefter text...
Fram tills nu har jag endast haft fel tre gånger...varav den ena var transvestit(jo, det är faktiskt sant). :D
sorru dude...det är definitivt en tjej dethär.
Feminist? :D
(Nä, nu är jag elak)
Tigerkotten
2006-12-03, 20:38
Total Posts: 45 (45 posts per day)
Damn o dagen är inte slut ännu! O det är faktiskt många vettiga inlägg det där, + allmänt inte räknas.. ojoj King_Grub ligger illa till om du fortsätter såhär! :D
Vem är poliahu?
jag har totalt missat den individen
Vem är poliahu?
jag har totalt missat den individen
+1
ny medlem som plötsligt fått allas intresse? :D
Vem, vad, hur?
grabben i skogen
2006-12-03, 20:41
+1
ny medlem som plötsligt fått allas intresse? :D
Vem, vad, hur?
reggad idag och redan i denna stund 46 inlägg.
Kaboffastar
2006-12-03, 20:41
Ta en titt i skador/rehab en sväng.. haha :D bra jobbat polle.
mm...upprört några, fått några tack och fått svar på lite frågor, gäller att vara aktiv när man brinner bara.
OK! Reggad idag! Välkommen till Kollo Polle!
Hoppas din vistelse här skall vara fruktfull (ge visdomens frukt), upplysande och glamorös!
Lägger till mig bland dem som välkommnar dig Poliahu. Alltid kul med nya medlemar och kan inte minnas att jag har stött på någon massageterapeut här på forumet innan. :thumbup:
ugly_kid
2006-12-03, 21:16
vad är skillnaden på en massör och massageterapeut?
längre utbildning, mer medicin,mer anatomi, mer rehab, mer allt, i vissa skolor lär man sig manuella justeringar precis som kiro och napr.
Nitrometan
2006-12-03, 21:19
Välkommen Poliahu!
Har tittat lite bland skadorna och du verkar duktig! Bra!
Kul att ha dig här.
Dessutom är det lite imponerande att ha en Hawaiiansk snögudinna från Mauna Keas östra toppar här.
längre utbildning, mer medicin,mer anatomi, mer rehab, mer allt, i vissa skolor lär man sig manuella justeringar precis som kiro och napr.
Ungefär som skillnaden mellan Dipl. och Cert. massör, fast bättre?
Ungefär som skillnaden mellan Dipl. och Cert. massör, fast bättre?
Det behöver inte vara någon skillnad mellan en diplomerad eller en certifierad massör, massör är ingen skyddad titel.
hmm...tjaae.Massageterapeut är typ mittemellan massör o naprapat. Siktar dock på kiro, anser att de bästa kirorrna är terapeuter i grunden.
Intressant ställe att få kolla vad folk säger, vissa vet mer än mig, vissa tycker sig veta men gör det inte, farligt.
hoppas kunna lära mig massor dock.Har styrketränat i tio år nu, men det kommer ju alltid nya grejer.
ugly_kid
2006-12-03, 21:37
jag är själv massageterapeut, bara undrade vad ni andra har för tankar om skillnaden på massör och massageterapeut.
Härligt, vilken skola? Kör du eget?
ugly_kid
2006-12-03, 21:42
först grundutbildning på lillsveds idrottsfolkhögskola, och sen fortsättning på medicinskt kursforum.
ne jag har inget eget än, men snart kanske, har lite planer
Du du?
jo, eget, funkar bra, finansierar kiroutbildningen...
PT från början, en sväng via socialarbetare, sen Axelsons, först massör, sedan terapeut.
om man pluggar till massageterapeut, har man då lättare till att plugga till naprapat, sjukgymnast osv? eller det går fortfarande väldigt mycket på betyg?
Man har lättare för att man kan så mycket redan, men få skolor låter en tillgodoräkna tex ngt förutom ren anatomi, eftersom man ska lära sig "tänket" bakom napra och kiro oxå, inte bara skelett och muskler etc..
Man har lättare för att man kan så mycket redan, men få skolor låter en tillgodoräkna tex ngt förutom ren anatomi, eftersom man ska lära sig "tänket" bakom napra och kiro oxå, inte bara skelett och muskler etc..
aha okej.. tack tack =)
Spanar inte speciellt i den del av forumet du skriver i, men jag tycker det e grymt bra med folk som försöker hjälpa andra med problem de har :)
Så välkommen hit hoppas du trivs, samt lär dig något :D
Va!? Finns det andra delar av forumet?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.