Visa fullständig version : Hemsideadress.se
Hej.
Jag vill ha en .se eller .com adress. Hur gör jag, en massa typer ringer och vill sälja hemsidor till mig men vill ha massor av pengar för dom, typ 7000kr/år*gah!* , och det vill inte jag betala. Moste ju finnas billigare:confused:
Hjälp mig snälla kolo*cupid*
Kontakta ett vanligt webhotell och köp via dom.
www.iis.se, officiella sidan för .se.
www.surftown.se, en med hosting och allt. Kan även enbart sköta betalning av domän. Kostar väl någon hundring per år.
www.one.com ja...
Typ ca. 450kr för ett webhotell och hemsideadressen för ett år slutar summan på om man väljer billigaste webhotellet. Det har jag, funkar bra.
tossefar
2006-11-21, 14:18
one.com är dock världens sämsta företag, undvik.
loopia.se har fungerat bra för mig. Jag betalar 69 kr / år för min .se
one.com är dock världens sämsta företag, undvik.
loopia.se har fungerat bra för mig. Jag betalar 69 kr / år för min .se
Jag är dock tvingad att säga att SPRAY är världens sämsta företag.
loopia.se funkar bra för mig.
Perfekt!
Tack så mycket alla:thumbup:
Använder loopia jag med, .se-domäner med specialtecken (åäöü osv) är gratis fram till nyår.
loopia.se har fungerat bra för mig. Jag betalar 69 kr / år för min .seÅngrar att jag köpte från Loopia. Jag skulle ju ha velat ha e-post också. :( Vill man ha e-post nu så måste man ta hela hotellet, och det är inte billigt. Skulle ha köpt från one istället. Jag är klart nöjd med dem.
Ångrar att jag köpte från Loopia. Jag skulle ju ha velat ha e-post också. :( Vill man ha e-post nu så måste man ta hela hotellet, och det är inte billigt. Skulle ha köpt från one istället. Jag är klart nöjd med dem.
Nja, men har man reggat en domän hos Loopia kan man vidarebefodra e-mail till din befintliga e-mail. I praktiken kommer ingen att veta om dina mail vidarebefodras eller ej.
Frågan är hur stort man ska ha?
Räcker 1000 MB till en vanlig enkel hemsida, typ en huvudsida och 4-5 undersidor, med lite bilder och text?
Tycker one.com känns bra.
Räcker 1000 MB till en vanlig enkel hemsida, typ en huvudsida och 4-5 undersidor, med lite bilder och text?
Om du syftar på innehållet och inte trafiken räcker det med 1 MB förutsatt att du inte ska masslagra bilder/andra lite större dokument.
Det tar max en halv megabyte vanligtvis. Kanske upp till 5 megabyte om du har mycket bilder. Så 1000mb räcker väldigt långt men kan alltid vara bra att ha.
Om du gör sidan själv så kan du alltid få fria designer från:
www.oswd.org, brukar vara gjorda som de skall göras med css och riktig xhtml.
Det tar max en halv megabyte vanligtvis. Kanske upp till 5 megabyte om du har mycket bilder. Så 1000mb räcker väldigt långt men kan alltid vara bra att ha.
Om du gör sidan själv så kan du alltid få fria designer från:
www.oswd.org, brukar vara gjorda som de skall göras med css och riktig xhtml.
Tackar.:bow:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.