handdator

Visa fullständig version : Men tjena!

Sheogorath
2006-11-19, 11:40
Goddagens!

Nu kommer jag snart vara tillbaka här på brädan. Har kikat runt lite de senaste dagarna för att värma upp. Vad har hänt i mitt liv? Blir det någon läkare av fanskapet?

Jag kommer troligen inte att bli läkare, utan kanske sjukgymnast! Komvuxandet stötte på patrull i form av administratrativt gidder, vilket tvingade mig att tänka i nya banor. På min flickväns inrådan (hon vill se mig i uniform) började jag seriöst överväga att bli blågubbe. Detta har motiverat mig att äntligen (jag är ju trots allt 24) ta tag i mitt körkort, och nu är i.a.f. teorin fixad och jag kör faktiskt ganska hyggligt. Det är alltså det som står på tapeten just nu, tillsammans med mer komvuxande. Man vet ju aldrig... Att jag gett upp läkarplanerna bror på främst två saker. Dels att man numera måste ha både 20.0 från gymnasiet och minst 2.0 på Högskoleprovet för att ha en chans att komma in, och dels för att jag börjar bli till åren kommen och faktiskt inte orkar plugga så länge utan börjar längta efter det där med inkomst, familj och kanske t.o.m. en liten mini-Hannes att ta med till gymmet. Polis verkar vara ett ganska spännande yrke, men frågan är alltså om det passar mig. Jag har svårt för att tempoväxla och är inte särskilt stresstålig. Sjukgymnast däremot, känns väldigt lockande. Nåväl. Nu till det viktiga. Träningen.

Jag har ökat seriöst skitmycket. Jag väger 94 pannor och är starkare än någonsin. Reppar på 117 i bänken och låren mäter 65. Det som var tänkt som en liten försiktig höstdeff blev istället massabyggande, och det är ju inte fel, men jag känner mig lite för tung och rund om kinderna. Jag står nu i valet och kvalet mellan att bygga vidare fram till våren och deffa ner mig rejält då, eller ta ansvar för min kalasmage och deffa ner mig till ~89 nu och sen bygga lite till. Vi får se, som sagt. Hur som helst så kommer det bli fint till sommaren. Jag känner mig faktiskt ganska grov nu :).

En ganska kul grej som jag kommer visa er är mina alldeles egna Tate-press/bicepscurl-hantlar. Jag har alltså köpt två st. gjutjärns-Casall (påbyggningsbara upp till 27.5 kg) vars handtag jag kapat med vinkelslip så att de bara går att viktbelasta på ena sidan, och det resterande hantelgreppet är litet nog att precis passa mina små flickhänder. Att man får kortare rörelsebana ju större hantlarna blir när man Tate-pressar är alltså ett minne blott. Dessutom är de fantastiskt fina att curla med. Har man viktbelastningen på lillfingersidan vill de falla inåt och biceps måste arbeta som både armbågsflexor och supinator i curlen. Film kommer på dessa!

Som sagt, inom kort kommer jag väl hänga här lite mer, men denna pausen har varit väldigt nyttig. En lärdom: summan av syndernas laster är konstant. Kollo blev Battlefield 2; inte studierna ;).

Snake
2006-11-19, 11:42
Hej Sheo.

Cam?

n1tro
2006-11-19, 11:43
welcome back :hbang:

dynamo
2006-11-19, 11:46
Hallå. Kul att du är tillbaka!

Sheogorath
2006-11-19, 11:54
Hej Sheo.

Cam?

Ja för katten. Det är bara att adda mig på hannes_rinneby@hotmail.com :D. Tiger har redan varit där och dreglat *drool*.

N1tro och Dynamno: Thanks and shit. It's good to be back!

*flex*

HookersUnited
2006-11-19, 11:54
Men välkommen tillbaka

tossefar
2006-11-19, 11:55
Kul att ha dig tillbaka, trist bara att du gav upp så snabbt.

Polis och sjukgymnast i all ära, men du kommer aldrig upp i samma levnadsstandard som en läkare. Trist att begränsa sig så.

Sheogorath
2006-11-19, 11:58
Kul att ha dig tillbaka, trist bara att du gav upp så snabbt.

Polis och sjukgymnast i all ära, men du kommer aldrig upp i samma levnadsstandard som en läkare. Trist att begränsa sig så.

True that. Men för att få 2.0 på Högskoleprovet så måste man vara smart pau riktitt till skillnad från att putta upp gymnasiekurser. Jag har bra läshuvud, verbaliseringsförmåga och minne. Jag är inte så djävla smart egentligen. Sen kan man nog leva hyfsat gott som privatpraktiserande sjukgymnast. Dessutom behöver Lund ett hardcoregym (som fortfarande är bra) och idrottsskadetjohejsan. Det kan drivas av mig och hallar. Han som idrottsläkare, jag som massageterapeut/sjukgymnast.

tossefar
2006-11-19, 12:02
Jag menade inte att du just måste bli läkare, det finns många andra roliga yrken som inte alls kräver maxpoäng i allt. Det var steget från akademiker till batongviftare jag tyckte skedde lite väl snabbt. En treårig juridik- eller ekonomiexamen öppnar en massa dörrar utan att du för den delen behöver begränsa dig.

Hoppas du hittar något roligt, vad det än blir.

Kwon
2006-11-19, 12:05
Wb hatman!

Snart läkarn tänkte jag först skriva, men sjukgymnasten blir det ju

Lycka te o kör hårt (ser bra ut etc)

Sheogorath
2006-11-19, 12:08
Jag menade inte att du just måste bli läkare, det finns många andra roliga yrken som inte alls kräver maxpoäng i allt. Det var steget från akademiker till batongviftare jag tyckte skedde lite väl snabbt. En treårig juridik- eller ekonomiexamen öppnar en massa dörrar utan att du för den delen behöver begränsa dig.

Det är just därför polis känns lite fel för mig. Jag är en akademiker ut i fingerspetsarna. När jag kapade hantelgreppen var det första gången i mitt liv jag använde ett eldrivet verktyg. Jag hade säkert blivit skitsnygg i uniform och tyckt att jobbet i sig var rätt kul ett tag, men jag vet att jag behöver intellektuell stimulans för att inte bli frustrerad.

Sjukgymnast, däremot, är en medicinsk utbildning som känns väldigt rätt. Och då lever jag lite min riktiga dröm: att starta eget gym. Det är ju sådant som kan komma längre fram i livet.

Juridik, ekonomi, civilinjenjör m.fl. intresserar mig inte alls. Mina huvudintressen är, som ni säkert vet, teoretisk biologi och träningslära.

Sheogorath
2006-11-19, 12:08
Wb hatman!

Snart läkarn tänkte jag först skriva, men sjukgymnasten blir det ju

Lycka te o kör hårt (ser bra ut etc)

Men tjena blatten! *high five* Sitter som på nålar inför UFC 65 kan tänkas, om du inte redan sett den?

Slartibartfast
2006-11-19, 12:17
Wälkommen tibax!

Släng upp en bild på dagsformen!

Pingu
2006-11-19, 12:18
Stjärtligt välkommen

mathor
2006-11-19, 12:19
Tråkigt att du hoppade av läkarplanerna. Det lär behövas fler läkare som du än sådana som jag.

OggeP
2006-11-19, 12:25
Ja men tjena!

Sheogorath
2006-11-19, 12:26
Wälkommen tibax!

Släng upp en bild på dagsformen!

Jag ska säga som det är: jag är inte stolt över min kropp just nu. Jag är ganska slät och rund om kinderna. Det är inte kul att lägga upp bilder när man känner så.

aliquis
2006-11-19, 12:28
En lärdom: summan av syndernas laster är konstant. Kollo blev Battlefield 2; inte studierna ;).Hade du frågat hade jag kunnat sagt det redan då:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1914290&postcount=29

Min msnlista är grymt tom! ;D

Sheogorath
2006-11-19, 12:32
Hade du frågat hade jag kunnat sagt det redan då:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1914290&postcount=29

Min msnlista är grymt tom! ;D

Vafals? Har du MSN?! Min MSN finns i typ första replyen här om du känner dig ensam. Jag har varit vegetarian en gång. Det kan vi diskutera om du vill. Eller så kan jag flexa mina traps i camen.

aliquis
2006-11-19, 13:03
Vafals? Har du MSN?! Min MSN finns i typ första replyen här om du känner dig ensam. Jag har varit vegetarian en gång. Det kan vi diskutera om du vill. Eller så kan jag flexa mina traps i camen.Jag har en klient som stödjer MSN, men du skulle ju styra folk men det har du ju i ärlighetens namn varit skitdålig på... Bättre än Nina dock, men vad förväntar man sig av någon med mer tuttar än hjärna? Även om inte ens dem består av prima vara.

Yip_man
2006-11-19, 13:16
Nice to have you back!:cool:

Sheogorath
2006-11-19, 13:22
Jag har en klient som stödjer MSN, men du skulle ju styra folk men det har du ju i ärlighetens namn varit skitdålig på... Bättre än Nina dock, men vad förväntar man sig av någon med mer tuttar än hjärna? Även om inte ens dem består av prima vara.

Jag skulle vad? Styra folk? :confused:

Tricklev
2006-11-19, 13:27
Välkommen tillbaks Sheo!

Ali har ett flertal gånger frågat efter din fontän-FAQ.:thumbup:

Sheogorath
2006-11-19, 13:29
Välkommen tillbaks Sheo!

Ali har ett flertal gånger frågat efter din fontän-FAQ.:thumbup:

Har Ali skaffat brud? Jag tänker lite på den här krypa-innan-gå-grejen.

Angel
2006-11-19, 13:30
Sjukgymnast tycker jag du absolut skall satsa på, kombinera medicin och träning.

Annars om det var drömmen att hjälpa människor som gjorde att du brann för att bli läkare och inte bara statusen så kan du ju bli sjuksköterska?

Tricklev
2006-11-19, 13:32
Har Ali skaffat brud? Jag tänker lite på den här krypa-innan-gå-grejen.

Han skaffar brud när han har baskunskaperna, planerar han. *popcorn*

Baan
2006-11-19, 13:34
Som sagt, inom kort kommer jag väl hänga här lite mer, men denna pausen har varit väldigt nyttig. En lärdom: summan av syndernas laster är konstant. Kollo blev Battlefield 2; inte studierna ;).

Var det inte givet att du skulle hitta något annat att fördriva tiden med? Iofs gött med variation, men jag tror inte det funkar i längden med att bara plugga...

ante
2006-11-19, 13:38
Jag ska säga som det är: jag är inte stolt över min kropp just nu. Jag är ganska slät och rund om kinderna. Det är inte kul att lägga upp bilder när man känner så.

Klart det är kul. Vi får ju skratta åt dig:thumbup:

aliquis
2006-11-19, 13:49
Jag skulle vad? Styra folk? :confused:Det kan ju som sagt ha varit slarti, men jag tror att det var du ;/Välkommen tillbaks Sheo!

Ali har ett flertal gånger frågat efter din fontän-FAQ.:thumbup:Guiden kommer ju aldrig!?Har Ali skaffat brud? Jag tänker lite på den här krypa-innan-gå-grejen.Nej, du har ju dragit och låtit bli att styra upp folk!Han skaffar brud när han har baskunskaperna, planerar han. *popcorn*Exakt, man måste ju ha några tricks i ärmen som sagt om det skall gå vägen, en bekant lät lite intresserad på hela grejen men hon duger inte... Suger ju utan några kunskaper också, kan ju inte bara peta som värsta nooben, need på guiden, nu!

Sheogorath
2006-11-19, 13:58
Men snälla Ali, du är väl inte seriös? Att få sin tilltänkta att squirta är inte något som hör till det basala. Du måste dels vara jävligt väl införstådd med hur den kvinnliga anatomin känns, ha lärt dig vilka signaler som är bra, och dessutom vara en djävel på att få din dam att slappna av, och då är erfarenhet, erfarenhet och åter erfarenhet den enda vägen. För du kommer vara nervös i början, bara av att ligga naken med en kvinna som vill ha dig och räknar med att du ska ta henne. God, det är man.

Jag påbörjade guiden men har inte haft lust/ro att avsluta den. Men jag svarar på frågor om jag känner att jag kan besvara dem.

(eller jag kanske inte hängt med i svängarna? hur långt gången är du, Ali? :))

Dissector
2006-11-19, 14:16
Hej Sheo! Kul att se dig igen :)

aliquis
2006-11-19, 14:20
Jag har väl varit o nosat på kramstadiet och pussats tre ggr på fyllan en gång.

Fartman
2006-11-19, 14:28
wilkommen tilbak!

Sheogorath
2006-11-19, 14:28
Jag har väl varit o nosat på kramstadiet och pussats tre ggr på fyllan en gång.

Ali, det var verkligen inte menat som en förolämpning, men jag är inte så updatad precis. Du var som jag förståd det helt grön när jag lämnade brädan, right?

aliquis
2006-11-19, 14:32
Ali, det var verkligen inte menat som en förolämpning, men jag är inte så updatad precis. Du var som jag förståd det helt grön när jag lämnade brädan, right?Det är jag väl både nu och då, var aslänge sedan jag kramades (utöver hejdå en gång för inte så länge sedan) och en tre år sedan pussandets ;D

Och jag blir inte förolämpad av det. Och jag är väl lite seriös, men inte alltid.

Däremot är listan fortfarande rätt tom, inte såg jag någon user heller ;D

Sheogorath
2006-11-19, 14:33
Det är jag väl både nu och då, var aslänge sedan jag kramades (utöver hejdå en gång för inte så länge sedan) och en tre år sedan pussandets ;D

Och jag blir inte förolämpad av det. Och jag är väl lite seriös, men inte alltid.

Däremot är listan fortfarande rätt tom, inte såg jag någon user heller ;D

Ja men adda mig då: hannes_rinneby@hotmail.com

:)

Herkulez
2006-11-19, 14:37
tjabba

var håller din fd sidekick hallar den bleke hus nuförtiden?

Cerberus
2006-11-19, 14:38
tjeeena Sheoo, ja vill camma :D

Sheogorath
2006-11-19, 14:40
tjabba

var håller din fd sidekick hallar den bleke hus nuförtiden?

Han har avinstallerat MSN och har gett upp Kollo helt. Han är väldigt seriös med sitt plugg. Sitter nere på Biomedicinskt Centrum nu och pluggar, som jag förstår det.

Angel
2006-11-19, 14:43
Men släpp fontänen nu!! Berätta mer om hur de går med pluggandet? MVG i allt??
Har en kompis som e sjukgymnast, verkar vara kul.

Me dig som sjukgymnast hade ja inte vågat annat än göra som du sa....:)

Beecher
2006-11-19, 14:46

...:rolleyes:

Sheo: kul att ha dig tillbaka!

Sheogorath
2006-11-19, 14:46

Det är fyra ämnen jag inte har MVG i, precis som innan Kollo-breaket. Jag tog breaket för att fokucera mer på Komvux, men det klöddade (administrativt gidder, som sagt), så jag lade fokus på mitt körkort istället, som jag förhoppningsvis har inom ett par månader. Nu är det så att jag ändå ska ta en eller ett par kurser till, eftersom antaget till SG här i Lund är typ 19.3 och jag har 19.0 nu. Vill gärna inte flytta eftersom min flickvän och alla mina vänner finns här. Och jag har egen plats för mina specialhantlar på gymmet, bakom receptionen :D.

Angel
2006-11-19, 14:49
Oj är det så högt för SG, ja har funderat lite på det med. Men jag tror inte jag har det enorma tålamod och motivation man måste ha för att få någon ovillig att göra nått och orka fortsätta trots små framsteg osv...! E det lika högt i hela landet eller e det bara i Lund?

Sheogorath
2006-11-19, 14:51
Oj är det så högt för SG, ja har funderat lite på det med. Men jag tror inte jag har det enorma tålamod och motivation man måste ha för att få någon ovillig att göra nått och orka fortsätta trots små framsteg osv...! E det lika högt i hela landet eller e det bara i Lund?

Lund är i särklass högst. Lägst har jag för mig var på någon lite mindre ort. Har för mig att det var 18.0.

Angel
2006-11-19, 14:53
Men 18,0 e ganska så högt ändå.
Jag vet inte var jag ligger på men ja har G i ämnena ja läste på gymnasiet (hatade skolan då) och VG/MVG i dom ja läser nu.

Ja funderar på SSK i typ...Umeå...

Princy
2006-11-19, 20:03
Välkommen tillbaka Sheo! http://bestsmileys.com/waving/7.gif

Wennerberg
2006-11-19, 20:11
Hej hej

Tomas W
2006-11-19, 20:28
Du har inte tänkt på något liknade sjukgymnast fast bättre som tex Naprapat, kiroprakter eller osteopat?

Sheogorath
2006-11-19, 20:30
Du har inte tänkt på något liknade sjukgymnast fast bättre som tex Naprapat, kiroprakter eller osteopat?

Kiropraktor - för smalt
Naprapat - för hård konkurrens om jobben, bara en utbildningsort
Osteopat - för flummigt för min smak (men den har säkert sina sidor den med)

Deceiver85
2006-11-19, 21:36
Välkommen tillbaka!

King Grub
2006-11-19, 21:56
Hejsan svejsan! http://bestsmileys.com/waving/1.gif

Nejv
2006-11-19, 21:57
Kiropraktor - för smalt
Naprapat - för hård konkurrens om jobben, bara en utbildningsort
Osteopat - för flummigt för min smak (men den har säkert sina sidor den med)

Synd att du inte satsade på läkare! Men det finns säkert en hel massa pengar inom privatsektorn som sjukgymnast... Hur lång är förresten utbildningen? Har en f.d. arbetskompis som läser där nu!

Pez
2006-11-19, 22:05
Välkommen tillbaka Sheo. Lite som att få dö och komma tillbaka, för att se hur många som saknat en eh? :D

Det är bra att du klarar att byta riktning utbildningsmässigt.. synd att det föll på en massa strul - men det kanske var till det bästa? Hade du verkligen verkligen velat så hade du kanske hängt kvar ändå?
Det är såna här fall som får mig att skämmas för mitt outnyttjade HP-resultat. :/
Det gör mig iofs taggad att göra nåt med det också..så... :thumbup:

muddler
2006-11-19, 22:27
ämen tjenare carl-greger! :hbang: visste väl att du inte kunde slita dig :D

Stoltz
2006-11-19, 22:30
Kul att höra! :)
Välkommen tillbaka!

Kaboffastar
2006-11-19, 23:03
Bra skit Sheo!

Metal_boy_
2006-11-19, 23:05
Hej, vart har du varit? Plockat bort alla lössen i din hatt?

Mantus
2006-11-20, 00:40

Men vem i hela friden vill ha en treårig utbildning inom juridik?

Math
2006-11-20, 01:13
Welcome back!

Jag väntade faktiskt också på fontän-guiden :em:

hahavaffan
2006-11-20, 05:16
Haha, undrade just nar du skulle komma tillbaks! Sjukt lange sen man sag dig har, aven om jag sjalv inte ar sa aktiv direkt.

Gott att det gar bra med traningen och tjejen! Sjalv har jag akt till australien och tappat minst 3-4kg pa en manad :(

Hades
2006-11-20, 08:20
Hallå Sheo! Du har varit saknad!

Sparrisen
2006-11-20, 17:56
Vadå, behöver man ha 2.0 på högskoleprovet för att ha en chans att komma in på läkarutbildningen? Ingen som jag känner och som pluggar läkatre har haft 2.0 på det provet...

Sheogorath
2006-11-20, 20:13
Vadå, behöver man ha 2.0 på högskoleprovet för att ha en chans att komma in på läkarutbildningen? Ingen som jag känner och som pluggar läkatre har haft 2.0 på det provet...

Det är nya antagningskrav f.o.m. januari 2007. I princip endast de med 20.0 i slutbetyg och 2.0 på HP kommer att ha chans att komma in.

Jorgen
2006-11-20, 20:23
Vem är du?

Neeee, välkommen tillbaka. :)

hultman
2006-11-20, 20:26
Det är nya antagningskrav f.o.m. januari 2007. I princip endast de med 20.0 i slutbetyg och 2.0 på HP kommer att ha chans att komma in.

Det är ju de facto väldigt få som har 20.0 i betyg och 2.0 på hp. Plugga upp dina betyg snabbare än kvickt, och hoppas att just du har turen att komma in. En polare kom in bara på betygen, och hon fick 0.5 på hp :D

Sheogorath
2006-11-20, 21:57
:hbang: :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

(jag kollade fel på antagningen till sjukgymnast. det var bara efter första urvalet på höstterminen jag inte kommer in med mina betyg. efter andra urvalet kommer jag in med både betyg och högskoleprov. på vårterminen kommer jag in redan på första urvalet)

hultman
2006-11-20, 22:00
(jag kollade fel på antagningen till sjukgymnast. det var bara efter första urvalet på höstterminen jag inte kommer in med mina betyg. efter andra urvalet kommer jag in med både betyg och högskoleprov. på vårterminen kommer jag in redan på första urvalet)

:thumbup:

Fast jag rekommenderar dig fortfarande att plugga upp de få betyg du har kvar och söka till läkarlinjen. Särskilt när ditt högskoleprov också är bra. Löneskillnaderna är enorma, och det är större efterfrågan på läkare.

Zakath
2006-11-20, 22:04
:thumbup:

Fast jag rekommenderar dig fortfarande att plugga upp de få betyg du har kvar och söka till läkarlinjen. Särskilt när ditt högskoleprov också är bra. Löneskillnaderna är enorma, och det är större efterfrågan på läkare.

Vad gör lönen egentligen för skillnad i hur bra man kommer leva sitt liv? Det finns t.o.m. statistik på att personers "lycklighetsgrad" inte höjs när man väl har kommit över en viss minimigräns på inkomsten.

Välj något du känner att du kommer kunna trivas med och framförallt något du är intresserad av, skit i lönen, den kommer vara tillräckligt bra ändå!

Nejv
2006-11-20, 23:00
Vad gör lönen egentligen för skillnad i hur bra man kommer leva sitt liv? Det finns t.o.m. statistik på att personers "lycklighetsgrad" inte höjs när man väl har kommit över en viss minimigräns på inkomsten.

Välj något du känner att du kommer kunna trivas med och framförallt något du är intresserad av, skit i lönen, den kommer vara tillräckligt bra ändå!

Ehm... Ligger minimigränsen på 100k då eller?

Zakath
2006-11-20, 23:03
Ehm... Ligger minimigränsen på 100k då eller?

Jag kommer inte ihåg, men den är inte särskilt hög, en bra bit under medellönen för svenskar om jag kommer ihåg rätt. Om du tänker efter lite så kommer du att förstå att det inte är pengar som ger en ett bra liv, så länge man har alla sina basala behov tillfredsställda.