handdator

Visa fullständig version : Är så glad för jag äntligen skall börja träna på gym

Sunesha
2006-11-24, 14:23
Japp ville bara skapa en tråd, jag är gammal halvgubbe. Jag var nere igår och köpte gymkort på Malmö Atlet Klubb. Det var liksom en rolig känsla att köpa det. Jag var liksom lite småglad och förväntansfull.

Jag har inte varit på gym på hur länge som helst. Har ni också känt den euforin att känna att man skall ta tag i sig själv igen. Att bra längta efter att lyfta. Jag gillar det lugn som uppstår när man har full koncentration att lyfta upp vikten snyggt.

På måndag skall jag få hjälp av instruktör att få rätt på basövningarna. Jag liksom bara väntar och väntar. Känns som att gå på dejt liksom. Nervös och redig att prestera sitt bästa.

Är det någon som känner igen det, eller jag löligt optimistisk?

Kaboffastar
2006-11-24, 14:27
Bra skit!

28'e smäller det för min del :)

Förnyande av gymkort, köp av löpardojjor och så är man igång igen.. har själv haft en liten paus på 5 månader ungefär.

Sunesha
2006-11-24, 14:29
Japp det är kul att ta tag i det. Jag funderar på köpa nya dojs till gymmet. Har bara 2-3 par olika löpardojor ingen anning om de är bra lyfta i. De har ganska hög lutning och mycke dämpning.

Men att skaffa gymkort är liksom som skaffa sig en försäkring om man skall må bättre på nåt vis heh.

Du kaboffa, har jag ju sett att du har verkligen bättrat på din fysik enormt :)

Mr. Moose
2006-11-24, 15:08
Halvgubbe och 27!!

Jag känner mig plötsligt väldigt gammal.

L-Sami
2006-11-24, 15:10
:thumbup: Låter skoj!

Sunesha
2006-11-24, 15:14
Halvgubbe och 27!!

Jag känner mig plötsligt väldigt gammal.
hehe, näh bara känner så då mitt hårfäste har börjat krypa uppåt de senaste 2 åren :)

Sedan får man vara legtimt gubbsjuk om man kallar sig halvgubbe.

Jacksatan
2006-11-24, 15:21
jättekul att någon känner såhär. Finns alltför många som med ångestladdade steg närmar sig gymmet första gångerna när de haft ett uppehåll t ex. Bara att önska dig lycka till!

Cerberus
2006-11-24, 15:44
Härlig attityd!! :)

Corpobal
2006-11-24, 15:53
Ska själv dit senare, lycka till.

Mr. Moose
2006-11-24, 16:09
hehe, näh bara känner så då mitt hårfäste har börjat krypa uppåt de senaste 2 åren :)

Hårfäste? Mitt ligger i nacken ungefär :em: Det blev så jävla tunnt så jag rakade av allt! Mycket skönare.

Din ålder ska du inte bry dig om, du har många år tränande framför dig, själv har jag hållit på i snart 34 år!! och jag ökar fortfarande, satte årsbästa i knäböj idag, en 5:a på 160. Så jag har "firat med en liter glass :em: Bud's rum russin. :thumbup:

Monoxide
2006-11-24, 16:18
Välkommen till MAK :)

Kwon
2006-11-24, 16:36
Är det vid 27 man blir halvgubbe?

PowPow
2006-11-24, 16:38

Ah! Mitt hårfäste drog sin kos innan jag hunnit fylla 20. Det är tecken på karaktär!

Sjukt bra val av gym, förresten! Me like. High five!
Hoppas det går bra.

shadowfire
2006-11-24, 16:40
Jadu, jämför mot attityden jag hade som motvilligt gick till gymet och hatade allt gymfolk och tyckte de var patetiska nördar. Snacka om att du har bättre förutsättningar för att göra succé!! :D

wintersnowdrift
2006-11-24, 17:25
Oh, jag känner igen mig! Jag har precis kommit tillbaka en fyramånders utlandsvistelse där jag tränade väldigt sporadiskt, och innan jag åkte drogs jag med en skada som tog månader att läka... Nu är jag 100% frisk igen och känner mig sååå laddad och motiverad. Egentligen satsar jag på konditionsidrotter men tänkte ägna vintern åt en hel del gymträning för att bygga upp styrkan. På tisdag ska jag dessutom köra första simpasset med triathlonklubben jag är medlem i och det ska bli så j-kla kul!

Lycka till med din träning och hoppas att du fortsätter ha samma härliga inställning!

//Kristin

Yes
2006-11-24, 17:39
Är det vid 27 man blir halvgubbe?
Nej, vid 15! Vid 30 är man helgubbe.

mathor
2006-11-24, 18:12
Nej, vid 15! Vid 30 är man helgubbe.

Vid 60 är man dubbelgubbe då eller?

Yes
2006-11-24, 18:14
Vid 60 är man dubbelgubbe då eller?