Visa fullständig version : Julmusik
Jaha, man undkommer den nog inte i år heller. Julen alltså. Hjälp mig göra den uthärdlig med era bästa tips på julmusik.
Om någon har bra tips på hur man undviker allmänt roidrage framåt lucia är ni välkomna med dem också.
Om någon har bra tips på hur man undviker allmänt roidrage framåt lucia är ni välkomna med dem också.
Undvika roider? och göra allmänt nåt avslappnande.
Behövs bara en jullåt.
tBWp1-LruSQ
Gå inte i några affärer så slipper du höra de värsta varianterna.
Jag vill ha en handgranat *nynna*
Hur svårt är det att undvika julfirande egentligen? Problematiskt när man har barn, men har du några så skickar du dem till någon avlägsen släkting, undviker allting som stavas julbord på jobbet och undviker affärer. Måla ett pentagram i blod på ytterdörren så slipper du oönskat besök också.
Helena B
2006-11-26, 15:47
Brukar alltid köpa minst en ny skiva med julmusik. I år så funderar jag på följande:
Rhonda Vincent - Beautiful Star - A Christmas Collection
http://static.cdon.com/000/500/500438.jpg
Enya - Amarantine - Christmas Edition
http://static.cdon.com/000/492/492444.jpg
Iofs så köpte jag inte Jill Johnsons album som hon släppte förra julen så den kanske jag också köper.
Förutom klassikerna så är min favorit Whitney Houstons One Wish - The holiday album.
Kanske lite VA-Cyber_Trance_Pres_Xmas_Trance_2-CD-2003-GTi, kan mjuka upp mini?
Med eviga klassiker så som: 09-hiver_and_hammer_feat_karyn_white-wonderful_christmastime_(clubflash_remix)-gti.mp3
dessutom:
04-ramon_zenker_pres_cyber_x_feat_jody_watley-my_love_santa_claus_(unreleased_mix)-gti.mp3
och inte minst:
10-merry_x-mas_and_minimalistix-o_holly_night-gti.mp3
Det finns få saker som höjer julstämningen som dessa godbitar. Lev väl mina vänner i denna högtid som närmar sig med stormsteg.
"Mer Jul" med Adolphson-Falk är jullåten nr. 1 :thumbup: :)
"Blue Christmas" med Elvis Presley är en annan personlig favorit.
Fast denna är ju bra på riktigt.
fHdZEPRWHQ0
Drängarna - Vår julskinka har rymt
Metal Christmas med jullåtar framförda av Paul Dianno.
Drängarna - Vår julskinka har rymt
Werner & Werner ska det vara!
edit: en annan bra är Martina McBride - Let it snow
Andra bra är tex:
chris rea - driving home for christmas
nat king cole - frosty the snowman (finns även av Jackson 5)
ronny och ragge - tomten é full
:thumbup:
http://video.google.com/videoplay?docid=1491516901670441597&q=christmas+cannon+rock
finns i julversion av transsyberian orchestra
backflash
2006-11-26, 16:24
Fast denna är ju bra på riktigt.
fHdZEPRWHQ0
Leta upp Mario Lanzas tolkning!
Jag är julmusikmissbrukare, tror jag :D: Varje år inhandlas en "årets julskiva" (som ibland tenderar att få sällskap av fler). Jag är svag för de klassiska varianterna med barnkör och hela köret ("Gläns över sjö och strand" för diskantkör; kan det bli vackrare? Jag får rysningar.); Adolf Fredriks körers julskiva var 2004 års inköp, och den rekommenderas varmt (däremot rekommenderar jag inte Håkan Hagegårds, som jag köpte ett annat åt; jag tycker att han är alldeles för brölig och den skivan gavs snabbt bort till mormor). En annan favorit är "Home for christmas" med Anne Sofie von Otter; den innehåller visserligen ett par hemska bitar, men det mesta är mycket bra.
I fjol köpte jag Jill Johnsons, vill jag minnas, den var också bra, lite annorlunda med popcountrystuk.
Kaboffastar
2006-11-26, 16:52
Jag bidrar med den här :
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=57192
:D
Jag e ett julfreak, granen e redan uppe.
Jag e ett julfreak, granen e redan uppe.
Plast är fusk :nono:
;)
Kaboffastar
2006-11-26, 17:40
Plast är fusk :nono:
;)
Mja säljs riktiga granar för fullt vida mackarna / konsum här.
http://www.amazon.com/James-Taylor-at-Christmas/dp/B000I0QK74
Mjuk, försiktig musik med inslag av jazz(?)
wintersnowdrift
2006-11-26, 17:45
En annan favorit är "Home for christmas" med Anne Sofie von Otter; den innehåller visserligen ett par hemska bitar, men det mesta är mycket bra.
Hennes version av "Koppången" (både med engelsk och svensk text) är min favoritjullåt alla kategorier. Jag har själv spelat låten ett oändligt antal gånger på fiol men tröttnar aldrig på den, den är jul för mig :).
//Kristin
Twisted_Sister-A_Twisted_Christmas
Ps: WinterS var du i Uppsala igår kväll?
de blir att går med mp3spelaren konstant på jobb nu den närmsta månaden. mina öron gråter av all denna skitmusiken
NiXPhoenix
2006-11-26, 23:00
Kanske lite VA-Cyber_Trance_Pres_Xmas_Trance_2-CD-2003-GTi, kan mjuka upp mini?
Med eviga klassiker så som: 09-hiver_and_hammer_feat_karyn_white-wonderful_christmastime_(clubflash_remix)-gti.mp3
dessutom:
04-ramon_zenker_pres_cyber_x_feat_jody_watley-my_love_santa_claus_(unreleased_mix)-gti.mp3
och inte minst:
10-merry_x-mas_and_minimalistix-o_holly_night-gti.mp3
Det finns få saker som höjer julstämningen som dessa godbitar. Lev väl mina vänner i denna högtid som närmar sig med stormsteg.
:hbang:
Min favorit (eftersom jag hört långt ifrån alla låtar på den skivan) är Orion Too - White Christmas. :)
First of May är också bra.
olle lindblad
2006-11-26, 23:04
Lars Christmas
wintersnowdrift
2006-11-26, 23:17
Ps: WinterS var du i Uppsala igår kväll?
Nej, inte vad jag vet :). Har jag en look-a-like eller har jag måhända tagit mig till Uppsala i sömnen?
//Kristin
Frank Sinatras julshow från amerikansk radio, minns inte när den spelades in, men det var ett tag sen. Mellansnacket är svårtslaget, och musiken är hur skön som helst.
Annars allt annat med honom, eller hans polare i Rat Pack.
Klassikerna:
christmas songs - jingle bell rock
Christmas Frank Sinatra - Santa Claus Is Coming To Town
Christmas Music - Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! - Dean Martin
christmasWham - Last Christmas
Bing Crosby - I'm Dreaming Of A White Christmas
osv....
Nilsjohan
2006-11-27, 02:05
Uppå källarbacken, uppå källarbacken
har jag en vän.
Uppå källarbacken, uppå källarbacken
har jag en vän.
Vacker är han, finer är han,
glader är han när han dansar.
Vacker är han, finer är han,
glader är han när han dansar.
Klassikerna:
.... X-mas Project: Banging 'round the Tree
King Diamond : No Presents For Christmas
p67PPjS3hHA
För att öka på julstämningen tycker jag man bör se Tim Burtons A Nightmare Before Christmas.
Stenberg
2006-11-27, 21:02
The Pogues - Fairytale of New York
Stenberg
2006-11-27, 21:03
http://video.google.com/videoplay?docid=1491516901670441597&q=christmas+cannon+rock
finns i julversion av transsyberian orchestra
vad heter den låten? inte hört i sån version förut
Onkel Kånkel - Små strålar av sperma?
Det finns alltså folk som lyssnar på julmusik frivilligt? Vart är världen på väg? *cry*
Just D - Juligen är den enda jag kan lyssna på utan att kaskadkräkas.
Jari Sillanpää - Oi Jouluyö
Julmusik på tomtens eget språk.
Jari Sillanpää - Oi Jouluyö
Julmusik på tomtens eget språk.
Var på en finsk julkoncert förra veckan, inget jag kommer att upprepa...
*rolleyes*
BigForre
2006-12-05, 10:19
Lars Christmas
:thumbup: Har numera hunnit bli en klassiker i juletid :)
Jag höll på att glömma.
Lars Demian - Den tragiska historien om tomten, näcken och den svarta madam.mp3 *cupid*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.