Visa fullständig version : Koloiternas sluskigaste matvanor?
Jag tänkte lite på det här igår, efter alldeles för mycket innebandyspelande. Jag var sådär sjukt hungrig så det var inget snack om att laga någon mat. Istället fick det bli en halv, rå, falukorv och fyra Polarkraft Optimal med räkost. Särskilt gott var det inte, men det gick ned. Så, vad jag tänkte på var, vilka fantastiskt sluskiga kullinariska kreationer har ni andra lyckats hitta på? För i ett forum med en massa hungriga byggare lär jag väl knappast vara ensam om att stoppa i mig vad som helst?
Jag kan bjuda på en till; tillaga fiskpinnar i brödrosten! Det är något varje ungkarl bör kunna.
tossefar
2006-11-26, 22:50
Jag äter nudlar kanske tre gånger i veckan bara för att jag inte orkar göra något bättre :/
mystic[-_-]
2006-11-26, 22:52
Äter knäckemackor med vitlöksmjukost, kalkon, minikeso, tacosås varje dag.
Tycker inte att det är konstigt iofs men vissa andra tycker det.
Annars är det väll KALL havregrynsgröt som de flesta inte fattar varför man äter
Äckligaste hittils är en smoothie på mjölk, multifruktjuice och tonfisk + rapsolja
EDIT
det jag har fått mest reaktioner från andra är varma mackor med smör, ost, kaviar och banan.. fast det är skitgott så det är inget sluskigt med det :)
Otto GROV
2006-11-26, 22:55
en sisådär 10bullar med mycket smör brukar ja trycka i mig ibland*drool*
Runt jul trycker jag i mig ett par pepparkakor med vanligt smör på..*drool*
Röda_Lacket
2006-11-26, 22:57
en dag käkade jag upp 3 pizzor på 1 timma troligen det värsta jag gjort, fåningt vad men jag vann 200kr iaf
']Äckligaste hittils är en smoothie på mjölk, multifruktjuice och tonfisk + rapsolja
Påminner om när en polare tog det där med "bulk" lite väl långt. Han tyckte det var svårt att få i sig mat hela tiden så han körde allt i mixern istället... mjölk, bröd, tonfisk, ägg, en banan, några matskedar jordnötssmör m.m. Bara lukten fick en att vilja spy...
det jag har fått mest reaktioner från andra är varma mackor med smör, ost, kaviar och banan.. fast det är skitgott så det är inget sluskigt med det :)
det där lät äckligt..brukar inte käka så konstigt,,dom flesta tycker det är konstigt när man trycker i sig en kesellaburk bara sådär...
sluskigt vet jag inte, jag knaprar i mig okokta snabbmakaroner ibland. perfekt snacks.
:bumbi
mystic[-_-]
2006-11-26, 23:05
Påminner om när en polare tog det där med "bulk" lite väl långt. Han tyckte det var svårt att få i sig mat hela tiden så han körde allt i mixern istället... mjölk, bröd, tonfisk, ägg, en banan, några matskedar jordnötssmör m.m. Bara lukten fick en att vilja spy...
Jag gjorde det pga tidsbrist :D
Tonfisk + fil/liknande -> shaker -> ned i halsen (lärd av puppas)
Nilsjohan
2006-11-26, 23:28
Min hemliga last, köpa en "korv" med pepparkaksdeg (nu kring jul) och trycka i sig *drool*
Vita bönor direkt ur burken..kanske kvalificerar sig.
Jag äter inte äckliga saker bara för att det är nyttigt, då går man hellre till frysen och plockar fram bullar.
Men jag minns en gång när jag var liten och sugen på korv med bröd, men vi hade ingen korv, så jag la en banan i brödet, och på med ketchup och senap. Det var äckligt, men jag visste inte bättre *mini*
Min hemliga last, köpa en "korv" med pepparkaksdeg (nu kring jul) och trycka i sig *drool*
Fy fasen, det brukar flickvännen också göra. Av respekt för min näsa så gör hon det inte när vi träffas som tur är. Magen blir lätt orolig av pepparkaksdeg.
Jag har knäckt två råa ägg i munnen en gång när jag hade bråttom och kylskåpet var näst intill tomt.
Tigerkotten
2006-11-27, 00:01
Om jag gör varma mackor me ost, så gillar jag ta ketchup på de :]
Om jag gör varma mackor me ost, så gillar jag ta ketchup på de :]
Det är inte sluskigt någonstans. Det är ju pizza!
Cerberus
2006-11-27, 00:05
Jag tycker varm oboy med ketchup i e gott
']Jag gjorde det pga tidsbrist :D
Det är också sjukt. :D
Fan, jag minns fortfarande hur man kunde sitta hemma hos karln för att slötitta på någon film och han kläcker ur sig "vänta, jag skall bara fixa lite käk". Det brukade betyda att det var dags att sätta sig nära ett fönster. Efter lite stökande i köket kommer han tillbaks med "maten" och man känner hur den brödiga tonfisklukten sprider sig som en dimma i rummet. Han kryper upp i sin favoritfotölj, ler ondskefullt, och sveper den fruktansvärda styggelsen så fort han kan(vilket måste sägas var med en imponerande hastighet, med tanke på den tjocka bubbliga konsistensen). Efter en stor rap som luktar unken tonfisk blandat med allsköns styggelser är han klar, för stunden. Kanske en halvtimme senare hör man hans mage har kvicknat till efter chocken. Alla här vet ju hur elakt proteinfisar kan lukta, men det här var något helt annat. Som värst kunde gaskraftverket hålla på i ett par timmar, nästan oavbrutet. Jag misstänker att min vän fann viss njutning i det.
Det bör dock nämnas att han växte som ogräs. Jag är dock osäker på om det var värt det, i varje fall för omgivningen.
en grej som brukar mötas med viss skepsis är när jag äter risgrynsgröt/ärtsoppa rumstempererad ur sånna där stora korvar genom att bita hål i plasten och sedan trycka i mig innehållet.
inget jag rekommenderar dock.
en grej som brukar mötas med viss skepsis är när jag äter risgrynsgröt/ärtsoppa rumstempererad ur sånna där stora korvar genom att bita hål i plasten och sedan trycka i mig innehållet.
inget jag rekommenderar dock.
Den risgrynsgröten är rätt söt, det blir som risalamalta (mycket gott)
Ärtsoppa är gott i alla former*drool*
no1fitness
2006-11-27, 00:36
Jag äter inte så konstig mat själv, men min lillebror hade en kompis som åt ketchup och smör på vanlig smörgås. Det måste vara äckligt. *spy*
Jag äter inte så konstig mat själv, men min lillebror hade en kompis som åt ketchup och smör på vanlig smörgås. Det måste vara äckligt. *spy*
Det är jättegott faktiskt:)
smör och ketchup på grova mackor är ganska gott. blir på något sätt lagom sött.
no1fitness
2006-11-27, 00:57
Det är jättegott faktiskt:)
smör och ketchup på grova mackor är ganska gott. blir på något sätt lagom sött.
Va ?! :D
Låter sliskigt och jag vågar itne smaka på det heller.:em:
Det är verkligen inte gott. Jag skall inte säga äckligt - falukorv och räkost är äckligt - men det är verkligen inte gott.
Min bror brukar käka det ibland, fast då har jag sett honom äta hundmat också.
Det är verkligen inte gott. Jag skall inte säga äckligt - falukorv och räkost är äckligt - men det är verkligen inte gott.
Min bror brukar käka det ibland, fast då har jag sett honom äta hundbajs också.
Usch,,äcklig brorsa*rolleyes*
no1fitness
2006-11-27, 01:08
Min bror brukar käka det ibland, fast då har jag sett honom äta hundmat också.
:laugh: Hundmat ! *screwy*
Äter mycket hellre falukorv och räkost än ketchup och smör på smörgåsen i alla fall. *popcorn*
havregröt med vatten ist för mjölk (händer ganska ofta nuförtiden glömmer o köpa mjölk ofta)
och sen när man trycker i sig en kesoburk eller två på jobbet... då börjar folk undra
Likadant när folk äter ketchup o ris*spy*
Det är också sjukt. :D
Fan, jag minns fortfarande hur man kunde sitta hemma hos karln för att slötitta på någon film och han kläcker ur sig "vänta, jag skall bara fixa lite käk". Det brukade betyda att det var dags att sätta sig nära ett fönster. Efter lite stökande i köket kommer han tillbaks med "maten" och man känner hur den brödiga tonfisklukten sprider sig som en dimma i rummet. Han kryper upp i sin favoritfotölj, ler ondskefullt, och sveper den fruktansvärda styggelsen så fort han kan(vilket måste sägas var med en imponerande hastighet, med tanke på den tjocka bubbliga konsistensen). Efter en stor rap som luktar unken tonfisk blandat med allsköns styggelser är han klar, för stunden. Kanske en halvtimme senare hör man hans mage har kvicknat till efter chocken. Alla här vet ju hur elakt proteinfisar kan lukta, men det här var något helt annat. Som värst kunde gaskraftverket hålla på i ett par timmar, nästan oavbrutet. Jag misstänker att min vän fann viss njutning i det.
Det bör dock nämnas att han växte som ogräs. Jag är dock osäker på om det var värt det, i varje fall för omgivningen.
är du en tjej??
Likadant när folk äter ketchup o ris*spy*
Det är också gott :D
Är det ni som är kräsna eller jag som är äcklig?
Whistler
2006-11-27, 01:13
50g pasta, 6st Euroshopper-köttbullar körda i micron och sen lite pizzasallad till det. Tråkigt som fan, men usch... Ja, orka laga mat!
Har gjort en del äckliga mixer-shakes också genom tiderna. Godast var den jag körde när jag inte hade råd med gainer: två bananer, en halv liter lättmjölk och tre råa ägg. Mixa och svep. Smakade inte helt illa, men folk i omgivningen fick ansiktsfärg åt det gröna hållet. Visade sig sen att det blev dyrare per portion än Star Nutritions gainer, så jag skärpte mig till slut. :)
:laugh: Hundmat ! *screwy*
Äter mycket hellre falukorv och räkost än ketchup och smör på smörgåsen i alla fall. *popcorn*
Min bror är inte som andra barn...
Det hela började faktiskt för många år sedan när vi var på semester i sommarstugan. Några släktingar hade varit där innan oss och glömt kvar en påse torrfoder. Min bror, rätt liten på den tiden, blev såklart nyfiken och var helt enkelt tvungen att smaka på hundmaten. Det verkade tydligen inte så gott, trots det kunde han senare ses knapra på den där hundmaten i smyg. Mamma och pappa försökte såklart säga åt honom att sluta, men det hjälpte inte så tillslut fick de gömma hundmaten. Nu kan man ju tro att han skulle ge sig, fast hundmaten verkade ha en närmast magiskt dragningskraft så han lyckades leta upp den och fortsätta knapra hundmat i smyg. Detta tills hans senare på kvällen kräktes som en gris och... tja, mådde som en hund.
Efter det har jag inte sett min bror äta hundmat mer, inte förrän han skaffade en hund iaf... Plötsligt en dag ser jag honom fiska upp en hundgodis ur fickan och börja tugga på det. Hans flickvän som också såg det kommenterade hur äckligt det var, varpå han svarar; "Äh, måste ju smaka lite...". Hon påpekar då lite torrt att han inte behöver äta mer än hunden, om han nu bara tänkt smaka...
Så, vissa lär sig av sina misstag... andra fortsätter äta hundmat. Och det här är alltså en kille som även har ketchup på sina mackor ibland, vilket alltså borde vara ett tydligt bevis på att ketchup och mackor inte hör ihop.
är du en tjej??
Inte vad jag vet.
Nilsjohan
2006-11-27, 01:58
Fy fasen, det brukar flickvännen också göra.
Det verkar vara en fin tjej, henne skall du vara räddom
Cerberus
2006-11-27, 02:03
ätardagar brukar va sluskiga
Annars så äter jag inte speciellt sluskigt, förutom när jag äter spyor då(asgott!)
Min bror är inte som andra barn...
Det hela började faktiskt för många år sedan när vi var på semester i sommarstugan. Några släktingar hade varit där innan oss och glömt kvar en påse torrfoder. Min bror, rätt liten på den tiden, blev såklart nyfiken och var helt enkelt tvungen att smaka på hundmaten. Det verkade tydligen inte så gott, trots det kunde han senare ses knapra på den där hundmaten i smyg. Mamma och pappa försökte såklart säga åt honom att sluta, men det hjälpte inte så tillslut fick de gömma hundmaten. Nu kan man ju tro att han skulle ge sig, fast hundmaten verkade ha en närmast magiskt dragningskraft så han lyckades leta upp den och fortsätta knapra hundmat i smyg. Detta tills hans senare på kvällen kräktes som en gris och... tja, mådde som en hund.
Efter det har jag inte sett min bror äta hundmat mer, inte förrän han skaffade en hund iaf... Plötsligt en dag ser jag honom fiska upp en hundgodis ur fickan och börja tugga på det. Hans flickvän som också såg det kommenterade hur äckligt det var, varpå han svarar; "Äh, måste ju smaka lite...". Hon påpekar då lite torrt att han inte behöver äta mer än hunden, om han nu bara tänkt smaka...
Så, vissa lär sig av sina misstag... andra fortsätter äta hundmat. Och det här är alltså en kille som även har ketchup på sina mackor ibland, vilket alltså borde vara ett tydligt bevis på att ketchup och mackor inte hör ihop.
Inte vad jag vet.
Hundgodis är gott, jag och brorsan köpte varsit paket (runt 1kg /st) och åt det när vi var små. Vi hade smakat hos grannen som hade hund. Det är ju typ vanlig choklad (ser ut som det iaf), finns både vit och mörk. Skitgott!
Kallt ris, tonfisk, oregano och skivad jalapeno. Det var inte gott, det kan jag lova.
En kompis åt rostade mackor med kattmat efter en natt av drickande. Det knastrar i tänderna var allt han sa.
Hundgodis är gott, jag och brorsan köpte varsit paket (runt 1kg /st) och åt det när vi var små. Vi hade smakat hos grannen som hade hund. Det är ju typ vanlig choklad (ser ut som det iaf), finns både vit och mörk. Skitgott!
Det åt jag när jag var liten också. Inte ofta, men ett par bitar slank ner.
Och här trodde jag det kanske var en smula onormalt att äta hundmat?
Hur mycket protein finns det i hundgodis?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.