handdator

Visa fullständig version : Chokladpudding med få kcal

Sadde
2006-11-27, 16:32
Kom precis på ett skitgott recept på en "chokladpudding" med få kcal, jag vet inte om receptet finns redan, men här kommer info:

2äggvitor: ca:50kcal
10teskedar sötningsmedel: 20kcal
1tesked kakaopulver: ca: 20kcal
sammanlagt: ca: 90kcal :thumbup:

Gör så här: Vispa äggvitorna till det blir fluffigt så du kan vända skålen utan att något faller ut, häll sedan in sötningmedlet och kakaopulvret och vispa runt. Ta en sked och vräk i dig! :eating:

Tyvärr så han jag inte ta en bild på underverket, men jag kan lova er att det ser smaskigt ut :).

Receptet tar ca: 2min att göra, så sätt igång. Kom gärna med kommentarer.

Peace out!

King Grub
2006-11-27, 17:15
Tio teskedar sötningsmedel?!?! http://bestsmileys.com/puking/4.gif

eleni
2006-11-27, 17:35
Hur tror du det blir med chokladproteinpulver i?

Sadde
2006-11-27, 18:12
Tio teskedar sötningsmedel?!?! http://bestsmileys.com/puking/4.gif

Japp :)

Sadde
2006-11-27, 18:13
Hur tror du det blir med chokladproteinpulver i?

Jag har ingen aning, det funkar säkert det med. Det är bara att prova, jag tror dock att kakaopulvret ger en mer "chokladig" smak.

Peace out!

TylerDurden84
2006-11-28, 12:12
Testa även:

MiniKeso 120 g
Vatten el mjölk 30 g
2 stora tsk Canderel chokladkoncentrat
Vassle (choklad el vanilj) 10 g

Rör om med stavmixer i minst 30 sek. Det blir en chokladmousse utan dess like. Mina kompisar har sagt att det smakar som en mustig kaloribomb från en restaurang fast det i stort settt bara är protein! Det blir faktiskt ruggigt gott. Vill man lyxa till det ska man slänga i några jordnötter (saltet bör vara bortsköljt)

Rickard
2009-08-27, 12:31
Testa även:

MiniKeso 120 g
Vatten el mjölk 30 g
2 stora tsk Canderel chokladkoncentrat

Rör om med stavmixer i minst 30 sek. Det blir en chokladmousse utan dess like. Mina kompisar har sagt att det smakar som en mustig kaloribomb från en restaurang fast det i stort settt bara är protein! Det blir faktiskt ruggigt gott. Vill man lyxa till det ska man slänga i några jordnötter (saltet bör vara bortsköljt)

Måste bumpa denna. Provade precis det här receptet och det är helt galet bra.
Kör man med vatten så blir typ 180kcal och 28/4/10 P/F/C.

Lellan
2009-08-27, 12:35
Var hittar man canderel chokladkoncentrat?

Alfred Nobel
2009-08-27, 12:35
35g DoublePro
175g lätt mjölk

Blanda ordentligt i en bunke så det inte bildas klumpar. Ställ i frys ca 20 min. Tag fram och ät.

Rickard
2009-08-27, 13:24
Var hittar man canderel chokladkoncentrat?

Hittas vid oboy och liknande produkter, och heter Cankao om man behöver fråga efter det.

machine gun
2009-08-29, 10:11
35g DoublePro
175g lätt mjölk

Blanda ordentligt i en bunke så det inte bildas klumpar. Ställ i frys ca 20 min. Tag fram och ät.

+1

Fast tillsätt en extra tsk kakao och gärna även 1 tsk pulverkaffe, så blir det ännu godare.

EDIT: Jag brukar iofs aldrig mäta upp mängderna så exakt, men ca 1 dl pulver, 1-2 dl mjölk.

böllen
2009-09-02, 21:02
En fråga bara vad är det för sötning medel ni använder er utav eller är alla samma typ eller. kan ni ge några exempel på märken man ta och köpa ?

Marcüs
2009-09-02, 21:42
Flytande suketter brukar jag använda, funkar kanon och inga kalorier.

Fed up
2009-09-02, 22:01
35g DoublePro
175g lätt mjölk

:thumbup:

Men varför bunke när det finns shaker?

Brukar också ha i extra kakao och lite snabbkaffe, precis som Machine gun skrev. Godast är det med färska jordgubbar nedskivade i. *drool*

trollduva
2009-09-02, 22:02

Går det att få tag på i en "vanlig" affär? Typ Ica eller liknande. Och vad använde du för märke?

Rickard
2009-09-02, 22:15
Går det att få tag på i en "vanlig" affär? Typ Ica eller liknande. Och vad använde du för märke?

Det är det vanligaste proteinpulvret, någon form utav vassle(whey) koncentrat/isolat. Och du kan ibland hitta det i vissa ICA-butiker.

Fed up
2009-09-02, 22:32
Det är det vanligaste proteinpulvret, någon form utav vassle(whey) koncentrat/isolat. Och du kan ibland hitta det i vissa ICA-butiker.

Det? Personen frågade ju efter ett märke (alltså produktens namn/tillverkare) som jag förstod det. Min erfarenhet är att det är väldigt ovanligt på ICA. Lättast att få tag på kosttillskott-shoppar, finns flera olika men man får inte länka här på kolozzeum eftersom kolo har en egen (kolozzeum.com). Brukar finnas butiker i de flesta städer också.

Detta svar är alltså egentligen främst riktat till "Trollduva".

Rolv
2009-09-03, 21:45
Kom precis på ett skitgott recept på en "chokladpudding" med få kcal, jag vet inte om receptet finns redan, men här kommer info:

Gör så här: Vispa äggvitorna till det blir fluffigt så du kan vända skålen utan att något faller ut, häll sedan in sötningmedlet och kakaopulvret och vispa runt. Ta en sked och vräk i dig! :eating:

Tyvärr så han jag inte ta en bild på underverket, men jag kan lova er att det ser smaskigt ut :).

Peace out!

Mycket gott!! Tack

Rolv
2009-09-03, 22:13

Peace out!

Och det var djävluskt mäktigt, så det tar bort sötsuget iaf. Skulle nog funka som mellanmål oxå. :)