Logga in

Visa fullständig version : Mentalt vælbefinnande

stora_starka_jätten
2006-11-25, 21:03
Som jag har førstått ær mental træning ett vældigt vidt begrepp.

Det går bland annat ut på att man ska kunna styra sina tankar och kænslor...

MEn en sån sak som att man får høra att någon har pratat illa om en..
Det kan man ju må dåligt av men tror ni att man med rætt mental instællning bara kan slå bort en sådan kænsla.. Beror ju naturligtvis på situationen och vem personen ær.. Men rent generellt tror ni att man kan påverka sånna kænslor?

MVH / Jætten

L-Sami
2006-11-25, 21:14
Det tror jag absolut! .. det är bara motivera sig själv att inte bry sig om det..

stora_starka_jätten
2006-11-25, 21:19
Nær man infør en uppkørning eller liknande brukar man ju bli nervøs..

Ær det møjligt att styra undan sånna kænslor och kænna sig avslappnad?

isåfall hur?

stora_starka_jätten
2006-11-26, 17:56
ett nytt førsøkt att få liv i tråden.. Kom igen nu!

watertouch
2006-11-26, 18:17
Ja antingen med mediciner eller genom KBT (kontinuerlig beteende terapi) alternativt nån slags Hitler jugend skola..

michael
2006-11-26, 18:23
Kan ju va svårt att träna bort dom här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_biases

Bönne
2006-11-26, 18:44

Det kan man ju må dåligt av men tror ni att man med rætt mental instællning bara kan slå bort en sådan kænsla.. Beror ju naturligtvis på situationen och vem personen ær.. Men rent generellt tror ni att man kan påverka sånna kænslor?

MVH / JættenAtt se ner på alla andra utom dig själv, för vem bryr sig om vad en tönt säger eller tycker om en?

Shadow Warrior
2006-11-26, 19:53

MVH / Jætten

Helt klart, försök fördjupa dej i ämnet, sök upp böcker som hanterar ämnet på ett eller annat sätt, sen är det inte så big deal att gå till en psykolog heller, du behöver inte veta i förväg vad som kan eller bör göras utan testa så får du ett svar rätt snabbt. Jag kan säga att jag mår helt klart bättre och är självsäkrare efter att ha gått hoss en i över ett halvår, nu efteråt så kan jag även säga att det var jag själv som åstakom förändringen men innan var jag osäker på vad som kunde göras, det fick jag hjälp med och det funkade. Men det var inget mirakel direk, mina kompisar märker knappast nån skildnad på mej, men jag mår bättre och det var poängen.