Visa fullständig version : Ny suverän film: The Children of Men
Såg den häromdagen och *måste* rekommendera den. Jag varnar macho män att sitta i fel sällskap eftersom den är väldigt kraftig och majestätisk stundtals.
blekfet2
2006-11-19, 22:32
jo den ska ses snart!
såg nyss "the departed", skönaste rullen som släppts senaste åren...helt jävla klockren!
Sökte efter filmen på imdb men fick inget svar har du stavat rätt på namnet? ;)
Om du rekommenderar en film så anses det också hövligt att också berätta lite kort om vad det är för sorts film och handling. Tack för att jag slipper söka. :)
Children Of Men, The (http://www.imdb.com/title/tt0206634/)
google var mkt smidigare ("imdb the children of men (http://www.google.se/search?hs=4Ku&hl=sv%3Asv-SE%3Aofficial&q=imdb+the+children+of+men+&btnG=S%C3%B6k&meta=)") än imdb (http://www.imdb.com/find?s=all&q=the+children+of+men), fast å andra sidan så om du utelämnat "the" så skulle det fungera (http://www.imdb.com/find?s=all&q=children+of+men) ;)
cwsgkurfCjE
och fler trailers (http://www.imdb.com/title/tt0206634/trailers)
Verkar väldigt intressant, gilalr sådana filmer!
Tigerkotten
2006-11-19, 23:19
Jag tycker den var okej, inget över det vanliga iaf. Departed är jäkligt tuff dock.
hahavaffan
2006-11-20, 05:25
Gillade den skarpt! Maste ocksa sla ett slag for The Departed... sa javla klockren. Basta filmen pa nagra ar.
grisbil3n
2006-11-21, 00:49
Den verkar onekligen jävligt ball, det futuristiska temat är tilltalande.
Men lite overkligt tycker jag det låter. Eftersom det står att kvinnorna inte kunde bli gravida därav är vi dömda att dö som ras.
Men vi lever nu i 2006 och det är möjligt att föda barn med en skapad modersäck eller vad man nu ska kalla det. Samt är det möjligt att göra ofertila ägg fertila, eller har jag fel ? Är inte säker där.
Därför undrar jag borde inte teknologin som vi har 2017 kunna rädda världen eftersom sperman verkar det inte vara fel på.
Tycker det låter som filmen är lika overklig som Lotr, men försöker visa en verklig bild. Sådana filmer har jag svårt att svälja.
Godnatt, dags att sova!
Men lite overkligt tycker jag det låter. Eftersom det står att kvinnorna inte kunde bli gravida därav är vi dömda att dö som ras.
Men vi lever nu i 2006 och det är möjligt att föda barn med en skapad modersäck eller vad man nu ska kalla det. Samt är det möjligt att göra ofertila ägg fertila, eller har jag fel ? Är inte säker där.
Därför undrar jag borde inte teknologin som vi har 2017 kunna rädda världen eftersom sperman verkar det inte vara fel på.
Tycker det låter som filmen är lika overklig som Lotr, men försöker visa en verklig bild. Sådana filmer har jag svårt att svälja.
Godnatt, dags att sova!
Skaffa riktig kunskap och återkom *whistle*
Wennerberg
2007-06-08, 08:29
Bump för helvete. Shit vilken film alltså, jag är ställd. Verkligen sjukt jävla bra och häftig. Vilka sjuka scener!
Fultjack
2007-06-08, 08:37
ja skit vilken film alltså, tyckte den var helt värdelös
fan sämsta filmen man sett i år, en rejäl besvikelse *mini*
Måste ses! men som alla säger att The Departed var bra, jag som tycker det är bland de sämre filmerna jag sätt :P
Wennerberg
2007-06-08, 08:38
ja skit vilken film alltså, tyckte den var helt värdelös
fan sämsta filmen man sett i år, en rejäl besvikelse *mini*
Helt sjukt bra var den, ja.
Wennerberg
2007-06-08, 08:43
Helt sjukt bra film, en av de bättre jag sett.
Awards:
Nominated for 3 Oscars. Another 19 wins & 16 nominations
riktigt bra film! tycker den påminner om eXistenZ (http://www.imdb.com/title/tt0120907/)på något skumt vis?
Wennerberg
2007-06-08, 09:03
riktigt bra film! tycker den påminner om eXistenZ (http://www.imdb.com/title/tt0120907/)på något skumt vis?
Kanske kanske, var många år sedan jag såg existenz
Wennerberg
2007-06-08, 09:06
Och vem fan klarar att göra en scen som är sex minuter lång? När den innehåller så mycket!?
Children of men är ju grymt bra, bättre än departed.
Jag tyckte den var bra, men inte fantastisk. Hade jag haft höga förväntningar på den så hade jag nog tyckt det var ok, bara, nu hade jag noll förväntningar när vi såg den.
Jag ser inte alls storheten med children och men. Departed var mkt bättre =)
champion
2007-06-08, 10:06
children of men och Departed var/är otroligt dåliga. Så sega så man höll på och somna. Usch å fy för sådana filmer.
Wennerberg
2007-06-08, 10:06
Jag ser inte alls storheten med children och men. Departed var mkt bättre =)
Departed var också helt sjukt grym. Men gillade denna bättre faktiskt. Visste ingenting om den nä rjag såg den, den hade liksom glidit under radarn innan jag såg den. Fyfan
Käss. Misslyckad jävla prettofilm.
children of men och Departed var/är otroligt dåliga. Så sega så man höll på och somna. Usch å fy för sådana filmer.
MTV-skadad hater!
MTV-skadad hater!
mm en typisk person man inte vill diskutera film med, en sån person som säkert placerar t.ex american pie på top 5 bästa filmer som gjorts.
Wennerberg
2007-06-08, 11:36
mm en typisk person man inte vill diskutera film med, en sån person som säkert placerar t.ex american pie på top 5 bästa filmer som gjorts.
HAHA bulleye på 90% av jordensbefolkning
HAHA bulleye på 90% av jordensbefolkning
Om 90% av jordens befolkning tycker American Pie är topp 5, så är den ju bevisligen det. Det är bara störigt att låtsas tillhöra den upplysta minoriteten. Kejsaren är naken FFS!
Wennerberg
2007-06-08, 11:42
Om 90% av jordens befolkning tycker American Pie är topp 5, så är den ju bevisligen det. Det är bara störigt att låtsas tillhöra den upplysta minoriteten. Kejsaren är naken FFS!
Den är det på deras lista. Störigt och störigt, det som är störigt är när folk inte uppskattar mästerverk, utan vill bara se pattar och sprit för det ska vara bra. Nu är det iofs jävligt bra med pattar och sprit men ibland får man fan erkänna att en film är ett mästerverk, även om man själv inte tycker den var rolig.
Den är det på deras lista. Störigt och störigt, det som är störigt är när folk inte uppskattar mästerverk, utan vill bara se pattar och sprit för det ska vara bra. Nu är det iofs jävligt bra med pattar och sprit men ibland får man fan erkänna att en film är ett mästerverk, även om man själv inte tycker den var rolig.
Är det ett mästerverk för att du tycker det? Eller för att den fått en Oscar? Vad har rolighetsfaktorn med mästerverk att göra? Allt ligger i betraktarens öga, att sedan hävda att man besitter den enda Sanna Smaken är just motsatsen till det dom försöker vara.
Slartibartfast
2007-06-08, 11:49
Att en film fått oscars är nästan oftare ett tecken på att filmen suger än nåt annat.
Jag tycker den är bra - och Michael Caine är underbar.
Wennerberg
2007-06-08, 12:05
Är det ett mästerverk för att du tycker det? Eller för att den fått en Oscar? Vad har rolighetsfaktorn med mästerverk att göra? Allt ligger i betraktarens öga, att sedan hävda att man besitter den enda Sanna Smaken är just motsatsen till det dom försöker vara.
1) Ja
2) Ja
3) Beror på
4) Ja
Whistler
2007-06-08, 12:15
Tycker den var helt okej. Alldeles för många irriterande hippie- och ungvänster-karaktärer som jag ville ha ihjäl efter 10 sekunder, men över lag en helt okej rulle.
Den långa scenen när huvudpersonen går på gatan där de strider är helt otrolig! Inte en enda klippning, och jag hann inte räkna hälften av allt som hände - oerhört realistisk stridsskildring och superb timing på allt. Den scenen är det enda man behöver se i filmen! Arbetet som lagts ner på bara den scenen måste vara enormt.
Wennerberg
2007-06-08, 12:18
Tycker den var helt okej. Alldeles för många irriterande hippie- och ungvänster-karaktärer som jag ville ha ihjäl efter 10 sekunder, men över lag en helt okej rulle.
Den långa scenen när huvudpersonen går på gatan där de strider är helt otrolig! Inte en enda klippning, och jag hann inte räkna hälften av allt som hände - oerhört realistisk stridsskildring och superb timing på allt. Den scenen är det enda man behöver se i filmen! Arbetet som lagts ner på bara den scenen måste vara enormt.
Filmen är ju packad med såna enorma scener, scenen med motorcykeln är bara helt sjuk!
eandersson
2007-06-08, 12:57
Att en film fått oscars är nästan oftare ett tecken på att filmen suger än nåt annat.
Det du säger stämmer in OTROLIGT bra på Martin Scorseses filmer. The Departed, som inte ens är hans egna film, blir hans första Oscarsvinnare. Jag tycker faktiskt synd om honom.
The Children of Men är allt värt en titt, tackar för tipset.
High1ander
2007-06-08, 13:43
Det du säger stämmer in OTROLIGT bra på Martin Scorseses filmer. The Departed, som inte ens är hans egna film, blir hans första Oscarsvinnare. Jag tycker faktiskt synd om honom.
The Children of Men är allt värt en titt, tackar för tipset.
The Departed är inte hans egna film? Hur menar du då? Är Taxi Driver, Raging Bull inte Scorsesefilmer också?
The Departed är inte heller hans första Oscarvinnande film, men det är första filmen han vunnit en Oscar för.
eandersson
2007-06-08, 15:49
The Departed är inte hans egna film? Hur menar du då? Är Taxi Driver, Raging Bull inte Scorsesefilmer också?
The Departed är ju en remake på den kinesiska filmen Infernal Affairs, som i mitt tycke är flera hundra gånger bättre än The Departed. Skillnaden filmerna emellan är ganska liten. Det jag menade var att han har ju gjort så otroligt många bra filmer på egen hand som borde vunnit en Oscar, men så blir det för denna remake. Du kanske även har missat att han funderar på att göra remakes på de 2 andra filmerna i Infernal Affairs-trilogin. Ganska lätt att missa om man inte har fattat att det är i Asien saker händer ;)
The Departed är inte heller hans första Oscarvinnande film, men det är första filmen han vunnit en Oscar för.
Självklart inte. Men nu förstår du nog vad jag menade.
High1ander
2007-06-08, 20:23
The Departed är ju en remake på den kinesiska filmen Infernal Affairs, som i mitt tycke är flera hundra gånger bättre än The Departed. Skillnaden filmerna emellan är ganska liten. Det jag menade var att han har ju gjort så otroligt många bra filmer på egen hand som borde vunnit en Oscar, men så blir det för denna remake. Du kanske även har missat att han funderar på att göra remakes på de 2 andra filmerna i Infernal Affairs-trilogin. Ganska lätt att missa om man inte har fattat att det är i Asien saker händer ;)
Självklart inte. Men nu förstår du nog vad jag menade.
Vad spelar det för roll om det är remake eller inte? Det är helt annat manus i princip, är inte som 2 olika regissörer haft samma manus och gjort två versioner.
Tyckte bara inte om sättet som du och andra verkar ha angående "filmskapande", dvs att man måste avända nya saker (helt orginella saker) för att det ska vara "nytt/sitt eget".
De funderar även på spinoff med Dignam i huvudrollen, "how do you like them apples."
eandersson
2007-06-08, 23:06
Vad spelar det för roll om det är remake eller inte? Det är helt annat manus i princip, är inte som 2 olika regissörer haft samma manus och gjort två versioner.
Tyckte bara inte om sättet som du och andra verkar ha angående "filmskapande", dvs att man måste avända nya saker (helt orginella saker) för att det ska vara "nytt/sitt eget".
De funderar även på spinoff med Dignam i huvudrollen, "how do you like them apples."
Inte för att vara dryg eller så, men har du ens sett Infernal Affairs?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.