Visa fullständig version : Bläckstråleskrivare hur länge räcker?
hobbitar
2006-11-19, 09:23
Jag köpte ny svart färg i förrgår till min "Deskjet 610C" och undrar till hur många ark den kommer räcka ungefär?
Om vi säger att man skriver vanlig text, räcker det ungefär till 50, 500 eller 5000 ark?
Runt 100 skulle jag tro
Jag tror han menade A4 och inte ark :D
blekfet2
2006-11-19, 10:02
beror juh också på vad för patroner du använder.
Jag tror han menade A4 och inte ark :D
Nja jag har haft en jävla deskjet 690 hemma och dess patron räckte till ungefär 100st a4, blandade utskrifter, dock mest text.
Nja jag har haft en jävla deskjet 690 hemma och dess patron räckte till ungefär 100st a4, blandade utskrifter, dock mest text.
Det var ingen jekla testpatron då som man numera kan få med nya skrivare..
Det var ingen jekla testpatron då som man numera kan få med nya skrivare..
Nja, det tror jag inte iaf. Kan inte säga säkert dock. Men det är en gammal jävla skrivare och jag skulle aldrig lägga ut pengar på att köpa ny patron till då den är fullständigt värdelös på allt.
Bläckstråleskrivaren jag hade sist höll patronen i 5 sidor eller så. Sen torkade den ut pga att jag skrev ut för lite.
Det beror ju helt på hur många milliliter det finns i patronen. HP är jävliga och har olika mängder bläck i samma typ av behållare. Min kompis 5-millilitersbehållare räckte till knappt hundra a4 text, medans min 69-ml bara behövts bytas en gång sedan jag köpte den för två år sedan nu tror jag.
http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2006/11/BloodInk.jpg
Beror sig ju på skrivare och patron som sagt, till min canon heter det väl ca 400 sidor med 5% täckning, och de är ändå bara på 18ml eller något.
HP lever dock på att sälja dyrt bläck och toners så du borde köpa pirat/tredjeparts.
Gigantisk patron ju, 40ml, så den borde räcka ett tag.
http://svp.co.uk/products-solo.php?pid=743
111kr från england.
Vilket förövrigt ger $0.39/ml och därmed ungefär samma pris som blod ovan. (Men jag tror det är mest skämt och en del värden kanske inte stämmer alls, än mindre med svenska priser.)
Men färg är ungefär dubbelt så dyrt, så den kan nog stämma ganska hyffsat ändå. (var det gäller bläcket just)
Men färg är ungefär dubbelt så dyrt, så den kan nog stämma ganska hyffsat ändå. (var det gäller bläcket just)Fast det jag länkade till var ju inte ens originalbläck.
Originalpatron går på 349kr på clas ohlson, pirat 219, originalet är dock bara på 28ml.
Så mao, original:
12.46 kr/ml
Pirat från svp.co.uk:
2.775 kr/ml
så Original är 4.49ggr så dyrt. Eller $1.76/ml för original i Sverige.
Bläckstråleskrivaren jag hade sist höll patronen i 5 sidor eller så. Sen torkade den ut pga att jag skrev ut för lite.
råkade ut för samma sak
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.