handdator

Visa fullständig version : SL & bänkpress - dräkter och tröjor

Sidor : [1] 2

polaren
2006-11-28, 00:36
Hej! Eftersom att så många andra startar nya journaler tyckte jag att det var dags för mig också. Jag börjar om med lätt träning igen senare idag och den gamla journalen börjar vara fylld med så mycket spam, så det är rätt passligt med en ny.

Lite info om mig:
Ålder: 20
Längd: 184cm
Vikt: 107-108 på morgonen (är påväg ner)

Träningsresultat:
Knäböj: 130kg x 1
Bänkpress: 110kg x 1
Marklyft: 185kg x 1, 180kg x 2
Totalt: 425kg

Mål under 2007 (raw):
Knäböj: 175kg
Bänkpress: 135kg x 1
Marklyft: 220kg x 1
Totalt: 530kg

Detta bör vara realistiska mål, iaf om jag lyckas undvika att bli en slacker i sommar :) Böjen kan se svår ut att nå, men jag tror att jag har styrka för ca 140 i nuläget, samt att jag går alldeles för djupt. Jag har lagt upp träningen fram till juni, men det kommer självklart bli en hel del ändringar eftersom ifall vikterna känns för lätta / för tunga. Sen ska jag ju försöka lära mig bänka med tröja och böja med dräkt och lindor, men det är inte inskrivet i programmet ännu.

Första passet kommer senare idag!

Totte på slottet
2006-11-28, 11:18
Roliga mål, ganska precis vad jag tagit som bäst, (170, 140, 235) fixar du det så blir vi alltså lika starka i samma ålder, hehe! Vilken sporre va?! :D

HELT KLART realistiska mål iaf, u can do it! :thumbup:

Jag ska allt hålla ett öga på dig... ;)

polaren
2006-11-28, 11:36
Roliga mål, ganska precis vad jag tagit som bäst, (170, 140, 235) fixar du det så blir vi alltså lika starka i samma ålder, hehe! Vilken sporre va?! :D

HELT KLART realistiska mål iaf, u can do it! :thumbup:

Jag ska allt hålla ett öga på dig... ;)

Kul att bli sporrad! Får ha det som mål att bli lika stark som dig ;)

Gör det, och gnäll på mig om jag börjar lata mig :D

polaren
2006-11-28, 11:48
Fick nyss min coc 3,5! Undrar just när F6'an ska komma? Dags att maila Tahvo...

Totte på slottet
2006-11-28, 13:41
Haha, jojjo! Nämen ha inte som måla att bli lika stark som mig, i så fall STARKARE! Du är snart där jag är nu, mest jag som måste passa mig så jag inte blir omkörd! *gah!*

Då kan jag ha som (långsiktigt) mål att bli lika starkare än dig i greppet (dream on, totte). Har köpt en RB130 och en RB160. Stänger 160 3ggr med högern och en gång med vänstern, med nöd och näppe!

När började du greppträna och vilka grippers har du stängt? Kör du någon annan övning för greppet? Jävligt skoj med grepp har jag kommit på...

Ursäkta om jag spammar din träningsjournal, men jag lovar att bli duktigare på att hålla snipen i fortsättningen! *whistle*

Funderar på att starta en egen journal vad det lider, då får du din chans att spamma tillbaka :Virro

A.Pahkamaa
2006-11-28, 13:48
Visst skaffar du licens för 2007?

polaren
2006-11-28, 19:30
Visst skaffar du licens för 2007?

Japp! Tänkte vara med i serie 1, beroende på var det är :)

polaren
2006-11-28, 19:34
28.11.2006

Knäböj
20kg x 10
60kg x 3
75kg x 5
75kg x 5
75kg x 5

Situps
3 set

Jättelätt pass, jag bröstade upp mig och tittade inte ner på fötterna (som jag brukar göra) utan fäste blicken en bit upp på väggen. Kändes bra!

polaren
2006-11-28, 20:31
Haha, jojjo! Nämen ha inte som måla att bli lika stark som mig, i så fall STARKARE! Du är snart där jag är nu, mest jag som måste passa mig så jag inte blir omkörd! *gah!*

Då kan jag ha som (långsiktigt) mål att bli lika starkare än dig i greppet (dream on, totte). Har köpt en RB130 och en RB160. Stänger 160 3ggr med högern och en gång med vänstern, med nöd och näppe!

När började du greppträna och vilka grippers har du stängt? Kör du någon annan övning för greppet? Jävligt skoj med grepp har jag kommit på...

Ursäkta om jag spammar din träningsjournal, men jag lovar att bli duktigare på att hålla snipen i fortsättningen! *whistle*

Funderar på att starta en egen journal vad det lider, då får du din chans att spamma tillbaka :Virro

Jag köpte min första gripper i november-december förra året, och det var en RB210. Undertiden som jag fightades med den så köpte jag en Coc #1 och #2 som jag stängde direkt på grund av alla negativa reps med 210'an. Sen blev det en CoC#3 och den stängde jag med höger han någon gång i somras (tror jag det var). Tyvärr har jag tappat lite nu för att jag har tränat så lite med dom, men det räknar jag med att ta igen nu med CoC #3,5 iom att negativa reps på tyngre grippers funkar bra för mig! Hoppas att bli säker med 3an på bägge händer någon gång i vår / mot sommaren.

Jag tränar inte greppet på nåt annat sätt än med grippers, har ingen ork till det, även om jag hade planer på det tidigare.

Ifall texten blev lite luddig så kan jag skriva ner alla mina grippers igen ;):
CoC#1
CoC#2 (har filat ner ena handtaget)
CoC#3
CoC#3,5
RB210

EDIT: Spamma på du bara, det är kul :)
EDIT2: Kan passa på att varna dig för att inte börja träna för hårt med greppet i början, jag fick svinont i händerna, det tog 2-3 månader innan jag kunde köra för fullt.

Totte på slottet
2006-11-28, 21:14
Haha, brutalt att plocka upp en RB210 direkt :D Jo, händerna tar stryk känner jag också. Speciellt säkert om man köra tunga negativa som du gjorde! Nä, man får nog ta det lite piano såhär i början...

Skulle behöva en lite tyngre modell nu, kanske ska önska mig i julklapp ;) Frågan är om jag ska satsa på en RB180, RB210 eller CoC #2... känns lite ovärt att köpa en 180 iofs, lär nog klämma den rätt snabbt!

Djupt imponerande att stänga en CoC#3, och så pass fort också! Skulle behöva ett handslag av din kaliber för diskuskastningens skull, man behöver lite krut i nävarna där faktiskt!

PS. Skönt och bra med ett mysteknikpass ibland! :thumbup:

polaren
2006-11-29, 12:43
Haha, brutalt att plocka upp en RB210 direkt :D Jo, händerna tar stryk känner jag också. Speciellt säkert om man köra tunga negativa som du gjorde! Nä, man får nog ta det lite piano såhär i början...

Skulle behöva en lite tyngre modell nu, kanske ska önska mig i julklapp ;) Frågan är om jag ska satsa på en RB180, RB210 eller CoC #2... känns lite ovärt att köpa en 180 iofs, lär nog klämma den rätt snabbt!

Djupt imponerande att stänga en CoC#3, och så pass fort också! Skulle behöva ett handslag av din kaliber för diskuskastningens skull, man behöver lite krut i nävarna där faktiskt!

PS. Skönt och bra med ett mysteknikpass ibland! :thumbup:

Köp en CoC#2,5 från ironmind, ca 250kr med frakt. Beställer du bara 1 gripper så slipper du tull (jag har iaf aldrig blivit tullad). Det går rätt fort att få hem också, 4 dagar som snabbast för mig, och nu senast ca 1 vecka :)

Jo skönt att köra lätt, jag ska göra det ett tag nu för jag har så dålig teknik som inte kommer hålla när jag blir starkare, det blir att öka på vikten sakta nu :)

A.Pahkamaa
2006-11-29, 12:44

Bra! Jag kommer nog också köra SL med full utrustning på serie 1, om allt går som jag tänkt.

polaren
2006-11-29, 12:47
Bra! Jag kommer nog också köra SL med full utrustning på serie 1, om allt går som jag tänkt.

Kul! :) Men jag vet inte om jag hinner lära mig böja med dräkt tills dess, prio är iaf att se om jag klarar av att bemästra min bänktröja som är påväg hem. Så det blir nog ingen dräkt i varken mark eller böj, men troligtvis lindor.

petersson
2006-11-29, 12:50
Åhå, har du köpt en 3.5a alltså? Jag är riktigt sugen på att köpa en 2.5a men jag kanske borde se till att klara min 210 nångång istället *gah!*

Det var ganska lätt att träna upp sig till att klara rb 180 och coc2, men för att klara 210an krävs mer ihärdig träning verkar det som.

polaren
2006-11-29, 13:06
Åhå, har du köpt en 3.5a alltså? Jag är riktigt sugen på att köpa en 2.5a men jag kanske borde se till att klara min 210 nångång istället *gah!*

Det var ganska lätt att träna upp sig till att klara rb 180 och coc2, men för att klara 210an krävs mer ihärdig träning verkar det som.

Jag tycker du ska köpa en RB240 eller CoC#3 och nöta på med negativa reps så kommer din RB210 gå ihop rätt fort (om det funkar som för mig) :)

2,5 bör vara ungefär lika tung som en 210 känns det som ? Har inte kollat upp vad det är för motstånd, men risken finns ju att dom är rätt jämna i styrka.

petersson
2006-11-29, 13:12
Jag tycker du ska köpa en RB240 eller CoC#3 och nöta på med negativa reps så kommer din RB210 gå ihop rätt fort (om det funkar som för mig) :)

2,5 bör vara ungefär lika tung som en 210 känns det som ? Har inte kollat upp vad det är för motstånd, men risken finns ju att dom är rätt jämna i styrka.

Mm, just ja. Det har du tipsat mig om förut minns jag nu :) Jag var riktigt nära att köpa en #3 efter det men det blev aldrig av. Har kört lite negativa med 210an tidigare, jag kunde nästan hålla ihop den med högern men det saknades nog 1mm eller nått. Ska övertala mig själv om att köpa en trea, för det är nog som du säger att 210an och 2.5an är ganska lika.

polaren
2006-11-29, 13:20
Mm, just ja. Det har du tipsat mig om förut minns jag nu :) Jag var riktigt nära att köpa en #3 efter det men det blev aldrig av. Har kört lite negativa med 210an tidigare, jag kunde nästan hålla ihop den med högern men det saknades nog 1mm eller nått. Ska övertala mig själv om att köpa en trea, för det är nog som du säger att 210an och 2.5an är ganska lika.

Japp det har jag nog :D
Det tycker jag du ska göra! :)

bubbe
2006-11-29, 13:28
Jädrar vad du var stark i greppet!

Jag köpte min första gripper, en coc2 på bänk-sm och jag har en bra bit kvar till att stänga den, ffa är det svårt den sista biten att klämma ihop den. kanske håller den fel i handen? får prova lite olika sen. Var riktigt öm i handen när jag skulle bänka i måndags också, säkert pga den där jäkla Cocen!

polaren
2006-11-29, 13:37
Jädrar vad du var stark i greppet!

Jag köpte min första gripper, en coc2 på bänk-sm och jag har en bra bit kvar till att stänga den, ffa är det svårt den sista biten att klämma ihop den. kanske håller den fel i handen? får prova lite olika sen. Var riktigt öm i handen när jag skulle bänka i måndags också, säkert pga den där jäkla Cocen!

Äsch ;)

Sista biten är absolut svårast, det är det som tar tid tycker jag. Jimcg har en bra förklaring på sin hemsida hur man ska sätta grippern i handen som du kan kolla in (http://www.jimgahnfelt.se/ -> Grip-tips).

bubbe
2006-11-29, 13:40
Äsch ;)

Sista biten är absolut svårast, det är det som tar tid tycker jag. Jimcg har en bra förklaring på sin hemsida hur man ska sätta grippern i handen som du kan kolla in (http://www.jimgahnfelt.se/ -> Grip-tips).

Ah, där ser man, i annat fall om jag misslyckas med detta går det väl att konsultera slapp-jense.

Börje H
2006-11-29, 13:43

Kul med en till som blir med på tävlingarna under nästa säsong :thumbup:

polaren
2006-11-29, 13:48
bubbe: Japp, Jense kan ju det där med grepp!

Börje: Jo det ska bli skojsigt :)

polaren
2006-11-29, 14:36
Tyvärr hade Tahvo fått slut på F6 storlek 46. Han får inte hem några nya förrän i januari, så jag ska höra med han om han har hemma någon custom. Nån som vet skillnaden mellan custom och vanlig f6?

EDIT: Hittade info nu... Större i armarna, det borde ju gå bra, jag är rätt bitig :P

bubbe
2006-11-29, 14:54
Tyvärr hade Tahvo fått slut på F6 storlek 46. Han får inte hem några nya förrän i januari, så jag ska höra med han om han har hemma någon custom. Nån som vet skillnaden mellan custom och vanlig f6?

EDIT: Hittade info nu... Större i armarna, det borde ju gå bra, jag är rätt bitig :P

Som jag då, fast bara 44 i armarna och 42 över bröstet

polaren
2006-11-29, 18:48
Som jag då, fast bara 44 i armarna och 42 över bröstet

Jag ska nog ha lite större iom att jag måste kunna komma ner med stången på vikter jag behärskar ;) 44/46 kanske också funkar? Men bättre att gå på större för jag är så satans osäker.

Dagens pass:

29.11.2006

Bänkpress, fötterna uppe
20kg x 15
60kg x 3
70kg x 5
70kg x 5
70kg x 5
70kg x 5
70kg x 5

Skivstångsrodd
3 set

Lätt och explosivt, men ovant att ha fötterna i luften!

polaren
2006-12-03, 18:46
03.12.2006 - Första advent :kickass:

Smalbänk
20kg x 15
65kg x 5
65kg x 5
65kg x 5 - Lätt och explosivt!

Marklyft från platå
65kg x 5
100kg x 3
120kg x 4
120kg x 4
120kg x 4

Lätt pass! En riktigt trevlig sak jag upptäckte var att mitt bälte nu är för löst på det innersta hålet! Fan vad najs ;) Jag brukar använda det näst innersta när det ska sitta åt tight. Bantningen fungerar :)

Mark från platå har jag kört länge, har bara inte skrivit det, men tänkte börja göra det nu!

polaren
2006-12-03, 19:06
Nu efter passet sitter jag i mitt rum och dricker kaffe och konjak. Snacka om att känna sig gammal (typ som om jag vore 31).

*blink* Lillgrabben *blink* ;)

polaren
2006-12-05, 18:50
05.12.2006

Bänkpress, fötter i luften
20kg x 15
40kg x 10
75kg x 5
75kg x 5
75kg x 5
75kg x 5
75kg x 5 - Fötterna nere

Jag tog ner fötterna på sista pga av att det gick segt på 4e setet. Grym skillnad mellan att ha fötterna uppe eller nere ;)

Nu funderar jag nästan på att köra lite lägre reps fram till koloserien (hade tänkt skita i den och fortsätta med 5or, men det är ju så skoj), sen fortsätta med nåt annat till den vanliga SL serie 1 i februari. Lägre reps men fortfarande på hyffsat låg vikt.

Jag är rätt sliten nu när jag dietar.

tp_88
2006-12-05, 18:57
Jag tycker inte riktigt journalen lever upp till sitt namn - jag vill se tröjbänkar! *slap* :D

polaren
2006-12-05, 18:58
Jag tycker inte riktigt journalen lever upp till sitt namn - jag vill se tröjbänkar! *slap* :D

Jag har ingen tröja :D Både extremepower och powerzite hade slut på F6, så det kanske inte blir nån tröja på ett bra tag ;)

Lillgrabben
2006-12-05, 19:27
05.12.2006

Jag är rätt sliten nu när jag dietar.

Så lång som du är ska du INTE banta. Att ligga på energiunderskott kommer inte att vara det minsta bra för din form.

Du är inte jättefet för din längd så bantning kommer icket på fråga.

polaren
2006-12-05, 19:54
Så lång som du är ska du INTE banta. Att ligga på energiunderskott kommer inte att vara det minsta bra för din form.

Men min våg har visat (för nån månad sen) 112kg som mest (på kvällen), och jag är 184 lång. Om jag sätter målet vid 100 då? :) Om jag inte går ner några kilo så måste jag köpa massor av nya byxor (har 2 par som "passar") *cry*

Nu är vikten kring 105-106 på morgonen.

carloskar
2006-12-05, 20:06

Kanske inte bra för styrkan, men för psyke och välbefinnande skadar det knappast. :)

Energiunderskott 4tw!! *popcorn*

polaren
2006-12-05, 20:44
Kanske inte bra för styrkan, men för psyke och välbefinnande skadar det knappast. :)

Energiunderskott 4tw!! *popcorn*

Jo så är det nog också, jag trivs inte så bra när jag är såhär rund, skulle vilja prova på att vara lite smalare, även om det betyder att jag blir klenare undertiden som jag bantar.

bubbe
2006-12-05, 20:48
Jo så är det nog också, jag trivs inte så bra när jag är såhär rund, skulle vilja prova på att vara lite smalare, även om det betyder att jag blir klenare undertiden som jag bantar.

Jag tycker inte heller det är så kul att vara rund egentligen.

Har tänkt ett par gånger att man kanske skulle gå ner i vikt, men så mycket jag tappar i styrka så tycker jag det inte är värt det. Dessutom vinner man ju inget när man är uppe på samma vikt igen sen, då ligger man ju bara plus/minus noll.

polaren
2006-12-05, 20:56
Jag tycker inte heller det är så kul att vara rund egentligen.

Har tänkt ett par gånger att man kanske skulle gå ner i vikt, men så mycket jag tappar i styrka så tycker jag det inte är värt det. Dessutom vinner man ju inget när man är uppe på samma vikt igen sen, då ligger man ju bara plus/minus noll.

Jag har nog inte tänkt gå upp till samma vikt igen på ett bra tag, nog kan man bli stark utan att lägga på sig så satans mycket, det beror ju på vad man har för mål. Jag vill bli stark som en lyftkran men nu när jag är 20 och springer på krogen och rycker i kjoltyg så håller jag mig hellre på en lägre och mer attraktiv vikt ;)

+ att det är ekonomiskt för jag slipper köpa nya kläder :D

EDIT: Eller menade du när man kommer upp i samma styrka igen?

polaren
2006-12-06, 19:48
06.12.2006

Knäböj
20kg x 10
60kg x 5
80kg x 3
100kg x 1 - Bälte från och med 100
110kg x 1
110kg x 1
110kg x 1

100kg x 1 - Lindor
110kg x 1 - Lindor

Mage
3 set

Det gick ganska lätt tyckte jag, första setet på 110 var lite segt men sen gick det bättre :) Haha det är inte lätt att linda vill jag meddela, satt i kanske 5-10 minuter när jag skulle linda första gången idag. Jag går väldigt mycket för djupt tyckte min brorsa, han fick hålla koll på det för jag vägrar titta i spegeln nu då det förstör hållningen för mycket.

Får stapla upp en hög med plankor så jag vet när jag ska vända i lyften.

polaren
2006-12-06, 19:58
Glömde att skriva:

Jag tog med mig en termometer in i gymmet idag och den visade +10 när vi hade tränat klart :) Tänk när det börjar bli ordentliga minusgrader ute, då blir det nog tufft att träna här hemma ;)

EDIT: MItt bälte ger typ inget stöd i böjen nu, för jag har blivit lite för smal, så ska ta och göra lite hål i det :) GLAAAD :D

polaren
2006-12-07, 20:08
Haha! JAg måste dela med mig av ett MMS som hamnade på förstasidan på stans största community för ungdomar idag! Lite smått pinsamt ;)

(Ta en titt under min armhåla).

polaren
2006-12-10, 19:41
10.12.2006

Smalbänk
60kg x 5
60kg x 5
60kg x 5
75kg x 5 - Alla lyft lätta

Marklyft från platå (ca 2cm)
75kg x 5
100kg x 3
130kg x 1
150kg x 4 - PB
160kg x 2 - PB

Skivstångsrodd
60kg x 8
80kg x 5

Bänken var lätt och explosiv, det känndes bra. Marken fick jag 2 PB i, 150kg har jag aldrig dragit en 4a varken med eller utan platå, 160kg x 2 har jag aldrig dragit från platå tror jag.

Skönt pass, trodde aldrig att det skulle gå så här fint efter helgens bravader, som verkligen sög musten ur mig :S Undrar ni vad jag pratar om så får ni fråga. Jag kan iaf avslöja att jag från och med nu är nykterist ;)

Film kommer nog på ett tag!

polaren
2006-12-10, 20:47
Lite väl rundad rygg kanske, tror det har att göra med att jag står på en platå.
3wpqMi48hU4

Jag är rätt långsam på nervägen, men det är för att jag är lite rädd om golvet.

petersson
2006-12-10, 20:50
Fina lyft! Såg ut att gå ganska lätt också!

polaren
2006-12-10, 20:52
Fina lyft! Såg ut att gå ganska lätt också!

Tack, det kändes rätt bra idag faktiskt!

polaren
2006-12-11, 10:50
*uppdate* 104kg :cool:

Totte på slottet
2006-12-11, 18:42
Väger du 104kg nu? Visst fan har du tappat mycket och fort då? :MrT: Som vanligt så måste jag ge dig en klapp på ryggen för dina mark :thumbup:

OOhohoh, nu ropar morsan att det är mat! Gäller att njuta av den lyxen så länge man nu bor hemma :)

polaren
2006-12-11, 18:47
Väger du 104kg nu? Visst fan har du tappat mycket och fort då? :MrT: Som vanligt så måste jag ge dig en klapp på ryggen för dina mark :thumbup:

OOhohoh, nu ropar morsan att det är mat! Gäller att njuta av den lyxen så länge man nu bor hemma :)

Jo det går nog lite för fort, men jag tycker ändå jag äter hyffsat lagom. Men det är väl strax över 1kg / vecka jag har gått ner. 112kg var ju trots allt min toppnoterade kvällsvikt, på morgonen var det några kilo mindre.

Men det kanske vore vettigt att börja äta lite mer ;)

Tack för klappen, och passa på att njuta du :D Jag ska få mig iväg så fort som möjligt efter skolan!

polaren
2006-12-13, 13:46
13.12.2006

Bänkpress
20kg x 10
60kg x 3
80kg x 2
90kg x 1
100kg x 2 - Tangerat PB, lättare än sist!

Partiella knäböj
60kg x 5
100kg x 1 - Vanlig
110kg x 3 - Hockeyböj
140kg x 5
160kg x 1

Hela ställningen svajade i sidled så jag vågade inte lägga på mer ifall jag skulle dö, är ju trots allt inga proffsgrejer man har.

Militärpress
60kg x 1 - Lätt

Kändes så dåligt i knäböj på 100 så jag valde att prova lite partiella istället. Nu ska jag nog vila förutom ett lätt pass på typ lördag, sen blir det att äta ordentligt i några dagar och avvika från bantningen, för att sedan maxa i alla 3 grenar nästa vecka (koloserien).

Nu ska jag fara och lämna blod, dom ringde och sa att det var brist :(

petersson
2006-12-13, 13:52
Bra pass! Lycka till på koloserien!!

polaren
2006-12-13, 15:02
Bra pass! Lycka till på koloserien!!

Tack och bock! :)

polaren
2006-12-15, 14:28
Har beställt ett par skor, DoWin weightlifter.

polaren
2006-12-15, 15:00
103kg :eek: Nu går det för fort, dags att äta

petersson
2006-12-15, 18:03
Såna skor har jag, tycker dom är riktigt schyssta :)

Sällen
2006-12-15, 18:17
ojdå här har jag glömt att skriva :)

Verkar ju som du behåller styrkan än fast du går nu snabbt i vikt, och det är väl endå bra ;)

polaren
2006-12-15, 19:35
Petersson: Japp, valet av sko ligger du som inspiration för ;) Du skrev tidigare att du hade sånna, och dom var inte så farligt dyra så jag slog till nu !

Sällen: Jo nog går det ganska bra :) Får se sen när jag börjar äta lite om det börjar bli några rediga ökningar!

EDIT: Hittade ett nintendo 8bitar hemma och har satt igång och börjat spela Supermario 3 och Punch Out :D Nostalgi ftw!

polaren
2006-12-16, 21:17
16.12.2006 - Lätt träning

Bänkpress med långa stopp
20kg x 10
40kg x 3
40kg x 3
40kg x 3

Knäböj
40kg x 3
40kg x 3
40kg x 3 - Provade smal fotställning och stången högre upp.

Styrkeryck (ryck utan sitt)
40kg x 1
40kg x 1
50kg x 1
55kg x 1 - PB, första gången jag provade övningen ;)

Lätt, nu är jag redo att persa till veckan!

polaren
2006-12-19, 05:35
Mina skor har kommit, ska hämta dom idag tror jag, är lite slö när det börjar bli minusgrader ute *whistle* Blir nog lite lätt böj idag igen då för jag vill gärna prova dom. Så kanske jag maxar imorgon eller på torsdag.

polaren
2006-12-19, 17:59
19.12.2006

Knäböj
20kg x 10
60kg x 3
60kg x 3
60kg x 3

Kändes bra med nya skorna, lite ovant med klack bara! Får se om det blir maxning imorgon eller på torsdag, jag är väldigt sugen så det kanske blir imorrn ;)

oggen
2006-12-19, 18:03
När blir det första SL-tävlingen då? Alltid skoj att läsa om SL träning. Lycka till!

petersson
2006-12-19, 18:04
19.12.2006

Knäböj
20kg x 10
60kg x 3
60kg x 3
60kg x 3

Kändes bra med nya skorna, lite ovant med klack bara! Får se om det blir maxning imorgon eller på torsdag, jag är väldigt sugen så det kanske blir imorrn ;)

Fint att skorna känns bra. Det är ju ganska hög klack på dom också. Haha jag är också sugen på maxning! blir på klubbtävlingen på lördag. Alla ska köra raw :)
Lycka till!

polaren
2006-12-19, 18:30
Fint att skorna känns bra. Det är ju ganska hög klack på dom också. Haha jag är också sugen på maxning! blir på klubbtävlingen på lördag. Alla ska köra raw :)
Lycka till!

Tack detsamma! :)

polaren
2006-12-19, 18:33
När blir det första SL-tävlingen då? Alltid skoj att läsa om SL träning. Lycka till!

Serie 1 tror jag, i februari ;)

polaren
2006-12-20, 21:11
20.12.2006 - Maxning

Knäböj
20kg x 10
60kg x 5
100kg x 2
100kg x 2
120kg x 1
130kg x 1
140kg x 1

Bänkpress
60kg x 6
80kg x 3
90kg x 1
100kg x 1 - Med stopp
105kg x 0 - Med stopp
105kg x 0 - Med stopp

Marklyft
60kg x 6
100kg x 3
120kg x 1
140kg x 1
160kg x 1 - Kändes som 180+, dåligt...
185kg x 1 - TUNGT!!!! Tror jag fick in knäna under stången
190kg x 1 - Yes! Tungt som fan men godkänt.

När jag hade gjort ett sånt dåligt lyft på 185 så gick jag och drog på mig cykeltights, talkade låren och tog av mig sockarna :D Det var allt som behövdes för att få upp skiten regelrätt :thumbup: Att marken gick så jävla dåligt måste bero på för lite mat, jag hade slut på energi efter böj och bänk. Dock är jag nöjd ändå :)

Ska skicka in resultatet till koloserien strax, ska bara få in filmerna i datorn först (lägger upp här sen).

polaren
2006-12-20, 21:16
Smalbenen talkade jag såklart, felskrivning..

petersson
2006-12-20, 21:38
Starkt! Är det nya pers i böj och mark eller? Synd att bänken inte riktigt ville sig men du har väl kört ganska lätt där ett tag?

polaren
2006-12-20, 21:51
Starkt! Är det nya pers i böj och mark eller? Synd att bänken inte riktigt ville sig men du har väl kört ganska lätt där ett tag?

Tack! Jo det är nya PB, men när jag kollade på filmen så får jag nog ta tillbaks 140kg, såg att jag nog fick lite hjälp när det började gå tungt ;) Så 130-100-190 blev det iaf. Marken var dock mitt livs tyngsta lyft någonsin, hade jag haft den vilja jag hade idag en vanlig dag så hade jag nog dragit mera!

Bänken har jag kört lätt i men inte så länge faktiskt. Jag tror att det inte blev någon ökning på grund av att jag inte är van vid att bänka med stopp samt att jag håller på att banta.

Nåja, nöjd ändå ;) Vid 100kg så börjar jag äta igen :) Nu var kvällsvikten 105.

Sällen
2006-12-20, 21:52
starkt!

serie 1, tror om vi kanske är på samma ställe då :)

polaren
2006-12-20, 21:58
starkt!

serie 1, tror om vi kanske är på samma ställe då :)

Tack! :)
Kanske det! Då får vi hälsa på varandra ;)

tp_88
2006-12-20, 22:08
Nu var kvällsvikten 105.
Shit! Vägde du inte 114 nyss!? :Virro

Bra lyft! Ska du bli kul att se filmerna! :thumbup:

polaren
2006-12-20, 22:10
Shit! Vägde du inte 114 nyss!? :Virro

Bra lyft! Ska du bli kul att se filmerna! :thumbup:

112 :D Men det var kvällsvikt också ;) Jag tycker inte jag har ätit såååå lite, går inte precis runt och här hungrig, men det verkar funka ändå :)

Tack! Ska ladda upp på youtube nu!

polaren
2006-12-20, 22:40
tDe6zfUIMGY

petersson
2006-12-20, 22:52
Fina lyft! Synd på sista böjen, hoppas den blir godkänd :)

polaren
2006-12-20, 22:58
Fina lyft! Synd på sista böjen, hoppas den blir godkänd :)

Tack så mycket :) Får hoppas det, tror det inte dock för man ser inte om han hjälper till eller inte. Han sa själv att han bara tog tag i mig lite lätt för att det såg ut som att jag skulle missa, men man vet ju aldrig ;)

Totte på slottet
2006-12-21, 00:35
Väldigt stark polare! :D Benböjen ser mycket fina ut och ettan på hundra var ju en bit av en kaka!! Fina vikter i marken, men jag blir lite orolig för din hälsa då jag ser krummet på ländryggen... Du skrev själv förut att du lyfte med lite böjd rygg, (150x5, 160x2 passet) jag tyckte att det var OK då men på gränsen. I 185/190 lyften nu hade du ännu mer böj på ländryggen och de vikterna är ju klart brutalare.. Kanske lasta av lite och försöka få in en stabil teknik med lite bättre hållning? På tävling är det såklart en annan sak!

Hoppas du tar det som konstruktiv kritik :thumbup:

polaren
2006-12-21, 01:06
Väldigt stark polare! :D Benböjen ser mycket fina ut och ettan på hundra var ju en bit av en kaka!! Fina vikter i marken, men jag blir lite orolig för din hälsa då jag ser krummet på ländryggen... Du skrev själv förut att du lyfte med lite böjd rygg, (150x5, 160x2 passet) jag tyckte att det var OK då men på gränsen. I 185/190 lyften nu hade du ännu mer böj på ländryggen och de vikterna är ju klart brutalare.. Kanske lasta av lite och försöka få in en stabil teknik med lite bättre hållning? På tävling är det såklart en annan sak!

Hoppas du tar det som konstruktiv kritik :thumbup:

Tack för synpunkterna! :) Du har helt rätt, jag är själv lite orolig för det ser ofta ut sådär :/ Jag funderar på att bredda fötterna lite, det kanske kan hjälpa mig att starta lyftet med lite bättre hållning? Ska laborera :) Nu framöver så blir det marklyft 2 gånger i veckan har jag tänkt. Ett lätt där jag ska prova olika former av marklyft (med ryckfattning, bred och smal sumo, kronlyft, osv) och ett tyngre med smal stil. Kanske skulle jag behöva stretcha också, är rätt stel, och det kan säkert vara bidragande till min dåliga hållning!

Kritik är välkommet, keep it up! :thumbup:

polaren
2006-12-22, 14:27
Ojsan, jag fick hem en CoC#4 idag, det hade jag helt glömt bort att jag hade beställt :) Den är tung, får se om man klämmer den innan 2010 :D

Sällen
2006-12-22, 15:37
shiet en 4a, går den att klämma med båda händerna? :D

polaren
2006-12-22, 15:55
shiet en 4a, går den att klämma med båda händerna? :D

Haha, tror inte det ;) Den är TUUUUUUUUUNG!

Totte på slottet
2006-12-22, 18:03
En 4a! Man är hardcore och häftig bara man HAR en och FÖRÖKER klämma den :) Jag ska beställa något tyngre efter julhelgen, klämmer ju fan RB160an över 20ggr och 130 tills jag somnar och vaknar igen :Virro Blir nog en en 210 och kanske en CoC#3, även om 3an nog är en bra bit bort.

polaren
2006-12-23, 00:06
En 4a! Man är hardcore och häftig bara man HAR en och FÖRÖKER klämma den :) Jag ska beställa något tyngre efter julhelgen, klämmer ju fan RB160an över 20ggr och 130 tills jag somnar och vaknar igen :Virro Blir nog en en 210 och kanske en CoC#3, även om 3an nog är en bra bit bort.

Haha, ja usch, det är inte många millimeter jag orkar klämma den kan jag säga ;) 210 och CoC#3 låter bra! Då får du samma hopp som jag hade (och det funkade rätt bra). Jag funderar på att svetsa på en lång stav på ena handtaget på 4an för att lättare kunna köra negativa. Dock ska jag inte träna nåt med den innan jag börjar närma mig att stänga 3,5an. Jag vill ju inte förstöra händerna!

Sällen
2006-12-23, 11:29
God Jul Polaren!

Blir det bulk över jul och nyår? :D

polaren
2006-12-23, 12:21
God Jul Polaren!

Blir det bulk över jul och nyår? :D

God Jul Sällen! :)

Självklart blir det en paus i bantningen nu när det serveras så mycket god julmat ;) Ska äta som ett svin :bumbi

bubbe
2006-12-23, 12:50
Jod Gul!

polaren
2006-12-23, 12:51
Jod Gul!

God Jul på dig också min eventuellt avlägsna släkting! Ha det så trevligt och ät mycket Janssons :hbang:

bubbe
2006-12-23, 12:54
God Jul på dig också min eventuellt avlägsna släkting! Ha det så trevligt och ät mycket Janssons :hbang:

You bet!

hmm, ska inte träffa farmor/farfar i jul annars kunde jag ha frågat ut dom om ev kopplingar!

polaren
2006-12-23, 13:05
You bet!

hmm, ska inte träffa farmor/farfar i jul annars kunde jag ha frågat ut dom om ev kopplingar!

Okej, jag glömde fråga mormor och morfar i somras, ska fråga dom kommande :)

polaren
2006-12-24, 10:14
24.12.2006

Knäböj
20kg x 20
60kg x 10
80kg x 5
100kg x 3 - Bälte

Bänkpress, lätt lutning (staplade upp med klossar under)
60kg x 10
60kg x 10
60kg x 10

Så, nu är det jul! Första gången jag känner att böjen verkligen tar på framsida lår, står ju rätt mycket smalare nu ;)

Pinglan
2006-12-24, 10:56
God jul polaren!

polaren
2006-12-24, 11:03
God jul polaren!

God jul! :)

Totte på slottet
2006-12-24, 11:06
Ja, god jul polaren! :D

polaren
2006-12-24, 11:31
Ja, god jul polaren! :D

God jul Totte :)

polaren
2006-12-27, 11:58
27.12.2006

Bänkpress med lååååååångt stopp
20kg x 15
60kg x 4
80kg x 4
90kg x 1

Latjo med 60kg
Provade lite frivändningar med sitt, stöt, sumomark.

polaren
2006-12-27, 18:29
Jag gjorde en excelversion av ett av Fetknoppens program (som man hittar i en PDF han har gjort, TräningsplaneringSSF.pdf) ikväll, med automatisk uträkning av vikter. Jag är lite sugen på att prova det i vår istället för mitt egna. Det är nog bättre att använda hjärnan hos en erfaren person än hos en nybörjare som mig.

Så vi får se hur det funkar :) Börjar på måndag.

polaren
2006-12-30, 17:48
30.12.2006

I min gamla journal skrev jag att jag skulle se om jag fick upp 115 i bänk innan nyår så jag provade idag.

Bänkpress
40kg x 9
60kg x 3 - Med stopp
80kg x 1 - Med stopp
90kg x 1 - Med stopp
100kg x 1 - Med stopp, lättaste lyftet någonsin på 100.
115kg x 0
112,5kg x 0

Smalbänk utan brygga
85kg x 2
85kg x 2

Det gick inte. Jag tror jag hade en bra chans att få upp lyftet på 112,5kg men tyvärr så tappade jag stången mot magen. Inte blir det bättre av att man har en brorsa som först vägrar passa och sen kommer med kommentarer som "du tar det aldrig".

Nåja, det var väl rätt väntat att jag inte skulle öka något nu när jag bantar. Jag funderar på att börja äta mer nu, men bättre, så jag ligger + - 0 med kalorierna.

Nya tag på måndag, då blir det 5-reppare en bra tid framöver.

polaren
2006-12-30, 18:03
Någonting positivt har iaf hänt idag. Jag gjorde just ett riktigt fint försök på 3an och det var nog inte ens en millimeter kvar. Snart är jag tillbaks dit där jag var tidigare :) Negativa reps med 3,5an har gjort susen!

carloskar
2006-12-31, 08:54
Du får ursäkta min negativa atityd igår, men hade sjukt ont i huvudet *cry*
100 såg förövrigt galet lätt ut!

polaren
2007-01-01, 18:20
01.01.2007 - Nytt år, nytt program.

Styrkelyftsböj med bälte. Explosivt utförande.
20kg x 12
60kg x 5
87,5kg x 5
87,5kg x 5
87,5kg x 5

Styrkelyftsböj. Bred fotställning.
75kg x 5
75kg x 5

Hängande benlyft
3 x 8

Fetknoppens magövning
3 set för varje sida, med 10kgs vikt på höften.

Smala marklyft. Lätt.
60kg x 5
102,5kg x 5
102,5kg x 5

Jag har skrivit in vikter en bit under max, för att jag inte är van vid 5 reppare. Tror det kan vara väldigt smart. Sen är det tänk att höja vikterna några kilo var tredje vecka.

Jag kör dom breda SL böjarna utan bälte, för att det inte står något om det i programmet. Jag sänker alla böjar med 5kg, det var lite för segt idag tycker jag. Annars gick passet bra, jag är inte van vid så många övningar, men det är faktiskt lite roligare när man får variera sig :)

Kommer kanske film.

polaren
2007-01-01, 18:21
Du får ursäkta min negativa atityd igår, men hade sjukt ont i huvudet *cry*
100 såg förövrigt galet lätt ut!

Du är ursäktad ;) Tack :)

polaren
2007-01-01, 20:11
Video från passet, sista setet i varje övning:
3IFvQF3gMoQ

petersson
2007-01-01, 22:38
Fina böjar!

polaren
2007-01-02, 06:27
Fina böjar!

Tack :)

oggen
2007-01-03, 15:35
Bra böjar. Tror du gör helt rätt i att köra femmor ett tag nu för att bygga styrka.

polaren
2007-01-03, 16:27
Bra böjar. Tror du gör helt rätt i att köra femmor ett tag nu för att bygga styrka.

Tack! Jo jag har som kört fast mig i lågrepparna nu så det kan vara bra med lite 5or ett tag :)

Ska ta ett pass ikväll, uppdaterar senare

polaren
2007-01-03, 20:19
03.01.2007 - Fullmåne *drool*

Bänkpress med brygga
20kg x 15
60kg x 5
80kg x 5
80kg x 5
80kg x 5

Lutande flyes med viktskivor (äger inga hantlar)
5kg x 15
15kg x 5
15kg x 5

Press bakom nacken med smal fattning
40kg x 5
40kg x 5
40kg x 5

Styrkelyftsböj, explosivt utförande
40kg x 5
65kg x 5
65kg x 5
65kg x 5

Bänken gick väldigt bra, böjarna blev grundare än vanligt, dock fortfarande godkända. Jag kanske är lite stel sen i måndags? Flyes fick jag köra med 15kgs viktskivor, det gjorde lite ont i fingrarna men gick annars bra :thumbup: Kanske provar jag med 20kg nästa gång, men jag tror nästan det blir lite för tungt.

Lägger upp en film senare, håller på att ladda kameran.

Temperaturen i gymmet har legat stadigt på 8 grader ett tag. Rätt kallt i början av passen men senare bara skönt.

tp_88
2007-01-03, 20:56
Temperaturen i gymmet har legat stadigt på 8 grader ett tag. Rätt kallt i början av passen men senare bara skönt.
Känner igen det där med kalla pass! Till för ett år sedan tränade jag i vårt oisolerade förråd, så ja, det var lika kallt som det var ute. Lite kallt på vintern ibland men det är somsagt rätt skönt också! :thumbup:

Flyes, sidolyft, rotaturcuff, framåtlyft m.fl. tycker jag går alldeles utmärkt att köra med viktskivor istället för hantlar!

Du verkar fått lite bättre struktur på träningen också! Det är mkt bra och viktigt! :thumbup:

polaren
2007-01-03, 21:04
Känner igen det där med kalla pass! Till för ett år sedan tränade jag i vårt oisolerade förråd, så ja, det var lika kallt som det var ute. Lite kallt på vintern ibland men det är somsagt rätt skönt också! :thumbup:

Flyes, sidolyft, rotaturcuff, framåtlyft m.fl. tycker jag går alldeles utmärkt att köra med viktskivor istället för hantlar!

Du verkar fått lite bättre struktur på träningen också! Det är mkt bra och viktigt! :thumbup:

Så länge det inte blåser så är det rätt skönt när det är kallt (och det är ju svårt att få in vindar i min källare) :)

Japp nu ska jag följa det här programmet ett tag, sen får vi se om jag börjar spåra som förrut *whistle* :D

polaren
2007-01-03, 21:33
Sista setet i båda övningarna:
d8bQkilmOiA

polaren
2007-01-04, 20:14
Självklart var jag tvungen att talla på det här programmet också. Istället för lätta smala marklyft på måndagarna blir det lätta sumolyft. Vill se hur det känns att dra sumo.

Sällen
2007-01-04, 20:24
HARDCORE med viktskivor i flyesen:thumbup:

polaren
2007-01-04, 20:35
HARDCORE med viktskivor i flyesen:thumbup:

:D

polaren
2007-01-05, 15:49
Åh usch.. Gruvar mig inför passet, det är 5or i tunga mark *gah!* Blir nog upp emot 10 min paus mellan seten känner jag.

Hittade ett klipp på Bennidikt Magnussons flickvän:

Gemma Taylor, stockpress 110kg
wgYf5xCgF2M

Jävligt stark tjej, hon låter rätt feminin i rösten i slutet på videon också vilket gör det ännu mer imponerande. :D

polaren
2007-01-05, 19:44
05.01.2007

Smala marklyft med bälte, tungt
60kg x 5
100kg x 5
140kg x 5
140kg x 5
140kg x 5

Raka marklyft, lätt
67,5 x 5
67,5 x 5

Skivstångsrodd, smal fattning
67,5kg x 5
67,5kg x 5
67,5kg x 5

Bänkpress utan brygga, med stopp
62,5kg x 5
62,5kg x 5
62,5kg x 5

Hängande benlyft
3x8

polaren's mag & greppövning
1 set varje sida av magen, 62,5kg

Sneda crunches
2 x 16

Marken var lätt, höjer 5kg. Passet tog LÅÅÅÅÅÅÅÅNG tid för min brorsa maxade när jag markade. Sen kunde jag köra vidare.

Övningen jag uppfann var tråkig så jag körde sneda crunches istället :D

petersson
2007-01-05, 19:50
Snygg bänk och grymma flies :)

Fint att marken kändes lätt! Hur går polarens mag och greppövning till? :)

carloskar
2007-01-05, 20:01
Marken var lätt, höjer 5kg. Passet tog LÅÅÅÅÅÅÅÅNG tid för min brorsa maxade när jag markade. Sen kunde jag köra vidare.

Haha :D Vissa tränar en gång i månaden och tar PB varje pass *whistle*

polaren
2007-01-05, 20:07
Snygg bänk och grymma flies :)

Fint att marken kändes lätt! Hur går polarens mag och greppövning till? :)

Tack ;) Jag lägger upp en film på den övningen senare :D

polaren
2007-01-05, 20:29
Tack ;) Jag lägger upp en film på den övningen senare :D

Hade glömt att filma den. Får bli en annan gång.

polaren
2007-01-05, 21:24
Jag har inte fixat med någon licens ännu, men det känns inte så brådskande, jag tror nästan det skulle passa bättre att vänta till serie 2 innan jag gör min debut. Då hinner jag träna med utrustning ett tag också :)

polaren
2007-01-08, 21:59
08.01.2007

Styrkelyftsböj med bälte. Medeltungt och explosivt.
20kg x 10
60kg x 5
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5 - Tippade frammåt men lyckades undvika att dö :)

OL-böj med bälte.
75kg x 5
75kg x 5

Hängande benlyft
3 x 8

Fetknoppens magövning
1 set per sida, 10kg

Sidebends med hantel
2 set per sida, ~36kg

Sumomarklyft. Lätt.
107,5kg x 5
107,5kg x 5

Kom på att jag hade ett 25mm hantelgrepp så jag satte på lite 50mm skivor där och det funkade rätt bra till sidebends.
Böjen var rätt tung tyckte jag, iaf sista setet på 100kg.

Kommer film senare.

polaren
2007-01-08, 22:55
Som ni ser blev det dåliga böjar idag:

kRd4NunqWoU

polaren
2007-01-10, 21:26
10.01.2007

Bänkpress med brygga. Tungt.
20kg x 15
60kg x 5
85kg x 5
85kg x 5
85kg x 5

Flyes med viktskiva. Tungt.
20kg x 5
20kg x 5

Press bakom nacken. Smal fattning.
40kg x 5
40kg x 5
40kg x 5

Styrkelyftsböj. Bred fotställning. Explosivt.
40kg x 5
62,5kg x 5
62,5kg x 5
62,5kg x 5

Bänken skulle egentligen vara på 82,5kg, men eftersom att det gick så lätt förra veckan så höjde jag till 85kg. Och det gick alldeles finnemang. Men jag är lite orolig över nästa fredag för då är det 3x80x5 utan brygga och med stopp på bröstet. Får se hur det går.

Film kommer

polaren
2007-01-10, 22:49
Dagens träning till "Bruce Hornsby - The way it is":
sqUheFjral4

Sista bänken gick bäst (explosivt), för min åskådare la av en riktig äggmök så jag fick lite bråttom att ta mig ut ur rummet (OBS! det var inte carloskar).

Flyes med 20kg skivorna gjorde ont som fan i fingrarna, kändes inte helt säkert heller. Har hantlar på gång, 50mm grepp & byggbara :) Boxningssäck ska snart hängas upp också.

polaren
2007-01-10, 22:56
Nu är jag jävligt skoltrött igen, funderar på att hoppa av, men det känns inte så värt.

Måste kämpa *cry*

petersson
2007-01-10, 22:59
Snygga bänkar! Hehe flyesövningen ser ut att stärka fingrarna bra :)

polaren
2007-01-10, 23:02
Snygga bänkar! Hehe flyesövningen ser ut att stärka fingrarna bra :)

Tack :) Hehe, ja det stärker iaf psyket när man ligger och är nära att tappa skivorna i fejjan varje rep :D

130kg finsk sisu
2007-01-10, 23:06
snygga bänkar!

polaren
2007-01-10, 23:16
snygga bänkar!

Tackar :) Nu är jag väldigt sugen på mer vikt och 2or och 3or *gah!*

bertbert
2007-01-11, 10:33
Polaren, hade jag varit du hade jag typ halverat vikten i flyes och kört med i stort sett raka armar, bara en liten böjning. Du får ett helt annat sträck i bröstmuskeln då.

Å andra sidan har jag ingen aning om hur SL:are brukar köra flies.

/BB

polaren
2007-01-11, 18:44
Polaren, hade jag varit du hade jag typ halverat vikten i flyes och kört med i stort sett raka armar, bara en liten böjning. Du får ett helt annat sträck i bröstmuskeln då.

Å andra sidan har jag ingen aning om hur SL:are brukar köra flies.

/BB

Jag körde med 15kg vikter förra gången men det kändes för lätt, 20kg var något för tungt. Har inget mellanting :cryout:

polaren
2007-01-13, 21:36
13.01.2007

Bänkpress
20kg x 10
60kg x 5
80kg x 3
90kg x 5 - Tangerat PB
95kg x 5 - Nytt PB!
90kg x 5

Egentligen skulle det ha varit lätt bänk, lätt mark, övre rygg, och mage. Jag kände verkligen inte för det så jag körde lite tyngre bänk, ett pers med 5kg!

Film kommer.

polaren
2007-01-13, 22:25
Idag var brorsan bra på att peppa (iaf sista reppen på 95)!
ZU4SH_9bKZE

petersson
2007-01-13, 23:35
Stark bänk!

polaren
2007-01-13, 23:39
Stark bänk!

Tack tack :D Nu ska jag sikta på 100kg x 5 :)

polaren
2007-01-15, 11:27
15.01.2007

Marklyft med dubbelt överhandsgrepp
60kg x 8
100kg x 3
130kg x 2
150kg x 1
170kg x 1

Skivstångscurl (sving)
20kg x 10
40kg x 6
60kg x 4
70kg x 1

Sen lite curl med omvänt grepp.

Skulle egentligen ha varit böj idag men det gör nästan ont när jag går ner på huk, så jag bytte pass med markdagen.

Skulle se hur stark jag var i nyporna, 170 var tungt att hålla i.
Angående bicepscurlen, sista setet var nog mer likt en frivändning med underhandsgrepp.

petersson
2007-01-15, 11:56
Har du ont? Hoho inga dåliga curlar :)

polaren
2007-01-15, 12:28
Har du ont? Hoho inga dåliga curlar :)

Jo det gör ont i högra låret högt upp, det är nog inget farligt.

Haha, jag tror biceps var den muskeln som var minst aktiverad i "curlarna" :P

Totte på slottet
2007-01-17, 01:03
Du ser stark ut i bänken nu Rolle! Du sätter dit en femma på 100, inga problem!

Kurt hälsar förresten, han tyckte att det var kalas att du har börjat lyfta skrot på allvar! :thumbup:

polaren
2007-01-18, 20:36
18.01.2007 - Idag gick det väldigt dåligt..

Bänkpress
20kg x 10
60kg x 5
80kg x 5 - Utan brygga, med stopp
80kg x 3 - Med brygga & stopp

Sen gav jag upp, lika bra att kasta in handduken innan man blir helt psykiskt knäckt.

polaren
2007-01-20, 00:08
Du ser stark ut i bänken nu Rolle! Du sätter dit en femma på 100, inga problem!

Kurt hälsar förresten, han tyckte att det var kalas att du har börjat lyfta skrot på allvar! :thumbup:

:)

Härligt med hälsning från Kurt! Han hör till mina lärar-favoriter :thumbup:

EDIT: Han brukade ropa "Spring som en skållad råtta!" på idrotten :D

Lillgrabben
2007-01-20, 00:25
18.01.2007 - Idag gick det väldigt dåligt..

Bänkpress
20kg x 10
60kg x 5
80kg x 3 - Med brygga & stopp

Sen gav jag upp, lika bra att kasta in handduken innan man blir helt psykiskt knäckt.

Egentligen är det väl inte så konstigt att det gick trögare nu, då du tränat ett perspass mindre än en vecka tidigare med tunga femmor?! :)

Ser bra ut!

13.01.2007

Bänkpress
20kg x 10
60kg x 5
80kg x 3
90kg x 5 - Tangerat PB
95kg x 5 - Nytt PB!
90kg x 5

Egentligen skulle det ha varit lätt bänk, lätt mark, övre rygg, och mage. Jag kände verkligen inte för det så jag körde lite tyngre bänk, ett pers med 5kg!

polaren
2007-01-20, 02:07
Tack Lillgrabben, nu mår jag lite bättre :)

polaren
2007-01-20, 18:14
20.01.2007

Bänkpress med två miniband dragna under bänken
60kg x 4
60kg x 4
60kg x 4
60kg x 4

Smalbänk
80kg x 3
80kg x 3

Kändes bra, kanske lite för tungt i båda övningarna.

petersson
2007-01-20, 18:18
Grymt! har du kört med banden tidigare?

polaren
2007-01-20, 18:37
Grymt! har du kört med banden tidigare?

Tack, jo men inte så mycket, bara nåt pass ibland :)

Lillgrabben
2007-01-20, 19:44
Tack Lillgrabben, nu mår jag lite bättre :)

Du gör dina bästa ökningar då du inte stressar & börjar kasta om passen alltför mycket. Alltför många tunga pass i rad kommer göra dig seeg & utvecklingen kommer att avstanna, men det vet du egentligen redan! :)

Nästa gång huvudet vill lyfta tungt trots att det inte är dags redan - försök hålla igen på vikterna & kom tokladdad & utvilad till nästa tunga pass istället.

Tjoflöjt!:Virro

Lillgrabben
2007-01-20, 19:45
20.01.2007

Bänkpress med två miniband dragna under bänken
60kg x 4
60kg x 4
60kg x 4
60kg x 4

Smalbänk
80kg x 3
80kg x 3

Kändes bra, kanske lite för tungt i båda övningarna.

Vilken färg är det på dina minisnoddar??

Gröna eller svarta?

polaren
2007-01-20, 20:00
Du gör dina bästa ökningar då du inte stressar & börjar kasta om passen alltför mycket. Alltför många tunga pass i rad kommer göra dig seeg & utvecklingen kommer att avstanna, men det vet du egentligen redan! :)

Nästa gång huvudet vill lyfta tungt trots att det inte är dags redan - försök hålla igen på vikterna & kom tokladdad & utvilad till nästa tunga pass istället.

Tjoflöjt!:Virro

Jo jag vet, men jag är ju som jag är, tycker om när det blir lite tyngre :Virro ;)

polaren
2007-01-20, 20:01
Vilken färg är det på dina minisnoddar??

Gröna eller svarta?

Dom är blåa t.o.m :)

Totte på slottet
2007-01-21, 18:27

El Classico! Trots att man mycket väl vet att det är på det viset är det lätt att skippa de lättare passen för att istället bomba på som ett tok för att det är roligt att skriva höga tal i träningsdagboken. Då behöver man en påminnelse utifrån, därför kan sådana där enkla påminnelser vara de bästa!

Jag tackar även för påminnelsen då jag på senaste blivit lite väl viktkåt :D

"Spring som en skållad råtta" har man ju hört både en och två gånger :D Kurt är störtskön ;)

polaren
2007-01-22, 19:30
22.01.2007

Knäböj med bälte
60kg x 5
80kg x 3
100kg x 1
120kg x 3 - PB!
120kg x 3 - PB!

Mage
2-3 set

-7 grader i gymmet idag. Jag lyckades tippa frammåt på första setet på 120 men jag körde vidare ändå. Tror jag ska ta ner spegeln när jag böjer annars börjar jag lätt titta i den.

Film kommer.

polaren
2007-01-22, 20:12
0ktHu8KkzkM

URsäkta musiken *whistle*

polaren
2007-01-23, 12:08
-7 grader i gymmet idag.

Där blev det lite fel, +7 var det såklart, annars hade jag nog inte pallat att träna :D

Totte på slottet
2007-01-23, 14:31
Starka böj! Hoppas att du lagt på musiken i efterhand, hahaha :)

petersson
2007-01-23, 14:34
Fina böjar!

polaren
2007-01-25, 02:50
Tack pojkar! Haha jag la in musiken i efterhand :P Men jag brukar lyssna på lugna favoriter eller klassisk musik när jag tränar, det är skönt :D fast jag hatar klassiskt i vanliga fall.

polaren
2007-01-25, 02:53
25.01.2007

Armhävningar
10st
10st

Jag hann inte träna nåt idag, det kom hit två killar som behövde hjälp med en dator. Men jag körde 2 set armhävningar :D alltid nåt ;)

Nu ska jag nog börja köra med knälindor, jag har tjuvtränat på att linda rätt mycket nu och jag måste säga att jag har blivit riktigt jävla bra på det. Har hittat ett jättebra sätt att linda på.

Arf Pingvin
2007-01-25, 02:57
-7 grader i gymmet idag. Jag lyckades tippa frammåt på första setet på 120 men jag körde vidare ändå. Tror jag ska ta ner spegeln när jag böjer annars börjar jag lätt titta i den.

Ställ dig åt andra hållet och titta ut i lokalen.

polaren
2007-01-27, 20:48
27.01.2007

Bänkpress
20kg x 20
60kg x 5
80kg x 3
90kg x 1
100kg x 2
100kg x 3 - Lite hjälp på sista

Klossbänk 8,5cm
100kg x 4 - Vingligt

Smalbänk
60kg x 13

Nej nu ska jag planera träningen igen.

petersson
2007-01-27, 20:55
27.01.2007

Bänkpress
20kg x 20
60kg x 5
80kg x 3
90kg x 1
100kg x 2
100kg x 3 - Lite hjälp på sista

Klossbänk 8,5cm
100kg x 4 - Vingligt

Smalbänk
60kg x 13

Nej nu ska jag planera träningen igen.

Jag måste också planera träningen bättre, åtminstone bänken. Har tappat trycket där lite. Tänkte börja lätt och stegra uppåt.

polaren
2007-01-27, 21:49
Jag måste också planera träningen bättre, åtminstone bänken. Har tappat trycket där lite. Tänkte börja lätt och stegra uppåt.

Så ska nog jag göra också!

polaren
2007-01-28, 22:01
28.01.2007

Marklyft utan bälte
60kg x 6
100kg x 3
140kg x 1
160kg x 1
180kg x 1

Jag och min bror kom ihop oss så vi avreagerade oss med en marklyftstävling.

petersson
2007-01-28, 22:07
Schysst med 180kg! :thumbup: Du vann tävlingen va? :)

carloskar
2007-01-28, 22:11

Jo, tur kan väl alla ha *whatever*

Edit: Jag bommade alla lyft på 180, men med bälde har jag fått upp vikten över knäna iaf :)

polaren
2007-01-28, 23:09

Tack tack, det är PB utan bälte :) Men det var tungt som stryk!

Japp jag vann :cool:

polaren
2007-01-29, 00:11
a503xTCJMwA

Jag lyfter till "Lucky Lips" och brorsan till någon hiphop låt :P Han gör "några" försök på 180 i slutet, han gillar inte att förlora :D

polaren
2007-02-02, 11:01
02.02.2007

Bänkpress med 8,5cm kloss & stopp
20kg x 15
60kg x 5
80kg x 5
90kg x 5 - Lätt

Styrkevändning + stöt
60kg x 1
70kg x 1

Bänken var lätt. Jag har vilat några dagar, men nu ska det väl börjas tränas igen.

oksiv1
2007-02-02, 13:30
Bara jag som tycker att de marklyften ser tokiga ut?

A.Pahkamaa
2007-02-02, 13:39

Du är inte ensam.

polaren
2007-02-02, 15:04

Syftar du på min brorsa (den smala killen)?

petersson
2007-02-02, 15:07

Polarens mark tycker jag inte ser tokiga ut. Carloskar kröker kanske ryggen lite mycket.

polaren
2007-02-03, 11:14
03.02.2007

Marklyft med dräkt och bälte
60kg x 5
100kg x 3
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1
140kg x 1

Teknikträning! Det var jättelätt med dräkten, men jag tycker det är svårt att få ryggen rak, den är väl något för tight. Ska se om den börjar passa om jag går ner några kilo (jag har gått upp det jag gick ner innan jul *whistle* 106-108kg atm).

Kanske lägger upp lite film så får ni hemskt gärna ge mig tips på hur jag ska få reda på ryggen :)

polaren
2007-02-04, 11:46
Marklyft från igår
2MeVTAMH-fc

Det här var dom 2 bästa lyften jag fick till, och dom är dåliga.

Ska fortsätta prova med dräkt, fast en Metal Viking Deadlifter storlek 52 istället.
Nu har jag beställt tröja också, tyvärr så verkar Titan vara sega på att leverera F6or till Sverige så jag köpte en Inzer rage X storlek 50 :)

polaren
2007-02-04, 12:05
04.02.2007

Bänkpress
20kg x 20
40kg x 10
20kg x 7
20kg x 10

Jag saknade skivstången så jag gick ut och kelade med den *whistle*

polaren
2007-02-05, 11:47
05.02.2007

Knäböj utan bälte: 3x90kgx5
Knäböj till bänk med bälte: 3x95kgx3
Chins (fötterna på bänk): 5x6
Mage: 3 set
Wristroller: många set

polaren
2007-02-07, 16:50
Nu har jag fått tröjan och dräkten! Går och velar ifall jag ska prova lite med kloss idag eller inte. Vi får se!

emmzan
2007-02-07, 17:01
Marklyft från igår
2MeVTAMH-fc

Det här var dom 2 bästa lyften jag fick till, och dom är dåliga.

Ska fortsätta prova med dräkt, fast en Metal Viking Deadlifter storlek 52 istället.
Nu har jag beställt tröja också, tyvärr så verkar Titan vara sega på att leverera F6or till Sverige så jag köpte en Inzer rage X storlek 50 :)

Har du testat att ställa dig i rätt avstånd, sedan spänna upp hela kroppen, bak med axlarna och ha kanonspänning och sedan bara böja knäna, leta rätt på stången och dra? Och inte släppa spänningen förrns lyftet är klart :)

Jag tycker det är svårt att hitta bra spänning om jag först böjer fram kroppen och greppar och sedan sätter mig bakåt och drar.

polaren
2007-02-07, 17:03
Har du testat att ställa dig i rätt avstånd, sedan spänna upp hela kroppen, bak med axlarna och ha kanonspänning och sedan bara böja knäna, leta rätt på stången och dra? Och inte släppa spänningen förrns lyftet är klart :)

Jag tycker det är svårt att hitta bra spänning om jag först böjer fram kroppen och greppar och sedan sätter mig bakåt och drar.

Har inte provat det men kan göra :) Det kanske kan hjälpa mig att starta med rakare rygg! Tack för tipset :thumbup:

polaren
2007-02-07, 20:17
07.02.2007

Bänkpress med fötterna uppe: 3x75kgx5
Bänkpress med 6,5cm kloss: 3x87,5kgx5
Bänkpress med tröja och 12,5cm kloss: 100kgx3, 110kgx1
Sidolyft för axlar: 3 set

Min brorsa vägrade passa när jag skulle köra med tröja (för att jag inte orkade klippa han en gång *screwy*) så jag rekryterade mamma och hennes kille! Provade bara litegrann, tröjan var nog inte så uppdragen som den ska, men nu har jag iaf lite erfarenhet av tröjbänk ;)

I klossbänken utan tröja så gick det sista setet bäst, jag är lite ovan med kloss så det var rätt vingligt i början.

Nöjd!

petersson
2007-02-07, 20:22
Schysst att du börjat med tröjan! Gick den lätt att få på?

polaren
2007-02-07, 20:37
Schysst att du börjat med tröjan! Gick den lätt att få på?

Det är kul att komma igång lite :D

Jo det gick rätt lätt ända tills ärmarna kom över armbågarna, men jag tror inte jag fick på den helt som sagt! Med lite mer våldsamma tröjdragare så bör det gå jättebra :)

polaren
2007-02-09, 20:39
09.02.2007

Marklyft utan bälte: 60kgx5, 2x110kgx8
Marklyft med bälte och dräkt (Metal): 4x140kgx1
Knäböj, signalträning: 20kgx10, 3x50kgx3

8 reppare i marken höll på att ta död på mig, jag låg på golvet och flåsade i 10 minuter mellan seten :) Körde några singlar med nya dräkten, jag tyckte det gick sådär, lite svårt att nå stången. Men det löser sig nog! Knäböjarna var snabba, andra setet blev bäst, men som det ser ut på filmen ska jag nog vara någon centimeter djupare.

Få se om jag orkar lägga upp film sen.

petersson
2007-02-09, 21:03
Haha kondition är överskattat :D Gav dräkten nån skjuts i starten?

polaren
2007-02-09, 21:09
Haha kondition är överskattat :D Gav dräkten nån skjuts i starten?

Jag tror det, för det känns mycket lättare än utan dräkt iaf :) Men tekniken är ju inte så fin ännu.

carloskar
2007-02-10, 01:28
Hej

Ville bara säga att jag håller med om mina lyft.. Jag kände själv att jag krökte övre delen av ryggen väldigt mycket, och går kanske ned för lite med höften..?

Sedan var det tredje (tunga) marklyftspasset inom loppet av två veckor (vilket inte är så smart)... Men jag ska jobba på tekniken, för det behövs helt klart!! :D

Funderar på att börja träna "påriktigt" och inte bara "när jag känner för det". Kanske skulle starta en journal ändå så man får lite struktur..

Jaja, jag tar tag i det imorgon!

polaren
2007-02-10, 14:20
Marklyft från igår
MjXMiPbkH_M

Provade utan tshirt och det blev lite rymligare och lättare (fast ganska kallt, bara +6 grader i gymmet igår).

petersson
2007-02-10, 14:30
Såg lätt ut! Förresten vad var det för storlek på metaldräkten?

polaren
2007-02-10, 14:32
Såg lätt ut! Förresten vad var det för storlek på metaldräkten?

Det var bara 140kg :) Storlek på dräkten är 52. Tror den kan jämföras med en Titan 48-50 ungefär.

petersson
2007-02-10, 14:40
Det var bara 140kg :) Storlek på dräkten är 52. Tror den kan jämföras med en Titan 48-50 ungefär.

Jo men ändå :)

Aha! Hmm har du förresten en annan markdräkt också? Eller är det böjdräkten?

polaren
2007-02-10, 14:41
Jo men ändå :)

Aha! Hmm har du förresten en annan markdräkt också? Eller är det böjdräkten?

Jag har en Titan Superior storlek 46, den har jag bara markat i men det är tänkt att jag ska böja med den. Fast jag tror den är för liten för böj :( Men ska ge det ett försök någon gång.

petersson
2007-02-10, 14:47
Jag har en Titan Superior storlek 46, den har jag bara markat i men det är tänkt att jag ska böja med den. Fast jag tror den är för liten för böj :( Men ska ge det ett försök någon gång.

Okej. Det ska nog gå! :)

polaren
2007-02-10, 15:07
Har rensat lite från min youtubesida, hade så mycket gammalt skräp.

polaren
2007-02-10, 20:34
10.02.2007

Bänkpress: 20x20kg, 5x60kg, 5x80kg, 1x90kg (med långt stopp)

Bänkpress med tröja och...
12,5cm kloss: 3x100kg
8,5cm kloss: 115kgx1
6,5cm kloss: 120kgx1
till bröstet: 120kgx0, 120kgx1 - PB

Bänkpress, signalträning: 6x2x60kg

Körde lite mer tröja idag, och det gick finnemang! Första 1an på 120 till bröstet orkade jag inte räta ut helt och det beror nog på att jag var så långsam och försiktig på nervägen. På andra lyftet så var jag lite modigare och då kom det upp helt :) Film kommer!!!

polaren
2007-02-10, 21:57
Film från dagens pass:
hlcIq0Ayslo

TRÖJBÄNK ÄR ROOOOOOOLIGT!

carloskar
2007-02-10, 22:41
Busenkelt detdär :)

petersson
2007-02-10, 22:48
Bra! Såg fint ut! Sådär bra gick det inte för mig första försöket med tröja :D

polaren
2007-02-10, 22:49
Bra! Såg fint ut! Sådär bra gick det inte för mig första försöket med tröja :D

Tack! Det gick bättre än vad jag trodde :) Det känns ungefär likadant som att bänka raw tycker jag (har läst mycket om att det är stooor skillnad, men det kanske inte kommer förrän man klämmer sig i riktigt tighta tröjor). Nu blev jag nyfiken, ska lusläsa din journal :D

petersson
2007-02-10, 23:25
Tack! Det gick bättre än vad jag trodde :) Det känns ungefär likadant som att bänka raw tycker jag (har läst mycket om att det är stooor skillnad, men det kanske inte kommer förrän man klämmer sig i riktigt tighta tröjor). Nu blev jag nyfiken, ska lusläsa din journal :D

Hm nej det kanske är sant. Haha det inträffade ingen katastrof så jag har inte skrivit nått om det i journalen men jag har tappat stången mot halsen nån gång och lite sånt där. Men nu har jag lite bättre koll på tröjan :)

polaren
2007-02-10, 23:27
Hm nej det kanske är sant. Haha det inträffade ingen katastrof så jag har inte skrivit nått om det i journalen men jag har tappat stången mot halsen nån gång och lite sånt där. Men nu har jag lite bättre koll på tröjan :)

Haha okej :D Jag tänkte att du hade haft en riktig näradödenupplevelse :)

polaren
2007-02-10, 23:28
Film från dagens pass:
hlcIq0Ayslo

TRÖJBÄNK ÄR ROOOOOOOLIGT!

Bumpar fram filmen så den inte försvinner *whistle*

polaren
2007-02-12, 21:30
12.02.2007

Knäböj utan bälte: 15x20kg, 5x60kg, 1x80kg, 3x5x95kg
Knäböj till bänk med bälte: 3x3x97,5kg
Rygg: 3set
Mage: 3set

Jag är klen utan bälte *cry* Det var tungt idag, iaf sista setet.

polaren
2007-02-14, 18:59
14.02.2007 - Gick på hårdare idag!

Bänkpress: 15x20kg, 2x5x60kg, 3x80kg
Bänkpress med stopp: 1x90kg, 1x100kg, 1x105kg - PB!
Bänkpress utan stopp: 0x112,5kg, 1x112,5kg - PB!

Tänkte se hur styrkan ligger till, så jag vet hur jag ska lyfta till koloserien! jag går nog in på 100 och försöker på 105 i andra.

Kunde inte låta bli att försöka på pers utan stopp heller (tyvärr? :D) så jag försökte på 112,5. Första stannade nästan på bröstet. På andra försöket så bryggade jag upp mig så mycket jag bara kunde, och drog ihop skuldrorna så hårt jag kunde: då kom det, fast vääääldigt sakta. :) Video kommer!

theolito
2007-02-14, 19:02
Bra, najs med pb! :D

polaren
2007-02-14, 19:02
Bra, najs med pb! :D

Tack! Det är underbart! :D

theolito
2007-02-14, 19:11
Du verkar på g! :)

polaren
2007-02-14, 19:52
Du verkar på g! :)

Ja, sådär :P Det har stått still ett tag men nu jävlar :)

Hudiksvall_Bänkpress
2007-02-14, 20:01
14.02.2007 - Gick på hårdare idag!

Bänkpress: 15x20kg, 2x5x60kg, 3x80kg
Bänkpress med stopp: 1x90kg, 1x100kg, 1x105kg - PB!
Bänkpress utan stopp: 0x112,5kg, 1x112,5kg - PB!

Tänkte se hur styrkan ligger till, så jag vet hur jag ska lyfta till koloserien! jag går nog in på 100 och försöker på 105 i andra.

Kunde inte låta bli att försöka på pers utan stopp heller (tyvärr? :D) så jag försökte på 112,5. Första stannade nästan på bröstet. På andra försöket så bryggade jag upp mig så mycket jag bara kunde, och drog ihop skuldrorna så hårt jag kunde: då kom det, fast vääääldigt sakta. :) Video kommer!

Nu vet du hur man ska göra,bra jobbat,snart har du 112.5 med stopp:thumbup:

petersson
2007-02-14, 20:02
112.5 schysst! :thumbup:

polaren
2007-02-14, 20:03
Nu vet du hur man ska göra,bra jobbat,snart har du 112.5 med stopp:thumbup:

Tack tack :) Men jag tror rumpan lyfte lite från bänken, + att det va lite svajigt :Virro

polaren
2007-02-14, 20:04
Thaaanx Petersson my maaan :D

polaren
2007-02-14, 20:29
1SBCYSQbaUg

Musik: Lostprophets - Start something

polaren
2007-02-15, 20:40
15.02.2007

Marklyft från 6cm platå, utan bälte: 5x60kg, 5x100kg, 5x120kg, 5x140kg

JOBBIGT!!!!!

Film kommer senare!

bubbe
2007-02-15, 20:46
15.02.2007

Marklyft från 6cm platå, utan bälte: 5x60kg, 5x100kg, 5x120kg, 5x140kg

JOBBIGT!!!!!

Film kommer senare!

Tuff serie!

Ang bänken, 105 stoppet såg lite sådär ut, du hade stången i rörelse även om du la den mot kroppen. Kan bli trixigt att få igenom ett sånt lyft.

polaren
2007-02-15, 20:59
Tuff serie!

Ang bänken, 105 stoppet såg lite sådär ut, du hade stången i rörelse även om du la den mot kroppen. Kan bli trixigt att få igenom ett sånt lyft.

Det var jobbigt, dåligt flås gör det inte lättare :D

Absolut sant. Sen satte jag igång stången med ett litet juck också. Får se om jag klarar det striktare till koloserien, ska prova i slutet på månaden! :)

polaren
2007-02-15, 21:16
Film:

UrubeAFYg6M

Försökte att inte slarva med ryggen, den brukar lätt bli böjd som en ostbåge, tyckte jag lyckades rätt bra. Men det blev rätt tungt i slutet så där vart det lite kassare.

polaren
2007-02-17, 19:07
17.02.2007

Bänkpress: 15x20kg, 5x60kg, 3x80kg, 1x95kg, 1x100kg

Bänkpress med tröja...
17cm kloss: 3x120kg
12,5cm kloss: 2x125kg - Dåliga reps
till bröstet: 1x120kg, 1x125kg
12,5cm kloss: 2x125kg - Rätt OK

Bänkpress med fötterna i luften: 3x5x80kg

Jävlar vad det tar på underarmarna att bänka med tröjan! Är inte van dom här vikterna. Det blev en del rövlyft, något jag måste vänja mig av med (har av någon anledning blivit bra på att lyfta röven på senaste tiden). Jag ska nog ta det lugnt nu till veckan och bara köra lätt för nu har det blivit 3 tunga pass i rad.

För kort vila mellan seten, fick nästan mjölksyra *gah!*

Film kommer.

polaren
2007-02-17, 21:06
XInyl7o-diE

Det blev en lite dålig vinkel att filma ifrån när jag hade passare på båda sidorna.

polaren
2007-02-19, 18:58
19.02.2007

Ryckböj 8x20kg
Knäböj med bälte 5x60kg, 3x100kg, 1x110kg, 3x125kg - PB!

Ett kort pass (ca 15min). Jag har inte sovit inatt men ändå gick det bra :) 3x130kg går nog upp också!

Vila + lätt träning resten av veckan, sen ska jag maxa på mån, tis eller ons.

polaren
2007-02-20, 10:28
Mål till maxning nästa vecka
Knäböj: 140kg
Bänkpress: 105kg
Marklyft: 200kg

200 ska UPP

petersson
2007-02-20, 12:29
Ser bra ut! Jag tror du fixar målen!

polaren
2007-02-21, 23:53
Ser bra ut! Jag tror du fixar målen!

Hoppas det!!! Men det enda stora målet är egentligen 200kg i marklyft så det kan hända att jag nöjer mig med 130-135 i knäböj om jag känner mig lite seg. Fast vem vet, jag kanske ångrar mig och går på pers i böjen med? :D Jag är ju så viktkåt *drool*

polaren
2007-02-24, 21:40
24.02.2007

Bänkpress: 10x20kg, 2x5x60kg, 5x1x80kg med stopp.

Svajjigt pass, det känns att jag inte har bänkat på en vecka :D

polaren
2007-02-28, 16:53
28.02.2007 - Maxning till Koloserien

Marklyft
70kg x 6
110kg x 3
140kg x 2
170kg x 1
180kg x 1
200kg x 0
200kg x 1 - PB!

Bänkpress med stopp
20kg x 15
50kg x 5
80kg x 3
90kg x 1
100kg x 1
105kg x 1 - PB! (Inget rövlyft på denna som det var sist jag tog 105 med stopp).
110kg x 0 - För tungt :P

Knäböj
20kg x 8
60kg x 5
90kg x 3
110kg x 1
130kg x 1
140kg x 1

Nöjde mig med 140 i böj, det gick iaf lättare än sist och det fick räcka för att jag ska vara nöjd :)

Första marken på 200 gick inte så bra och jag TROR att det var en kombination av dålig uppladdnig & för lite luft. På andra lyftet satte jag bältet lite lösare så att jag kunde fylla magen med mer luft, och då kom det!

Bänken är jag nöjd med, hade räknat med 105. Vet ej om vinkeln är OK för domarna för man ser inte rumpan, men vi får se vad dom tycker!

Film kommer på ett tag

polaren
2007-02-28, 17:24
Det var en kille på gymmet som tipsade mig om nån grej som händer nästa helg, som jag anmälde mig till. Man skulle få hjälp med SL momenten och så. Men mitt medlemskort har gått ut så jag kanske borde förnya det före. SKa bli skoj iaf! Det håller på i 2 dagar.

Wille__
2007-02-28, 17:26
Ser ju väldigt bra ut, kul med tävling, men själv har jag bara Pb som mål just nu. När du kör ett pass som i dag, där du går på maxning, hur mycket vila har du mellan lyften?

polaren
2007-02-28, 17:43
Ser ju väldigt bra ut, kul med tävling, men själv har jag bara Pb som mål just nu. När du kör ett pass som i dag, där du går på maxning, hur mycket vila har du mellan lyften?

Tack! Jo det är skoj :) Jag vilade ungefär 10-15 minuter mellan lyften i marken. Det blev lite kortare i böj & bänk.

petersson
2007-02-28, 17:54
Stort grattis till 200! *flex*
Sen blir det 225 och efter det 250 osv!

polaren
2007-02-28, 17:56
Stort grattis till 200! *flex*
Sen blir det 225 och efter det 250 osv!

Tack tack :) Har jag lite flyt nu så går det fortare från 200 till 225 än vad det gjorde från 180 till 200 :D

polaren
2007-02-28, 18:11
Här kommer videon:

rZk1owH7R5w

carloskar
2007-03-01, 00:12
Bra rolle! Man blir nästan imponerad.. Målmedveten och duktig är du :)

polaren
2007-03-01, 18:18
Bra rolle! Man blir nästan imponerad.. Målmedveten och duktig är du :)

Tack Calleballe :)

petersson
2007-03-01, 18:20
Vem är bruden när du bänkar 105? *drool*

polaren
2007-03-01, 18:27
Vem är bruden när du bänkar 105? *drool*

Jag vet inte, men hon är en söt ung dam :P Min kamerman hade lite problem att rikta kameran mot mig när jag skulle lyfta om man säger så :smash: :D

petersson
2007-03-01, 18:45
Jag vet inte, men hon är en söt ung dam :P Min kamerman hade lite problem att rikta kameran mot mig när jag skulle lyfta om man säger så :smash: :D

Haha :)

polaren
2007-03-02, 19:15
02.03.2007

Nu ska vi se om jag minns rätt.

Bänkpress
20kg x 20
50kg x 6
70kg x 5
90kg x 2 med stopp
100kg x 1

med tröja
110kg x 3
110kg x 3
120kg x 1 ?
130kg x 0
130kg x 0 - Sista biten blev för tung.

Ungefär sådär tror jag det såg ut, kanske var det nåt mer set på 120 eller 125kg.

Latsdrag
3 set

Roddmaskin med bröstplatta
3 set

Facepull med rep
3 set

Jag fick hjälp av Lillgrabben idag, det var lärorikt! SL läger nästa helg :)

Sällen
2007-03-02, 21:31
fint pass, vars är Sl lägret? :)

Lillgrabben
2007-03-02, 21:46
02.03.2007

Nu ska vi se om jag minns rätt.

Bänkpress
20kg x 20
50kg x 6
70kg x 5
90kg x 2 med stopp
100kg x 1

med tröja
110kg x 3
110kg x 3
120kg x 1 ?
130kg x 0
130kg x 0 - Sista biten blev för tung.

Ungefär sådär tror jag det såg ut, kanske var det nåt mer set på 120 eller 125kg.

Latsdrag
3 set

Roddmaskin med bröstplatta
3 set

Facepull med rep
3 set

Jag fick hjälp av Lillgrabben idag, det var lärorikt! SL läger nästa helg :)

120kg x 3
120kg x 3
125kg x 2
125kg x 1
130kg x 0
130kg x 0

Så ska serien du tränade se ut.

Hade du inte tränat så mycket på seten med 120 & 125 kg finns det god chans att även 130 hade kommit upp idag, men den saken kommer framledes i vilket fall som helst.

Andra setet på 120 samt andra setet på 125 kg var toppenbra lyft!

Det var kvar så lite på 130 lyften att jag nästan tror missen beror på respekt för vikten.

polaren
2007-03-02, 21:55
fint pass, vars är Sl lägret? :)

Det är här i stan på Skellefteå Atletklubb!

polaren
2007-03-02, 21:56
120kg x 3
120kg x 3
125kg x 2
125kg x 1
130kg x 0
130kg x 0

Så ska serien du tränade se ut.

Hade du inte tränat så mycket på seten med 120 & 125 kg finns det god chans att även 130 hade kommit upp idag, men den saken kommer framledes i vilket fall som helst.

Andra setet på 120 samt andra setet på 125 kg var toppenbra lyft!

Det var kvar så lite på 130 lyften att jag nästan tror missen beror på respekt för vikten.

Ah tack :) Jag tror inte att jag har hållt i 130kg förr så det kanske är som du säger. :)

Lillgrabben
2007-03-05, 00:05
Jaha, i morgon börjar en ny träningsvecka!

Visst dyker du upp igen, nu är det ju sportlov så nu finns all tid i världen!!?

polaren
2007-03-05, 00:18
Jaha, i morgon börjar en ny träningsvecka!

Visst dyker du upp igen, nu är det ju sportlov så nu finns all tid i världen!!?

Jo visst, tänkte börja köra lite utlåsningar i knäböjen så man får viktvana, och det finns det ju ett fint powerrack till på edda :) Kan hålla koll i gästboken när ni ska träna i veckan så kommer jag förbi!

polaren
2007-03-05, 19:33
05.03.2007

Knäböj
20kg x 10
60kg x 5
100kg x 3
120kg x 3
med lindor
120kg x 2
130kg x 2

Bänkpress
Några set på 40kg

polaren
2007-03-05, 19:49
-kZ2z39UawA

polaren
2007-03-07, 20:21
07.03.2007

Bänkpress
20kg x 20
60kg x 5
82,5kg x 6
85kg x 5
85kg x 5
87,5kg x 4
87,5kg x 4

Det var sanslöst tungt och jag vet inte varför, kanske håller jag på att bli sjuk (hade brutal huvudvärk igår). 2 i familjen är magsjuka så vi får se vad som händer med mig.

Wille__
2007-03-08, 17:06
Har inte uppfattat om du har licens och har kört tävling eller du har bara kört kolo Raw? Men ivilket fall så kör på, ser väldigt bra ut och du är bra stark!:hbang:

polaren
2007-03-09, 05:16
Har inte uppfattat om du har licens och har kört tävling eller du har bara kört kolo Raw? Men ivilket fall så kör på, ser väldigt bra ut och du är bra stark!:hbang:

Jag ska vara med på min första tävling i maj så då ordnar klubben licens åt mig då :) Tack, kul att höra, men jag vill bli mycket starkare *flex*

polaren
2007-03-09, 18:00
09.03.2007

Marklyft
60kg x 6
100kg x 4
100kg x 4
100kg x 4
100kg x 4

Latsdrag
3set

Hantelcurl
4 set

Rolling thunder
Många set. Som mest gjorde jag 3 reps på 50kg tror jag med höger hand. 55kg gick inte alls :P Blir att träna på ordentligt med den.

Tänkte köra mark med dräkt men eftersom det är SL läger imorrn så ska dom se hur vi markar, så jag spar på ryggen :)

polaren
2007-03-10, 15:48
10.03.2007 - SL läger

Knäböj
Jag värmde upp och gjorde några set på 80kg, sen körde jag lite tyngre med bälte och fick det filmat och bedömt av herrarna. Sen provade jag en böj med lindor, och Roger lindade så förbannat hårt så att jag nästan klämde ur mig en liten tår :D Andra benet gick bättre att få lindat iaf, antar att jag var lite mer förberedd! Nåja, sen provade jag en böj på 140 med lindorna men det tog stopp halvvägs ner. Jag antar att det behövs mer vikt på stången :) Jag kände att jag inte var man nog att försöka en gång till.

Bänkpress
Några lätta uppvärmningsset & tips på hur man kan förbättra bryggan samt hur man ska ligga på bänken. Jag hade lite koll för jag har experimenterat mycket med sådant själv. Sen gjorde jag två stycken ganska lätta ettor på 100kg med stopp.

Första dagen var rolig, vi gick igenom lite teori om hur man kan träna osv, men det mesta visste jag nog redan (dock har jag varit dålig på att nyttja det praktiskt *whistle* ). Imorgon ska jag köra marklyft med dräkt och bänkpress med tröja.

Kul!

petersson
2007-03-10, 15:59
Läger lät skoj! Givande också för den delen.

polaren
2007-03-10, 19:56
Läger lät skoj! Givande också för den delen.

Mm det är kul att få hjälp :) Jag vet rätt mycket som jag behöver förbättra nu och det blir mer imorrn :)

EDIT: Jag är alldeles stel i vaden, säkert från böjen med brutallindning :D Men jag är nog mjukare imorrn.

polaren
2007-03-11, 16:29
11.03.2007 - SL läger

Idag körde vi marklyft, det slutade med
210kg x 1
i full mundering :)

Jag han inte köra något med tröjan men jag var ändå så sliten så det var nog lika bra :)

Sällen
2007-03-11, 16:45
nice, är det PB? :)

polaren
2007-03-11, 16:48
nice, är det PB? :)

Japp :D Med dräkt och sånt, smal stil.

Men nu ska jag börja teknikträna sumomark så att det känns naturligt för jag verkar vara bättre byggd för det. Sen kanske det blir massa mer vikt *drool*