Visa fullständig version : Hur fan slår man på avatarer i messenger utan tillägg?
Hur gör man? Lade in vanliga messenger + plus! + discovery på systers dator men hon får ju inga avatarer i kontaktlistan och jag vill slå på dem, på min drog jag ju in mess och enablade dem innan tror jag, och även om jag inte har mess kvar så är ju avatarerna kvar, men hur fan slår man på dem?
I kontaktlistan menar jag, det måste ju gå även i vanliga?
Skicka ett pm till aliquis, han brukar kunna det mesta om datorer.
Lycka till
ska försöka förklara
1. hitta pilarna brevid "hitta en kontakt..."
2. tryck "visa information" eller "show details"
ska försöka förklara
1. hitta pilarna brevid "hitta en kontakt..."
2. tryck "visa information" eller "show details"Mmm, men fick hjälp nyss, fann det ju faktiskt en gång förut när jag kollade runt lite i ui:t nu när det nämndes, men jävligt sämst upplägg på det där programmet.
Ett nytt fönster för varje konversation, menyer som inte finns (förens man maximerar fönstret eller trycker på ikonen i titelraden som inte finns för några andra program), det mest logiska med högerknapp någonstans fungerar inte, och att sådana här inställningar inte kan göras i de vanliga inställningarna/menyerna. Och varför måste man ha både menyer och "options"-dialoger för ett så pass enkelt program? Att det sedan ser ut som skit med tabbarna med länkar till hela världens butiker och bannerserna behöver jag väl inte nämna, eller att det på syrrans inte allt för bra skärm är svårt att se så mycket när de har en så mörk överdel av fönstret (kör gråa temat), eller att det ser helt sär ut med en mörk överdel på det till ljusa konversationsfönster...
Och vem fan vill ha winks o nudges mer än som efterblivna påhitt för att visa hur cptänkerjaginteskrivadärförjaginteskrivernågotanna t programmet är? Microsoft borde ju ta sig en o annan hint med tanke på alla hack som finns för att förbättra det något iaf.
Anton « says (19:29):
fick du rätt på avatarerna ?
aliquis says (19:29):
nä
ok
finns ju ingen option för det?
jaa
inga svar heller
joo..
jag har ju avatarer
säääkert
vardå?
tryck på pilarna
helt cpprogram överhuvudtaget, värsta trixet för att få upp vanliga menyn överhuvudtaget
brevid; "hitta en kontakt..."
Anton « says (19:30):
så finns det pilar.. där väljer du..
aliquis says (19:30):
show details?
"visa information"
aaa
mm, sämst upplägg på programmet iaf
aa jag vet..
måste maximera fönstret för att få fram menyn!
i vanliga fall finns väl iofs optionsikonen
men den har inte jag kvar
vaa?
aliquis says (19:31):
vaaa
ikonen för options i kontaktlistan
Anton « says (19:31):
om du vill ha fram "meny-raden" så tycker du på den kostiga ikonen brevid minimera..
aliquis says (19:31):
ah, självklart
knappen som inte finns i något annat program
vilken annars
;/
Anton « says (19:31):
hahah
Skicka ett pm till aliquis, han brukar kunna det mesta om datorer.
Lycka tillMen han brukar inte köra efterbliven programvara ;/
Vic_1981
2006-11-28, 19:57
:thumbup: gillar när du lägger in dina irc chattar, riktigt skönt att läsa. I det här fallet kanske det var en msn chat.
Fråga ang. ämnet - går det att få avatarerna mindre? Alltså i msn-gubben-storlek?
Challenge
2006-11-28, 20:43
Fråga ang. ämnet - går det att få avatarerna mindre? Alltså i msn-gubben-storlek?
Det undrar jag med, jag hävdar att det inte går att ha dom i den "mindre storleken" i windows live?
Xtreme-G
2006-11-28, 20:49
Ifall ni menar i själva kontaktlistan så går det att ställa in små "miniatyrer" i verktyg -> alternativ -> allmänt
Challenge
2006-11-28, 20:53
Ifall ni menar i själva kontaktlistan så går det att ställa in små "miniatyrer" i verktyg -> alternativ -> allmänt
Ja där menar jag. Antog att Jarod också menade där, men jag hittar inget sånt alternativ i min msn. Kör du live eller 7.0?
:thumbup: gillar när du lägger in dina irc chattar, riktigt skönt att läsa. I det här fallet kanske det var en msn chat.Eller menar du tvärtom?Fråga ang. ämnet - går det att få avatarerna mindre? Alltså i msn-gubben-storlek?Det som gjorde att jag fick dem frågade medium eller small tror jag, så svar ja, med mess, skulle jag tro.Ifall ni menar i själva kontaktlistan så går det att ställa in små "miniatyrer" i verktyg -> alternativ -> allmäntInte här iaf, i Live.
alii töm din PM box *whistle*
alii töm din PM box *whistle*Varför fråga det där i PM? Ta det här istället.
Ser du dem inte alls? Isf finns det väl under general halvvägs ner.
Annars äre väl klick på pilarna som har nämnts här som gäller.
Mmm, men fick hjälp nyss, fann det ju faktiskt en gång förut när jag kollade runt lite i ui:t nu när det nämndes, men jävligt sämst upplägg på det där programmet.
Mjoo det va jag som hjälpte dig :D
men tänkte att vi kunde dela med oss, om ngn annan undrade samma sak dvs...
Edit: OHHH NOOESS! Mitt irl namn är ute :(:D
Löjtnant Blank
2006-11-28, 23:08
:thumbup: gillar när du lägger in dina irc chattar, riktigt skönt att läsa. I det här fallet kanske det var en msn chat.
En extra krydda är alla nya smileys man får lära sig. ;-¤
Varför fråga det där i PM? Ta det här istället.
Ser du dem inte alls? Isf finns det väl under general halvvägs ner.
Annars äre väl klick på pilarna som har nämnts här som gäller.
saken är den att med windows messenger går det ju inte att se avaterer öht eller hur? jag tänkte om du hade några tilläggspaket eller något till windows messenger... som du kanske kunde dela med dig av. om det inte finns sånt, ja då ere lugnt ;D just wondering
Jag tror att man alltid ser dem, om man inte slår av dem, kolla tools -> options -> general typ 40% ner.
Jag kör med plus och discovery som tillägg.
Jag tror att man alltid ser dem, om man inte slår av dem, kolla tools -> options -> general typ 40% ner.
Jag kör med plus och discovery som tillägg.
Plus att du kör med live messenger och inte windows messenger.. tror inte ngt funkar i "vanliga" windows messenger...
det är det jag menar.. WINDOWS messenger, inte live messenger :) i windows messenger fungerar inget, aja tack i alla fall..
Varför kör man en gammal version då? Jag har en kusin som gör det, jag anser att han är störd.
Det är alltid folk som envisas med gamla versioner, gammal messenger, media player, iTunes, Windows, Winamp, ... De har alltid fel och förr eller senare uppgraderar de ändå ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.