handdator

Visa fullständig version : Hjälp ska jag sluta träna?

DanneBE
2006-11-26, 17:54
Jag har tränat på gym i ca 1,5-2år. Och för ett tag sen när jag tränade så helt plötsligt så tappade jag lusten till träning. Jag bara gick hem från gymmet. Så nu idag så är det första gången på 3-4 veckor som jag tränar igen. Men det var inte speciellt kul idag heller. Hur ska jag göra. Ska jag fortsätta träna några få gånger i veckan och hoppas att träningssuget kommer eller ska jag lägga ner allt vad träning heter?

En bidragande orsak till att jag tröttnade kanske var/är att min mage är stor/ful jämfört med övriga kroppen tex armarna som är riktigt spinkiga. Ni kan ju kolla mina bilder i deff forumsdelen så får ni se. Jag vill ju verkligen bli stor och stark men jag hittar ingen lust att lyfta vikter längre. Lyfta vikter var tidigare det bästa jag visste

regus
2006-11-26, 17:57
Hitta en idrott/motionsform som du gillar.

n1tro
2006-11-26, 17:59
ärligt talat... vill du bli stor och stark och deffad måste du helt enkelt pallra dig till gymet i många år, gör det till en livsstil helt enkelt. det finns ingen genväg alltså, det är bara att ligga i. kontinuitet är nyckeln, ligg i, träna hårt, ät mkt, var disciplinerad.. om du lyckas göra det i två-tre år kommer du vara stolt över dig själv och tacka dig själv för att du forsatte.finns inte så mkt mer o säga alltså, det är upp till dig

mangemani
2006-11-26, 18:03
gör det hela till en vana,typ som att du MÅSTE gå till skolan,jobbet,till affären osv.
gör det till en vana att efter skolan/jobbet what ever,så går du till gymmet och spenderar 1-1½ timme där.
efter ett tag så kommer du ej tänka "fan,nu är det gymmet igen,orkar jag verkligen",utan du bara gör det bara utav ren vana och att det är 1 utav dina vardags sysslor.

detta var då baserat på om du nu vill bli stor och stark.
om du helt enkelt inte orkar,så,tja,då kan iaf jag ej hjälpa dej.

Tolvtin
2006-11-26, 18:04
Tränings motivationen har ju sina dalar o toppar som precis allt annat i livet och ibland går de utför rejält, men när jag hamnar i dom dalarna brukar ja bara fortsätta kämpa på för jag vet i grund o botten att jag älskar de.

aliquis
2006-11-26, 18:04
Ja!

(vad förväntar du dig att få för svar?)

Fed up
2006-11-26, 18:07
ändra om lite i dit träningsupplägg. nya övningar, fler/färre set/reps, köra helkropp/flersplit (alltså annorluna än du gjort innan). Jag måste mecka och ändra lite hela tiden, annars blir jag uttråkad.
Ändra kanske till mer flås och mindre styrka, testa andra saker tex olika kampsporter (intensivt och ofta mycket fys med), badminton, breakdance eller va sjutton som helst.

L-Sami
2006-11-26, 18:40
Sluta inte med träningen. Träningen är det bästa för en människa, om det inte är bygga muskler, eller bli starkare. Hitta nån annan motionsform där du får röra på dig.

Allan
2006-11-26, 18:44
Ta ett break ett tag. Spela nåt annat, festa lite - hitta tillbaka till livet. Har du inte kul när du tränar kommer det inte att ge resultat.

Bönne
2006-11-26, 18:45
Sluta träna, det kommer att förbättra ditt fysiska utseende.

Hardcore_pb
2006-11-26, 18:49
Ta ett break ett tag. Spela nåt annat, festa lite - hitta tillbaka till livet. Har du inte kul när du tränar kommer det inte att ge resultat.

Allan är alltid lika klok, det är knappt kul längre ;)

men helt allvarligt så är ett break antagligen det bästa du kan göra, varför göra saker som du absolut inte har någon motivation till, du kommer antagligen ändå inte få resultaten du vill med den inställningen och då är det bättre att göra något annt, något du mår bra av!

Piranha
2006-11-26, 19:06
Jao att tycka det är trist på gymmet går ju inte, se dig om efter annat gym eller testa nån annan sport ett tag alt skaffa nån kul person att träna med, träningen bör ju vara lite social också.

NiXPhoenix
2006-11-26, 19:14
Har inte en princip identisk tråd varit uppe tidigare?

Tricklev
2006-11-26, 19:44
Ta en break, tog en 16månaders break ifrån träningen och kom tillbaks till det, roligare än någonsin.

Dock så las träningen om en hel del (SL!), men den är roligare än någonsin. *cupid*

DanneBE
2006-11-27, 18:07
Ta en break, tog en 16månaders break ifrån träningen och kom tillbaks till det, roligare än någonsin.

Dock så las träningen om en hel del (SL!), men den är roligare än någonsin. *cupid*

Först och främst, tack för kloka ord i tråden allesammans:thumbup:

Tricklev: Hur kommer det sig att du tog ett så pass långt break? Eller jag kanske ska fråga vad som fick dig tillbaka till gymmet? SL låter intressant. Helt i min smak

DanneBE
2006-11-29, 19:27
Idag körde jag knäböj. Och det är faktiskt den enda övningen som är riktigt kul just nu*screwy* Helt crazy*gah!* , Böj som är så jobbigt

Absinteh
2006-11-29, 19:35
Är också i svacka :(
Är typ latare än förr kan man säga *grr*

Tricklev
2006-11-29, 20:10
Tricklev: Hur kommer det sig att du tog ett så pass långt break? Eller jag kanske ska fråga vad som fick dig tillbaka till gymmet? SL låter intressant. Helt i min smak

Flickor, spel och skola ledde till tidsbrist.

Nu har jag dragit ner på spelandet dock, och tillåter inte flickorna att komma ivägen för träningen.

Jag stog helt enkelt inte ut med att sitta inne längre, kännde mig seg och tråkig, så jag läste på i SL delen, letade upp ett lätt schema och började köra det, Nybörjar-style.
Målen i SL känns mycket realistiskare och jag märker framstegen mycket mer än i "vanlig" styrketräning. Hela iden med att anpassa all sin träning för att bli så bra man bara kan på 3 övningar, och finslipa dom till perfektion intresserar verkligen mig. *flex*

Baan
2006-11-29, 20:12
Klart du inte ska sluta träna. Helst ska du ha någon som motiverar dig med misshandel om du slutar träna, så kommer träningen garanterat bli roligare. Roligare än att bil ihjälslagen dvs!!!

Kaboffastar
2006-11-29, 21:00
Ett break är ett bra val..

DanneBE
2006-11-29, 21:12
Nu har jag dragit ner på spelandet dock, och tillåter inte flickorna att komma ivägen för träningen.

Jag stog helt enkelt inte ut med att sitta inne längre, kännde mig seg och tråkig, så jag läste på i SL delen, letade upp ett lätt schema och började köra det, Nybörjar-style.
Målen i SL känns mycket realistiskare och jag märker framstegen mycket mer än i "vanlig" styrketräning. Hela iden med att anpassa all sin träning för att bli så bra man bara kan på 3 övningar, och finslipa dom till perfektion intresserar verkligen mig. *flex*[/QUOTE]

Det låter ju rätt givande med SL. Lägger du på dig massa också eller är det "bara" styrkan som ökar?

Emil_Larsson
2006-11-29, 21:13
Känner likadant jag med just nu, men det kommer jag lovar dig. Försök komma ut med polare mera och träna osv. Gemenskap gör så jäkla mycket och ger så mycket livglöd.