Visa fullständig version : Håkan Hellström: Bra eller Anus?
Jag ger dig min morgon av honom spelades på last.fm nyss, jag taggade den "misshandlad musik", ville tagga "jag vill kräkas" också men man fick inte ha med åäö.
ali, pollsugen idag eller? =D
I regel anus, men jag ger honom en chans iom att han har gjort ett par bra låtar.
Han leder min Anus-lista.
Sicken jäkla sångfågel han e :D
+ Röj röj röj
+ MYCKET bra låtar
- Yyyyyyyyyllll *målbrott*
Hur skulle jag kunna dissa en artist med en låt med titeln: "Jag är kär i den fulaste flickan i världen"? :D
Kanske e fina texter Tolkia, men lyssna på hur grabben sjunger yyyyyl :D
Han har i likhet med de flesta bra artister endast gjort ett fåtal bra låtar.
Ett fåtal har gjort många bra låtar, tex Bob Dylan.
Blir jag tvungen att höra det där jävla ylandet igen stämmer jag radiokanalen för misshandel.*grr27*
Anus damn it, ANUS! *spy*
backflash
2006-11-28, 15:55
goatse
Rock'nRoll
2006-11-28, 15:56
En av de bästa svenska artisterna någonsin. Sveriges Morrissey!
Tycker Håkan mest studsar runt och sjunger falskt. Anus mao.
Sofia4_4
2006-11-28, 16:14
Han leder min Anus-lista.
Sicken jäkla sångfågel han e :D
+1
Han sjunger falskt öppet och vågar vara sig själv till skillnad från många andra (retouchade) artister. "Kom igen Lena!" *whistle*
Kanske e fina texter Tolkia, men lyssna på hur grabben sjunger yyyyyl :D
Tja, om man tittar på popgenren som helhet kan jag inte säga att en ren röst verkar vara något krav för att göra succé ... :D
Rent tekniskt sjunger han uselt men har mer utstrålning och energi än "skolade" artister från Fame Factory eller Idol. Jag föredrar att lyssna på någon som har lite inlevelse och som vågar göra fel. Hellre det än dussinproducerade, tillintetsägande skyltdockor som bara väntar på att få sin egen show på valfri Finlandsbåt.
Rent tekniskt sjunger han uselt men har mer utstrålning och energi än "skolade" artister från Fame Factory eller Idol. Jag föredrar att lyssna på någon som har lite inlevelse och som vågar göra fel. Hellre det än dussinproducerade, tillintetsägande skyltdockor som bara väntar på att få sin egen show på valfri Finlandsbåt.
Jag skiter i hur skolade eller icke-skolade artisterna är.
Jag skiter i varför de sjunger, om de vill ha en karriär på finlandsbåt eller ej, men jag har svårt att uppskatta "skönsång" när jag får rysningar och illamåendekänslor.
Bryr mig heller inte om artistens sexuella läggning, hur den ser ut alt om den kommer från Uzbekistan. Skiter även i om den improviserar eller sjunger efter text, låter det bra/tilltalande och får mig att känna någonting så är det bra.
Kortfattat, jag bryr mig inte om artistens syfte, antingen så uppskattar jag låten/alstret eller inte.
Jag skiter i hur skolade eller icke-skolade artisterna är.
Jag skiter i varför de sjunger, om de vill ha en karriär på finlandsbåt eller ej, men jag har svårt att uppskatta "skönsång" när jag får rysningar och illamåendekänslor.
Bryr mig heller inte om artistens sexuella läggning, hur den ser ut alt om den kommer från Uzbekistan. Skiter även i om den improviserar eller sjunger efter text, låter det bra/tilltalande och får mig att känna någonting så är det bra.
Kortfattat, jag bryr mig inte om artistens syfte, antingen så uppskattar jag låten/alstret eller inte.
Du har rätt till min åsikt och jag har rätt till min.
Du har rätt till min åsikt och jag har rätt till min.
Nja.. *popcorn*
Rock'nRoll
2006-11-28, 16:30
Håkan sjunger inte falskt.
Whistler
2006-11-28, 16:34
Håkan sjunger inte falskt.
Helt rätt, han sjunger bara dåligt.
Rock'nRoll
2006-11-28, 16:39
Helt rätt, han sjunger bara dåligt.
Det kan man tycka men falskt är det inte.
Han är så dålig att jag blir arg när jag hör honom.
Att dissa en artist på grund av bristande sångröst är straight up fel, enligt mig. Finns oerhört många artister som gör stordåd utan skönsång. Håkan är inte någon av dem dock, enligt mig.
Men måste jag välja mellan bra och anus, så blir det bra. Inget jag lyssnar på regebundet. Det får mig att känna mig så postpubertal. Men 13 får mig alltid att smälta.
Det kan man tycka men falskt är det inte.
Du skämtar?
Sofia4_4
2006-11-28, 16:57
Han sjunger falskt öppet och vågar vara sig själv till skillnad från många andra (retouchade) artister. "Kom igen Lena!" *whistle*
Att våga vara sigsjälv räcker inte för att bli en artist, man måste kunna sjunga också, vilket han definitivt inte kan.Bland den värsta "musiken" av all som jag har lyssnat på hittils.
Att våga vara sigsjälv räcker inte för att bli en artist, man måste kunna sjunga också, vilket han definitivt inte kan.Bland den värsta "musiken" av all som jag har lyssnat på hittils.
Bu bu bu bullshit.
Sofia4_4
2006-11-28, 17:03
Bu bu bu bullshit.
vilket exakt var bullshit? Att han inte kan sjunga eller att det inte går bra att bli artist om man inte kan sjunga?
Det finns många som inte kan sjunga men som blir artister ändå. Paris Hilton är ett skolexempel på detta.
vilket exakt var bullshit? Att han inte kan sjunga eller att det inte går bra att bli artist om man inte kan sjunga?
Det sistnämnda. Vad kallar du Håkan om inte artist? Bowlingklot?
Hans sångröst går att diskutera. Men sitter här och lyssnar på "Bara dårar rusar in" och undrar vad det är jag hör, om inte sång.
Sofia4_4
2006-11-28, 17:08
Det finns många som inte kan sjunga men som blir artister ändå. Paris Hilton är ett skolexempel på detta.
Ja, tyvärr har du rätt i det. Det har blivit modernt. Som Raymond and Maria.
Sofia4_4
2006-11-28, 17:13
Det sistnämnda. Vad kallar du Håkan om inte artist? Bowlingklot?
Hans sångröst går att diskutera. Men sitter här och lyssnar på "Bara dårar rusar in" och undrar vad det är jag hör, om inte sång.
Karaoke kallas också för sång. Man borde spela in sigsjälv om man råkar utsätta sigsjälv och omgivningen till en sån grej, sen är det bara att "vara sigsjälv" och sälja och kallas för artist. :D
Ja, han kan hellre kallas för bowlingklot än för artist, för sjunga kan han inte.
Håkan "bowlingklotet" Hellström.
Ifall nån om jag gillar anus så gör jag det. Bara så ni vet.
Sofia4_4
2006-11-28, 17:19
haha, ja, nu vet vi det. :hbang:
Nordenator
2006-11-28, 17:19
Brunare än Gardells humor.
Ner med honom. Snälla.
I denna poll motsvarar alltså
Bra = Ett tilltalande och rosendoftande Anus
och
Anus = Anus på långtradarchaffisen Börje efter att ha vart ute ett långpass och nyligen anlänt till korvmojjen.
Sofia4_4
2006-11-28, 17:26
och
Anus = Anus på långtradarchaffisen Börje efter att ha vart ute ett långpass och nyligen anlänt till korvmojjen.
Kwon, det finns människor som gillar sånt som bara långtradchaffisen Börje kan få ur sig efter en härligt korvmåltid.
Hade det inte funnits sån folk skulle bajs och kissporrskådisarna gått arbetslösa.
och
hahahahahahaha du är rolig :) Fan då borde jag ju valt bra :(
True, jag antog dock att dnepr inte var sån.
Detta är ju generellt vad Bra eller Anus betyder, men självklart finns det folk som har en omvänd bild av det hela :naughty:
Brooklyn
2006-11-28, 17:28
roev.
Rock'nRoll
2006-11-28, 17:30
Du skämtar?
Nej det gör jag inte
Instructor Pyro
2006-11-28, 17:30
Hahaha!!! Lille Hellström är det största anuset av alla! *spy* *mini* *grr*
Anus!!!
Rock'nRoll
2006-11-28, 17:31
Hahaha!!! Lille Hellström är det största anuset av alla! *spy* *mini* *grr*
Anus!!!
*spy*
Karaoke kallas också för sång. Man borde spela in sigsjälv om man råkar utsätta sigsjälv och omgivningen till en sån grej, sen är det bara att "vara sigsjälv" och sälja och kallas för artist. :D
Ja, han kan hellre kallas för bowlingklot än för artist, för sjunga kan han inte.
Hade det varit så lätt så hade nog både du och jag gjort det för länge sedan. Jag menar, kan bowlingklot sälja så pass mycket, tänk då vad du och jag hade kunnat göra!
Jag älskar hur svenska musikeliten ständigt dissar Håkan. Hur folk tror sig sitta inne med en definition av vad som bör kallas musik. Min erfaranhet är dock att ju mindre musikintresse man egentligen har, desto snababre är man att dömma ut artister som herr Hellström, och springa ner och köpa Winnerbäcks senaste, för den är ju så bra!! (humm humm! :smash: )
Ska vi tala om sångröst, så låt oss ta en titt på andra samtida artister, så som Thomas Öberg, Suburban Kids, El perro del mar, David and the Citizens, Arctic Monkeys och Arcitecture in Helsinki, vars sångare och sångerskor antagligen skulle ha problem med diverse sångpedagoger, men som ändå är med och dominerar scenerna idag.
Eller titta bakåt, och analysera sångrösterna hos Thåström, Cash, Dylan, Roger Daltrey, Joey Ramone och John Graham Mellor, och försök sen påstå att en artist definieras av deras förmåga att träffa toner.
Är som sagt inget fan, men han får mig alltid att studsa på golven! Det är mer än många andra klarar.
Edit: Andra stycket var inte riktat mot dig soffipropp.
Edit2: Jag drar inte paralleler mellan Dylan o CO och Hellström :D
Rock'nRoll
2006-11-28, 17:39
Hade det varit så lätt så hade nog både du och jag gjort det för länge sedan. Jag menar, kan bowlingklot sälja så pass mycket, tänk då vad du och jag hade kunnat göra!
Jag älskar hur svenska musikeliten ständigt dissar Håkan. Hur folk tror sig sitta inne med en definition av vad som bör kallas musik. Min erfaranhet är dock att ju mindre musikintresse man egentligen har, desto snababre är man att dömma ut artister som herr Hellström, och springa ner och köpa Winnerbäcks senaste, för den är ju så bra!! (humm humm! :smash: )
Ska vi tala om sångröst, så låt oss ta en titt på andra samtida artister, så som Thomas Öberg, Suburban Kids, El perro del mar, David and the Citizens, Arctic Monkeys och Arcitecture in Helsinki, vars sångare och sångerskor antagligen skulle ha problem med diverse sångpedagoger, men som ändå är med och dominerar scenerna idag.
Eller titta bakåt, och analysera sångrösterna hos Thåström, Cash, Dylan, Roger Daltrey, Joey Ramone och John Graham Mellor, och försök sen påstå att en artist definieras av deras förmåga att träffa toner.
Är som sagt inget fan, men han får mig alltid att studsa på golven! Det är mer än många andra klarar.
Fan va bra skrivet!
Jag tror knappt nån här som dissar Hellström bara för sakens skull har hört mer än "Känn ingen sorg för mig göteborg" och möjligtvis nån mer singel på radio.
Instructor Pyro
2006-11-28, 17:40
Bra sagt! Killen a.k.a Anuset kan verkligen inte sjunga! Grisar sjunger bättre än lilla anuset! Funderar på att skicka in en stämningsansökan! :laugh:
Thåström suger, Cash hade inte en dålig röst, Dylan sög, Roger Daltrey vet jag inte vem det är, Joey Ramone sög och John Graham Mellor vet jag inte heller vem det är, men han är/var säkert dålig.
Så vad ville du ha sagt? Att Hellström också suger? :D
Rock'nRoll
2006-11-28, 17:43
Bra sagt! Killen a.k.a Anuset kan verkligen inte sjunga! Grisar sjunger bättre än lilla anuset! Funderar på att skicka in en stämningsansökan! :laugh:
Du verkar vara en jävligt stor kännare av musik! Vad lyssnar du själv på grisen?
Får man fråga hur mycket du hört av Håkan egentligen?
Arnesson
2006-11-28, 17:44
Anus anus anus.
Klarar inte av hans "musik".
Sen stör jag mig extra mycket (exakt som med Kent och Per Gessle) att "alla" verkar gilla den. Vad hör de? Alla har ju olika smak, men just dessa artister har många tendensen att dyrka.
Jag kanske börjar bli gammal :cryout:
Thåström suger, Cash hade inte en dålig röst, Dylan sög, Roger Daltrey vet jag inte vem det är, Joey Ramone sög och John Graham Mellor vet jag inte heller vem det är, men han är/var säkert dålig.
Så vad ville du ha sagt? Att Hellström också suger? :D
Huruvida de var bra eller inte är ju väldigt subjektivt.
Men du skulle väl aldrig påstå att nämnda artister inte är artister? Eller att deras framgång beror på deras skönsång (Cash inräknad). Ville mest peka på att bra musik sällan beror på klar sång. Då hade jag nog ägt samtliga Idol-plattorna.
John Graham Mellor var sångare i The Clash och Roger Daltrey i The Who.
A-N-U-S *spy*
Hade jag fått hade jag lappat till honom för att han är så kass!
Men du skulle väl aldrig påstå att nämnda artister inte är artister? Eller att deras framgång beror på deras skönsång (Cash inräknad). Ville mest peka på att bra musik sällan beror på klar sång. Då hade jag nog ägt samtliga Idol-plattorna.
Nä, Hellström är också en artist, men det är ju kvalitén som diskuteras.
Ramones och Cash finns det något bättre att lyssna på i bilen?
En bra musikal är helt klart "The Rocky Horror Picture Show" där förekommer det inte heller alltför mycket skönsång.
Nä, Hellström är också en artist, men det är ju kvalitén som diskuteras.
Mitt inlägg härledes ur att Soffipropp menade att Hellström inte var någon artist.
Att folk tyckar att han är kass kan jag köpa. Jag är inte heller något stort fan, men artist är han :D
Sofia4_4
2006-11-28, 17:54
Winnerbäck. *spy* Det blir många anus trådar om man ska börja.
Jaha, vad innebär det att ha musik intresse? Det räcker väl att man lyssnar på musik?! Och musik ska låta bra, annars kan man rikta sig mot poetyrket och skriva dikter om man nu tycker att man kan skriva bra texter.
Jag lyssnar inte på musik för att vara modern eller "annorlunda", jag lyssnar på musik för njutningens skull. Jag bryr mig inte om hur en musiklärare ska uppfatta musikern, det räcker att de låter bra.
Du har så rätt att en del bullshit "artister" dominerar scenen idag. Det beror också på vad MTV väljer att marknadsföra. Just nu är hela 80 och 70 tals grejen populärt då man ska vara "udda" , "vara sigsjälv" , klä sig fult, inte behöva ha talang för att sjunga/dansa/skådespela etc. Iom att det har blivit ett mode så har jag faktiskt haft tanken på att jag också ska börja sjunga.
Man jag är så pass känslig för musik att jag klara inte av att lyssna på min egen röst och då blir det svårt att göra karriär på detta. Hellström måste under något tillfälle ha skadat sin hörsel för att kunna fortsätta "sjunga".
Tur för honom då. Otur för andra.
Jag hoppas bara att han inte dör för hans låtar kommer att spelas då till höger och vänster nonstop.
Instructor Pyro
2006-11-28, 17:56
Du verkar vara en jävligt stor kännare av musik! Vad lyssnar du själv på grisen?
Får man fråga hur mycket du hört av Håkan egentligen?
Oj va tuff du är! ....blir nästan lite förolämpad men bara nästan! Du får försöka igen...hahaha! *screwy*
"A-N-U-S
Hade jag fått hade jag lappat till honom för att han är så kass!"
Nice Sammy!...hade gärna lappat till honom också! Han suger elefantballe med träflis!
Rock'nRoll
2006-11-28, 17:57
Jaha, vad innebär det att ha musik intresse? Det räcker väl att man lyssnar på musik?! Och musik ska låta bra, annars kan man rikta sig mot poetyrket och skriva dikter om man nu tycker att man kan skriva bra texter.
Jag lyssnar inte på musik för att vara modern eller "annorlunda", jag lyssnar på musik för njutningens skull. Jag bryr mig inte om hur en musiklärare ska uppfatta musikern, det räcker att de låter bra.
Du har så rätt att en del bullshit "artister" dominerar scenen idag. Det beror också på vad MTV väljer att marknadsföra. Just nu är hela 80 och 70 tals grejen populärt då man ska vara "udda" , "vara sigsjälv" , klä sig fult, inte behöva ha talang för att sjunga/dansa/skådespela etc. Iom att det har blivit ett mode så har jag faktiskt haft tanken på att jag också ska börja sjunga.
Man jag är så pass känslig för musik att jag klara inte av att lyssna på min egen röst och då blir det svårt att göra karriär på detta. Hellström måste under något tillfälle ha skadat sin hörsel för att kunna fortsätta "sjunga".
Jag hoppas bara att han inte dör för hans låtar kommer att spelas då till höger och vänster nonstop.
Eller så tycker alla bara inte som dig..
Hellström *cupid*
Fast nu valde du att svara på just det stycket som inte var riktat till dig ;)
Det var mer en allmän reflektion som jag bygger på diverse samtal jag haft med personer tidigare som på olika sätt dissat diverse artister, och menat på saker som "det där är ju inte musik OMG!". Diskussionen brukar dö ganska snabbt. Men frågar vad som bör kallas musik, och får oftast svaret "Bra musik, du vet. Alltså, jag är allätare, men detta är ju inte musik".
Fast ingen av de artisterna jag nämnde är direkt återkommande på MTV (om inte MTV bytat stil helt - jag har inte tillgång till MTV, så jag vet inte). Jag beskrev bara den scenen som Håkan är aktiv inom. En scen helt utan artister, kanske?
Att du inte gillar honom har jag inga problem med. Det var bara det att du menade på att han inte skulle vara en artist som jag reagerade på.
Rock'nRoll
2006-11-28, 17:59
Oj va tuff du är! ....blir nästan lite förolämpad men bara nästan! Du får försöka igen...hahaha! *screwy*
"A-N-U-S
Nice Sammy!...hade gärna lappat till honom också! Han suger elefantballe med träflis!
Han är grövre än dig.. lol
"A-N-U-S
Skärp dig.
Han är grövre än dig.. lol
Du också.
Rock'nRoll
2006-11-28, 18:01
Du också.
Ja det ifrågasätter jag icke
Ah, du förstod mig tokigt kompis.
Skärpd dig du också menade jag. :)
Instructor Pyro
2006-11-28, 18:03
Sofia, jag har sagt det förr och jag säger det igen....du är bäst!
Du får mig att skratta varje gång du skriver nåt! You rock, Sofia! ;)
Rock'nRoll
2006-11-28, 18:04
Ah, du förstod mig tokigt kompis.
Skärpd dig du också menade jag. :)
Okok, im sorry
Sofia4_4
Eller så tycker alla bara inte som dig..
Hellström *cupid*
Nej, det är klart.
Några vågar att gå direkt från karaoke scenen till stora scenen.
Jag tycker att du borde också testa det! Jag är helt övertygat om att du sjunger bättre än Hellström även om jag aldrig har hört din röst.
Instructor Pyro
Skärp dig.
Jag lovar.
Dumleman
2006-11-28, 18:05
Håkan Helstöld suger!
:laugh:
Rock'nRoll
2006-11-28, 18:07
Nej, det är klart.
Några vågar att gå direkt från karaoke scenen till stora scenen.
Jag tycker att du borde också testa det! Jag är helt övertygat om att du sjunger bättre än Hellström även om jag aldrig har hört din röst.
Nej det gör jag verkligen inte. Och jag är verkligen inte i närheten av att skriva sådana otroligt bra låtar som Hellström.
Hur kan du jämföra Hellström med en karaoke scen?
Sofia4_4
2006-11-28, 18:19
Fast nu valde du att svara på just det stycket som inte var riktat till dig ;)
Det var mer en allmän reflektion som jag bygger på diverse samtal jag haft med personer tidigare som på olika sätt dissat diverse artister, och menat på saker som "det där är ju inte musik OMG!". Diskussionen brukar dö ganska snabbt. Men frågar vad som bör kallas musik, och får oftast svaret "Bra musik, du vet. Alltså, jag är allätare, men detta är ju inte musik".
Fast ingen av de artisterna jag nämnde är direkt återkommande på MTV (om inte MTV bytat stil helt - jag har inte tillgång till MTV, så jag vet inte). Jag beskrev bara den scenen som Håkan är aktiv inom. En scen helt utan artister, kanske?
Att du inte gillar honom har jag inga problem med. Det var bara det att du menade på att han inte skulle vara en artist som jag reagerade på.
Hm, ok, visst blir det flummigt om man ska behöva definera musik. Vad kallar du för musik? Räcker det att man pratar lite långsamt och bankar på bordet samtidigt med valfri redskap - finger, penna, mobiltelefon? Då kan jag minnsann också kallas för artist. Fan, det låter ju fint, så why not.
Jag har dessutom en mic hemma så jag kan bara improvisera lite jag med och sprida det, så är jag in i artistbranschen. Jag får nog vänta tills jag är helt pank för att orsaka den nödvändiga hörselskadan till migsjälv, sen är det bara att köra.
Det är därför jag inte kan kalla Hellström för artist.
Men sen är Båten Anna eller vad det nu heter också en sång, så jag har det verkligen svårt att försvara mig i vad som är bra musik.
Det som är roligt att det ringde en "artist" för inte så länge sen som ville ha en musikvideo. Han ville vara anonym för låten som produktionsbolaget hade grävt upp var urdåligt och en låt han gjorde i början av sin karriär för 15 år sen. Han skämdes så mycket för den att han inte villa avslöa vem han var eftersom han hade nu en riktig musik karriär och var mer kritisk mot sigsjälv. Men eftersom det är mode att sjunga kasst så tyckte produktionsbolaget att det skulle bli en succe. Sist jag hörde om detta, så hade låten börjat bli populär redan.
Sofia4_4
2006-11-28, 18:21
Hur kan du jämföra Hellström med en karaoke scen?
Det är inte svårt.
Jag tror att du bara nedvärderar digsjälv. Det som krävs är bara att tro att du har detta extra. Hellström gjorde det, du kan göra det.
Instructor Pyro
2006-11-28, 18:23
Bra sagt, igen!
Ja Hellström är verkligen a**s.
Rock'nRoll
2006-11-28, 18:23
Det är inte svårt.
Jag tror att du bara nedvärderar digsjälv. Det som krävs är bara att tro att du har detta extra. Hellström gjorde det, du kan göra det.
Så du tror att vem som helst kan sjunga in ett gäng låtar och sen bara bli en av de mest framgångsrika artisterna i sverige helt utan nån talang eller liknande?
Så är det inte.
Rock'nRoll
2006-11-28, 18:24
Bra sagt, igen!
Ja Hellström är verkligen a**s.
Jag tror dom flesta vet vad du tycker nu..
Sofia4_4
2006-11-28, 18:24
Så du tror att vem som helst kan sjunga in ett gäng låtar och sen bara bli en av de mest framgångsrika artisterna i sverige helt utan nån talang eller liknande?
Så är det inte.
Ja, det tror jag.
Resten är marknadsföring.
Hm, ok, visst blir det flummigt om man ska behöva definera musik. Vad kallar du för musik? Räcker det att man pratar lite långsamt och bankar på bordet samtidigt med valfri redskap - finger, penna, mobiltelefon? Då kan jag minnsann också kallas för artist. Fan, det låter ju fint, så why not.
Jag har dessutom en mic hemma så jag kan bara improvisera lite jag med och sprida det, så är jag in i artistbranschen. Jag får nog vänta tills jag är helt pank för att orsaka den nödvändiga hörselskadan till migsjälv, sen är det bara att köra.
Det är därför jag inte kan kalla Hellström för artist.
Men sen är Båten Anna eller vad det nu heter också en sång, så jag har det verkligen svårt att försvara mig i vad som är bra musik.
Det som är roligt att det ringde en "artist" för inte så länge sen som ville ha en musikvideo. Han ville vara anonym för låten som produktionsbolaget hade grävt upp var urdåligt och en låt han gjorde i början av sin karriär för 15 år sen. Han skämdes så mycket för den att han inte villa avslöa vem han var eftersom han hade nu en riktig musik karriär och var mer kritisk mot sigsjälv. Men eftersom det är mode att sjunga kasst så tyckte produktionsbolaget att det skulle bli en succe. Sist jag hörde om detta, så hade låten börjat bli populär redan.
Det som görs i syftet att bli musik blir musik, och om någon kan livnära sig på sitt skapande så är han/hon inte bara en artist, utan en till och med en framgångsrik sådan. Sitter jag hemma med min datormick, plongar på gitarren och sjunger, så visst är det musik jag spelar in. Oerhört dålig musik enligt många (och enligt mig själv :D ), men dock. Jag skulle dock inte titulera mig själv som artist för det, lika lite som en person som som sporadiskt spelar poker med några vänner skulle skriva "pokerspelare" på visitkortet. Men det är viss killnad på att jämföra det med någon som sålt ett otal plattor, livnär sig på sitt skapande och uppskattas av en relativt bred skara.
Och visst, du kan ju alltid testa med din mic där hemma. Men jag skulle inte se det som något att falla tillbaka på, för du kommer med högsta sannolikhet misslyckas.
Rock'nRoll
2006-11-28, 18:28
Ja, det tror jag.
Resten är marknadsföring.
Ok, så är det inte i fallet Hellström.
Han påminner om Jarod.....
:devil:
Det är inte svårt.
Du borde ta en titt på alla de demoscener som finns i landet. Finns oerhört många artister som som försöker komma upp, och alla är lika övertygade om att just de har det lilla extra som krävs, men inte kommer de någonstans för det.
Han påminner om Jarod.....
:devil:
Haha, jag vet inte om det är taskigt mot Jarod eller Hellström. :D
Tog en lyssning på Hellströms 13, med omtalad sångröst men kritikerrosade texter, och fortsätter med Devo's Mognoloid, duskutabel sångröst, och än mer diskutabla texter. Och till allas förtret: And I'm loving it! :D
Mongoloid he was a mongoloid
Happier than you and me
And it determined what he could see
One chromosome too many
And it determined what he could see
And he wore a hat
And he had a job
And he brought home the bacon
So that no one knew
His friends were unaware
Nobody even cared
Musik eller ej, det kommer från mina högtalare och gör mig glad hest som går och trenar nu!
Han leder min Anus-lista.:D
+1*spy*
Sofia4_4
2006-11-28, 19:10
Du borde ta en titt på alla de demoscener som finns i landet. Finns oerhört många artister som som försöker komma upp, och alla är lika övertygade om att just de har det lilla extra som krävs, men inte kommer de någonstans för det.
Det stämmer. Jag glömde att nämna en viktigt detalj - man måste också ligga med rätt person. För det krävs det lite talang. Så Hellström är inte helt värdelös.
Rock'nRoll
2006-11-28, 19:16
Det stämmer. Jag glömde att nämna en viktigt detalj - man måste också ligga med rätt person. För det krävs det lite talang. Så Hellström är inte helt värdelös.
Hur mycket Hellström har du hört egentligen?
Hur skulle jag kunna dissa en artist med en låt med titeln: "Jag är kär i den fulaste flickan i världen"? :DJadu, han inte bara sjunger fult, han väljer fel flickor också!
Sofia4_4
2006-11-28, 19:20
Hur mycket Hellström har du hört egentligen?
Jag klarar av första 10 sekunderna, eller 30, beroende på hur långt ifrån radion jag befinner mig, innan jag springer fort och byter radiostation eller stänger av.
Han har i likhet med de flesta bra artister endast gjort ett fåtal bra låtar.Som? "sååå mååååååååååååånga gåååååååånggääääääär nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu"? Mjae, inte ens den ;D
Winnerbäck. *spy* Det blir många anus trådar om man ska börja.Vafan säger du?! Bara för att du inte har sett en ung o kåt fjortis sjunga hjärter dam o gamla nord sittandes i någon annans knä? Winnerbäck är bäst ju ;D
Hellström = Ett anus efter en veckas diet av ägg, vita bönor och chili-blanding med tabascosås blandat med vitlök.
Mellan bra och anus väljer jag bra. Jag är inte frälst och han är inte magisk för mig (har heller inte lyssnat så supermkt heller) men han är duktig och bra.
Morrisey däremot!
Magisk! *cupid*
HajduMan
2006-11-28, 20:08
har du inget ord som e grövre än anus? för isåfall väljer jag de
Hellström verkar inte vara speciellt omtyckt på det här forumet ;)
har du inget ord som e grövre än anus? för isåfall väljer jag deDu behöver surfa runt på fler websidor, det hör jag.
Han är ett anus fyllt av röfvsmör.
Apropå anus så älskar jag verkligen det. Och då syftar jag på det lilla, vackra, ljuvliga, kärleksdoftande anuset. Hade jag kunnat rösta igen så hade jag givetvis röstat på anus igen. Och igen. Puss puss.
Sofia4_4
2006-11-28, 20:22
Apropå anus så älskar jag verkligen det. Och då syftar jag på det lilla, vackra, ljuvliga, kärleksdoftande anuset. Hade jag kunnat rösta igen så hade jag givetvis röstat på anus igen. Och igen.
Hellström har det både fram(så fort han öppnar munnen) och bak. Tänk på Hellström "sjungande" på toaletten - dubbelanus.
Hellström får mig att vilja hoppa ut genom fönstret på 5e våningen.
Hellström har det både fram(så fort han öppnar munnen) och bak. Tänk på Hellström "sjungande" på toaletten - dubbelanus.
Håkan i all ära, men han symboliserar inte det jag vackra jag har i åtanke. Han är ett jobbigt och skrikigt anus, inte ett pussvänligt och inbjudande myspysanus.
Sofia4_4
2006-11-28, 20:27
Håkan i all ära, men han symboliserar inte det jag vackra jag har i åtanke. Han är ett jobbigt och skrikigt anus, inte ett pussvänligt och inbjudande myspysanus.
Så länge han håller käften så är hans anus säkert inbjudande. :D
Hellström får mig att vilja hoppa ut genom förnstret på 5e våningen.
För att du blir så glad att du vill flyga? :D
För att du blir så glad att du vill flyga? :D
Naaaääää jag titta mest in i tråden för det snackades anus va, sen hängde jag bara på lynchningen.
Hellström får mig att vilja hoppa ut genom fönstret på 5e våningen.
Hellström får en att vilja
http://img120.imageshack.us/img120/5041/hellstromnv7.gif
Hellström får en att vilja
http://img120.imageshack.us/img120/5041/hellstromnv7.gif
Cooolt fast jag skulle gjort tyska hoppet med dubbel volt (gammal simhoppare).
Naaaääää jag titta mest in i tråden för det snackades anus va, sen hängde jag bara på lynchningen.
Så, du gillar anus, fast inte Håkan Hellström som är anus? :Virro
Så, du gillar anus, fast inte Håkan Hellström som är anus? :Virro
Jorå jag är den mest analfixerade jag vet iaf.
Du och Arne har mycket att prata om.
:D
HH är inte bra. Jätteintebra.
stoney_king
2006-11-28, 22:36
Jag önskar Håkan en stor maffig köttros...
blekfet2
2006-11-28, 22:46
Håkan är som en nybäddad säng, skön att gnida sig mot.
Tycker han har sköna låtar.
Apropå anus så älskar jag verkligen det. Och då syftar jag på det lilla, vackra, ljuvliga, kärleksdoftande anuset. Hade jag kunnat rösta igen så hade jag givetvis röstat på anus igen. Och igen. Puss puss.Kärleksdoftande? Vettefan om jag skulle vilja att det luktar bajs i kombination med någon form av "kärlek".
Har lite av en hatkärlek tilll Håkan. Vissa låtar är klockrena 10-poängare medans vissa bara är en gäspning. På ett sätt har han en skön personlighet, bjuder alltid på sig själv till max, men å andra sidan skulle jag nog bli oerhört trött på att umgås/se honom ofta. Röstade bra iaf*kissass*
Kärleksdoftande? Vettefan om jag skulle vilja att det luktar bajs i kombination med någon form av "kärlek".
Lite bajs på "Generalen" är inte så jäkla fasligt.
Lite bajs på "Generalen" är inte så jäkla fasligt.
Håkan Hellströms?:confused:
Du får dock akta dig för Dnepr, han verkar sikta på förstaplats. Eller... rent tekniskt är det väl iof tvåan han siktar på.
Håkan Hellströms?:confused:
Nej, jag tror Aliquis pratade om kärlek allmänt, inte kärlek med Hellström.
Rock'nRoll
2006-11-29, 00:19
Jävla mycket haters här. Trodde kollo hade lite bättre musik smak än så här.
Jag klarar av första 10 sekunderna, eller 30, beroende på hur långt ifrån radion jag befinner mig, innan jag springer fort och byter radiostation eller stänger av.
Om du har hört 10 sek av nån singel på radio så tycker jag du är duktig som tydligen kan avgöra att han knappt kan kallas artist och att vem som helst kan göra det han gör bättre, inklusive låtskrivande.
Det kan inte vem som helst.
Morrisey däremot!
Magisk! *cupid*
+1
Lite bajs på "Generalen" är inte så jäkla fasligt.Jag tänker inte gå in på hur jag resonerar där, det blir ju bara fel hur man än skulle vända o vrida på det ;D
hahavaffan
2006-11-29, 05:33
ANUS
Ryska_raketen
2006-11-29, 05:49
Kunglig!:hbang: :hbang:
Sofia4_4
2006-11-29, 05:51
Jävla mycket haters här. Trodde kollo hade lite bättre musik smak än så här.
Om du har hört 10 sek av nån singel på radio så tycker jag du är duktig som tydligen kan avgöra att han knappt kan kallas artist och att vem som helst kan göra det han gör bättre, inklusive låtskrivande.
Det kan inte vem som helst.
+1
jaha, hur lång tid ska det ta att förstå att en människa inte kan sjunga?
Jag erkänner att jag har inte alls lyssnat på alla hans låtar för att upptäcka hur vackra texterna är. Börjar han dikta istället kanske jag kan göra det. Men i sjungande form så låter det fruktansvärt så det finns inte en chans där att jag kan utsätta migsjälv till såna plågor.
Scratch89
2006-11-29, 09:42
Jag tycker Håkan är jättebra.
Har hört att Håkan Hellström arbetar på Apoteket..... SOM KRÄKMEDEL*spy*
Sofia4_4
2006-11-29, 09:55
hahahahaaaa :laugh:
blekfet2
2006-11-29, 10:13
tänk om vi fick skriva samma saker om vissa "kvinnliga" bb som vi får göra om svenska artister......
Förstår man innebörden av musik så förstår vad det är som gör att Håkan är hur bra som helst.
+1
Han sjunger ju falskt ffs.
Anus.
Förstår man innebörden av musik så förstår vad det är som gör att Håkan är hur bra som helst.
Du menar att han inte kan sjunga och snor andras melodier/låttexter? *gah!*
Wennerberg
2006-11-29, 13:23
Jag sjunger bättre med röven när jag skiter
Instructor Pyro
2006-11-29, 13:26
:laugh: Hahahaha.....:D
:thumbup:
Rock'nRoll
2006-11-29, 13:43
Ni har ju inte ens gett honom en chans..
Annars så kan jag bara hålla med bullis.
Kulturbarbarer..
Lasse har talat. Tråd låst.
Rock'nRoll
2006-11-29, 13:47
Lasse har talat. Tråd låst.
*grr*
blekfet2
2006-11-29, 18:25
skulle jag också göra om mitt ansikte också såg ut som en bajsa. :D :D
RösböJunior
2006-11-29, 21:14
alltid sett han som en över-skattad gapig trams unge som bara gör covers.
men en tjej (ett ex) fick mig att lyssna lite, speciellt efteråt
eftersom han har några bra låtar faktiskt. iaf just nu tkr jag på tanke min livs-situation.
skildra kärleks-problem å sånt är han faktiskt bra på. låtar som:
"Tragisk, magiskt"
"jag älskar dig så mycket att jag hatar mig"
" vi två, 17 år"
osv. men det är väl inga direkt mer låtar ,förutom hitsen då
Göteborg + en vän med en bil som är nått att ha.
Hej! Har tvingats lyssna på honom några gånger och det är inget jag rekommenderar! Han sjunger ju kasst och det gör ont att veta att han tjänar pengar på sån dynga!
Andreas
Rock'nRoll
2007-07-23, 19:16
Hur kan man ens komma på tanken att dissa det här?
http://www.youtube.com/watch?v=lRnxBYtW2dk
Jo, det är verkligen ett mysterium.....
Eller inte.
+1
Tur man inte var där.. ;)
_yrpz9-JeTE
Eller varför inte
yZd3HcQhblI
Eller varför inte
yZd3HcQhblI
Han framför den låten så jäkla underbart!
orginalet är fan en av tidernas bästa, och ändå lyckas han bära upp den, enligt mig. Grymt.
orginalet är fan en av tidernas bästa, och ändå lyckas han bära upp den, enligt mig. Grymt.
Nu känner jag mig dum, men vad heter orginalet o vilken grupp?
Nu känner jag mig dum, men vad heter orginalet o vilken grupp?
Det är många som gjort den, men först var Big Star. Låten heter Thirteen, och låter sähär:
zKrk-ebQkac
Bortse från Harry Potter-tjafset :D
Erlend Öye (sångare i Whitest boy alive och Kings of convinience m.m.) har också gjort en härlig version. Usel kvalitet, men jag har hört en bra inspelning av denna spelningen, och den är riktigt härlig. Kanske finns att hitta på nätet.
FQ6xN_1_Ljs
Det är många som gjort den, men först var Big Star. Låten heter Thirteen, och låter sähär:
zKrk-ebQkac
Bortse från Harry Potter-tjafset :D
That one i liked. Very much.. Yes indeed.
Rock'nRoll
2007-07-23, 20:31
_yrpz9-JeTE
Eller varför inte
yZd3HcQhblI
Det är så vackert!
+1 är väl det minsta man kan säga :)
FillilutteN
2007-07-24, 01:35
Braaaa!
Fantastisk, min favoritartist! Sen att han sjunger med halsen i princip hela tiden och inte bra rent tekniskt har knappast någonting med hur bra som artist man är. För alla ni som typ bara skriver "Han sjunger så jävla falskt och dåligt" Jag tror inte ni hade gillat låtarna fast någon gjorde en cover och sjöng några av hans låtar helt perfekt. Det krävs känsla för att få ut texten i rätt sätt, inte teknik. Eller vill folk verkligen ha perfekta sångröster utan känsla? För det är just vid text och känsla som Håkan fångar mig! Äkta eufori och känsla, så tycker i alla fall jag (:
/ filli
NotoriousEreko
2007-07-24, 02:30
Allt med han är anus förutom ramlar, den är så himla skön nu till sommaren :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.