Visa fullständig version : Snus!
stora_starka_jätten
2006-11-20, 21:58
Nær man snusar stiger ju vilopulsen med 3 slag i minuten.
Om man senare lyckas sluta snusa! Återgår då pulsen till det normala?
OM Ja efter hur lång tid utan snus?
flenders
2006-11-20, 22:08
Nær man snusar stiger ju vilopulsen med 3 slag i minuten.
Om man senare lyckas sluta snusa! Återgår då pulsen till det normala?
OM Ja efter hur lång tid utan snus?Pulsen höjs väl inte av snus? Om den nu gör det så sjunker den givetvis sen. Annars hade folk som snusat en dosa haft en puls på 700.
Pulsen höjs väl inte av snus? Om den nu gör det så sjunker den givetvis sen. Annars hade folk som snusat en dosa haft en puls på 700.
Tänk innan du svarar. Han menar att under tiden man snusar så är vilopulsen 3 slag mer i minuten, tex. om du har 80 i vilopuls så ligger den på 83.
Jag tycker det borde gå ner när man har tagit ut snusen (ren gissning)
Jag snusar inte *spy*
flenders
2006-11-20, 23:09
Tänk innan du svarar. Han menar att under tiden man snusar så är vilopulsen 3 slag mer i minuten, tex. om du har 80 i vilopuls så ligger den på 83.Läs om, läs rätt.
Läs om, läs rätt.
Men åååååå fattar du inte hur han menar? *screwy*
flenders
2006-11-20, 23:23
Men åååååå fattar du inte hur han menar? *screwy*Jo och jag lämnade honom ett enkelt exempel där han skulle hitta svaret på sin fråga.
Jo och jag lämnade honom ett enkelt exempel där han skulle hitta svaret på sin fråga.
Bra då är vi överens. Back to topic ;)
shut teh face
2006-11-21, 15:52
Det torde väl vara när nikotinet har gått ut ur kroppen... alltså efter några timmar.
Bronkitkorv
2006-11-23, 13:25
Det är väl inte mycket att oroa sej för...
'Som jag har förstått så ökar pulsen när du tar en snus och det ganska rejält, man stressar hjärtat under själva tiden man har snusen inne och sedan sjunker den rlativt snabbt ner till normala nivåer. Jag springer aldrig med snus, märker direkt att det går sämre, bäst går det om man inte snusar 3timmar innan löprundan.
Pumpitup
2006-11-23, 16:07
Världens mest korkade fråga! *gah!*
I afrika dör det folk till höger o vänster!
Världens mest korkade fråga! *gah!*
I afrika dör det folk till höger o vänster!
Att styrketräna eller att någonsin bry sig om motion över huvudtaget är väl jävligt korkat när man istället kan bära lådor med ris ner till afrika. Vi kan ju värma upp med öststaterna!
---> *gah!**grr27* :furious:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.