Visa fullständig version : Roligaste/bästa jobb(en)
en motsvarighet till den andra tråden är såklart ett måste
bästa jobbet för mig är det jobbet som kan göra mig ekonomisk oberoende, men det hör INTE hit
bortse från hur mycket man tjänar, ös på
Porrstjärna låter ju kul kanske....
Vad som helst bara jag slipper plugga en enda timme till i mitt liv, så känns det nu iaf. Fråga mig efter tentan så blir nog svaret annorlunda:)
Finns ju hur mycket som helst, men beror ju på intresse, en del blir ju kanske tråkigt när man måste också. Men typ massor av forskningsjobb lär ju vara kul, astronomi, bilrecensionist, reseprogramsreporter, betatestare av spel eventuellt, filma dykning/skidåkning/whatever. Säkert en hel massa inom media och estetik, därför folk väljer de utbildningarna trots att det inte är saker som finns på riktigt ;D
Hade jag vetat vilket bästa/roligaste jobbet hade varit hade jag inte suttit kvar på mitt jobb.
Byggnadsarbetare är inte fel.
Nä bygge lär ju vara skoj, kanske inte när det regnar, är kallt o jävligt men verkar ju som att de som väl jobbar med det vänjer sig och bara klär sig därefter, man har ju iaf sällskap, får röra på sig osv.
Praktiskt när man skall bygga till hemma också =P
Sofia4_4
2006-11-30, 06:12
animatör!
Tja jag skulle nog vilja ha ett yrke där man får ha mycket kontakt med människor samtidigt som det är hyffsat betalt. T.ex; säljare, inköpare, mäklare, rekryterare, gynekolog etc.
hahavaffan
2006-11-30, 06:16
animatör!Plus en pa den du!
Vilket jobb som helst där du inte behöver ha någon chef är en bra början.
Jag skulle vilja äga ett MMA-event, som killarna som äger UFC, det är nog ett trevligt jobb. Annars gillar jag nog trading.
bästa jobbet för mig är det jobbet som kan göra mig ekonomisk oberoende, men det hör INTE hit
Grejen är den att när du väl börjar jobba så inser du att pengar inte är det viktigaste. Har du ett jobb som du vantrivs på så spelar det ingen roll hur mycket du tjänar. Ditt liv kommer vara tusen gånger sämre än om du har ett jobb du trivs med och tjänar en fjärdedel. (et exempel helge!)
Hade jag vetat vilket bästa/roligaste jobbet hade varit hade jag inte suttit kvar på mitt jobb.
+1 damn it
Alla jobb har sina för och nackdelar.
Skulle du finna någon med ett perfekt jobb är det ju pga av individens förutsättningar och preferenser. Kanske ett perfekt jobb för denne men ett dåligt jobb för någon annan.
Det konstigaste är folk i tråden som förespråkar jobb de aldrig testat. *rolleyes*
Det värsta jobb jag har haft var sortera genom 52000 kvitto åt kommunen i sifferordningen som praoelev. *mini*
Det roligaste var nog löningen... Inget jobb är speciellt tilltalande för mig förutom mäkleri just nu.
Det roligaste jag provat på hittills är elektriker. Men jag skulle kunna tänka mig att vara fastighetsskötare eller nåt. Där man får vara ute mkt, och ha handskar på sig när det är kallt. Vilket är i stort sett omöjligt som elektriker.
Krabbfiskare verkar spännande också.
wintersnowdrift
2006-11-30, 10:57
Jag vill ha ett jobb där jag får diskutera, analysera, skriva och prata mycket, samt är omgiven av intelligenta, roliga, schyssta och kompetenta kolleger. Har väl inte kommit på exakt vilken titel det jobbet har - förslag? :)
//Kristin
Krokodil
2006-11-30, 10:59
Jag vill ha ett jobb där jag får diskutera, analysera, skriva och prata mycket, samt är omgiven av intelligenta, roliga, schyssta och kompetenta kolleger. Har väl inte kommit på exakt vilken titel det jobbet har - förslag? :)
//Kristin
Betald skribent på Kolo?
Emil_Larsson
2006-11-30, 10:59
Det jobb(en) jag själv personligen skulle vilja jobba med om jag fick välja bara sådär är:
Jobba med tidningen LEVEL (recensera osv)
Men för närvarande utbildar jag mig till jobb inom räddningstjänsten så det får ju så klart bli det.
Vaktmästare och elektriker som någon nämde tidigare i tråden skulle nog passa mig också.
Skywalker
2006-11-30, 11:24
Dagisfröken, kanske inte så bra betalt men det kan ju kvitta.
Löjtnant Blank
2006-11-30, 11:28
Psykolog. Då kan man köra sportbil och säga till brudarna att man är läkare. Jag är inne på att ta en mille i studielån och plugga i Australien.
Pilot.. bara att lämna över sitt visitkort till brudarna så har man dem
Personlig tränare eller dietist skulle vara roligt.
Jag har en kompis som är pilot för Virgin Atlantic. Han jobbar aktivt cirka 40 timmar per MÅNAD (dvs i flygplanet), tar ut en lön på cirka 1 miljon kronor per år. Han flyger t ex till Barbados, stannar där i några dagar, sätter på flygvärdinnor som tydligen älskar piloter, flyger tillbaka med autopilot. Det verkar vara ett riktigt schysst jobb.
Jag har en kompis som är pilot för Virgin Atlantic. Han jobbar aktivt cirka 40 timmar per MÅNAD (dvs i flygplanet), tar ut en lön på cirka 1 miljon kronor per år. Han flyger t ex till Barbados, stannar där i några dagar, sätter på flygvärdinnor som tydligen älskar piloter, flyger tillbaka med autopilot. Det verkar vara ett riktigt schysst jobb.
hur många år slet han i skolbänken för att nå dit? hur gammal är han
Fotograf.
Håller med om att pilot låter skojigt också.
hur många år slet han i skolbänken för att nå dit? hur gammal är han
Har för mig att bli pilot inte är så krävande i USA, hade en kompis som flyttade dit för att bli pilot, tyvärr lades projektet ner och det blev flum i florida istället.
Iofs var detta bra många år sen, kanske är tuffare nu för tiden.
Har för mig att bli pilot inte är så krävande i USA, hade en kompis som flyttade dit för att bli pilot, tyvärr lades projektet ner och det blev flum i florida istället.
Iofs var detta bra många år sen, kanske är tuffare nu för tiden.
Är pilot fortfarande lika högt ansett och välbetalt? Jag trodde att de ekonomiska problemen för de stora flygbolagen gav en betydligt kärvare arbetsmarknad.
Skulle kunna tänka mig att jobba på narkotikaroteln eller på mordroteln.
Löjtnant Blank
2006-11-30, 12:20
Är pilot fortfarande lika högt ansett och välbetalt? Jag trodde att de ekonomiska problemen för de stora flygbolagen gav en betydligt kärvare arbetsmarknad.
Det stämmer bra och gäller hela flygbranschen. Min kusin sadlade om och utbildade sig till pilot. Han har inte jobbat en dag sedan dess.
http://img216.imageshack.us/img216/9427/samsonav0.th.jpg (http://img216.imageshack.us/my.php?image=samsonav0.jpg)
http://img216.imageshack.us/img216/1842/myllningsaggregatistubbpj9.jpg
Köra flyttgödsel är det bästa som finns. Stor traktor, bra stereo, kombinerad fält och vägkörning. Blir inte bättre än så*cupid*
Det stämmer bra och gäller hela flygbranschen. Min kusin sadlade om och utbildade sig till pilot. Han har inte jobbat en dag sedan dess.
Jobben finns väl hos lågprisbolagen som går bra men där är lönerna inte mycket att hurra för.
Själv skulle jag gärna jobba inom något som har med statsvetenskap eller nationalekonomi att göra. Det eller musikproducent. Vet inte vilket som har svårast arbetsmarknad.
jag skulle kunna tänka mig att vara biljournalist, gå på mässor... testa nya sportbilar osv *cupid*
annars trivs jag hyfsat bra på mitt nuvarande jobb som bartender
det har sina för- och nackdelar, man träffar många trevliga människor och i en del fall SNYGGA människor. samtidigt skapar man hela tiden, och egentligen är det bara fantasin som kan sätta stopp. ungefär som en konstnär :cool:
sen finns det såklart nackdelar, det kan vara beroende på vilka man jobbar med... vilka gäster man har, DÅLIGT betalt... osv osv
annars kan jag tänka mig att vara personlig tränare, där man har olika projekt och skräddarsyr olika program för att passa klienten. instruktör däremot kan jag nog tröttna på ganska snabbt, tänk och visa samma maskiner dag ut och dag in.. kan vara okej om det är snygga brudar, men får man då 3-4 tanter som man måste förklara om och om igen tusen grr så ... brrr.. usch... NEJ! *spy*
Jobben finns väl hos lågprisbolagen som går bra men där är lönerna inte mycket att hurra för.
Finns säkert jobb hos de större flygbolagen också. Största problemet för färska piloter är nog att få ihop tillräckligt mycket flygtid för att ens kunna få de jobben. Så till att börja med måste man få in en fot någonstnans, vilket är skitsvårt, och sen ta lite mer oglamurösa flygningar till rätt "kass" lön under några år - innan det ens finns någon som helst chans att få jobba med större flygnignar.
RösböJunior
2006-12-02, 03:56
Äga ett porr-Imperium med feta inkomster
samt en hel del brudar....
test-förare för sportbilar kanske.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.