Logga in

Visa fullständig version : Uppdatering! Dynavoice-surroundpaket

Fatalist
2006-11-28, 20:07
TJaaa, nu har min ljudresa lett mig till ett vägval.

Antingen köper jag Dynavoice Challenger M65, som är billiga, extremt kritikerrosade men inte lika detaljerade i ljudbilden.

Eller köper jag ett par Dynavoice Definition DF-5 som spelar väldigt fint enligt de få som hittills testat dem, är otroligt väldetaljerade men inte lika kraftfulla som de föregående. Kostar en tusing mer.

Till detta köper jag nog en kraftfull 5-kanalsförstärkare, och center/bakhögtalare i samma produktlinje (Challenger/Definition) eller kanske en stereostärkare för samma peng och får bättre ljud i stereo.

Fram med synpunkter, och gärna förslag på stärkare, 5.1 & stereo!

Har även kikat på ett par dyrare (5700:-) Monitor Audio BR5 som jag ska provlyssna snart. :)

JJ
2006-11-28, 21:23
Man skall alltid köpa det som är dyrast, annars får man pengar över.

mystic[-_-]
2006-11-28, 21:24
Man skall alltid köpa det som är dyrast, annars får man pengar över.

Precis då köper man kanske annat onödigt :D

vato
2006-11-28, 21:29
Kör just nu på M65or, gjort det ett bra tag, riktigt usla högtalare får jag säga. Mellanregistret är obefintligt.

Tur att man snart har ett par KEF på igång.....

Fatalist
2006-11-28, 22:11
Kör just nu på M65or, gjort det ett bra tag, riktigt usla högtalare får jag säga. Mellanregistret är obefintligt.

Tur att man snart har ett par KEF på igång.....

Vad driver du dem med?
låter lite mysko då de har 2 mellanregistermembran utöver tweetern.

Johan O
2006-11-28, 22:23
Har M65-paketet och kan inte uttnyttja mycket av kapaciteten eftersom jag bor i lägenhet. Jävligt prisvärda högtalare, no doubt, men bor du lyhört så satsa på något mindre och mer välspelande.

aliquis
2006-11-28, 22:43
TJaaa, nu har min ljudresa lett mig till ett vägval.

Antingen köper jag Dynavoice Challenger M65, som är billiga, extremt kritikerrosade men inte lika detaljerade i ljudbilden.

Eller köper jag ett par Dynavoice Definition DF-5 som spelar väldigt fint enligt de få som hittills testat dem, är otroligt väldetaljerade men inte lika kraftfulla som de föregående. Kostar en tusing mer.Lyssnat på båda själv? Så det inte är "enligt de få som hittills testat dem" bara. Köp de senare såklart isf, alla högtalare spelar nog tillräckligt högt. (Såvida du inte har en stor salong du skall spela i, men det tror jag inte att du har?)Till detta köper jag nog en kraftfull 5-kanalsförstärkare, och center/bakhögtalare i samma produktlinje (Challenger/Definition) eller kanske en stereostärkare för samma peng och får bättre ljud i stereo.Vet inte om man märker så stor skillnad på stereo eller receiver när det inte är så dyra högtalare, men det kanske någon annan har koll på. Däremot bygger du dyr stereo och billig hemmabio får du ju antagligen bättre "musikljud" än om du bygger en halvdan hemmabio.Fram med synpunkter, och gärna förslag på stärkare, 5.1 & stereo!

Har även kikat på ett par dyrare (5700:-) Monitor Audio BR5 som jag ska provlyssna snart. :)Jag har inte lyssnat, Marantz är väl rätt dyrt i Sverige? Iaf jämfört med england tror jag. Tele&ljudbutiken sålde knappt H&K för att de tyckte kvaliten (tekniska/garanti) var skit så de sålde Marantz istället. Jag skulle hellre ta en NAD än en Denon på hifiklubben eftersom NAD låter mindre plast o japaner och mer ställverk. Hifihuset här i stan skulle sälja en Sherwood och övertyga dig om att det är de som gör de andra förstärkarna till högre priser. Men sedan finns det ju en massa mindre hifimärken också som kanske är aktuella som stereoförstärkare. Yamaha och Pioneer är säkert ok grejer det med, yamaha skall väl spela rätt ljust dock?

Ska bli kul att se vad du handlar för och sedan en kommentar om vad du hade tänkt handla för från början ;D, ska vi gissa på dubbelt så dyrt som det var tänkt? ;D

aliquis
2006-11-28, 22:51
Extra skoj om du lyssnar på BR5 någonstans och "råkar" lyssna på en högtalare för 2000kr mer och tycker att den spelar sååå mycket bättre ;D

shadowfire
2007-08-08, 23:43
BUMP

Vilket av paketen blev det och hur blev resultatet?