Visa fullständig version : Tandblekning
Hej,
Har sökt runt på forumet men bara gamla trådar om tandblekning. Jag har iallafall fått hem mitt bleka-hemma-kit och skall testa detta nu efter att min syster var kanonnöjd. Jag har inte direkt missfärjade tänder idag men kunde vara kul att se om det ändå blir skillnad.
Jag köpte mitt på www.reklamistehshit.net då det var billigt, tror det är samma produkt även om man betalar 595 eller mer..
Återkommer med resultat efter helgen!!
Lasse Kongo
2006-11-24, 09:15
Ok
fräter på tänder och tandkött. så nej tack för min del igen :D
Hej,
Har nu använt detta medel 4 gånger och är kanonnöjd!!
Att det fräter på emaljen skall enligt tester jag läst vara felaktigt, det verkar värre med alla polermedel i tandkrämer som skall ge vita tänder.
Givetvis skall man inte bleka tänderna för ofta, men så är det ju med allt.
Nåväl 4ggr räckte bra för mig!
paddanboy
2006-11-27, 09:12
600 är ju ockerpris.
Beställa på ebay kostar 180 kronor, då är det precis samma effekt om inte bättre.
http://www.curevents.com/vb/images/smilies/worth.gif
Är också intresserad av förstahandsfeedback på dessa produkter, finns ju otaliga på marknaden. Har några vänner som gjort blekningar hos tandläkaren för 3000 kr, men då är det mest arbetet och tandformen man betalar för tydligen, själva smeten är väl nästan samma som den man köper privat.
Ja jag får väl ses som förstahandfeedback.
Första gången jag körde så sved det mycket lite i tandköttet där jag tagit lite för mycket medel. Precis som man kan läsa att det kan göra. Kände det aldrig igen dock och inga ilningar. Jag märkte skillnad redan efter första 15 minuterna jag körde. Sen körde jag 3 gånger till innan jag blev nöjd. Jag hade ok tänder innan men inte kritvita.
Nu är dom steget innan att se för vita ut, jag vill inte se ut som en säljare på TV-shop med lysande tänder :)
Jag betalade 149kr inkl frakt från www.reklamistehshit.net och fick mitt kit på 2 dagar.
Skulle kännas konstigt att fota mina tänder men om det kan hjälpa någon så får jag försöka :em:
Kan du lägga upp bilder på tänderna innan du använde och efteråt, så man ser förändringen?
Då är det väl inte tandformar som man gjuter runt tänderna? Får man inte mycket klet på tandköttet också? För 149 spänn är det ju värt att prova om man vet att det är ofarligt.
JO man kan få klet på tandköttet om man gör som jag första gången och tar för mycket gel och inte är noga när man formar skenorna. Dom formar man efter tänderna och sen klipper man dem efter tandköttet. Lägger du 10sekunder på detta lär man få lite på tandköttet men är man noga kan det säkert undvikas.
Håller man bara tiderna så skall det vara helt ofarligt. Jag menar vågar man sälja tusentals i USA där man kan bli stämd för en varm äppelpaj.... då inser man ju.
sleep is the enemy
2006-11-27, 16:12
Hmm, e de bara ja som blir lite misstänksam når någon me få posts går in å plötsligt skriver en ren reklamtråd? *whistle*
Hmm, e de bara ja som blir lite misstänksam når någon me få posts går in å plötsligt skriver en ren reklamtråd? *whistle*
Nej, du är inte ensam *rolleyes*
Har varit här sedan 04 även om jag bara läser. Men om man skall bli misstrodd för att man rekomenderar något man gillar så är det ju synd *gah!* Nåväl gå till tandläkaren, är garanterat bättre för er som har råd.
Ingen som misstror dig John
Vi vill bara se lite bilder så vi kan jämföra (om det e värt det)
Bra det! Jag skall försöka ta ett kort och se om jag hittar något innan.
Det är är nog inget för mig som redan har ilningar i tänderna, men visst vore det kul med vitare tänder. Det är det väl alltid :P
Ingen som misstror dig John
Vi vill bara se lite bilder så vi kan jämföra (om det e värt det)
Eftersom det bara kostar 149 spänn så beställde jag ett paket, det skulle komma dagen efter, men har fortfarande inte kommit 3 dagar senare. Börjar dåligt. Gjorde beställning med Swedbanks e-kort, så dom kan iallafall inte scamma mig.
sleep is the enemy
2006-12-01, 11:45
kolla före å efter bilderna, dom ger verkligen förtroende för produkten *rolleyes*
kolla före å efter bilderna, dom ger verkligen förtroende för produkten *rolleyes*
Instämmer :D
Jag blev nyfiken och beställde. Paketet kom dagen efter jag beställde. Har använt det 2 kvällar nu, och ser skillnad. Har inte fotat något, min make tyckte att det var onödigt, för han trodde inte att det skulle bli något resultat... *rolleyes*
Tänk även på att tandläkare brukar börja med 10 eller 16% gel inte 35%. Med 35% gel utsätter du dina tändernågot djävulskt*gah!*
http://www.ki.se/odont/cariologi_endodonti/kov/T10/Miro_Pirslin_Michael_Robinsson.PDF
någon mer som provat www.reklamistehshit.net ?
vågar man testa?
någon mer som provat www.reklamistehshit.net ?
vågar man testa?
Do it.
Man kanske ska testa.
Stumpis, hur blev det för dig sen??
Strongman
2007-01-22, 22:27
tjena
Har inte alls så fina tänder som jag skulle vilja ha, dom är faktiskt lite gula och BLÄÄ!
har länge funderat på att testa en tandblekning och blek.nu verkar ju ganska bra o testa MEN jag vill inte helt plötsligt ha KRITVITA tänder, vill inte att det ska vara för stor skillnad om ni fattar vad jag menar, isåfall så ska jag göra det med jämna mellanrum för att man ska vänja sig oså
Så jag undrar om det går att köra så man får bara lite vitare än "grunden" osv? bestämma själv? eller blir det direkt helt kritvitt ?
shadowfire
2007-01-22, 22:27
Man kanske ska testa.
Stumpis, hur blev det för dig sen??
För mig blev det klockrent nästan direkt... kan dock bli fläckar, lite svårt o få det att bleka jämt, men annars blir det kanon.
shadowfire
2007-01-22, 22:29
tjena
Har inte alls så fina tänder som jag skulle vilja ha, dom är faktiskt lite gula och BLÄÄ!
har länge funderat på att testa en tandblekning och blek.nu verkar ju ganska bra o testa MEN jag vill inte helt plötsligt ha KRITVITA tänder, vill inte att det ska vara för stor skillnad om ni fattar vad jag menar, isåfall så ska jag göra det med jämna mellanrum för att man ska vänja sig oså
Så jag undrar om det går att köra så man får bara lite vitare än "grunden" osv? bestämma själv? eller blir det direkt helt kritvitt ?
Det beror på hur stora missfärgningar osv du har, men för att få det bländande vitt så får man oftast bleka många gånger... däremot märker du säkerligen resultat efter 1'a och 2'a gången, det blir ljusare direkt.
För mig blev det klockrent nästan direkt... kan dock bli fläckar, lite svårt o få det att bleka jämt, men annars blir det kanon.
Hade du väldigt missfärgade innan? Det är inte mina. Men det funkade då iallfall??
Strongman
2007-01-22, 22:34
Dom är lite gula nu.. efter 1a gången kommer bli som SHIT vad vita dom blev?
Vad ska man ha då? känsliga tänder? vad är skillnaden? vad är det för procentsats åså?
Nu är dom steget innan att se för vita ut, jag vill inte se ut som en säljare på TV-shop med lysande tänder :)
Någon som minns Ross i Vänner när han dejtade en tjej som hade uv-ljus lampor hemma? :laugh:
är jävligt sugen på att prova www.reklamistehshit.net. otroligt billigt!
är det någon som vet om tandblekning funkar bra även fast man har en liten ståltråd på baksidan av framtänderna kvar (efter tandställning) ?
ja beställde!
Berätta hur det gick sen, bra sugen på att testa skiten. 199kr liksom, inget att grina över om det blir skit.
Berätta hur det gick sen, bra sugen på att testa skiten. 199kr liksom, inget att grina över om det blir skit.
Enligt andra här så blev det ju bra, så beställ goddammit
Strongman
2007-01-22, 23:24
Angel.. blek.nu eller?
Va det ingen av er som beställde som läste studien?
Bilderna visade att ytan efter 40-48 timmar uppvisade förändringar i form av porositeter i emaljen.
Äh jag beställer ändå :Virro
Frågan är om man ska ta "23% för känsliga tänder" och om det är skonsammare än 35%
Eller så payar man 1700 spänn istället och får det ordentligt gjort... (eller ja, 3400 kr, men man får halva priset med enjoyguiden på BrilliantSmileKliniken)
Gissar och tror att det blir bättre resultat för pengarna...
Tänk även på att tandläkare brukar börja med 10 eller 16% gel inte 35%. Med 35% gel utsätter du dina tändernågot djävulskt*gah!*
Tandläkare brukar använda 35% karbamidperoxid eller 15-38% väteperoxid.
hmm..ingen direkt skillnad utan att de frätte massor då..
Va det ingen av er som beställde som läste studien?
Bilderna visade att ytan efter 40-48 timmar uppvisade förändringar i form av porositeter i emaljen.
Äh jag beställer ändå :Virro
Frågan är om man ska ta "23% för känsliga tänder" och om det är skonsammare än 35%
det är därför man får med smörja för efterbehandling. För att skydda tänderna.
hmm..ingen direkt skillnad utan att de frätte massor då..
va ok. skaru prova flera gånger?
shadowfire
2007-01-25, 22:41
Hade du väldigt missfärgade innan? Det är inte mina. Men det funkade då iallfall??
mja, definitionsfråga på väldigt, inte så att folk har påpekat att jag haft gula tänder direkt, men det har synts att jag är vän av kaffe och rödvin iaf genom åren... nu ser man ut som 20 på nytt :D
herregud ja ser ingen skillnad efter 2ggr nu hur länge hade du på?
http://img243.imageshack.us/img243/3599/117629110120ju2.jpg (http://imageshack.us)
Ni som köpt och använt, hur är resultaten?
Fördelar/Nackdelar?
champion
2007-04-11, 10:42
herregud ja ser ingen skillnad efter 2ggr nu hur länge hade du på?
Blev dom vitare??
Låter som "grejen" ni köpte bara fräter på tänderna. Ingen risk för hål??
champion
2007-04-16, 10:44
bump!!!
Varför? Jo för att ja vill veta om skiten funkar eller ej. Klart slut.
Handcuff
2007-04-16, 10:46
De som använt skäms för att det inte funkade ---> därför ingen som kan svara? :confused:
Hmm, e de bara ja som blir lite misstänksam når någon me få posts går in å plötsligt skriver en ren reklamtråd? *whistle*Å andra sidan är han reggad oktober 2004 och hade några äldre poster.
Och priset var ju lågt.
Men jag tycker också det känns konstigt, om nu tänderna blir gula för att benet syns igenom emaljen så går det ju inte att göra så mycket åt det rent fysiskt, produkterna lär ju isf bleka benet (eller göra emaljen vitare/tätare.)
Hur som helst är det ju bara fakead hälsa typ, och det gör ju inte tänderna bättre på något vis, och risken finns ju att själva blekningen förstör något ännu mer.. Så jag skippar nog också, jag kan ju inte påstå att jag har fina tänderna iofs men det enda jag stör mig på är en återkommande tefläck på ena framtanden, men det är nog mest för att den är lite skrovlig sedan jag hade tandställning eller något (nu när jag tänker på det är det kanske fel tandrad för det, nåja, då är den väl bara skrovlig ändå :D)
I princip alla utom Angel säger ju att det funkade för i helvete!!!
Dessutom är sidan stängt nu, men dom länkar ju till en annan sida där ett paket kostar 89 spänn fraktfritt. Det är väl för fan bara att prova! Funkar det så är det ju lätt värt en hundring.
Handcuff
2007-04-16, 12:55
Dessutom är sidan stängt nu, men dom länkar ju till en annan sida där ett paket kostar 89 spänn fraktfritt. Det är väl för fan bara att prova! Funkar det så är det ju lätt värt en hundring.
Du kommer säkert sluta att tycka det är häftigt att svära när du fått könshår...
Du kommer säkert sluta att tycka det är häftigt att svära när du fått könshår...
Har du ätit fil utan tänder nån gång?
Har du ätit fil utan tänder nån gång?
Det är just sådana här inlägg som gör att mods och admins höjjer på ögonbrynen och börjar kolla ip. Oj, titta! Din förra user är bannad. Gissa vad som händer nu då!?
:smash:
shadowfire
2007-04-16, 21:30
BUSTED!
http://www.thesmokinggun.com/graphics/art3/0405071drag1.jpg
Fighterbabe
2007-04-17, 00:58
Jah hittar inte sidan... Men jag har sett nå´t på TV-shop, men man vet ju hur det brukar vara med såna saker...*rolleyes* Och det var inte SÅ billigt... Å då känns det bättre att göra det ordentligt hos tandläkaren...
jo det var billigt!!!! och ja de funkade (tror ja)
Kan någon PMa mig adressen till sidan?
shadowfire
2007-05-10, 18:48
finns ju överallt, finns rentav banners på kolo som länkar till tandblekning.. peroxid som peroxid..
Grejen är att på den där sidan kostade det bara 99:- och på alla andra sidor jag kollat kostar det upp emot 400:-
shadowfire
2007-05-10, 21:37
äh pengar som pengar... kontra 3k hos en tandläkare så who cares
nossralj
2007-05-10, 21:38
Grejen är att på den där sidan kostade det bara 99:- och på alla andra sidor jag kollat kostar det upp emot 400:-
Jag hittade det på 3 sek efter jag gick in och googlade.
http://sthlmcompany.se/product_info.php/products_id/116?osCsid=eff8b266f8da133e8afe2205f783ca0a
Goddaniel
2007-05-10, 21:40
Vad tror ni om dessa lågprisprodukter på ebay? Exempelvis http://cgi.ebay.com/22-TOOTH-TEETH-WHITENER-WHITENING-KIT-10CC-40APPS_W0QQitemZ160114870953QQihZ006QQcategoryZ317 71QQrdZ1QQcmdZViewItem
Är det något att ha eller är det bara skit?
nossralj
2007-05-10, 21:52
Vad tror ni om dessa lågprisprodukter på ebay? Exempelvis http://cgi.ebay.com/22-TOOTH-TEETH-WHITENER-WHITENING-KIT-10CC-40APPS_W0QQitemZ160114870953QQihZ006QQcategoryZ317 71QQrdZ1QQcmdZViewItem
Är det något att ha eller är det bara skit?
Man får det man betalar för kör jag alltid på :) Jag skulle gå till en riktig tandläkare som fixar det.
äh pengar som pengar... kontra 3k hos en tandläkare så who cares
Om jag kan köpa något på ett ställe för 99 kronor och för 399 på ett annat så väljer jag nog 99 kronors stället. Försök fatta det.
Metal_boy_
2007-05-10, 22:40
Bleks dom på riktigt alltså? Det är inget skit med färgpigment som gör att man måste ha skiten hela tiden?
Ja orkade inte använda varje dag, kör någon gång ibland, men folk kommenterar väldigt ofta att jag har riktigt vita tänder. Mamma misstänker att jag blekt dom!
Någon som vet om simplesmile's produkter är bra?
Bump!
Några andra som har erfarenhet av tandblekning? Händer mycket på de 4 åren sedan tråden skapades
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.