handdator

Visa fullständig version : Vikten står still irriterande

TigerÖga
2006-11-24, 23:51
Vikten står still irriterande som fan. Ökar hyfsat på gymmet tränar 5 dar i veckan var av 4 styrke och 1 MMA pass. Väldigt aktivt jobb och fritid.

väger 70kilo
frukost: Havregrynsgröt 3 pot linfrö med 1 protein drink och 1 ägg.
lunch: ganska osäriös hatar att laga mat. Skulle kunna funka om jag åt samma lunch varje dag men hört att det inte bra för kroppen med samma mat varje dag?
Mellanmål: 3 mackor ost/skinka 250gram keso. Skulle det funka bättre om jag bytte pålägget mot jordnötssmör?
Innan träning Gainer
Efter träning Gainer
Middag Har lyxen att bo med föräldrar :P
kvällsmat 3 mackor
Dricker runt 1 eller en halv liter mjölk om dagen

Hjälp?
Känns som det går +-0 pågrund av fusk kanske.
Helger mest skräpmat
tränat runt 2.5år
Målvikt 80kilo fett eller inte

Förlåt om jag kanske är otydlig men jag är fasans trött o desperat.
*gah!*

Larsson85
2006-11-25, 00:08
Ägg är en bra proteinkälla, testa ät några fler varje dag. Men inte råa, du får risk för sjukdommar och samtidigt kan kroppen inte tillgodogöra sig proteinet till samma grad som ifall du tillagar det. (Jag går inte i god för att det sistnämda är sant)

Annars är det som man brukar säga. Öka ditt kcal-intag. Kcal in - kcal ut > 0 <=> viktökning. Ät mer med andra ord.

Edit: Vi står på samma vikt, ska vi tävla till 80? :)

Cerberus
2006-11-25, 00:15
ät mer energirik mat som ger lite mättnad, sök på satiety index på google :)

Max
2006-11-25, 15:52
Skulle det funka bättre om jag bytte pålägget mot jordnötssmör?
Nej, men det kanske skulle "funka" om du tog en macka till med jordnötssmör som pålägg.

Be dina rara föräldrar att laga mer till middagen så kan du ta resterna och äta dagen efter till lunch.

Ökar du på gymmet skall du inte klaga ;)

z_bumbi
2006-11-25, 16:24
Det är bättre att äta enformigt till lunch än att inte äta alls, sen är det inte så svårt att fixa bra matlådor och lägger du ner tiden för 5 pass i veckan på träningen så är inte en eller två timmar en gång i veckan för matlagning så mycket.

bombenx
2006-11-26, 01:05
Ägg är en bra proteinkälla, testa ät några fler varje dag. Men inte råa, du får risk för sjukdommar och samtidigt kan kroppen inte tillgodogöra sig proteinet till samma grad som ifall du tillagar det. (Jag går inte i god för att det sistnämda är sant)

Annars är det som man brukar säga. Öka ditt kcal-intag. Kcal in - kcal ut > 0 <=> viktökning. Ät mer med andra ord.

Edit: Vi står på samma vikt, ska vi tävla till 80? :)

Till skillnad från många andra länder kan man i Sverige äta äggen råa då de ska vara fria från salmonella.