handdator

Visa fullständig version : Uber sjuk av en cigarett..

Emil_Larsson
2006-11-29, 14:31
Har en polare som häromdagen provade att röka för första gången.. Gick bra den dagen då han rökte och så, han kände sig inte dålig, men idag!

Han blev jätte sjuk och mår hur dåligt som helst. Feber, halsfluss och jätte förskyld.

Nu undrar jag;
Kan man verkligen bli så sjuk av att bara prova en cigarett en enda gång eller tror ni han hade blivit sjuk även om han inte prövade ciggen?

Verkar wierd iaf, jag blev inte dålig första gången I tried. *gah!*

kelk
2006-11-29, 14:32
Man dör, sakta men säkert.

Stoltz
2006-11-29, 14:34
Har en polare som häromdagen provade att röka för första gången.. Gick bra den dagen då han rökte och så, han kände sig inte dålig, men idag!

Han blev jätte sjuk och mår hur dåligt som helst. Feber, halsfluss och jätte förskyld.

Nu undrar jag;
Kan man verkligen bli så sjuk av att bara prova en cigarett en enda gång eller tror ni han hade blivit sjuk även om han inte prövade ciggen?

Alltså, ifall det inte var en helt otroligt ruggigt sjuk cigarett så tror jag nog fan inte att han fick det av cigaretten, utan att det bara var en slump.

Kabuto
Man dör, sakta men säkert.

Vissa går det saktare för, vissa går det snabbt för. Emil_Larsson din kompis har fått rökarsjukan :(

Emil_Larsson
Nej men seriöst, kan det ha en sån snabb påverkan, liksom att kroppen blir sjuk för att kroppen ej är van vid det?

Pata
2006-11-29, 14:35
Men lägg ner... och lägg ner ciggen också... det är inte tufft och coolt, bara dyrt och ohälsosamt. Dessutom kommer du lukta död bäver i käften och det är inte många tjejer som gillar döda bävrar. (förutom Nina L. Hon hade en som avatar tidigare)

Så.... vill du lukta död bäver och betala för det dessutom eller hångla upp tjejer i skolkorridoren. *rolleyes*

L-Sami
2006-11-29, 14:35
Jag provade röka cigg för ett halv år sen, första gången på flera år. Efter det hade jag skit ont i halsen och rinnande snuva i en till två veckor.

Emil_Larsson
2006-11-29, 14:36
Vissa går det saktare för, vissa går det snabbt för. Emil_Larsson din kompis har fått rökarsjukan :(

Haha aja, så jävla känslig kan inte någon på jorden vara. Det måste vara av slumpen att han blev dålig.

Emil_Larsson
2006-11-29, 14:37
Men lägg ner... och lägg ner ciggen också... det är inte tufft och coolt, bara dyrt och ohälsosamt. Dessutom kommer du lukta död bäver i käften och det är inte många tjejer som gillar döda bävrar. (förutom Nina L. Hon hade en som avatar tidigare)

Så.... vill du lukta död bäver och betala för det dessutom eller hångla upp tjejer i skolkorridoren. *rolleyes*

Hahahaha ;)

King Grub
2006-11-29, 14:42
Tror inte det fanns förkylningsvirus i cigaretten. Ont i halsen av irritation kan man säkert få, men inte bli förkyld.

Emil_Larsson
2006-11-29, 14:44
När jag tänker efter så kanske han har astma har jag för mig, det kan ju kanske förklara en del.
Haha det förklarade nog hela tråden och allt.

Astmatiker borde väl vara extra känsliga?

kspr
2006-11-29, 14:44
Kroppen fick sig en shock vilket ledde till nedsatt immunförsvar och ett förkylningsvirus kunde ta fäste. Jag tror mycket väl det kan ha hänt. Jag kan också bli fysiskt sjuk av "traumatiska" händelser ibland.

grabben i skogen
2006-11-29, 14:45
När jag tänker efter så kanske han har astma har jag för mig, det kan ju kanske förklara en del.
Haha det förklarade nog hela tråden och allt.

Astmatiker borde väl vara extra känsliga?

vilken härlig människa, han har astma och börjar röka.

mot dumheten kämpar gudarna förgäves...

Emil_Larsson
2006-11-29, 14:46
Kroppen fick sig en shock vilket ledde till nedsatt immunförsvar och ett förkylningsvirus kunde ta fäste. Jag tror mycket väl det kan ha hänt. Jag kan också bli fysiskt sjuk av "traumatiska" händelser ibland.

Men astmatiker borde ju vara extra känsliga eftersom dom har trånga luftvägar osv..

Det blir som dubbeleffekt, nog för att dom har astma och så cigg på det liksom. Or am i wrong?:smash:

Dumleman
2006-11-29, 14:47
Var det andra dagisbarn som hade provrökt innan med samma cigg? Isåfall fördes det nog över några baciller från dem.

Emil_Larsson
vilken härlig människa, han har astma och börjar röka.

mot dumheten kämpar gudarna förgäves...

Ahh men jag är inte säker men jag har för mig det..

kspr
Men astmatiker borde ju vara extra känsliga eftersom dom har trånga luftvägar osv..

Det blir som dubbeleffekt, nog för att dom har astma och så cigg på det liksom. Or am i wrong?:smash:

Låter änna vettigt.

Emil_Larsson
2006-11-29, 14:49
Var det andra dagisbarn som hade provrökt innan med samma cigg? Isåfall fördes det nog över några baciller från dem.

Nope jag var med. En annan kille räckte över en cigg till honom rakt ur paketet.

Slartibartfast
2006-11-29, 15:00
Var det kallt och ruggigt ute när ni rökte? Hade han för lite kläder på sig? *popcorn*

Emil_Larsson
2006-11-29, 15:01
Var det kallt och ruggigt ute när ni rökte? Hade han för lite kläder på sig? *popcorn*

Nepp. Han hade gött med kläder och det var inte speciellt kallt.*whistle*

JJ
2006-11-29, 15:04
DeT kAnsKe Var DöDDS ciGg?
mvh/Trance

skaparn
2006-11-29, 15:44
Vad pratar vi för cigarett egentligen?

Nog borde det gå att röka sig sjuk på en cigg. Handlar om storlek och hängivenhet bara.

http://blofeld.hp.infoseek.co.jp/img/BigCigarette.jpg

mini
2006-11-29, 15:45
Klart det var ciggen. Det är skitfarligt att röka. Nu ser ni vad som händer när man är korkad.

PowPow
2006-11-29, 15:48

Nu undrar jag;

Tror han hade blivit sjuk i vilket fall som. Sist jag kollade så ledde inte rökning till halsfluss.

En ovan rökare lär väl drabbas av hosta och lättare nikotinrus och illamående, men det är ju i samband med rökningen, inte dagen efter.

Angel
2006-11-29, 16:19
första gången ja tog en cigg.....de va som kärlek vid första ögonkastet....

Wennerberg
2006-11-29, 16:20
Vad är det överhuvudtaget soms äger att det har med ciggen att göra? Folk blir sjuka även om de inte röker alltså...

Sebbe_H
2006-11-29, 16:25
Varför ens prova, sålänge man kan hålla sig borta från det är det ju bra.

Spara på sin hälsa och sin ekonomi.

PowPow
2006-11-29, 17:03
Varför ens prova, sålänge man kan hålla sig borta från det är det ju bra.

Spara på sin hälsa och sin ekonomi.

Man ska alltid se till att titta både åt höger och vänster innan man korsar vägen. Och glöm inte att klä er varmt nu när kylan kommer! Och värm upp innan ni börjar köra tungt, då minskar ni skaderisken.

Sebbe_H
2006-11-29, 17:05
Man ska alltid se till att titta både åt höger och vänster innan man korsar vägen. Och glöm inte att klä er varmt nu när kylan kommer! Och värm upp innan ni börjar köra tungt, då minskar ni skaderisken.

Skojjar du eller, är det bra att testa så man kanske fastnar? Det är ju knappast gott eller så, man gör ju det för att man är fast.

PowPow
2006-11-29, 17:09
Skojjar du eller, är det bra att testa så man kanske fastnar? Det är ju knappast gott eller så, man gör ju det för att man är fast.

Nej jag skojar inte. Jag började bara rabla upp massa saker som inte hade med frågan att göra. Trodde det var det vi höll på med?

Sebbe_H
2006-11-29, 17:11
Ämnet var ju att prova cigaretter och bli sjuk av det, vad snackar du om?

aliquis
2006-11-29, 17:11
Jävla massa tjejer gillar ju död bäver, annars skulle de ju inte röka.

Lite sär att snacka skit om rökning men supa dock.

PowPow
2006-11-29, 17:12
Ämnet var ju att prova cigaretter och bli sjuk av det, vad snackar du om?

Nu undrar jag;

Killen frågade om vi trodde att hans kompis blev sjuk på grund av att han testade att röka. Du svarade att man inte bör testa cigg, jag svarade att man bör värma upp innan man kör tungt.

Att det är ohälsosamt och oekonomiskt har väl inget att göra med hans polares halsfluss? Eller får man halsfluss av att slösa pengar nu med? ;)

Sebbe_H
2006-11-29, 17:13
Killen frågade om vi trodde att hans kompis blev sjuk på grund av att han testade att röka. Du svarade att man inte bör testa cigg, jag svarade att man bör värma upp innan man kör tungt.

Och jag undrade varför han ens testade, är inte helt åt helvete vilket ditt inlägg var.

PowPow
2006-11-29, 17:16
Och jag undrade varför han ens testade, är inte helt åt helvete vilket ditt inlägg var.

Men det var ju inte ens han som hade gjort det. Det var hans polare. Äh.

Rökning sucks, det håller jag med om, men halsfluss och tjuvrökning har inte med vartannat att göra tror jag. Och det var det det handlade om, väl?

Sebbe_H
2006-11-29, 17:17
Men det var ju inte ens han som hade gjort det. Det var hans polare. Äh.

Rökning sucks, det håller jag med om, men halsfluss och tjuvrökning har inte med vartannat att göra tror jag. Och det var det det handlade om, väl?

Jovisst var det så. Men eftersom han redan fått 29 svar så tänkte jag spinna vidare.

PowPow
2006-11-29, 17:18
Jovisst var det så. Men eftersom han redan fått 29 svar så tänkte jag spinna vidare.

Okej. Och det gjorde jag med. Vi snackade väl om att leva sunt? ;)

nej, sorry om jag spann för långt!

Sebbe_H
2006-11-29, 17:19
Okej. Och det gjorde jag med. Vi snackade väl om att leva sunt? ;)

nej, sorry om jag spann för långt!

*cupid*

Johan_P
2006-11-29, 17:29
Lite sär att snacka skit om rökning men supa dock.

Jag vet inte, eftersom jag inte provat, men visst måste det vara lättare att bli rökare än alkholist?

Båda två är i varje fall kasst. Jobbigt tramsigt att röka, supa är mer accepterat på ngt vis :) Btw, finns det andra orsaker att börja röka? Det verkar mest handla om osäkerhet.

kspr
2006-11-29, 17:56
Jag hävdar fortfarande att en chock liknande första gången man får i sig nikotin kan hjälpa till att utlösa förkylning/halsfluss.

Sen var det ett jävla tjat om att rökning är ""töntigt"". Det är coolt att röka och det vet alla, källa : http://everything2.com/index.pl?node_id=668001

Fatalist
2006-11-29, 19:15

Tillåt mig att skratta irl ;)

Så du menar att hela immunsförsvaret som tidigare höll ett virus i schack helt plötsligt bara försvinner, och tillåter ett virus att massproducera sig till den grad att du blir sjuk? Det låter FÖGA troligt.

"En gång skrämde min kompis mig, dagen efter var jag jätte-sjuk"

kspr
2006-11-29, 19:27
Tillåt mig att skratta irl ;)

Så du menar att hela immunsförsvaret som tidigare höll ett virus i schack helt plötsligt bara försvinner, och tillåter ett virus att massproducera sig till den grad att du blir sjuk? Det låter FÖGA troligt.

"En gång skrämde min kompis mig, dagen efter var jag jätte-sjuk"

Ja immunförsvaret hämmas av traumatiska händelser, det är inte speciellt kontroversiellt!

sen om en cigarett kan vara tillräckligt traumatisk vet jag inte riktigt...