Visa fullständig version : Min nya älsklingsfrukost! :D
Yoghurt (sockerfri) med havegryn, 4 rostade proteinmackor (AXA) med Makrill (alternativt keso och kalkon).
Testade att käka havregrynsgröt förut. Men, det ville inte ner. Men, detta alternativ smakar faktiskt gott, hehe.
Lite onödig information sådär på morgonkvisten *whistle* :naughty:
Min ständiga favorit är stekta ägg som du smälter ost på, ska givetvis ätas på rostat bröd tillsammans med varm choklad :thumbup:
flenders
2006-12-02, 11:17
Eftersom jag växer så kan jag vara onyttig. :D Steka bacon och ägg. Sätt det på en rostad macka och lite ketchup.
Yoghurt (sockerfri) med havegryn, 4 rostade proteinmackor (AXA) med Makrill (alternativt keso och kalkon).
Testade att käka havregrynsgröt förut. Men, det ville inte ner. Men, detta alternativ smakar faktiskt gott, hehe.
Lite onödig information sådär på morgonkvisten *whistle* :naughty:
Vad är det för proteinmacka från axa du pratar om?? det lät grymt bra men hittar inte produkten på hemsidan...
Proteinmackor?! Vad är det?
Vad är det för proteinmacka från axa du pratar om?? det lät grymt bra men hittar inte produkten på hemsidan...
den e grym! köpte på icamaxi. Axa Balance protein+.. 13gprotein/100g
Äter bara den typ :) :thumbup:
Hittills har jag hittat det i alla butiker jag har handlat i =) Konsum, Ica och Willys. Brödet innehåller b.la. pumpafrön. Smakar otroligt gott, samt, som Razer skrev, 13g protein per 100 g!
Bah. kunde inte edita mitt tidigare inlägg.
Hitta länken!
http://www.axa.se/prc/prc.nsf/www/8752CD0EF90A5749C12570B4006CDEF1?open&webpage=F7F112AA80D6A733C12570A500438715&acronym=axamain&back=1
Min ständiga favorit är stekta ägg som du smälter ost på, ska givetvis ätas på rostat bröd tillsammans med varm choklad :thumbup::thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tyvärr får jag en massa finnar av att äta ägg, någon allergi jag har.
Så min frukost brukar bestå av en Skål Youghurt/Fil med Müsli + Någon slags mackor med keso eller annat pålägg på.
Eddie Vedder
2006-12-05, 21:26
Den godaste frukosten e helt enkelt den maten som e godast, personligen e nog strömmingsflundror me ugnsbakade rotfrukter min favortiträtt så de vore väl goast å käka på morron oxå. Har dock ingen större ork å fixa de vid sex på morron så de blir ju oftast gröt, ägg, mackor å sånt för min del oxå.
Annars tycker jag de e litte konstigt att vi e så insnöade på vilken sorts mat som man äter på morgon jämfört me fantasin vi har över mat till lunch å middag.
Frukost: Kanel och kardemummakryddad havregrynsgröt med keso och mammas blåbärssylt. Mjölk till det. Godare än flottaste efterrätt.
NisseEriksson
2006-12-05, 22:58
Frukost: Kanel och kardemummakryddad havregrynsgröt med keso och mammas blåbärssylt. Mjölk till det. Godare än flottaste efterrätt.
Ser väldigt god ut och låter god för den delen.
Jag brukar blanda min morgongröt med whey80+mjölk och använda shakern istället för mjölk . Häver också i en del kanel och kan ibland ta lite kesella som blev över sedan dagen innan. Kesella är gudarnas gåva till alla frukostälskare
Eddie Vedder
2006-12-06, 06:14
De såg ut som den godaste gröten jag sett iaf! Kanel å keso e ju en sinnessjukt bra kombination å din morsas sylt ser inte uat att gå av för hackor heller.*drool*
De va ingen liten portion heller hehe.*flex*
Det såg ut som en pannkaka. Jag började dreggla.
Den godaste frukosten är våfflor med sylt och grädde, men jag blir fullt nöjd om jag får halregryn med ett uns sötsliskiga flingor och så minimjölk.
vänta, så gröt med keso, men ingen mjölk, det är gott alltså? o_O Måste fan prova!
För övrigt ska jag prova brödet också, är fan rågallergiker, men det där hade ingen råg i sig! *drool*
vänta, så gröt med keso, men ingen mjölk, det är gott alltså? o_O Måste fan prova!
För övrigt ska jag prova brödet också, är fan rågallergiker, men det där hade ingen råg i sig! *drool*Jag hade på mjölk efter att bilden tagit, men har även ätit utan och det smakade bra det också. Kryddor gör susen, salt skall det också vara i tycker jag.
Fruktmüsli, jordnötter, a-fil och ett glas mjölk! :thumbup:
godaste frukosten:
Stekt potatis, stekt kotlettbacon, stekta ägg..
Vad är den nyttigaste frukosten då? :) 2dl havregryngröt med 1 dl minimjölk och en halv kesobruk typ?
Emil_Larsson
2007-01-16, 20:33
En gång åt jag kebabtallrik till frukost. Det var väldigt gott :)
Eddie Vedder
2007-01-17, 06:14
Vad är den nyttigaste frukosten då? :) 2dl havregryngröt med 1 dl minimjölk och en halv kesobruk typ?
De e väl helt omöjligt att ranka vilken maträtt som är den nyttigaste!?
De e väl helt omöjligt att ranka vilken maträtt som är den nyttigaste!?
Man kan väl säga vad man själv tycker/tror?
fwickbom
2007-01-17, 17:39
Hmmm brukar göra så att jag fyller botten på en skål med hallon,blåbär och jordgubbar och sen drar jag över havregryn och in i micron. toppa med minimjölk blandat med vanilj whey-80. mmmmmm
därtill 2 knäckebrödmackor med hackade grönsaker, kalkon och grillad paprika keso.
Och såklart en stor expresso.
Avnjutes framför nyhetsmorgon eller svts barnkanalen
För mig brukar det bli, Müsli med fil. 2 mackor med skinka, 2 ägg, 1 apelsin:)
4 fullkorns makor med fett lager med keso och en hans skivad tomat. Hinner/orkar/vill jag inte äta när jag vaknar innan skolan köper jag en stor fet baguete med så mkt sallad som möjligt :)
mastermungo
2007-01-17, 22:21
2 dl Havregyrn
ca 3 dl naturell lättyoughurt
Valfri frukt (har testat banan och äpple med kanel)
Ner i mixern. Smakar faktiskt gott och känns som ett bra sätt att få i sig en stadig frukost för den som inte gillar gröt.
Ibland blire ngåra ägg till.
NisseEriksson
2007-01-17, 22:38
Axa-müsli med prottedrink
Äter inte mycket till frukost
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.