handdator

Visa fullständig version : Området runt telefonplan?

jik
2006-11-29, 10:25
Hej!!

Det är såhär att jag ev kommer få en lägenhet vid telefon plan, den ligger helt ok tar ca 6 min att gå till tunnelbanan.

Den är ganska stor och välplanerad en "mini trea" på 62 kvm. Man kan utan problem bo 2st i den. Problemet jag har med den är hyran 6190kr/mån!! Iaf jag tycker att det är lite väl högt, har fixat en inneboende nu, så vi kan dela iaf.

Tanken är att ev byta den vidare efter ett år till något mindre och billigare.

Det jag undrar är om det finns nån här som har kunskap/bor i området och har några synpunkter. Ja hur ni trivs om det är bra eller anus så att säga.

Undrar även om det finns något bra gym där i närheten vet att sats har en anläggning där, dock aldrig varit där..

Är tacksam för alla synpunkter jag kan få, ska tillägga att hittentills så är minaförhoppningar goda, och fått höra att det är ett trevligt område. Och att det även ska byggas om i framtiden..

Vad tycker ni??

Mvh/ jik

Helena B
2006-11-29, 13:05
Jag gillar området mycket. Har bott i Midsommarkransen i 6 år och det blir bara bättre och bättre (plus att priserna bara stiger och stiger :) ) Efter att Konstfack flyttade dit och fler ateljéer öppnade så verkar det bli mer och mer ett konstnärsområde. Apropå gym så tränar jag på WC i Liljeholmen, men som du sa så finns Sats och det finns även E2 eller vad det nu heter i Liljeholmen. Men du har ju även nära till Södermalms gym om nu är ute efter ett mer byggargym.

Vinter
2006-11-29, 13:16
Köp en bostadsrätt om du har möjlighet och jobbar, blir bättre ekonomiskt i längden. Samt du får ju friheten att välja vart du vill bo.

Hyran är nog ganska normal ändå, det vanliga är att man flyttar till ett råtthål nuförtiden :) Betalar 3500kr för 26 kvadrat söder om söder.

Kwon
2006-11-29, 13:19
Det är ett bra område, lugnt och skönt.

Juliette
2006-11-29, 13:42
Hej!

Bodde i Hägerstensåsen (stationen efter) för ett par år sen. Jag tycker området är helt okej, går ju fort in till stan plus att det är nära till grönområden.

Jag hade själv en minitrea ungefär lika stor (liten :)) som den du ska få, betalade 3500/mån, men den låg i ett gammalt hus och var inte renoverad på 27 år när jag flyttade in så priset var ju efter standard.

Gym i närheten är bla World Class Liljeholmen, och sen finns det två i Västertorpshallen ett nautilus och ett "byggargym" (fanns iaf för 2 år sen när jag bodde där) Annars är det ändå relativt nära till stan.

Pata
2006-11-29, 13:45
Jag bor i Hägerstensåsen nu, (stationen efter) och trivs bra. Västertorpshallen har allt man behöver inkl nya fräscha maskiner, lösvikter, smith, bänkpress mm. Billigt också, typ 2500 per år inkl bad i poolen.

Edit: Det är gångavstånd till västertorpshallen från telefonplan.

jik
2006-11-29, 23:38
ja ok det verkar ju vara ett helt ok område och som sagt nära till söder... har ju mitt absoluta favvo gym där, pro gym!!! är helt klart apbra..tror fan jag börjar där igen:)

ska nog kolla upp västertorpshallen lr vad det hette med..

tack för upplysningarna...jik