handdator

Visa fullständig version : VAD är dåliga förberedelser?

kostkrig
2006-11-26, 11:02
Hej,

jag och en kompis ska göra ett arbete där vi ska ha dåliga förberedelser inför ett träningspass (läs hockey, fotboll eller innebandy - tillvägagångssättet är nog ganska likvärdigt oavsett vilken sport man väljer) och undrar nu vad ni anser är dåliga förberedelser? Vad för typ av kosthållning ska vi ha då vi vill ha så dåliga förberedelser inför ett träningspass som möjligt? Vad är egentligen dåligt att äta inför träning? Och ska vi börja med det här 1 vecka tidigare eller räcker det om vi börjar dagen innan?

Hur är det med sömnen? Ska vi försöka ha dåligt med sömn i kroppen också?

Kortfattat vill vi ha så dåliga förutsättningar som möjligt (fast vi ska ju givetvis inte överdriva och bara äta godis en hel dag osv.)

Ser framemot att logga in här senare ikväll och få höra ifrån er! TACK:)

Bronkitkorv
2006-11-26, 11:25
Sov dåligt, små ät hela dagen bara snabba kolisar, trötta ut er med tråkigt skolarbete och hetsa iväg utan att förbereda er mentalt på träningen.

beffen
2006-11-26, 13:26
Festa,Sup,rök,snusa,käka pizza......

Zakath
2006-11-26, 13:34
Sov dåligt, små ät hela dagen bara snabba kolisar, trötta ut er med tråkigt skolarbete och hetsa iväg utan att förbereda er mentalt på träningen.

Kolhydrater borde vara ett av de bättre alternativen dagen innan. Att bara äta fett och ev. protein dagen innan tror jag är mycket mycket sämre än att bara äta kolhydrater.

Svedberg
2006-11-26, 14:28
är väl inte så svårt, ät inte på 1 dygn, sup till som fan dagen innan och skit i att sova mer än nån timme

flenders
2006-11-26, 14:34
Sov inget, stressa upp dig så mycket det går, förbered er inte mentalt, basera ditt kaloriintag på socker och se till att vara påtänd. Mycket sämre kommer du nog inte kunna prestera.

Bronkitkorv
2006-11-26, 14:56
Ramla och slå upp ett sår i huvet som behöver sys strax innan oxå.

Whistler
2006-11-26, 15:13
Kaskadspy (Copyright Aftonbladet) lite också.

Zakath
2006-11-26, 16:09
Jag ändrar mig, att inte äta någonting alls är självklart det sämsta alternativet (om man inte håller i sig gift/droger som förmodligen är ännu sämre). Sen kan man ju träna sjukt mycket dagen innan så att man får muskelinflammation i alla viktiga muskler m.m. m.m. :D Bryta en arm och ett ben o.s.v.

Helt enkelt så kan förberedelser innan en tävling bli oändligt dåliga till punkten där du inte kan prestera alls, du måste sätta upp några kriterier för vad förberedelserna får bestå av först. T.ex. att du måste ett normalt antal kalorier, att du inte får skada dig och liknande.

nutz
2006-11-26, 16:11
Konstruktivt.

regus
2006-11-26, 18:29
Festa,Sup,rök,snusa,käka pizza......

Den här var bra så jag gör en +1

z_bumbi
2006-11-27, 12:32
Sätt upp vad ni tror är en bra uppladdning och sen utgår ni från den för att konstruera en dålig.

Larsson85
2006-11-27, 12:39
Om det är inför en tävling så kan ett måttligt alkohålintag vara att föredra. Innan de dåliga effekterna slår in så får man faktiskt en förhöjd testosteronnivå. Vilket är klart gynsamt när man tränar.

Edit: Jaha, ni skulel ha dålig uppladdning, då är det bara att lägga supandet ltie tidigare så att de dåliga effektern börjar slå in.