Logga in

Visa fullständig version : Tråkigaste/dåligaste jobb(en)

Emil_Larsson
2006-11-29, 21:11
Vad är enligt DIG tråkigaste jobbet. Det betyder ju inte att te.x skogshuggare är ett dåligt jobb för dig men för en annan kanske.

Själv tänkte jag på detta då jag praktisera på ett cafe/restaurang hur tråkigt det måste vara att jobba som kockerska/kock eller mattant i en skolmatsal te.x .. Liksom maten är redan förordnad att idag ska vi göra pasta imorgon göra soppa, stå timme efter timme under tiden då dom jobbar i köket och bara mala på med ny mat hela tiden, diska, städa osv.. Fyfasiken vad tråkigt det ser ut/känns. Då jag praktisera fick jag diska i 1,5 timme, det var inte skoj ska jag säga er.

Städare kan inte heller vara speciellt kul.*bs*

Nå, vad tycker ni?

Baan
2006-11-29, 21:15
Har sommarjobbat och hoppas in som lokalvårdare när jag pluggade på gymnasiet. Har nog aldrig träffat någon annan kille som erkänt att han haft ett liknande jobb. Själva lönen var det inte fel på egentligen, var väl runt 85 kr som 18-åring, var ju inte alls fel. Visst inte skitbra betalt, men dom flesta kompisarna hade väl inte mycket högre eller inte alls högre. Dessutom om man har tur och får jobba kommunalt så kan det vara riktigt lökigt.

Nackdelarna är det självklart, städa toaletter och allmänt skitjobb. Blir ju inte direkt som att städa hemma, där halva arbetet är nästan plocka bort all skit så man kan komma åt att städa, som lokalvårdare blev det ju mest moppa, städa toaletter ev. ibland gå in och damma lite kontor och sånt, men regeln där brukar ju vara att man inte får flytta på något. Med tanke på hur grisigt dom flesta hade det på sina bord så kom man inte åt något så blev inte så mycket städat än golvet där. En annan fet nackdel kan vara jobbarkompisarna, jag hade i princip bara medelålders kärringar (och äldre). En del av dom riktigt arga på livet.

Granatgiraffen
2006-11-29, 21:16
Köra buss/lastbil/budbil osv.

Angel
2006-11-29, 21:17
Baan: När du va 18 och städade hade du lika hög lön som jag har nu 22år och jobbar i patrull...

Snake
2006-11-29, 21:18
Har monterar lysrörsarmaturer. Skruva, popnita, skruva, popnita etc etc *gah!* Självmordstankar.

jenny
2006-11-29, 21:20
I P3s Christer (tror jag) hade de en punkt som heter spik i foten där man skulle ringa in om man ville tävla om att ha Sveriges värsta sommarjobb. Jag tyckte han som städade i en porrbiograf hade värsta jobbet men tanke på vad han var tvungen att städa upp. *spy*

mathor
2006-11-29, 21:21
Jag har plastat in filmkartonger åtta timmar om dagen på ett filmlager. En spak att dra i. För det fick jag 115:-/h.

Magnus
2006-11-29, 21:22
Vården alltså?... låter lågt 85kr om du nu har det hur är det möjligt?
Baan: När du va 18 och städade hade du lika hög lön som jag har nu 22år och jobbar i patrull...

Baan
2006-11-29, 21:26

Om du menar vården så jobbade jag lustigt nog med en f d undersköterska som hävdade att hon fick jobba ihjäl sig för ingenting alls (pengarmässigt) och som tyckte lokalvårdarjobbet var mycket bättre.

ante
2006-11-29, 21:27

Lika låg lön menar du väl?

Själv skulle jag inte vilja vara programmerare. Kan inte tänka mig ett mer tråkigt jobb än att sitta vid en dator hela dagen och lösa den sortens problem.

Lastbilschaufför kan inte heller vara vidare stimulerande.

jontahontas
2006-11-29, 21:30
Plasta in filmer 8 timmar om dagen lät fruktansvärt. Speciellt om det är såsom jag uppfattade det, dvs du kan inte prata med någon, du måste hela tiden fokusera på ditt arbete och ditt arbete är FETT hjärndött.

Johan86
2006-11-29, 21:30
Att arbeta på däckfirma. Fy fan vilken skitjobb. Det är nog det tråkigaste jobbet. Många många tunga lyft, stressigt, skitigt*spy* Jag skulle många gånger hellre skura golv på mcdonalds

jwzrd
2006-11-29, 21:32

Själv skulle jag inte vilja vara programmerare. Kan inte tänka mig ett mer tråkigt jobb än att sitta vid en dator hela dagen och lösa den sortens problem.

Alla är inte kreativa helt enkelt, vissa trivs bättre med mock-spaden i vänstran.

ante
2006-11-29, 21:34
Alla är inte kreativa helt enkelt, vissa trivs bättre med mock-spaden i vänstran.

Nej, visst är det så.
Men 85kr/h är ändå inte en lön som man skapar en god tillvaro på.

Empe
2006-11-29, 21:36

Som programmerare får man iallafall tänka.
Jobb där man bara gör måste vara det tråkigaste. Typ sköta en maskin på en industri.
Tacka vet jag hantverkaryrken eller ett jobb där man måste vara kreativ och tänka till ordentligt. Där ena dagen inte är den andra lik. Lastbilschaufför är nog inte heller så tråkigt som många tror. En bekant till mig kör lastbil, precis som hans pappa och bror också gör. De trivs bra som fan med det.

jwzrd
2006-11-29, 21:36
Nej, visst är det så.

Exakt. Inte mycket som talar för mockningen.

Empe
2006-11-29, 21:37
Nej, visst är det så.
85 kr/h finns det inte en programmerare i världen som tjänar.

ante
2006-11-29, 21:38
Som programmerare får man iallafall tänka.
Jobb där man bara gör måste vara det tråkigaste. Typ sköta en maskin på en industri.
Tacka vet jag hantverkaryrken eller ett jobb där man måste vara kreativ och tänka till ordentligt. Där ena dagen inte är den andra lik. Lastbilschaufför är nog inte heller så tråkigt som många tror. En bekant till mig kör lastbil, precis som hans pappa och bror också gör. De trivs bra som fan med det.

Håller med om att jobb där man bara gör är tråkigast.

Men hur kan det bli kul att köra lastbil? Kan tänka mig att man plöjer igenom en jävla massa musik dock.

Pez
2006-11-29, 21:38
Jodå.

pragmatist
2006-11-29, 21:40
Sortera chokladbitar på Marabou verkar ju inte särskilt lajbans precis.

Alla lärare kan också intyga att det är fruktansvärt tråkigt att rätta prov. Tack och lov innehåller det jobbet dock andra, roligare moment.

ante
2006-11-29, 21:40

Vad ni kallar bönder för i hallstahammar, har jag ingen aning om, men det var inte vad som diskuterades ;)

jwzrd
2006-11-29, 21:41

Men hur kan det bli kul att köra lastbil? Kan tänka mig att man plöjer igenom en jävla massa musik dock.

Jag har en god vän som körde grusbil ett år; han svär på att det är det roligast och bästa jobb han någonsin haft. Sitta i en varm hytt och bara gnugga runt med en stor lastbil.

Granatgiraffen
2006-11-29, 21:42
Jag har en god vän som körde grusbil ett år; han svär på att det är det roligast och bästa jobb han någonsin haft. Sitta i en varm hytt och bara gnugga runt med en stor lastbil.

Jaa, det låter verkligen utvecklande.

Empe
2006-11-29, 21:43

Det beror nog mycket på var och hur man kör sin lastbil. Om det är mellan lager och butik fem dagar i veckan blir det nog rätt jävla pisstråkigt. Men om man åtar sig beställningsjobb från diverse företag kan det nog bli jäkligt omväxlande även fast själva lastbilskörandet alltid är det samma.

ante
2006-11-29, 21:45
Det beror nog mycket på var och hur man kör sin lastbil. Om det är mellan lager och butik fem dagar i veckan blir det nog rätt jävla pisstråkigt. Men om man åtar sig beställningsjobb från diverse företag kan det nog bli jäkligt omväxlande även fast själva lastbilskörandet alltid är det samma.

Kanske dumt av mig, men jag tog för givet att man kör lastbil över långa sträckor och är borta hemifrån ett par dagar åt gången, och sover på sunkiga motell i östtyskland.

Visst kan folk tycka det är ok, men jag klassar det som ett tråkigt jobb.

jwzrd
2006-11-29, 21:46

Nej? Han gillade det dock och det syntes att han menade det.

Sunesha
2006-11-29, 21:48
Ganska vanligt inom en del brancher i mjukvaruvärlden där man använder indiska programmerare. Billigt som fan säger mjukvarugrabbsen. Man outsourcar slav programmeringen.

Tråkigaste jobbet var när jag arbetade med design/formgivning/reklam på sydkraft. Allt kreativ verksammanhet dör inom sig själv. Att bara försöka göra nåt kreativt på fritiden funkade inte alls för mig.

Ett jobb jag diggade var när jag jobbade svart och la tegelpannor som 17 åring. Det var najs o sitta äta mackor på taket. Bära omkring med lite grejer och massor med musik i lurarna :)

Vic_1981
2006-11-29, 21:53

hehe, intellektet stimuleras till 100%.

Men vad jag tycker suger kanske nån annan gillar.

Många trivs ju exempelvis med att stå på line och montera medans jag sa upp mig pga att man blev helt knäpp av ett sånt jobb.

Emselie
2006-11-29, 21:53
Sämsta jobbet: Bredbandssupport!!

Det finns människor i denna värld som inte vet varken hur man dubbelklickar eller var enterknappen ligger, dessa människor bara älskar att ringa till och fråga support!
Ofta ligger dessa personers problem i att de inte ens satt i nätverkskabeln, vilken de inte har en aning om vad det är eller var den ska sitta! *sliter sitt hår*

Som tur var slutade jag förra månaden! :hbang:

Mago
2006-11-29, 21:54
Alla lärare kan också intyga att det är fruktansvärt tråkigt att rätta prov. Tack och lov innehåller det jobbet dock andra, roligare moment.

Iofa. bara praktiserat i några månader, men jag tycker det är kul. :D

mister_power
2006-11-29, 21:54
Diskare

Röda_Lacket
2006-11-29, 21:55
Brevbärare ett evighetsjobb

Chaan
2006-11-29, 21:56
Det går att lyssna på musik = ett plus. Själv skulle jag kunna bli grävmaskinist. Däremot "upplockare" tycker jag låter oerhört tråkigt.

Edit Snake: har köpt lysrörsarmatur idag ;)

Edit: har varit brevbärare. Gillade det inte.

Angel
2006-11-29, 21:58
Vården alltså?... låter lågt 85kr om du nu har det hur är det möjligt?

Ja vården, en blanding (samarbete)mellan hemsjukvård/ambulans och räddningstjänsten. Ocj jag har 87kr i timmen

Yes
2006-11-29, 22:02
Flygplatsman på Arlanda... Såhär efteråt känns det helt ofattbart att man inte slutade tidigare, mycket tidigare. Det enda positiva är väl att alla andra jobb plötsligt framstår som så mycket bättre. Jag kan nog ta vilket skitjobb som helst, utom det.

jontahontas
2006-11-29, 22:05
Flygplatsman på Arlanda... Såhär efteråt känns det helt ofattbart att man inte slutade tidigare, mycket tidigare. Det enda positiva är väl att alla andra jobb plötsligt framstår som så mycket bättre. Jag kan nog ta vilket skitjobb som helst, utom det.

Snacka om att du måste vart bäst i klassen på att finna det fina i vilken skit som helst. Creds till din inställning :D

Btw, fick du inte rabatt på att åka flyg? Eller iofs, lönen kanske inte räckte till att åka? Fan vilken luring, fett smart ju. Ge ut värsta monsterrabatten men värsta skitlönen så ändå ingen har råd att köpa

Själve Fan
2006-11-29, 22:12
Telefonsäljare! Vilket j-a skitjobb det måste vara att försöka sälja abbonemang åt något mindre, B-igt telebolag hela dagarna och få sura svar 99 gånger av 100.

Fast det kanske inte är värre än fiskebåtslastrumsrengörare. Tänk att lukta fisk alltid!

Oskis
2006-11-29, 22:16
Korvklippare är inget höjdarejobb. Stå i ett kylskåp i en frukansvärd doft och klipp av korvlängor dagarna i ända. Utan musik eller någon att prata med bara jävligt högt buller från maskinerna.

Ohotad nummer ett är ändå att sitta ensam vid ett band utan någon att prata med något att lyssna på med en enorma klocka framför ögonen där varje minut är som en timma och titta på brödbitar som ska åka in i en skärare och om någon ligger snett peta på biten så den kommer rakt och går in i maskinen. Sedan att man börjar 5 på morgonen och höll på att sommna hela tiden gjorde inte saken bättre.

Yes
2006-11-29, 22:22
Snacka om att du måste vart bäst i klassen på att finna det fina i vilken skit som helst. Creds till din inställning :D

Btw, fick du inte rabatt på att åka flyg? Eller iofs, lönen kanske inte räckte till att åka? Fan vilken luring, fett smart ju. Ge ut värsta monsterrabatten men värsta skitlönen så ändå ingen har råd att köpa
Jag tror det är en bra egenskap att ta vilken skit som helst. Det enda jag inte skulle klara är väl kanske McDonalds och dylikt, men det är för att stressen förmodligen skulle pajja min mage ännu mer. Annars vore det skönt med ett jobb där man slipper frysa och vara blöt 8 månader om året...

Billiga resor gällde främst om man jobbade hos SAS. Hos oss hade vi rabbat hos ett flygbolag och så jäkla billigt var det egentligen inte. Jag jobbade dock för att få ihop en hög med pengar till andra saker, så resor var ändå inte intressant. Lönen kunde varit okej om det inte vore för obetalda uppehåll på nätterna, där man typ gick och väntade 3-4 timmar på att jobba klart den sista 1 ½ timman för att tillslut kunna åka hem.

Yes
2006-11-29, 22:27
Telefonsäljare! Vilket j-a skitjobb det måste vara att försöka sälja abbonemang åt något mindre, B-igt telebolag hela dagarna och få sura svar 99 gånger av 100.

Jag tyckte det var kul, utmnande och faktiskt väldigt utvecklande. Det är dock mycket upp till en själv och hur bra man lyckas. Att vara telefonförsäljare när det går dåligt är inte kul, men när det går bra är det lätt bättre än sex. :D

Denstillasittande
2006-11-29, 22:37
Det värsta jag har gjort är sålt jordgubbar ! När inga kunder kommer så kändes varje minut som en timme, det var hemskt stundtals.

Likadant sitta framför nån dator och tex programmera kan jag tänka mig är skittråkigt skulle aldrig trivas med det. Grävmaskinist verka dock jäkligt kul bara fått prova lite grann men skulle kunna tänka mig det. Får jag något att göra så kan jag lunka på timme efter timme, antar jag inte är särskilt kreativ. :D

blekfet2
2006-11-29, 22:39
Glasögonmakare! Skönt att det bara är 3 veckor kvar för att sedan aldrig med sätta sin fot i en liknande bajsbyggnad!

L-Sami
2006-11-29, 22:41
Parkarbete när det regnar. Varit med om det förut.

Garnax
2006-11-29, 22:47
Jag tyckte det var kul, utmnande och faktiskt väldigt utvecklande. Det är dock mycket upp till en själv och hur bra man lyckas. Att vara telefonförsäljare när det går dåligt är inte kul, men när det går bra är det lätt bättre än sex. :D

Om du gillar att plåga folk kanske någon form av skumt indrivningsjobb
kan vara något...

Yes
2006-11-29, 22:49
Om du gillar att plåga folk kanske någon form av skumt indrivningsjobb
kan vara något...
Absolut, vad tror du jag jobbat med efter telefonsäljandet? ;)

Empe
2006-11-29, 22:52
Som flygplatsman?

Helena B
2006-11-29, 22:54
När jag arbetade som reklamutdelare och detta under den sämsta tiden på året. Har räknat ut att jag tjänade 20 kr/h. Är så lycklig att jag slipper det jobbet, samtidigt tacksam för mitt nya och att jag verkligen känner för dom som fortfarande sliter. Det går inte ens att jämföra med jobbet jag hade på McD.

Yes
2006-11-29, 22:58
Som flygplatsman?
Nja, det hade jag innan säljandet. Det var tyvär alldeles för svårt att plåga folk som flygplatsman. ;)

Garnax

En gissning är en ganska nära besläktad branch till telefonförsäljningen...

ja om du inte spöar folk i deras hem så iaf busringer du för att
sticka innan folk hinner öppna dörren...

Löjtnant Blank
Alla industrijobb. Så jävla hortråkigt att man sitter på vägen hem och hoppas att man ska dö i en bilolycka.

Gpajpen
praktiserade i högstadiet på restaurang.
diska 5 timmar
hacka lök 3 timmar
5 dagar i rad
aldrig mer

Yes
2006-11-29, 23:00
En gissning är en ganska nära besläktad branch till telefonförsäljningen...

ja om du inte spöar folk i deras hem så iaf busringer du för att
sticka innan folk hinner öppna dörren...
Ack, om det bara gick att tjäna pengar på busringningar...

Garnax
2006-11-29, 23:06
Ack, om det bara gick att tjäna pengar på busringningar...

Gör det ju, telefonförsäljning är ju busrigning på telefon...

Ringer en satans massa nummer och när alla dom som inte svarade först
svarar får dom bara en ton i örat...

Empe
2006-11-29, 23:09
Ni som bor i Göteborg? Var jobbar man om man inte jobbar på Volvo eller på en restaurang?

Fed up
2006-11-29, 23:11
Det sämsta jobb jag haft är vårdbiträde på äldreboende, rätt deppigt, men ändå ok.
Nåt av det värsta jag kan tänka mig är att vara telfonförsäljare eller sån som jagar folk på stan för typ amnesty och sånt. Fy farao.

Yes
2006-11-29, 23:22
Gör det ju, telefonförsäljning är ju busrigning på telefon...

Ringer en satans massa nummer och när alla dom som inte svarade först
svarar får dom bara en ton i örat...
Tyvär hade jag aldrig förmånen att jobba med sådana moderniteter. Sen vill jag ju gärna ha betalt för alla ringda samtal.

egge
2006-11-30, 00:06
En annan fet nackdel kan vara jobbarkompisarna, jag hade i princip bara medelålders kärringar (och äldre). En del av dom riktigt arga på livet.

No kidding, sommarjobbade som städare och efter bara 3 veckor ville man döda kärringarna*gah!*

-Ingen respekterar oss *gnällgnäll*
-Alla bara skitar ner *gnälll*
-Vi behövs vi också *gnäll*

Jag ser inte alls ner på städare men hatar man sitt jobb så mkt så byt förfan*mini*

Beecher
2006-11-30, 00:22
det sämsta jag haft är nog dagisfröken, orka blöjbyte *mini*

bästa är nog kombinerat städ/fastighets/trädgårdsjobb
120kr/h, gratis lunch varje dag, gratis träning på spårvägens gym, solbränna, inte jobba på samma plats hela tiden, varierande uppgifter, trevligt folk

Versus
2006-11-30, 00:37
Brevbärare ett evighetsjobb

Kan inte mer än instämma :smash: Speciellt på Citymail för där måste man stressa för att hinna med *gah!* Jag hatar att stressa..

Ska nog byta till vanliga posten, betydligt mer lökigt *drool*

Men det är ju lättare sagt än gjort.

Dock är det roligt att köra automatväxlad brevbärarbil lite då och då.
Då kommer djävulen fram inom sig på grusvägarna :devil:

Larsen
2006-11-30, 00:42
Satt tio timmar varje dag på sommaren och sålde jordgubbar. FÖR 35 JÄVLA KRONOR?=!? Halva jag dog där under parasollen. Ringer han och frågar i år igen funderar jag på att yxmörda honom. Eller åtminstonde säga till på skarpen *cupid*

Löjtnant Blank
2006-11-30, 00:47
Satt tio timmar varje dag på sommaren och sålde jordgubbar. FÖR 35 JÄVLA KRONOR?=!? Halva jag dog där under parasollen. Ringer han och frågar i år igen funderar jag på att yxmörda honom. Eller åtminstonde säga till på skarpen *cupid*
Ha, ha! 350 kr för tio timmars jobb? Du vinner!

Larsen
2006-11-30, 00:48
Nu när du säger det tycker jag det faktiskt låter rätt så mycket, kanske man ska ta det igen ändå. Blev rätt solbränd faktiskt*popcorn*

Chaan
2006-11-30, 00:51
Nu när du säger det tycker jag det faktiskt låter rätt så mycket,

Nä. 35:- /h = mindre än avtal.

Kurash
2006-11-30, 00:52
Jag sommarjobbade med att programmera PLD:er för många år sen. Sätta kretsen i en sockel, stänga luckan, trycka på space, öppna luckan efter nån minut när den va klar, sen börja om från början. Det var så tråkigt att jag va tvungen att sticka en skalpell i fingertopparna för att hålla mig vaken. Kletade också ut en massa lödpasta, eller fluss eller va det va, på bordet och gjorde bollar av det när det torkat.

Löjtnant Blank
2006-11-30, 00:53
Nu när du säger det tycker jag det faktiskt låter rätt så mycket, kanske man ska ta det igen ändå. Blev rätt solbränd faktiskt*popcorn*
Date of Birth: August 9, 1989

Det förklarar en del. Men jag hade inte under några omständigheter jobbat för 35 kr i timmen, ens i din ålder.

Kurash
2006-11-30, 00:55
Date of Birth: August 9, 1989

Det förklarar en del. Men jag hade inte under några omständigheter jobbat för 35 kr i timmen, ens i din ålder.

Har en kompis som blev "tvingad" till ett sommarjobb inom äldreomsorgen och fick 18kr/h.

Löjtnant Blank
2006-11-30, 00:57
Jag sommarjobbade med att programmera PLD:er för många år sen. Sätta kretsen i en sockel, stänga luckan, trycka på space, öppna luckan efter nån minut när den va klar, sen börja om från början. Det var så tråkigt att jag va tvungen att sticka en skalpell i fingertopparna för att hålla mig vaken. Kletade också ut en massa lödpasta, eller fluss eller va det va, på bordet och gjorde bollar av det när det torkat.
Ha, ha. Känner igen det där. Jag förstår ärligt talat inte hur man står ut med industrijobb i längden. Det strider för fan emot människans natur att vara instängd i en fabrik och göra samma sak om och om igen.

Larsen
2006-11-30, 00:57
Har en kompis som blev "tvingad" till ett sommarjobb inom äldreomsorgen och fick 18kr/h.
Trevliga de där gamlingarna!:thumbup:

Löjtnant Blank
2006-11-30, 00:58
Jag skulle hellre dö än att ta det jobbet. Helt ärligt.

Larsen
2006-11-30, 01:02
njaaaa, överdriver du inte lite nu? *slap*

Karelin78
2006-11-30, 01:05
Jobbade som utesäljare direkt efter studenten och det sög riktigt mycket.

Zakath
2006-11-30, 01:07
Jag skulle hellre dö än att ta det jobbet. Helt ärligt.

Stackare :( Jag skulle hellre leva.

Jag har haft många repetitiva och tråkiga jobb, som att t.ex. ladda in tusentals pressreleaser och fixa deras html kod till en databas, men efter ett tag kommer man in i ett bra flow och får ett grymt bra öga för minsta lilla detalj, då blir det inte så farligt längre. Jag är mycket noggrann av mig. Fast då får jag också ta pauser väldigt ofta, annars hade det varit outhärdligt trots ett bra flow.

Larsen
2006-11-30, 01:09
Mmm bra flow är det viktigaste.

Löjtnant Blank
2006-11-30, 01:27
njaaaa, överdriver du inte lite nu? *slap*
Överdriver jag någonsin? Jag skulle hellre karva ut mina egna organ med en rostig förskärare än att ta det där jobbet.

Tomten
2006-11-30, 02:37
Jobba med paktetsortering och direktreklam på posten är också ett riktigt skitjobb. Jag är väldigt glad att jag har ett fast jobb, men jag önskar bara att man inte ville kasta sig från stans högsta byggnad efter varje arbetspass.

Nu har jag så pass tur att vi får använda MP3-spelare på arbetsplatsen, annars skulle jag ha brytit ihop efter första veckan. Lyssnar en hel del på audioböcker. Tror aldrig jag har "läst" så mycket i hela mitt liv som sen jag började arbeta på posten, och det ska man kanske se som något positivt. :D

Tyvärr så är arbetet så enformigt som man kan tänka sig. På paketsidan så roterar vi mellan fyra olika arbetsstationer, vilka alla är ganska enformiga. På reklamhanteringen har vi hela två arbetsstationer, och största delen av dagen så står man och matar en sorts reklamblad från pall, timme efter timme. Väldigt många på arbetsplatsen har inte med sig musik eller något till jobbet och står med hörselskydd och matar reklam hela dagen. Jag fattar inte hur de klarar av det, man känner praktiskt taget hur hjärnan börjar ruttna bort de stunder då man bara står och matar reklam och lyssnar på bullret från maskinen.

Yxel
2006-11-30, 04:07
Ha, ha! 350 kr för tio timmars jobb? Du vinner!

En riktigt riktigt skten dag som taxiförare kan det bli 350:- för 10h, fast då sitter man å andra sidan i sin mysiga taxi och spanar på folk på stan... ;)

Sofia4_4
2006-11-30, 06:45
Jag har inte upplevt många tråkiga jobb men några toppar listan.
barnskötare/barnvakt åt små barn
kassörska
personlig assistent
brevbärare.

Dock har jag jobbat som brevbärare och det var inte så tråkigt då man kunde ägna tankarna åt sina projekt.

Arkeologisk utgrävare har jag också varit och tyckte att det var jätte tråkigt. Det var spännande första dagarna då vi hittade gamla grejer hela tiden, sen blev det tråkigt med det också. Vi var tvungna att lima ihop allt sen för att ställa på museet. Så vi slängde en del gammalt skatt i havet. :smash:

Edde_1
2006-11-30, 07:59
Väktare är absolut det tråkigaste jag jobbat som, i ett helt år dessutom. Så fruktansvärt långtråkigt*gah!*

MAXX
2006-11-30, 08:09
Köra buss/lastbil/budbil osv.
budbil tråkigt?? du kan inte haft många tråkiga jobb.

har själv kört budbil lite. hur lökigt som helst.

Cilia
2006-11-30, 08:18
Det tråkigaste jobbet jag har haft var när jag skulle kuvertera.
det enda som gjorde det uthärdligt är att jag är en tävlingsmänniska så jag försökte hela tiden hitta det smartaste sättet att göra det så snabbt som möljigt.

Tog tid hur lång tid det tog att stoppa t ex 20 kuvert och försökte pressa tiden. Jag fick betalt per kuvert så det lönade sig också.

Noodles
2006-11-30, 08:24
Jag har själv provat på några jobb som jag inte räknar som världens roligaste. Under högstadiet praktiserade jag på universtitetets restaurang. Uppdragen kunde vara att tärna 60 kg falukorv, skala två säckar lök (goodbye tårkanaler), vända 400 kotletter i en gigantisk stekpanna eller diska några av de monstruösa kokkärlen.

Lager- och terminalarbete kan även vara extremt tråkigt. Mer monotont arbete får man leta efter. Sortera tunga paket när tiden bara kryper fram. Truckförare blir också tråkigt i längden. Allra värst på sommaren om man sitter i en stekhet hytt när solen gassar och samtidigt ska stapla en jäkla massa pall. Ännu roligare att lasta/lossa lastbilar med griniga chaffuörer som stressar dig och vill ha lasten på sätt som nästan är omöjliga.

Industrijobb har jag också haft min beskärda del av. Sommarjobb hos en stor mobiltelefontillverkare var visserligen välbetalt men monotont så in i döden. Övervaka en kretskortmonterande robot och rycka in när saker har fastnat, testa luckorna och knappsatsen på 1000 telefoner och löda minimala komponenter under mikroskop. Skiftjobb gjorde inte saken roligare.

Daniiiel
2006-11-30, 08:48
Alla industrijobb. Så jävla hortråkigt att man sitter på vägen hem och hoppas att man ska dö i en bilolycka.

:laugh: :laugh:

Älskar din ärlighet varje gång du skriver något.

Vinter
2006-11-30, 09:19
APU alltid kul att jobba gratis... not

Papi
2006-11-30, 09:25
WTF? *mini*
Jag är programmerare och älskar det! Men det är väl inte så konstigt att alla inte gillar sånt antar jag...

Abomination
2006-11-30, 10:37
När jag ännu gick gymnasiet så sommarjobbade jag på posten frimärken, vilket i mitt fall innebar att jag plockade fram och räknade frimärken som jag sedan skickades till packnings laget, där ja även spenderade en annan sommar. Fyyy fan monotont. Vill absolut inte tillbaka dit, eller nå annat enformigt jobb.

Trivs betydligt bättre i vården, jobbet är helt ok, t.o.m. stimulerande imellanåt. Synd bara att de är så stressigt på vissa avdelningar.

Lite off topic men: Sjukt att Kiruna kommun betalar bättre åt de som arbetar på boenden än vad landstinget betalar undersköterskor på sjukhuset, trots att de krävs mer kompetens av en sjukhus uska (16700, lite över 90 i timmen resp. 15000 i ingångslön om jag har fått rätt info).

Kurash
2006-11-30, 10:41
Det tråkigaste jobbet jag har haft var när jag skulle kuvertera.
det enda som gjorde det uthärdligt är att jag är en tävlingsmänniska så jag försökte hela tiden hitta det smartaste sättet att göra det så snabbt som möljigt.

Tog tid hur lång tid det tog att stoppa t ex 20 kuvert och försökte pressa tiden. Jag fick betalt per kuvert så det lönade sig också.

Jag kuverterar en hel del på mitt nuvarnade jobb. C:a 3000 i timmen.
I maskinen då...

FreCKo
2006-11-30, 10:56
jag jobbade i tre veckor hos Swedbank i deras centralvalv... Alla krediter (typ banklån osv) skrivs ut när dom görs/lånas ut, sen förvaras dom i det där valvet. När krediten tagit slut/betalats av så plockar dom ut mappen och postar den till ett ANNAT valv i Kumla där det måste förvaras i tio år.

Hur som helst, mitt jobb gick ut på att jag skulle sitta och sortera ut dom där mapparna... 6½h per dag satt jag där och sorterade och sorterade och sorterade... Och när man trodde att det var över så var det bara att börja om på första hyllan igen då det nu fanns ANDRA krediter att sortera ut *gah!* Ett evighetsjobb med andra ord.

Sen dom som jobbade där, det var inte en själv under 40 och jag är tveksam till om det fanns några ens under 50... De flesta var alltså rätt gamla, och dom var väl allt annat än glada på det där jobbet.

Så, det är mitt bidrag :D

Sen måste jag bara berätta om Swedbankds GENITALA idé (jag är medveten om felstavningen, ja :D ):

Dom är HELA TIDEN underbemannade i det där valvet, men dom anställer inte nytt folk. Det dom gör är att när det sorterats in för mycket krediter mot vad som plockats ut så tar dom in ett gäng konsulter som får sitta i två månader och rensa ut... Sen ryker konsulterna och livet fortsätter som vanligt, efter ett tag tar dom in ett gäng nya konsulter... Ja, ni fattar. När jag dessutom frågade så vänligt jag kunde vad som händer när folk går i pension, för inom loppet av en tio år så skulle halva avdelningen försvinna.

"Då tar vi in fler konsulter".

Årets Darwin-award kanske ska gå till Swedbanks personalavdelning?

Emil_Larsson
2006-11-30, 11:03
Nu när jag tänker efter så jobb där man får typ göra samma rutiner hela tiden och inte variera måste vara skit tråkigt.

Min pappa jobbar på posten, konstigt nog tycker han det är kul att varenda dag åka samma distrikt och dela ut i princip samma hela tiden. Dock ändras ju distriken ibland men det är inte ofta.

FreCKo
2006-11-30, 11:04
fan, kom på ett annat jobb jag haft som borde vara i top 100...

Mellan 2000 och 2003 (mellan att jag var 13 och 16, eller gick i sexan till sommaren innan nian) så jobbade jag hos farsan på hans företag ute i Arninge. Jag hade ett gäng uppgifter, men min största arbetsuppgift var:

Produktpärmar. Jag tog en hålslagare, slog hål i ett gäng olika reklamblad och stoppade in dom i pärmar. 9 spänn per pärm dock, dom riktigt bra dagarna gjorde man ju en 100 pärmar... + att några gånger så jobbade farsan över, och då gick man över på timlön efter klockan 17 (då man är laglydig och inte arbetade längre än man som ungdom fick... Så man kunde få en tre-fyra timmars lön för att sitta och fisa :D ).

Fultjack
2006-11-30, 11:11
kassör på en större livsmedelsbutik *mini*

Honn
2006-11-30, 11:25
Plantsättare är nog det tråkigaste jag provat. En gran i backen, en till, en till, en till, en miljard mygg, en gran till.

babbett
2006-11-30, 11:28
Plocka sockerror i Brasilien...for 300 Reals per manad *spy*

Dumleman
2006-11-30, 11:34
Jag har jobbat som bland annat lokalvårdare och skogsplantör och de jobben är helt ok men att sommarjobba som vaktmästare på en kyrkogård fy fan *spy*. Ingen som har testat att klippa gräset på en hel kyrkogård kan förstå hur det är. Jag gjorde det med en handjagare varje vecka och det brukade ta 2 dagar och längsta raksträckan innan man var tvungen att väja för en gravsten var typ 3 meter. Man fick ändra riktning på handjagaren hela tiden.

Snafu
2006-11-30, 11:44
Jag vill bara ge kudos till alla som haft sunkiga sommarjobb. En hel saker fick mig att skratta här på kontoret.

Min lista

1. Pappersfabrik (MoDo): Det hela handlade om att återvinna a-4papper som skadats på pallarna det förvarades på, problemet var att kartongen, omslagspappret och själva a4-bladen skulle hamna i olika containrar! 1 stycke pall med cirka 30-40 kartonger med 5 buntar A-4 i varje kartong. Ta en bunt papper som hade omslagspapper. Ta bort omslagspappret och kasta det i en container. Kasta a-4bladen i en annan container. Kasta den tomma kartongen i en annan container. Börja om. Det fanns en oändlig ström av skadade pallar. Nu var detta ett sommarjobb men de hade en person som var heltidsanställd som gjorde detta året om. Stackarn var hörselskadad och var inte tillåten att göra några andra jobb i fabriken.

2. Telefonförsäljare för American Express. "Hej jag ringer från American Express, minns du om du fått ett reklamutskick de senaste månaderna? Nähä? Ok hej då". Sen var man tvungen att ringa var fjärde minut och jag var tvungen att prata med skåningar.

3. Hänger ihop med ovanstående. När det inte fanns personer att ringa fick man göra "fulfilment", dvs lägga brev i kuvert. Det sjuka var att det kändes roligt eftersom det var omväxling mot att ringa. I vanliga fall hade det nog blivit hari-kiri direkt.

4. Dötid i lumpen

5. Städa/Rengöra/Putsa saker i lumpen (parkeringsgårdar eller vad det nu hette på lumpenspråk, rengöra ak-5, städa förråd, städa toaletter)

Slimfit
2006-11-30, 12:14
Stå i nått lite bås och kränga mobeiltelefonabbonemang lär vara det sämsta.
Städare har jag inget emot, har själv jobbat extra som det för många år sedan. Rätt skönt att glida runt och städa faktistk, man får röra på sig, ha varierande ställningar etc, bra mkt bättre än monotona industrijobb enligt mig.

Cilia
2006-11-30, 15:54
Jag kuverterar en hel del på mitt nuvarnade jobb. C:a 3000 i timmen.
I maskinen då...
du förstod nog att jag inte hade någon maskin!

men jag kunde sitta på altanen och sola överkroppen samtidigt så jag led inte så himla mycket. Eller titta på TV om det var inomhus. Jag utförde ju jobbet hemma

btw så har jag använt maskin några gånger på mitt nuvarande jobb.
Det är ju skitkul. Jag älskar maskiner oavsett vad dom gör

Yankeee
2006-11-30, 16:18
Kan inte mer än instämma :smash: Speciellt på Citymail för där måste man stressa för att hinna med *gah!* Jag hatar att stressa..

Måste du stressa för att hinna med är du inte lämplig. Mao du är för dålig.

phpoker
2006-11-30, 17:16
Jag jobbade som reklamutdelare ett tag, inte det trevligaste direkt.

Men om man jämför det med min prao som jag hade i 8an så var de himmleriket. Praoade på min käre fars jobb, jag fick en pärm fylld med papper, sen så skulle jag kopiera alla papper i den här pärmen och sätta in i rätt ordning i 30 stycken nya.
Som grädde på moset så lyckades jag spilla en stor kopp drickchoklad på hela högen efter halva min praotid, börja om från ruta ett.
Det positiva var att jag hade obegränsad tillgång till en sånhär drick-maskin som gjorde kaffe och typ 6 olika sorters chokladdrickor. Sen så fick jag även en 21" skärm som skulle slängas när jag slutade...

shifty
2006-11-30, 18:19
edit

hum
2006-11-30, 19:16
Det tråkigaste jag haft är ett totalt monotont industriarbete av typ "bygg en liten sak som tar en minut, gör det i åtta timmar" ackompanjerat av urtrista medarbetare och konstant ryggont.
Förstår inte hur jag överlevde. *screwy*

Måste dock påpeka att det även finns roliga industrijobb!

Johan_P
2006-11-30, 19:27
Jobbat på en Hemma-butik. Eller "KöksPunkten" som det heter. Fy fan vad tråkigt, fick typ börja med att slå in fula julklappar, sedan städa resten av dagen. Så sunktigt.

MasterChief
2006-11-30, 19:38
Jobba i klädbutik. Jag somnar stående varje gång jag går in i dem. Sen är det värdelösa arbetstider och uselt betalt.

Som PRAO fick jag äran att fylla på små plastcitroner med citronsaft i två veckor. Efter det så började jag plugga mycket hårdare.

Obducent eller gynekolog skulle jag inte heller gilla.

Johan86
2006-11-30, 19:42
Jobba i klädbutik. Jag somnar stående varje gång jag går in i dem. Sen är det värdelösa arbetstider och uselt betalt.

Som PRAO fick jag äran att fylla på små plastcitroner med citronsaft i två veckor. Efter det så började jag plugga mycket hårdare.

Obducent eller gynekolog skulle jag inte heller gilla.

Hur kan du klaga på arbetstiderna. Du har ju sovmorgon varje dag*drool*

Yes
2006-11-30, 19:51
:D

Efter min PRAO i högstadiet bestämde jag mig för att aldrig jobba gratis mer. Jobbade i en liten konsumbutik där personalen endast bestod av bittra kärringar som bara rökte, drack kaffe och skvallrade i fikarummet, allt medan undertecknad slet hund. Någon av kärringarna gjorde den briljanta analysen att "han tycker om att jobba". Detta till trots fick jag skäll av chefen för att jag "latade" mig. Efter första veckan kom jag inte tillbaks dit...

hatework
2006-11-30, 19:52
lapplisa om någon inte sagt de ?

Johan86
2006-11-30, 19:59
lapplisa om någon inte sagt de ?

Få frisk luft och knalla runt och ser till att bilar parkerat rätt (jävlas med folk:D ) Tror att det är mer givande än att tex torka gamlingar i gumpen

Granatgiraffen
2006-11-30, 20:00
budbil tråkigt?? du kan inte haft många tråkiga jobb.

har själv kört budbil lite. hur lökigt som helst.

Jo? Vem fan vill ha ett jobb för att det är "lökigt"? Om jag ska spendera 8h/dag på en plats så vill jag känna att det är utvecklande, roligt och utmanande.

Stay black.

MasterChief
2006-11-30, 20:01
:D

Efter min PRAO i högstadiet bestämde jag mig för att aldrig jobba gratis mer. Jobbade i en liten konsumbutik där personalen endast bestod av bittra kärringar som bara rökte, drack kaffe och skvallrade i fikarummet, allt medan undertecknad slet hund. Någon av kärringarna gjorde den briljanta analysen att "han tycker om att jobba". Detta till trots fick jag skäll av chefen för att jag "latade" mig. Efter första veckan kom jag inte tillbaks dit...

Det var kurage!

MasterChief
2006-11-30, 20:03
Hur kan du klaga på arbetstiderna. Du har ju sovmorgon varje dag*drool*

Jag vaknar alltid sex eftersom jag har en levande väckarklocka som vill ha frukost.

Sen slutar de sju på kvällen och jobbar ofta helg. Helt värdelöst.

Johan86
2006-11-30, 20:04
Jo? Vem fan vill ha ett jobb för att det är "lökigt"? Om jag ska spendera 8h/dag på en plats så vill jag känna att det är utvecklande, roligt och utmanande.

Stay black.

Det är mycket viktigt att man trivs på jobbet. Det är ju den platsen man är mest på av sina vakna timmar

hatework
2006-11-30, 20:04
Få frisk luft och knalla runt och ser till att bilar parkerat rätt (jävlas med folk:D ) Tror att det är mer givande än att tex torka gamlingar i gumpen

de har du förvisso rätt i =) hatad av alla är nog inte så roligt å andra sidan..

Johan86
2006-11-30, 20:14
de har du förvisso rätt i =) hatad av alla är nog inte så roligt å andra sidan..

Sen är det väl aldrig kul med gamla tanter till kollegor. Är det någon här som sett eller hört att det finns en snygg lapplisa? Eller åtminstone är under 30år

David86
2006-12-19, 16:31
Dom söker flygplatsmän på Sturup om du vill ha en ny ort att leka på :)

Men nä, med den lönen, de tiderna och de slitet kan jag förstå vad du menar.

mini
2006-12-19, 17:48
Telefonförsäljare är det sämsta. Jag sålde inget, utan skulle boka in besök för pensionsrådgivning på ett stort bolag. Fick bara betalt för de som kom, vilket gjorde att jag aldrig kunde kontrollera att min lön var korrekt. I snitt påstod de att ungefär en av fyra dök upp.

Reklamutdelare var ingen höjdare heller.

dynamo
2006-12-19, 19:48
Sommarjobb åt kommunen på Pite Havsbad alternativt sommarjobb åt kommunen på Bergets sjukhem/ålderdomshem/vaddetnuärförnått.

Havsbadet var uppdelat i tre grejjer att göra.. Poolvakt (skoj), städa campingen med sån skräp-spetsnings-pinne och sopsäck (inte skoj) samt städa dassen på campingen (fördjävla äckligt och hemskt).

Bergets sjukhem var väl egentligen rätt lindrigt, det värsta var att det var sjuka gamla människor och flera var helt onåbara. Var stundtals trevligt och man kände att de uppskattade att man tog med dem på promenad osv.. Men sen ville personalen att jag skulle mata nån gamling och då var jag rejält äcklad. Vården är inte min grej. Fick lite skäll för att jag tog en långpromenad in till stan och köpte en glass med en gamling också, det fick jag visst inte göra. Gamlingen uppskattade det iaf.

Bägge ovanstående gav väl 30 kr/timmen tror jag. Det var väl det jävligaste av allt. Inte bara sura jobb utan ännu sämre lön.

alexsingh
2006-12-19, 20:19
animal puller:ike