handdator

Visa fullständig version : normalt?

Erkan
2006-11-20, 16:29
Är de normalt att typ ena bicepsen är lite större än den andra? Ena pecsen är lite större än den andra, osv? Kan de betyda att man har långsammare muskelfibrer i ena muskeln i jämförelse med den andra eller vad beror de på?

Cilia
2006-11-20, 16:42
Hur många tror du har en totalt symetrisk kropp?
Börja jämföra ditt ansikte i detalj med så kommer du se att sidorna är olika.
Så är det, live with it.

Tricklev
2006-11-20, 16:44
Är de normalt att typ ena bicepsen är lite större än den andra? Ena pecsen är lite större än den andra, osv? Kan de betyda att man har långsammare muskelfibrer i ena muskeln i jämförelse med den andra eller vad beror de på?

Vad skulle långsamma kontra snabba ha med utseendet att göra?:MrT:

Ingen människa är perfekt symmetrisk, inte du heller, det är inte svårare än så.

Erkan
2006-11-20, 16:45
Ok :) De var inget deprimerat konstaterande jag menade, utan bara en dum fråga om de hör till vanligheten =) tack iaf, då vet jag *rolleyes*

Erkan
2006-11-20, 16:47
Vad skulle långsamma kontra snabba ha med utseendet att göra?:MrT:

Ingen människa är perfekt symmetrisk, inte du heller, det är inte svårare än så.

Hmm, har för mig att jag läste i bodytidningen att man t.ex. kan ha lätt för att bygga armar, och svårt för att bygga bröst.. o detta kan bero på att man har långsamma muskelfibrer i bröst respektive snabba i t.ex. biceps.. men detta kanske inte är samma sak när de gäller höger o vänster arm? :MrT:

mystic[-_-]
2006-11-20, 16:54
Kolla skillnaden i storlek på cutlers ben *mini* Live with it

najsivikki
2006-11-20, 16:54
Hmm, har för mig att jag läste i bodytidningen att man t.ex. kan ha lätt för att bygga armar, och svårt för att bygga bröst.. o detta kan bero på att man har långsamma muskelfibrer i bröst respektive snabba i t.ex. biceps.. men detta kanske inte är samma sak när de gäller höger o vänster arm? :MrT:

jag har hört att det har mkt med att göra om man är höger, eller vänsterhänt också!

Erkan
2006-11-20, 17:03
']Kolla skillnaden i storlek på cutlers ben *mini* Live with it

Är benen t.o.m. olika? *mini* de visste jag inte, bara att armarna..

Erkan
2006-11-20, 17:05
jag har hört att det har mkt med att göra om man är höger, eller vänsterhänt också!

Jooo de har du nog rätt i, men varför växer isåfall den vänstra respektive högra snabbare? de måste ju finnas ett skäl till varför..

Sebbe_H
2006-11-20, 17:08
Min högerarm är definitivt större än vänster iaf, så visst kan man ha olika, och magrutorna sitter inte helt jämt heller.

najsivikki
2006-11-20, 17:08
Är benen t.o.m. olika? *mini* de visste jag inte, bara att armarna..

jo benen brukar också vara olika, det är mina och jag är lite små sné hela jag, gick till en naprapat och han sa att dem flesta har lite snea ryggar, och att vi har olika stora muskler osv. Så det är inget "fel" :)

najsivikki
2006-11-20, 17:09
Min högerarm är definitivt större än vänster iaf, så visst kan man ha olika, och magrutorna sitter inte helt jämt heller.

precis, och det beror på hur bindväven sitter, är väldigt individuellt. Så man kan inte träna sig till "jämna magrutor" utan dom är som dom är :)

Erkan
2006-11-20, 17:12

Tvärt om på mig *mini*

Erkan
2006-11-20, 17:14
jo benen brukar också vara olika, det är mina och jag är lite små sné hela jag, gick till en naprapat och han sa att dem flesta har lite snea ryggar, och att vi har olika stora muskler osv. Så det är inget "fel" :)

Nee ioförsej :) Proffsen verkar ändå ofta vara ganska så jämna, så går väl säkert att jämna ut o rätta till om man lägger ner lite möda på det ..

Erkan
2006-11-20, 17:15
precis, och det beror på hur bindväven sitter, är väldigt individuellt. Så man kan inte träna sig till "jämna magrutor" utan dom är som dom är :)

Lite off topic, när du ändå kom in på bindväv, jag har hört talas om bindvävs massage, vad är det? *rolleyes*

Sebbe_H
2006-11-20, 17:16
Tvärt om på mig *mini*

Jojo men är du höger eller vänsterhänt? Jag är höger, och har jobbat mer med högern innan, därför är den större.

Tricklev
2006-11-20, 17:19
Jojo men är du höger eller vänsterhänt? Jag är höger, och har jobbat mer med högern innan, därför är den större.

Jobbat var en fin omskrivelse.

Dom flesta muskler är osymmetriska, axlar, bröst, armarna, ben, allting nästan.

Sebbe_H
2006-11-20, 19:00
Jobbat var en fin omskrivelse.

Dom flesta muskler är osymmetriska, axlar, bröst, armarna, ben, allting nästan.

Haha jobbat, burit, lyft, runkat, allt med högern :D