Visa fullständig version : Emperor böckerna....
Någon som läst? Är inne på andra boken nu och måste säga att jag gillar hans lättlästa okomplicerade och fartfyllda skrivande. Dessutom skriver han lite om den faktiska historiken i sumeringskapitlena.
Jag är ju en sucker för romarriket men jag tror de flesta skulle uppskatta dessa böcker som handlar om Gaius Julius Caesar och Marcus Brutus och hur dom växer upp i romarriket.
http://www.conniggulden.com/emperor.htm
Någon annan som läst dom? vad tycker ni?
OBS Spoilers måste skrivas i vit text och föregås av fet varningstext!
Calleman
2006-11-30, 13:24
Jodå, jag har läst alla fyra och de är mkt bra! Efter att ha sett tv-serien Rome under tiden jag läste första böckerna så har mitt intresse för Romarriket ökat och har nyligen beställt följande dvd:er:
- I, Claudius
- Cleopatra
- Spartacus
Bara att hoppas att han skriver en bok om fortsättningen efter Caesars fall också...
Gillar man den här typen av böcker så lär man även ha behållning av trilogin "Alexander", som självklart då handlar om Alexander den stores erövringar. Böckerna är dessutom till skillnad från filmen helt ok.
Finns dom utgivna på svenska?
Calleman
2006-11-30, 13:31
De tre första borde ha kommit i alla fall, men det kan du enkelt söka på t ex Adlibris
Köpte de tre första, inte börjat läsa dock, jag spammar kolo istället ;/
Verkar ju läsvärda dock.
Köpte bok 2 och 3 på Willys, bok 1 på Bokus för den kom aldrig till Willys. Något dyrare på bokus än adlibris men fraktfritt som student.
Japp, men läs dom på engelska (orginalspråk). Conn Iggulden skriver väldigt enkel och lättläst engelska.
Verkar ju läsvärda dock.
absolut!!
Calleman
2006-11-30, 13:52
Köpte de tre första, inte börjat läsa dock, jag spammar kolo istället ;/
Verkar ju läsvärda dock.
Köpte bok 2 och 3 på Willys, bok 1 på Bokus för den kom aldrig till Willys. Något dyrare på bokus än adlibris men fraktfritt som student.
Lägg ner kolo då, och läs något som verkligen är bra istället för "modetips", "det här gjorde jag idag" osv ;)
Lägg ner kolo då, och läs något som verkligen är bra istället för "modetips", "det här gjorde jag idag" osv ;)Men det blir ju aldrig av, jag hinner ju inte ens äta klart min frukost för kolo.
2 timmar har gått o jag har fått i mig tre halvor polarkraft optimal ;/
Får väl gå o göra tre till, går ju fort när de väl är gjorda... Problemet är att jag brukar göra en i taget, go figure ;D
Calleman
2006-11-30, 13:56
Men det blir ju aldrig av, jag hinner ju inte ens äta klart min frukost för kolo.
2 timmar har gått o jag har fått i mig tre halvor polarkraft optimal ;/
Får väl gå o göra tre till, går ju fort när de väl är gjorda... Problemet är att jag brukar göra en i taget, go figure ;D
Ha ha, du är fan tragisk! Istället för att svara på detta så läs ett kapitel i första boken, sen fastnar du förhoppningsvis...
Inte ens Jörgen ville hjälpa mig:
PM: banna mig från kolozzeum
på obestämd tid, jag vet inte riktigt varför men varför inte.
Varför?
"Varför inte" är inte en godtagbar anledning.
Varför?
"Varför inte" är inte en godtagbar anledning.ok då, puss jörgen, jag gillar dig, varför vet jag inte ;D
*cupid*
:D:D
närå, hare, nu är jag alkad o dan, men du kan banna mig om du vill, jag suger ändå, puss.
Calleman
2006-11-30, 14:11
Du har för mkt fritid som du inte gör något av, finns säkert en diagnos för det. Ryck upp dig och sluta lev vid datorn!
En liten edit också, den här diskussionen ska vi inte ta i den här tråden!
grisbil3n
2006-12-01, 01:11
Jag är också torsk på romariket n shit. Har läst första boken, den var mysig som fan. Ska läsa Den sista legionen av Valerio Massimo Manfredi inom kort också, den verkar mysig den med.
Calleman
2006-12-01, 08:45
Jag är också torsk på romariket n shit. Har läst första boken, den var mysig som fan. Ska läsa Den sista legionen av Valerio Massimo Manfredi inom kort också, den verkar mysig den med.
Började faktiskt läsa den igår *flex*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.