handdator

Visa fullständig version : kesella+fun light

popey
2003-02-12, 16:38
Nu har jag på rekommendation testat lätt kesella med en skvätt fun light "wild berries" och till min stora förvåning blev det ju viktigt mumsigt !! :)

Brukar ni smacka i er en hel burk till mellanmål under deff eller bara en halv ? Det kändes lite väl mycket med en hel men iofs så är det väl mest bara vatten.

Lite synd bara att det blir ett rätt dyrt mellanmål i längden. Jag har inte sett Kesellan kosta under 10-11:- någonstans och trycker man i sig en 2-3 mellanmål per dag mellan måltiderna drar det ju fort i väg.

men men ..som sagt.
Gott var det ! Hur kunde jag tvivla på er ? :em:

King Grub
2003-02-12, 16:52
Det är klart det är en hel burk som gäller! Det blir i alla fall under 200 kcal. Prova Peach/Passion smak också. Det blir :thumbup:

popey
2003-02-12, 16:54
Will do ! :thumbup:

Diana
2003-02-12, 21:03
den eviga frågen:stör aspartamet i ful light ketosis?

Nate
2003-02-12, 21:08
Originally posted by Diana
den eviga frågen:stör aspartamet i ful light ketosis?

Hoppas verkligen inte... annars kan jag inte leva :/

Diana
2003-02-12, 21:18
de va ju nån som skrev o svarade förrut när ja frågade om aspartam,,då skrev den att de va nån ny undersökning som visade att aspartam lurade kroppen,,efterssom de va så sött, att producera massa insulin osv, vilken inte e bra om man i ketos!!
shit man vet inte vem man ska tro på, har läst att en av dom på ******* knaprar skitmkt sockerfria(aspartam berikade") stimorol tuggummin o dricker lightläsk på sin diet,, då kan de ju inte va dålit? dom e ju profissionella,,,ja blir inte klok på detta,e beroende av aspartaam juuuh,,

King Grub
2003-02-12, 21:21
Aspartam orsakar insulinutsöndring. Hur mycket vet jag däremot inte.

200sx
2003-02-13, 07:42
Jag prövade igår med ketostix och för mig så sjönk ketonerna efter att ha druckit fun light, kastade mig dock inte helt ur keto men hamnade väldigt lågt och detta av bara ett glas :insane:
Men ska ju vara väldigt individuellt detta så mitt råd är att testa helt enkelt.. inge mer aspatam för mig under keto i alla fall

Diana
2003-02-13, 20:24
fan då!i löööve aspartam!:D :insane:

Mr Pink
2003-02-13, 22:38
Originally posted by 200sx
Jag prövade igår med ketostix och för mig så sjönk ketonerna efter att ha druckit fun light, kastade mig dock inte helt ur keto men hamnade väldigt lågt och detta av bara ett glas :insane:
Men ska ju vara väldigt individuellt detta så mitt råd är att testa helt enkelt.. inge mer aspatam för mig under keto i alla fall

Hur mycket drack du?
När du dricker späder du ju ut vättskan i kroppen så att konsentrationen keton blir lägre i pisset. När jag har vart och tränat så får jag inte heller några utslag pga att man har förbrännt en hel det keton, men även för att jag har druckit så mycket vatten. Men det stämmer nog att aspartam kan påverka keton nivån i kroppen, men inte till den grad att man inte kan dricka en coca-cola light...

200sx
2003-02-14, 07:49
Som jag sa, ett glas... men mina tester går vidare....