handdator

Visa fullständig version : Julmat

Mental
2006-11-26, 17:20
Någon som är sugen?

http://i38.photobucket.com/albums/e109/jonhansson/dump/julmat.jpg

Själv tycker jag det där ser ut som ett oaptitligt påhitt, tror inte produkten kommer sälja alls faktiskt, vad tror ni?

Angel
2006-11-26, 17:21
dom som köper dom är alla ensamma gammla människor som inte kan laga mat. Det gammla pensionärer som inte äter nnat än sådana färdigrätter.

Muskelbyggaren
2006-11-26, 17:22
Tänk om någon snäll själ kunde laga maten åt alla de som tvingas köpa en sån där.

Garnax
2006-11-26, 17:23
Lätt att man skulle kunna dra en sådan någon dag på jobbet istället
för matlåda.

Baha
2006-11-26, 17:29
ser jag en sån på affärn kommer jag köpa den.

perfekt til middag med en 3.5a från lidl

dotter sa "mm..mycket gott, vart finns det"

en storsäljare"!

Kabuto
2006-11-26, 17:33
dom som köper dom är alla ensamma gammla människor som inte kan laga mat. Det gammla pensionärer som inte äter nnat än sådana färdigrätter.

Jag tror snarare ensamma unga människor som inte kan laga mat som köper sånna där :)

He-man
2006-11-26, 17:34
*grr27* Jag har faktiskt köpt den där 3-4 gånger redan!

Den är faktiskt inte så dum, jag var skeptisk när jag hittade den på Coop för några veckor sedan, men tyckte att det kunde vara kul att prova, tummen upp! :thumbup:

Mental
2006-11-26, 17:37
Är det så lite mat som det ser ut att vara?

Zakath
2006-11-26, 17:38
Verkar som en trevlig idé tycker jag, janssons frestelse... *drool*

Deceiver85
2006-11-26, 17:39
usch vad hemskt det låter

Mantus
2006-11-26, 17:41
Någon som är sugen?

http://i38.photobucket.com/albums/e109/jonhansson/dump/julmat.jpg

Själv tycker jag det där ser ut som ett oaptitligt påhitt, tror inte produkten kommer sälja alls faktiskt, vad tror ni?

Urk*spy* . Nä nu måste jag gå och äta upp det sista av den janssons frestelse som jag och flickvännen lagade igår. Tänkte ta mig ett par julskinkeknäckemackor när jag ändå håller på. Kokade julskinka i fredags och man kan ju inte låta god mat förfaras:eating:

Angel
2006-11-26, 17:52
usch vad hemskt det låter

Det är inget ovanligt att man kommer hem till en ensam pensionär som har hela frysen full med lådor, och kanske 1paket mjölk i kylen. Sen lägger dom upp det fint på en tallrik. Sedan diskar dom sin lilla tallrik och bestik och ställer i stället redo att användas nästa dag igen.

Det e faktiskt lite tragiskt.

Fartman
2006-11-26, 18:27
Förmodligen mindre.
Dom få gånger jag ätit sånna där färdigrätter har man varit tvungen att äta två stycken för att öht klara sig.

aliquis
2006-11-26, 18:28
dom som köper dom är alla ensamma gammla människor som inte kan laga mat. Det gammla pensionärer som inte äter nnat än sådana färdigrätter.Och lata ungdomar, såg två på willys som typ hade fyllt kundvagnen med färdigmat =P

Piranha
2006-11-26, 18:31
Julen har inte ens börjat än och jag känner redan julmaten stå en upp i halsen.

He-man
2006-11-26, 18:51
Ja det är inte alls mycket. Jag äter inte alla gånger risgrynsgröten som följer med på sidan heller, så de gånger jag ätit den har det varit mer som ett mellanmål i väntan på den vanliga middan. :D

grisbil3n
2006-11-26, 23:07
Det är inget ovanligt att man kommer hem till en ensam pensionär som har hela frysen full med lådor, och kanske 1paket mjölk i kylen. Sen lägger dom upp det fint på en tallrik. Sedan diskar dom sin lilla tallrik och bestik och ställer i stället redo att användas nästa dag igen.

Det e faktiskt lite tragiskt.

:(

Man blir lite lezzen i ögat. Men samtidigt så är det många äldre som verkligen lagar käk, som köper dom mest underliga jävla ingredienserna.

Angående rätten så känns det jävligt amerikanskt. Tror nog inte den kmr sälja alls.

He-man
2006-11-28, 11:24
Angående rätten så känns det jävligt amerikanskt. Tror nog inte den kmr sälja alls.
Jo de har lyckats sälja 4 st till mig! :D

Cilia
2006-11-28, 11:25
sånna där säljs det massor av i Storbritanien men med deras julmat och har tydligen en marknad så varför inte

Pepparkakssmurfen
2006-11-28, 11:26
sånna där säljs det massor av i Storbritanien men med deras julmat och har tydligen en marknad så varför inte

Findus mikromat måste klassas som Gourmet-mat i fish n´ chips landet..

Kwon
2006-11-28, 11:27
Storbritannien är ju inte direkt världens mest kulinariska land! :D

Förutom Jamie Oliver så verkar the british cuisine suga fedt, när jag var där i London så var Fish n Chips en delikatess haha

He-man
2006-11-29, 23:32
Storbritannien är ju inte direkt världens mest kulinariska land! :D

Förutom Jamie Oliver så verkar the british cuisine suga fedt, när jag var där i London så var Fish n Chips en delikatess haha
Dom äter bacon och ägg till frukost! :hbang: Jag blev helt frälst vid det när jag var på mallorca och käkade det på frukostbuffén varje dag, konstigt nog smakade det inte lika gott när jag kom hem igen, måste vara så att maten smakar godare om någon annan lagar den.