Visa fullständig version : Cykelförsäkring
Vad rekommenderas? Det jag vill försäkra mot är stöld.
Vad rekommenderas? Det jag vill försäkra mot är stöld.
Det ingår normalt i hemförsäkringen. Jag ringde och ville försäkra min nya cykel i våras men då fick jag reda på att det ingick i min bostadsrättsförsäkring.
vad betalar du i hemförsäkring då? jag har ingen sådan.......
Ca 700 kr om året hos Länsförsäkringar.
var ju inte så Farligt...............
vad betalar du i hemförsäkring då? jag har ingen sådan.......
Bor du själv i lägenhet och har inte någon hemförsäkring? Någon du delar boendet med?
MasterChief
2006-11-30, 15:31
Det ingår normalt i hemförsäkringen. Jag ringde och ville försäkra min nya cykel i våras men då fick jag reda på att det ingick i min bostadsrättsförsäkring.
Men är inte det bara för stöld i ditt cykelförråd? Inte kan väl denna försäkring täcka en stöld på cykeln om du låst fast den i stan?
Bor du själv i lägenhet och har inte någon hemförsäkring? Någon du delar boendet med?
Nej studentkorridor
MasterChief
2006-11-30, 16:20
Om nu en hemförsäkring skulle täcka för en förlust av cykeln tror jag starkt att den har ett tak som är rätt lågt (typ 5000kr). Något som ju knappt räcker till ett par vettiga pedaler :-/
Om nu en hemförsäkring skulle täcka för en förlust av cykeln tror jag starkt att den har ett tak som är rätt lågt (typ 5000kr). Något som ju knappt räcker till ett par vettiga pedaler :-/
ähh nog räcker det gott och väl
Men är inte det bara för stöld i ditt cykelförråd? Inte kan väl denna försäkring täcka en stöld på cykeln om du låst fast den i stan?
Täckte den min digitalkamera som blev stulen i min bil 15 mil hemifrån så...
vad betalar du i hemförsäkring då? jag har ingen sådan.......Bor du själv? Smart att inte ha någon hemförsäkring.. Hyreshus? Ännu smartare isf.
var ju inte så Farligt...............Men å andra sidan har du väl dyr självrisk, den täcker nog inte dyra cyklar och värdet på cykeln skrivs ner rejält per år.
Jag har hemförsäkring + olycksfallsförsäkring + drulleförsäkring (trygghets eller vad det heter) från länsförsäkringar och tror jag betalar runt 1060kr/år eller något.
Nej studentkorridorNackdelen är ju att om det exempelvis börjar brinna och hela huset brinner ner (inte så sannolikt kanske, beroende på material o så) så kan det ju bli lite dyrt för dig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.