handdator

Visa fullständig version : blanda proteinet i frullen?

fwickbom
2006-11-27, 13:27
brukar äta gröt med mjölk och müsli med yoghurt till frukost. Funderar på om det e nån idé att blanda i proteinpulvret i frullen för att starta dagen med det behov som kroppen har på morgonen efter att den varit utvilad. Vad tycker ni om det och har ni några förslag på hur man kan smussla ner whey-80 proteinet i frukosten och få den god?:smash:

AJO
2006-11-27, 13:30
brukar äta gröt med mjölk och müsli med yoghurt till frukost. Funderar på om det e nån idé att blanda i proteinpulvret i frullen för att starta dagen med det behov som kroppen har på morgonen efter att den varit utvilad. Vad tycker ni om det och har ni några förslag på hur man kan smussla ner whey-80 proteinet i frukosten och få den god?:smash:

Du kan testa att göra en shake av den. Brukar bli hyfsat gott ;)

Exhale_
2006-11-27, 13:55

Två bra tips från mig till dig *kissass*

Ät gröten (lätt avkyld) utan något till, blanda prottepulvret med mjölken och drick det till.

Blanda i prottepulvret i yoghurten och ät den med musli (orka med tyskprickarna), förvånansvärt gott om det är ett gott prottepulver!

Davil
2006-11-27, 14:41
Fairing slow jordgubb + pure whey jordgubb 50/50
blandat med havregryn och lite vatten.

Rör om detta till en "kall gröt" och häll på mjölk.

Mycket gott ! :eating:

pragmatist
2006-11-27, 14:57
Yoghurt med proteinpulver har varit min standardfrukost i åratal.

Larsson85
2006-11-27, 15:03
Är inte hela grejen med pulvret att det ska vara lätt att bara blanda med mjölk/vatten och svepa?

Om du nu tvunget ska blanda det med vanlig mat så se till att undvika omeletten, det testade jag och gör inte om. Men annars tycker jag det är ett lysande förslag att ha en drink som man dricker av samtidigt som man äter sin vanliga frukost.

Fartman
2006-11-27, 15:08
Min standarfrulle är prottepulver, fil och havregryn blandat :thumbup:

LAR
2006-11-27, 15:23
Är inte hela grejen med pulvret att det ska vara lätt att bara blanda med mjölk/vatten och svepa?

Om du nu tvunget ska blanda det med vanlig mat så se till att undvika omeletten, det testade jag och gör inte om. Men annars tycker jag det är ett lysande förslag att ha en drink som man dricker av samtidigt som man äter sin vanliga frukost.

jo tycker jag med. kan inte bli enklare.

det där att blanda ner pulvret i fil eller liknande är ju en skitdålig idé! det koagulerar ju och blir en massa smålumpar av pulver som blir torr mjöl i munnen när du äter.

NisseEriksson
2006-11-27, 16:13
Blanda varm gröt med mosad banan
krydda på rejält med kanel . häll en färdigblandad proteindrink över gröten istället för mjölk

fwickbom
2006-11-27, 18:04
Blanda i prottepulvret i yoghurten och ät den med musli (orka med tyskprickarna

Om man som jag är Tysk så är det ett brott att inte ha med prickarna :D

Axel2
2006-11-27, 18:10
Aaa faktiskt

Jag har testat lägga i det i gröten :).. Smaka jordgubbs-grö jitte gótt ;)

fwickbom
2006-11-27, 19:16
jo tycker jag med. kan inte bli enklare.

det där att blanda ner pulvret i fil eller liknande är ju en skitdålig idé! det koagulerar ju och blir en massa smålumpar av pulver som blir torr mjöl i munnen när du äter.

Hmmm borde det väl inte bli om man sprider ut det fint över antingen gröten eller yoghurten?! borde ju typ bara bli som om man hade haft på lite kanel..

Max
2006-11-27, 21:26
Om du nu tvunget ska blanda det med vanlig mat så se till att undvika omeletten, det testade jag och gör inte om.
Kan tänka mig att vanilj-, choklad eller jordgubbssmakande omelett inte är det godaste? Var proteinet smaksatt?

LAR
2006-11-27, 22:01
Hmmm borde det väl inte bli om man sprider ut det fint över antingen gröten eller yoghurten?! borde ju typ bara bli som om man hade haft på lite kanel..

men då måste du ha en deciliter kanel på yoghurten så får du se vad jag menar.

Sigurdsson
2006-11-27, 23:29
men då måste du ha en deciliter kanel på yoghurten så får du se vad jag menar.
Om du har tid och ork så har jag ett underbart tips.

Mixa frysta hallon med ca 70g minikeso (tillsätt vatten så att konistensen blir bra) tillsätt sedan önskad mängd hallonproteinpulver.
Eller
Mixa en liten banan med ca 70g minikeso tillsätt sedan önskad mängd chokladprotein.
Detta lägger du sedan som ett täcke på den färdiga gröten och avnjuter med mjölk till.

Detta äts varje morgon med diverse variationer, man längtar till nästa frukost så fort man har ätit upp. *drool*

Fartman
2006-11-28, 00:10
Icket. Det är bara att veva lite med skeden så ska det lösa sig hyfsat. Om du nu inte har något rysspulver vill säga. Både kolozzeums whey och grossens whey-80 bladar sig skitlätt med filen. Och jag brukar ha i iaf en deciliter pulver.

fwickbom
2006-11-29, 19:15
Kan tänka mig att vanilj-, choklad eller jordgubbssmakande omelett inte är det godaste? Var proteinet smaksatt?

blanda i omelett? kan ju inte va gott:S

Max
2006-11-29, 22:10
blanda i omelett? kan ju inte va gott:S
Just vad jag tänkte ;) och uppenbarligen var det någon som bekräftat det också.