Visa fullständig version : 5 dagarssplitt.
Är det ett sant påstående att säga att majoriteten av BB:s använder sig av 5 dagarssplitt för att det är bäst?
komigen nu! Mucho importante
jag kör femsplit, och enligt Ryska Raketen, som aldrig har fel, är jag bäst. Så, svaret är ja.
pragmatist
2006-12-01, 00:27
Bäst för vem? Ett BB-proffs som inte varit steroidfri sedan 90-talet? Eller en ung kille som försöker bygga en snygg fysik ren?
Instructor Pyro
2006-12-01, 10:41
komigen nu! Mucho importante
Jag tycker att ett 5 splitt program är bäst. Då får man en bra vila för de olika muskelgrupperna. Hur mycket tränar du idag? Hur ser ditt program ut?
// Pyro
sleep is the enemy
2006-12-01, 11:28
Ja som trodde dom använde tre dagars split. De tror ja jag sett från gamla Weider filmer. Fast de kanske va då de...
Instructor Pyro
2006-12-01, 11:31
Ja som trodde dom använde tre dagars split. De tror ja jag sett från gamla Weider filmer. Fast de kanske va då de...
Vilka menar du?
sleep is the enemy
2006-12-01, 11:35
Vilka menar du?
Ja känner inte till nåra bb namn. Men ja tror ja sett en gammal film me Joe Weider där han gick igenom grunderna till bb, å då föreslog han tre dagarsplit... Eller har ja drömt de här nu... :Virro
Liten Men Fet
2006-12-01, 11:44
Men det är ju en hemsk skillnad på om man kör om man tränar 3 gånger i veckan eller om man kör 10 pass i veckan. Kör man 2-3 pass i veckan är ju inte en 5-splitt någon vidare eftersom det tar två veckor innan samma muskelgrupp får stryk igen.
Sen är det ju som pragmatist säger en väldigt skillnad på om man tränar ren eller om någon kör med AAS, sen kan man ju fråga sig om man vill/kan vara på gymmet 5-6 dagar i veckan för att gå igenom kroppen en gång på en vecka. Det kräver ju att man offrar mycket av sin fritid för även om passen blir korta så ska man till gymmet, duscha efteråt och åka hem. Bara det tar ju en halvtimme varje gång.
Så om man räknar in alla relevanta faktorer så finns det ingen som heter det bästa programmet eller den bästa splitten, det måste ju anpassas efter den tränandes liv och passa in bra med det.
Nä jag kör hellre 2 eller 3 splitt 2-4 gånger i veckan.
Instructor Pyro
2006-12-01, 11:49
Ja känner inte till nåra bb namn. Men ja tror ja sett en gammal film me Joe Weider där han gick igenom grunderna till bb, å då föreslog han tre dagarsplit... Eller har ja drömt de här nu... :Virro
Ok, låter intressant...ska nog kolla upp det...om jag orkar, kanske är jag för trött p.g.a mitt 5 splitt program ;) Min coach har än så länge inte sagt att jag borde ändra på mitt program. *flex* Tack för tipset.
sleep is the enemy
2006-12-01, 11:51
Ok, låter intressant...ska nog kolla upp det...om jag orkar, kanske är jag för trött p.g.a mitt 5 splitt program ;) Min coach har än så länge inte sagt att jag borde ändra på mitt program. *flex* Tack för tipset.
Nejnej, de va inte så ja mena :) ja trodde bara tråden handla om på vilket sätt dom träna, sen vad som e bäst kan man ju inte säga :)
iaf. inte jag ;)
Guns n hoses
2006-12-01, 17:03
2Splitt har alltid fungerat bra för min del *drool*
Överkropp/underkropp t.ex.
Just nu kör jag iofs enligt följande:
Pass1
Bröst, Triceps, Axlar (Dock inte baksida) och Vader
Pass2
Rygg, Biceps, Ben och Mage
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.