handdator

Visa fullständig version : stagnerat helt i bröststyrka och volym

lolleet
2006-11-29, 22:20
hej.

har tränat ett år snart, har stagnerat helt på hantelpressarna. gör 3x8 på 20 kg, samma som för 6 månader sen (!) reppar på 20 kilo i axelpressar, och allt annat växer bra, förstår inte varför hantelpressen inte ger sig..

provat bänkpress också i cirka 1 månad och där gör jag 3x8 på 50 kilo, inte ökat nåt på 1 månad där heller.

ser ingen volymskillnad heller för den delen, vad kan vara fel egentligen?

flenders
2006-11-29, 22:24
Träna hårdare, ät mer.

Officer
2006-11-29, 22:25
Kan vara en mängd olika faktorer.
Det jag kan komma på så här direkt är att du kanske tränar för enformigt. Testa pyramid. Börja på lätt vikt med många reps, öka vikt -> färre reps.
Variera vinkeln på bänken. Kör striktare, kör mindre strikt. Sluta träna framsida axlar någon månad, så du är riktigt fräsch när du ska träna bröst. Träna triceps riktigt bra så du kan pressa ännu mer.
Osv.

Xealswe
2006-11-30, 01:17
Jag har samma problem med, har lätt för att öka i princip allt utom just bröst och pressövningar

Det jag _däremot_ märkt är att triceps gärna växer sig stark

Testa att ha pass när du bänkar och pressar och se vad som händer, det kan vara så att du liksom jag är lite "rädda" för att fastna i bottenläget som en pannkaka och därmed inte håller intensiteten uppe så mycket som vi borde

lolleet
2006-11-30, 03:47
mm är ganska rädd för att fastna...just därför jag kör mycket mer hantelpress.

äta mat tror jag jag gör i en lagom takt, gått upp 1 kilo i månaden sen den började stagnera.

xeal, det enda jag har svårt med är bröst, samtidigt som bröstet stannar har ex axelpressarna ökat från 15 till 20 under denna period

anabolic, tack för tipsen