Logga in

Visa fullständig version : Årets bästa Julmust? Eller en i mängden?

Timme
2006-11-17, 10:40
Det börjar bli dags för Julmust nu när kylan börjar komma och juletider närmar sig.

Jag vill tipsa er om en mycket god Julmust. Den heter Bjäre Julmust och är enligt mig något speciellt. Finns att köpa på Ica Maxi, förmodligen så finns de i de mindre varuhusen också.

Finns det några fler här på kolo som upptäckt denna Julmust?

Till er som inte smakat den, gör gärna det och skriv sedan vad ni tycker!

P.S. Musten finns som light också och den smakar ruskigt bra. Förra året kunde jag inte hålla mig borta från flaskan. *drool*

Krokodil
2006-11-17, 10:52
Bjäre är Coca-colas egen must! De vill inte gärna skylta med det, men så är det. När Cola bröt licensavtalet med Pripps var en av motiveringarna att man skulle döda julmusttraditionen i Sverige och lära oss svenskar dricka cola på julen.

Tydligen har de kapitulerat... :D

Ps: Bjäre är i princip samma som gamla Apotekarnes, nästan alla julmustfabrikanter köper sitt extrakt av AB Roberts i Örebro, och följdaktligen smakar det ganska lika då.

Beecher
2006-11-17, 10:55
hur smakar eldorados julmust light?:MrT:

skaparn
2006-11-17, 11:04
Bjäre är Coca-colas egen must! De vill inte gärna skylta med det, men så är det. När Cola bröt licensavtalet med Pripps var en av motiveringarna att man skulle döda julmusttraditionen i Sverige och lära oss svenskar dricka cola på julen.

Ps: Bjäre är i princip samma som gamla Apotekarnes, nästan alla julmustfabrikanter köper sitt extrakt av AB Roberts i Örebro, och följdaktligen smakar det ganska lika då.

If you can't beat them - join them

Klart att den är god då, Coca-Cola är ju läskens snillen och det mesta de gör är gott. Jag ska definitivt prova den här musten, jag gillar must.

Timme
2006-11-17, 11:05

Det visste jag faktiskt men jag hade tänkt avslöja det senare i tråden. Det är förmodligen därför bjäre smakar så otroligt gott, för att det är Coca cola som ligger bakom.

Timme
2006-11-17, 11:06
If you can't beat them - join them

Klart att den är god då, Coca-Cola är ju läskens snillen och det mesta de gör är gott. Jag ska definitivt prova den här musten, jag gillar must.

Härligt! Kom tillbaka och skriv vad du tycker :) själv ska jag försöka övertala föräldrarna till att bunkra upp med ett lager :devil:

Visst är det så och jag är glad att coca cola gick med i Julmust tåget. Det är alltid bra grejer ifrån coca cola.

harding
2006-11-17, 11:08
ogillar must faktiskt , cola e godare , men vid julbordet så måste man ju dricka must , å bjäre e nog den godaste, iaf så va den de förra året =]

Timme
2006-11-17, 11:09
ogillar must faktiskt , cola e godare , men vid julbordet så måste man ju dricka must , å bjäre e nog den godaste, iaf så va den de förra året =]

Jag tror att den är det i år igen :)

Krokodil
2006-11-17, 11:09
Det visste jag faktiskt men jag hade tänkt avslöja det senare i tråden. Det är förmodligen därför bjäre smakar så otroligt gott, för att det är Coca cola som ligger bakom.Nja, det är AB Roberts som ligger bakom...

Köp en flaska Bjäre och en flaska Apotekarnes jag lovar att du inte känner skillnad på dem.

Timme
2006-11-17, 11:10
beecher: Tyvärr så tror jag inte eldorados är så god. Det mesta ifrån Eldorade har ganska låg kvalite.

Timme
2006-11-17, 11:12
Nja, det är AB Roberts som ligger bakom...

Köp en flaska Bjäre och en flaska Apotekarnes jag lovar att du inte känner skillnad på dem.

Det har jag redan gjort :) Själv så känner jag en enorm skillnad på apotekarens och Bjäres och jag tycker att bjäre smakar betydligt bättre.

Det var ju för att Bjäres julmust är så mycket godare än de andra som jag startade tråden :)

Tro mig, det är skillnad.

King Grub
2006-11-17, 11:14
Bjäre är godast!

Krokodil
2006-11-17, 11:15
Det har jag redan gjort :) Själv så känner jag en enorm skillnad på apotekarens och Bjäres och jag tycker att bjäre smakar betydligt bättre.

Det var ju för att Bjäres julmust är så mycket godare än de andra som jag startade tråden :)

Tro mig, det är skillnad.Du har givetvis rätt, eftersom smak är subjektivt och det inte finns "rätt" smak. Själv är jag förtjust i Apotekarnes julmust, mest pga att jag druckit mest av den och hade ett finger med i tillverkningen av den.

Cilia
2006-11-17, 11:15
Jag är traditionell och gillar Apotekarnes.

coxie
2006-11-17, 11:17
loka>allt. För 3 år sedan drack jag runt 3lit cola per dag, nu tycker jag all läsk smakar skit.

Dock kanske jag byter från päron till lingon på julafton

Brooklyn
2006-11-17, 11:39
hur smakar eldorados julmust light?:MrT:
den är grym!!

Fartman
2006-11-17, 11:51
Nja, det är AB Roberts som ligger bakom...

även om alla köper samma extrakt så är det fan skillnad i smak mellan olika muster. ex apotekarnes brukar vara betydligt godare än andra "ryssigare" varianter.. dom kanske snålar på extraktet eller nått då?

MasterChief
2006-11-17, 12:03
beecher: Tyvärr så tror jag inte eldorados är så god. Det mesta ifrån Eldorade har ganska låg kvalite.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=280&a=194010 ;)

Timme
2006-11-17, 12:19
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=280&a=194010 ;)

Det var som tusan! Jag ska nog inte dissa Eldorado. Det bli till att testa!

Jag kommer att utföra ett blind test där jag har tre glas. Jag låter min bror hälla upp Eldorados must i ett av glasen, och i de två andra så häller vi upp bjäres julmust, den ena light.

Sedan så får jag rangordna dem efter godast smak. vem vet, kanske blir Eldorados must den nya kungen? Men jag tvivlar. Bjäre är verkligen god.

Timme
2006-11-17, 12:21
Du har givetvis rätt, eftersom smak är subjektivt och det inte finns "rätt" smak. Själv är jag förtjust i Apotekarnes julmust, mest pga att jag druckit mest av den och hade ett finger med i tillverkningen av den.

Jo visst är det så :)

Men har du provat Bjäre Julmust? Om du inte har det så tycker jag att du kan ge den en chans.

Eldorados must är ett måste att testa!

petersson
2006-11-17, 12:21
Det var som tusan! Jag ska nog inte dissa Eldorado. Det bli till att testa!

Jag kommer att utföra ett blind test där jag har tre glas. Jag låter min bror hälla upp Eldorados must i ett av glasen, och i de två andra så häller vi upp bjäres julmust, den ena light.

Sedan så får jag rangordna dem efter godast smak. vem vet, kanske blir Eldorados must den nya kungen? Men jag tvivlar. Bjäre är verkligen god.

Rapportera här sen! :)

Timme
2006-11-17, 12:23
Rapportera här sen! :)

Det ska jag göra!

Timme
2006-11-17, 12:25
Jag kommer starta en poll om de godaste musterna i landet om exakt en vecka. :)

Erkänn att man blir sådär härligt Julpirrig av Julmust! Ahh man bara myser :)

Stenberg
2006-11-17, 13:33
Zeunertz, beats them all. Tyvärr finns den inte i light... =(

aliquis
2006-11-17, 13:47
Inte smakat cocacolas, apotekarnes är väl godast?

Timme
2006-11-17, 14:09
Inte smakat cocacolas, apotekarnes är väl godast?

Det tycker jag inte.

Du borde köpa både apotekarens och bjäres för att sedan jämföra. Det kan vara så att du tycker apotekarens är godare. Alla har ju olika smak :)

Bjäres julmust finns på Ica Maxi och står förmodligen bredvid Coca Colan (den gör det här iaf) men man ser inte på flaskan att den har något med Cocacola company att göra.

Timme
2006-11-17, 14:10

Var köpa? Jag måste göra ett enormt julmust-test!

MasterChief
2006-11-17, 14:14
Denna iver jag ser hos Timme har jag bara sett hos honom när han försöker få SL-killar att visa benen i "träningsjournalerna".

Så julmust och SL-ben är hans grej helt enkelt.

Frazze
2006-11-17, 14:16

Korrekt. Överlägset bäst.

Timme
2006-11-17, 14:21

Har du provat Bjäre Julmust? I fall du inte har det så gör gärna det. Men tycker du att apotekarnes (jasså? är det så det stavas :D Jag har alltid trott att det stått apotekarens:Virro) så gör ju du det och då kan vi bara konstatera att vi har olika smak :)

Timme
2006-11-17, 14:22
Denna iver jag ser hos Timme har jag bara sett hos honom när han försöker få SL-killar att visa benen i "träningsjournalerna".

Så julmust och SL-ben är hans grej helt enkelt.

ahahaha! Fy vad bra! Så sant :D

Detta åker till min Sig direkt!

julmust och SL-ben är nog det som ligger mig hjärtat närmast *cupid*

Timme
2006-11-17, 14:26
Korrekt. Överlägset bäst.

Men vart köpa? Timem vill ha nu!

Dessa julmuster ska jag jämföra i år.

Bjäre
Zeunertz
Eldorado
Apotekarnes (jag jämförde Bjäre och Apotekarnes förra året och då gick Bjäre segrande, överlägset, men vi får se hur det bli i år)

MasterChief
2006-11-17, 14:41
ahahaha! Fy vad bra! Så sant :D

Detta åker till min Sig direkt!

Jag är hedrad. *cupid*

damir_T
2006-11-17, 14:57
Bjäre ???? mamma köpte nonn julmust igår å sa vill du ha " då skrek jag: Nja, palla... Onyttigt " ska dra å se vad det var får någon " Om inte det var den så ber ja henne köpa så man kan testa :D

Frazze
2006-11-17, 15:10
Men vart köpa? Timem vill ha nu!

Dessa julmuster ska jag jämföra i år.

Bjäre
Zeunertz
Eldorado
Apotekarnes (jag jämförde Bjäre och Apotekarnes förra året och då gick Bjäre segrande, överlägset, men vi får se hur det bli i år)

Coop hade ifjol, har ännu ej sett några i år.
Ska du testa de där måste du ju testa spendrups och läckö också :)

Timme
2006-11-17, 15:38
Coop hade ifjol, har ännu ej sett några i år.
Ska du testa de där måste du ju testa spendrups och läckö också :)

Vi har inget coop här :( Det närmsta är Domus men de kanske har?

Jag såg spendrups idag när jag letade Julmust på hemköp (ja, hah jag letade fakitkst Julmust idag. Jag har blivit helt julmust skadad:D)
och fy vad dyr den var!

Jag vet inte riktigt om jag vågar prova. Tänk om den är godare än Bjäre? Bjäre som är så billig! Men jag antat att jag måste nu när jag utsett mig själv till Julmust fantast :D

Vet du vart man köper Läckö?

De Julmusterna jag ännu lyckats att lokalisera är följande:
Bjäre/Maxi; Eldorado/Hemköp; Apotekarnes/Hemköp; Spendrups/Hemköp.

De jag inte lyckats hitta är följande:
Läckö; Zeunertz.

Timme
2006-11-17, 15:42
Ny jämförelse lista kommer här!

Bjäre
Apotekarnes
Eldorado
Läckö - ännu inte funnen (ska kolla på Domus)
Spendrups
Zeunertz - ännu inte funnen (ska kolla på Domus)

All jämförelse ska ske utan vetskap vilka drycker de är. Jag kommer att numrera glasen sedan så får min bror fylla glasen med de olika musterna. Givetvis har han en lapp där det står vilket nummer musten tillhör.

Sedan kommer jag göra en lista över de godaste musterna där överst är godast. Sedan kommer brorsan att avslöj vilka muster det var :)

Vem vet? Kanske tar någon annan must ledarplatsen? Men än så länge så är Bjäre den okrönte konungen! :D

He-man
2006-11-17, 15:46

Bjäre
Apotekarnes
Eldorado
Spendrups

All jämförelse ska ske utan vetskap vilka drycker de är. Jag kommer att numrera glasen sedan så får min bror fylla glasen med de olika musterna. Givetvis har han en lapp där det står vilket nummer musten tillhör.

Sedan kommer jag göra en lista över de godaste musterna där överst är godast. Sedan kommer brorsan att avslöj vilka muster det var :)

Vem vet? Kanske tar någon annan must ledarplatsen? Men än så länge så är Bjäre den okrönte konungen! :D
Shit, du tar verkligen det här på största allvar :hbang:

Ska bli intressant att se vad du kommer fram till. ;)

Timme
2006-11-17, 15:55
Shit, du tar verkligen det här på största allvar :hbang:

Ska bli intressant att se vad du kommer fram till. ;)

Ja nu sitter jag ju i must träsket! Nyss kom farsan hem med 2 flaskor Bjäre, en lite och en vanlig *cupid*

Då ska jag bara njuta. Senare så kommer testet.

Svedberg
2006-11-18, 04:06
Zeunerts julmust är den bästa julmusten nånsin*cupid*

PowPow
2006-11-18, 04:12
Grymt med test!
Testar du light eller vanlig?
Kanske 2 olika test? Eller ett test med både lightvarienterna (på de som har lightvariant alltså) och vanliga varianterna.

Själv dricker jag Apotekarnas Light. Ungefär hela tiden. Säkert fått i mig 20 liter, och det är inte ens december :MrT:

boinnk
2006-11-18, 04:19
Bjäre ???? mamma köpte nonn julmust igår å sa vill du ha " då skrek jag: Nja, palla... Onyttigt "

Roidrage?

On topic:
Zeunerts är god som fan, om nån vet var man hittar det i sthlm så får ni gärna berätta.
Trodde inte det fanns några Domus kvar men en snabb googling sa att det finns några reliker kvar i sverige, respekt Timme! Nästan som att gå till museum.

:sleep:

sunkan
2006-11-18, 09:10
Zeunerts julmust är den bästa julmusten nånsin*cupid*
amen

Timme
2006-11-18, 11:02
Grymt med test!
Testar du light eller vanlig?
Kanske 2 olika test? Eller ett test med både lightvarienterna (på de som har lightvariant alltså) och vanliga varianterna.

Själv dricker jag Apotekarnas Light. Ungefär hela tiden. Säkert fått i mig 20 liter, och det är inte ens december :MrT:

Jag komemr testa både light och Vanlig.

Jag återkommer snart med resultatet ifrån testet där jag jämförde Bjäre light med Bjäre socker :) Jag gjorde testet igår och det var blind test.

Zeurnets måste testas! Hoppas att den finns på Domus. Kom annars med mer tips på var den kan finnas!

Timme
2006-11-18, 11:03
Roidrage?

On topic:
Zeunerts är god som fan, om nån vet var man hittar det i sthlm så får ni gärna berätta.
Trodde inte det fanns några Domus kvar men en snabb googling sa att det finns några reliker kvar i sverige, respekt Timme! Nästan som att gå till museum.

:sleep:

hehe :D

Men varför den sovande smilyn? Jo, Domus är gammalt som gatan och det finns ju givetvis här i Oskarshamn :D

He-man
2006-11-18, 11:19
HAHA Fan vad lättpåverkad man är. Igår när jag var på ICA Kvantum och skulle handla mat (dagen till ära köpte jag prinskorv och jansons frestelse, bara för att få den där rätta julsmaken tillsammans med musten) gick jag förbi de gamla hederlgiga Apotekarnes och började i stället leta Bjäres julmust, till en början såg det inte ut som den skulle finnas i affären så jag kände mig lite besviken, men då jag gått igenom hela läskavdelningen fanns den där, i slutet, jag blev jätteglad!! *screwy* :D

När jag kom hem ställde jag ut den på ballkongen för att den skulle hinna kylas innan middagen. Efter 40 min ute i 0 gradig kyla tog jag in den för att prova, var inte helt nöjd så jag ställde ut den 10-15min till, den här gången var den helt perfekt i både temperatur, och smak!

Det ser ut som även jag kommer ha bjäres must på julbordet i år. *cupid*

damir_T
2006-11-18, 11:27
HAHA Fan vad lättpåverkad man är. Igår när jag var på ICA Kvantum och skulle handla mat (dagen till ära köpte jag prinskorv och jansons frestelse, bara för att få den där rätta julsmaken tillsammans med musten) gick jag förbi de gamla hederlgiga Apotekarnes och började i stället leta Bjäres julmust, till en början såg det inte ut som den skulle finnas i affären så jag kände mig lite besviken, men då jag gått igenom hela läskavdelningen fanns den där, i slutet, jag blev jätteglad!! *screwy*

När jag kom hem ställde jag ut den på ballkongen för att den skulle hinna kylas innan middagen. Efter 40 min ute i 0 gradig kyla tog jag in den för att prova, var inte helt nöjd så jag ställde ut den 10-15min till, den här gången var den helt perfekt i både temperatur, och smak!

haha, timme vilken sjuk tråd! Folk bli ju tokiga :smash: .

Men julmust är... MUMS Drack ett glas precis nyss *drool*

Kebab-Arne
2006-11-18, 11:41

Instämmer.

Einar
2006-11-18, 11:49
Jag är också väldigt inne på julmust för tillfället. Innan affärerna fått in julmusten så cyklade jag runt till de olika handlarna och frågade när Julmusten skulle anlända till hyllorna :D.

Bjäre har jag dock inte testat. Jag brukar rynka på näsan till alla nya mustar och gå direkt till hyllan med apotek-arnes. Men efter den här tråden ska jag helt klart testa Bjäres! :thumbup:

Jag ser fram emot ditt test Timme :)

Capt
2006-11-18, 11:54
Har två tomma Apotekarnes light, brevid mig för tillfället + en Spendrups light. Denna veckas konsumtion mao:)

Krokodil
2006-11-18, 12:06
Eftersom jag är konässör när det gäller julmust har jag lagrat ett par backar från förra året i förrådet, givetvis originalet - Apotekarnes!.. *drool*

Tjuckot
2006-11-18, 12:14
Jag tror jag drack up 1.5l julmust light igår :Virro
Jag var värd lite aspartam!

Jag tror man rapar mer av julmust, agreed?

Piranha
2006-11-18, 12:14

Ha ha ha ja de är lika patetisk varje år, dem proppar ut cola reklam i tv. Hoppas dem ger upp snart, ingenting kan knäcka julmust traditionen.

Srednq
2006-11-18, 12:59
apotekarens light, och ett halvår efter utgångsdatumet. då e den perfekt :hbang:

Timme
2006-11-18, 14:33
HAHA Fan vad lättpåverkad man är. Igår när jag var på ICA Kvantum och skulle handla mat (dagen till ära köpte jag prinskorv och jansons frestelse, bara för att få den där rätta julsmaken tillsammans med musten) gick jag förbi de gamla hederlgiga Apotekarnes och började i stället leta Bjäres julmust, till en början såg det inte ut som den skulle finnas i affären så jag kände mig lite besviken, men då jag gått igenom hela läskavdelningen fanns den där, i slutet, jag blev jätteglad!! *screwy* :D

Så härlig Story! Klockren!

Jo Bjäre är fortarnade den finaste *cupid*

Timme
2006-11-18, 14:34
Jag tror jag drack up 1.5l julmust light igår :Virro
Jag var värd lite aspartam!

Jag tror man rapar mer av julmust, agreed?

Jo så är det nog :) Fast det är annorlunda rapar av julmusten. Det bubblar så gutt i magen av julmust.

Timme
2006-11-18, 14:42
Ha ha ha ja de är lika patetisk varje år, dem proppar ut cola reklam i tv. Hoppas dem ger upp snart, ingenting kan knäcka julmust traditionen.

De har väl ändå gett upp nu när de har den goda Julmusten Bjäre?

Timme
2006-11-18, 14:43
Har två tomma Apotekarnes light, brevid mig för tillfället + en Spendrups light. Denna veckas konsumtion mao:)

Apotekarnes vs spendups light? Vilken var godast tyckte du?

Timme
2006-11-18, 14:44
Instämmer.

Det är härligt med traditioner men har du gett Bjäre en chans?

Timme
2006-11-18, 14:50
Jag är också väldigt inne på julmust för tillfället. Innan affärerna fått in julmusten så cyklade jag runt till de olika handlarna och frågade när Julmusten skulle anlända till hyllorna :D.

Bjäre har jag dock inte testat. Jag brukar rynka på näsan till alla nya mustar och gå direkt till hyllan med apotek-arnes. Men efter den här tråden ska jag helt klart testa Bjäres! :thumbup:

Jag ser fram emot ditt test Timme :)

Ja det tycker jag verkligen att du ska göra. Men ha bara inte för höga förväntningar. Det kan tyvärr göra en besviken.

Datum för testet är 3 december

Anledningen till varför testet är så långt fram är för att jag inte får mitt studiebidrag förens 30 november.

zishen
2006-11-18, 14:59
Timme får nog provision på all Bjäre som säljs...

Timme
2006-11-18, 15:04
Eftersom jag är konässör när det gäller julmust har jag lagrat ett par backar från förra året i förrådet, givetvis originalet - Apotekarnes!.. *drool*

Det låter härligt och gott!

Men har du provat Bjäre än? Om du inte har gjort det så tycke jag att du ger den en chans.

Timme
2006-11-18, 15:06
Timme får nog provision på all Bjäre som säljs...

hahah :D

Jo det vore inte fel :)

PowPow
2006-11-18, 16:19
Jag återkommer snart med resultatet ifrån testet där jag jämförde Bjäre light med Bjäre socker :) Jag gjorde testet igår och det var blind test.

Men du måste ju testa alla sorterna vid samma tillfälle, annars försvinner reabiliteten helt!

Pepparkakssmurfen
2006-11-18, 16:29
Det är väl Bjäre-musten som finns på McD?

mangemani
2006-11-18, 16:36
tycker att apotekarnes är den godaste,så det lär bli den i år med:)

skaparn
2006-11-18, 16:38
Med stor besvikelse konstaterade jag att Ica Kvantum inte hade Bjäre. Jakten fortsätter.

TheGovernator
2006-11-18, 16:47
Asså vafan, tråden har fått mig att bli otroligt sugen på julmust.

ska iväg o handla lite medens

Capt
2006-11-18, 23:59
Apotekarnes vs spendups light? Vilken var godast tyckte du?

Helt klart Apotekarnes! Mycket fylligare och mustigare smak*drool* . Spendrups var blaskig och smaklös:Virro .

Beecher
2006-11-19, 00:01
underbart, väntar på testet af eldorado med spänning *popcorn*

TheGovernator
2006-11-19, 00:26
Blev Apotek Arnes julmust samt Annas pepparkakor som inhandlades. :D

occt
2006-11-19, 02:01

+50 *drool*

occt
2006-11-19, 02:05
Edit: Köper på hemköp och ica

PowPow
2006-11-19, 02:42
fanken timme. genomför nu testet! Den som vinner kommer stå på min familjs julbord :D

(jag är testnörd!)

Rockhard
2006-11-20, 14:10
Var finns eldorado, dvs vilken affär?

Timme
2006-11-20, 14:57
Men du måste ju testa alla sorterna vid samma tillfälle, annars försvinner reabiliteten helt!

Ja, det är så det är tänkt :) Men jag kunnde inte hålla mig borta ifrån bjäre så länge *drool*

I det riktgita testet så kommer alla musterna vara med som jag hade på listen.

Timme
2006-11-20, 14:58
Det är väl Bjäre-musten som finns på McD?

Om det finns must på McD så är det Bjäre, ja. :)

Timme
2006-11-20, 14:59
Var finns eldorado, dvs vilken affär?

Hemköp :)

Timme
2006-11-20, 15:02
Edit: Köper på hemköp och ica

Finns zeunertz på Ica och henköp!? Då ska jag dra dit och köpa! :D

Nu är det bara läcka som jag inte vet var den finns än!

Timme
2006-11-20, 15:03
Med stor besvikelse konstaterade jag att Ica Kvantum inte hade Bjäre. Jakten fortsätter.

Men fy vad tråkigt att den inte fanns där! Förra året så fanns den på "mitt" Ica Kvantum men nu har Kvantum blivit Maxi. Frågade du någon i personalen? Bjäre must står precis bredvid Coc colan här.

Timme
2006-11-20, 15:05
underbart, väntar på testet af eldorado med spänning *popcorn*

fanken timme. genomför nu testet! Den som vinner kommer stå på min familjs julbord :D

(jag är testnörd!)

Vet ni vad. Jag får rycket nu och sticker in med listan och köper all Julmust inför testet! Jag ska försöka genomföra testet redan idag *flex*

Jag vet själv hur jobbigt det är att vänta på saker och ting. Jag ska inte låta et vänta längre.

Vi ses senare! Nu måste jag ta på mig lite mer kläder :)

Yes
2006-11-20, 15:08
Här finns en sida som kanske kan vara till hjälp:
http://www.vinprovning.net/

Glöm inte ta bilder!

akAn
2006-11-20, 15:20
Bjäre är godast!

källa på det? hur är bjäre i muskeluppbyggande syfte :smash:

Timme
2006-11-20, 15:27
källa på det? hur är bjäre i muskeluppbyggande syfte :smash:

Finns mycket kolhydrater i den :D

Timme
2006-11-20, 15:30
Här finns en sida som kanske kan vara till hjälp:
http://www.vinprovning.net/

Glöm inte ta bilder!

Tack så mycket!

Bilder ska det bli. Mycket bilder! Det lovar jag :)

Jag kommer givetvis att göra ett blind test där jag endast ser glasen med Julmust i men jag har ingen aning om vilken must det är.

Timme
2006-11-20, 15:33
Här kommer listan på Muster jag ska prova igen. Där står även hur testet kommer att gå till väga.

Jag kommer endast att rangordna dem efter hur gott jag tycker de smakar.

Bjäre
Apotekarnes
Eldorado
Spendrups

Timme
2006-11-20, 15:35
Helt klart Apotekarnes! Mycket fylligare och mustigare smak*drool* . Spendrups var blaskig och smaklös:Virro .

Okej :) Vi får se hur testet går!

Timme
2006-11-20, 15:36
Blev Apotek Arnes julmust samt Annas pepparkakor som inhandlades. :D

Mysigt!

Yes
2006-11-20, 15:37
Kör hårt Timme!

Jag tror Apotekarnes tar hem segern.

sissa
2006-11-20, 17:02
Man var ju tvungen att testa Bjäre idag:)
Mycket besviken! Blaskig,och inte alls så god som apotekarnes.
Tummen ner för Bjäre.

Timme
2006-11-20, 17:50
Man var ju tvungen att testa Bjäre idag:)
Mycket besviken! Blaskig,och inte alls så god som apotekarnes.
Tummen ner för Bjäre.

Smaken är väl som baken :) Vi får se vad jag tycker. Än så länge så är Bjäre den godaste Julmusten som jag smakat.

Enligt de här http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=280&a=194010
så är Bjäre godare än Apotekarnes. Det är ju väldigt individuellt.

Timme
2006-11-20, 18:07
Jag har i alla fall köpt en väldig massa Julmust!

Men fy tusan för att det inte fanns någon Zeurnets eller Läckö Julmust någon stans! Inte på hemköp, inte på Domus och inte på Maxi :(

Tyvärr så blir testet utan dessa två muster. Men in komme ren bubblare istället nämligen Åbro.

Här kommer lite bilder :)

I väsken
http://i10.tinypic.com/47tem80.jpg

I rad på bänken
http://i10.tinypic.com/2exldeb.jpg

I kylen
http://img72.imageshack.us/img72/2462/kylla1.jpg (http://imageshack.us)

Timme
2006-11-20, 18:09
Testet kommer att utföras imorgon efter marklyften med Stahlberg :)

sissa
2006-11-20, 19:10
Smaken är väl som baken :) Vi får se vad jag tycker. Än så länge så är Bjäre den godaste Julmusten som jag smakat.

Enligt de här http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=280&a=194010
så är Bjäre godare än Apotekarnes. Det är ju väldigt individuellt.

Man kanske borde göra ett blindtest först innan man är på den säkra sidan vad tycker :)

Hursomhelst; ska följa resultatet på ditt blindtest sen!

Timme
2006-11-20, 19:39
Man kanske borde göra ett blindtest först innan man är på den säkra sidan vad tycker :)

Hursomhelst; ska följa resultatet på ditt blindtest sen!

Ja gör så! BLind test är alltid bäst :) Man blir alltid påverkad om man vet vad det är för någat man dricker.

Yes
2006-11-20, 19:43
Ser bra ut!

Som finsmakare vill jag dock anmärka på att du valt platsflaskor. För att verkligen komma till sin rätt bör musten vara från glasflaska. Fast det är att anmärka på petitesser. Du har ju varit konsekvent i ditt val av flaskor, vilket är det viktigaste för ett rättvist resultat.

PowPow
2006-11-20, 19:45
grymt!
Gillar valet av plastflaskor, men det beror ju bara på att det alltid är det jag köper.

Timme
2006-11-20, 19:45
Ser bra ut!

Som finsmakare vill jag dock anmärka på att du valt platsflaskor. För att verkligen komma till sin rätt bör musten vara från glasflaska. Fast det är att anmärka på petitesser. Du har ju varit konsekvent i ditt val av flaskor, vilket är det viktigaste för ett rättvist resultat.

Det är sant men Bjäre och apotekarnes finns inte på glas. Iaf inte bjäre. Åbro finns inte heller i glas. Nu blv det plast på alla.

damir_T
2006-11-20, 20:45
Jag har i alla fall köpt en väldig massa Julmust!

Men fy tusan för att det inte fanns någon Zeurnets eller Läckö Julmust någon stans! Inte på hemköp, inte på Domus och inte på Maxi :(

Tyvärr så blir testet utan dessa två muster. Men in komme ren bubblare istället nämligen Åbro.

Här kommer lite bilder

I rad på bänken

Ey! Vilket är det goda? Som du snackade om, så jag kan köpa det :D *drool*

Yes
2006-11-20, 20:48
Det är sant men Bjäre och apotekarnes finns inte på glas. Iaf inte bjäre. Åbro finns inte heller i glas. Nu blv det plast på alla.
Apotekarnes har jag köpt på backar med glasflaskor till varje jul. :)

Beecher
2006-11-20, 21:18
I rad på bänken

Eldorados ser billig ut....

hoppas den är god dock, isåfall ska jag be pappa köpa hem minst 10st flaskor :Virro

Gandalf
2006-11-20, 21:54
Spendrups julmust har alltid varit godast alltså inte lighten för det är skit.
Eftersom jag jobbat ca 10 år på Pripps nu Carlsberg så anser jag vara en expert på området så det är bara att rusa till butiken o köpa.
Synd att musten får en så liten plats i reklamen o i hyllorna efter jul o påsk då den är lika god året om, hellre julmust än coca cola eller vad tycker ni?

mrburns
2006-11-20, 23:06
Zeunerts äger allt o alla som jag har smakat.
Synd den är så dyr! 9kr flaskan (0.5liter) är det billigaste jag sett. Med pant alltså. Men jag köper ändå alltid en massa just för att den är så innerligt god

PowPow
2006-11-20, 23:12
Var hitta man zeunerts? Aldrig sett.

mrburns
2006-11-20, 23:38
Var hitta man zeunerts? Aldrig sett.

Zeunerts julmust finns på Ica, fanns på hemköp förra året också minns jag. Men jag tror inte att det måste finnas på alla ica som t.ex. att man alltid hittar coca cola eller mjölk. Hmm..
Hittade inte ens bild på Zeunerts hemsida.. haha.. =)
Jag uploadar en istället http://medlem.spray.se/mackietao/julmust.jpg

edit, ser nu att det står äkta norrlänskt.. Kanske bara finns uppöver. Godaste någonsin, helt egen smak! Skulle köpt en för en tjuga ibland också.

hasse36
2006-11-21, 17:42
Jag köpte fulmust på Lidl för 4,95 för 1,5 liter.

Allvarligt - den är godare än Bjäres. Inte alls lika söt. Det var light i båda fallen.

PowPow
2006-11-21, 18:28
Zeunerts julmust finns på Ica, fanns på hemköp förra året också minns jag. Men jag tror inte att det måste finnas på alla ica som t.ex. att man alltid hittar coca cola eller mjölk. Hmm..
Hittade inte ens bild på Zeunerts hemsida.. haha.. =)
Jag uploadar en istället http://medlem.spray.se/mackietao/julmust.jpg

edit, ser nu att det står äkta norrlänskt.. Kanske bara finns uppöver. Godaste någonsin, helt egen smak! Skulle köpt en för en tjuga ibland också.

Brukar handla i en ICA-butik, men jag har inte hittat. Men lär kanske bero på att jag bara kollat bland pet-flaskorna. SKa dra en titt bland glasisarna nästa gång.

Stenberg
2006-11-21, 19:55
Nå, utfört något test än? Väntar med spänning =)

Tricklev
2006-11-21, 19:59
Samma här, när får vi resultatet?

tp_88
2006-11-21, 20:00
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=1917776&postcount=93

PowPow
2006-11-21, 22:14
Hur går det? Mustkoma?

Axel2
2006-11-21, 22:51
Bjäre Julmust ska det vara :hbang: :thumbup:

Timme
2006-11-21, 23:09
Hur går det? Mustkoma?

hahaha, mustkoma :laugh:

Testet är klart! :D

Jag började faktiskt skaka efter att ha druckigt 7glas med must vilket gav 1.5 liter :D

Fy vad goa en del av dem var medans endel var mindre goda. Min bror gjorde samma blind test. Jag kommer snart att redovis här :)

Math
2006-11-21, 23:11
Väntar med spänning på resultatet!

Timme
2006-11-21, 23:33
All rigth! Here We Go :D

Först vill jag säga att testet gjorde med noll vetskap om vad som var i glasen. Jag gick bara på vad smaklökarna sade.

Jag börjar med de som smakade minst gott.

4. Apotekarnes Light och Apotekarnes vanliga must smakade inte bra. Ingen fråga om saken. Solklar jumbo plats jämfört med de andra.

Jag vill än en gång påminna er om att jag inte hade en aning om vilken must det var när jag testade den. Efter att jag rangordnaten dem så avslöjade min bror vilka muster alla var. Absolut inget fusk har skett i detta test. Det har ni mitt ord på.

3. Spendrups - Den smakade helt enkelt inte särskilt bra men bättre än Apotekarnes båda muster.

Nu kommer äntligen de muster som smakade bra!

2. På andra plats kom 3st muster som jag tyckte smakade lika bra. De hade olika smaker men de smakade riktigt gott faktist. Det var; Åbro; Eldorado och Bjäre

Nu kommer vi till kvällens nästan överlägsne vinnare!

(Trumm virvell)

1. Bjäre Light! - Mycket god och mysig smak. Jag korade den nästan direkt som vinnare när jag drack den. Jag hade vid det tillfället druckigt av alla e andra sorterna.

Jag hoppas att ni litar på mig, men jag försåt om en del kan tvivla eftersom Bjäre Light must placerade sig så pass bra men det är ju för att jag tycke att den är godast. Även i blind test så stack den ut ifrån mängden. Lägg märke till att jag tyckte att Eldorado och Åbro var lika goda som Bjäre (icke light)

Snart så kommer Davids (min lillebror) test resultat!

Timme
2006-11-21, 23:34
Jag måste bara hitta Zeunerts och Läckö men det tycks vara så att de inte finns. Jag ska givetvis prova Lidles must eftersom tips på den kom i tråden.

Timme
2006-11-21, 23:36
Eldorados ser billig ut....

hoppas den är god dock, isåfall ska jag be pappa köpa hem minst 10st flaskor :Virro

Eldorade var mycket god! Köp, köp, köp! Den är verkligen värd äran :)

Men glöm inte att prova Bjäre och Bjäre light. (bjäre light tyckte jag var godare)

Beecher
2006-11-21, 23:38
Eldorade var mycket god! Köp, köp, köp! Den är verkligen värd äran :)

Men glöm inte att prova Bjäre och Bjäre light. (bjäre light tyckte jag var godare)

Hurrah, hurrah!

underbart test, nu vet jag att jag kan vara säker när du lovordar den *yourock*
tack till både dig och brorsan!

ska ringa pappa det första jag gör på morgonen och be honom köpa hem 10st flaskor eldorado när han kommer hem på torsdag :cheers:

skulle aldrig fått ändan ur vagnen för att testa allihopa själv!
ska försöka få tag på en flaska bjäres också

PowPow
2006-11-21, 23:40
Bjäre light is is! Drygt att den inte verkar finna på min ica.. men får leta nån annan stans.

Tack för testet :thumbup:

Timme
2006-11-21, 23:45
Till er som tycker att Apotekarnes är godast: Har ni provat Bjäre must eller några andra muster eller är det traditionen som ligger bakom valet av Apotekarnes?

Jag frågar för att jag tyckte att Apotekarnes smakade så "icke gott" jämfört med de andra att jag inte förstår hur det kan komma sig att en del tycks tycka att den är godast.

Om det är så att ni som gillar Apotekarnes mest har provat Bjäre och/eller så är det helt enkelt så att ni och jag har vääääldigt olika smak vad det gäller must (förmodligen annat också).

Men om ni tycker at Apotekarnes must är godast och inte har Provat Bjäre/Eldorado/Åbro eller annan så tycker jag att ni bör göra det :)

Timme
2006-11-21, 23:47
Hurrah, hurrah!

underbart test, nu vet jag att jag kan vara säker när du lovordar den *yourock*
tack till både dig och brorsan!

ska ringa pappa det första jag gör på morgonen och be honom köpa hem 10st flaskor eldorado när han kommer hem på torsdag :cheers:

skulle aldrig fått ändan ur vagnen för att testa allihopa själv!
ska försöka få tag på en flaska bjäres också

Vad roligt att du gillade testet :) Jo, Eldorado var fin. Det kan man inte tro med tanke på hur vidrigt deras cola smakar *spy* Men deras must *cupid*

Bjäre är dock än så länge kung och då light! Men vanlig Bjäre är mycket fin den också.

Åbro var faktiskt oväntat god den också men det tyckte inte min bror.

Hans test resultat kommer strax.

PowPow
2006-11-21, 23:47
Jag har alltid druckit Apotekarnes. Lite av tradition, och eftersom det tyvärr bara brukar vara den som finns i lightversion i de mindre välsorterade butikerna. Men nu ska jag leta upp Bjärre Light! Får återkomma och se om jag kan konfermera ditt resultat. :)

Timme
2006-11-21, 23:49
Bjäre light it is! Drygt att den inte verkar finna på min ica.. men får leta nån annan stans.

Tack för testet :thumbup:

surt att de inte har den! Vanlig Bjäre är god den med men Light är faktiskt godare :)

Det var så lite så! Det var förfärligt kul!

Nu måste jag bara prova Lidl's också. Läckö och Zeunerts verkar det inte som jag får tag på *cry*

Timme
2006-11-21, 23:51
Jag har alltid druckit Apotekarnes. Lite av tradition, och eftersom det tyvärr bara brukar vara den som finns i lightversion i de mindre välsorterade butikerna. Men nu ska jag leta upp Bjärre Light! Får återkomma och se om jag kan konfermera ditt resultat. :)

Jag hoppas det annat känns jag lite körd :D Då får vi skylla på att vi är olika individer med mycket olik smak :) Men du får sammtidigt inte ha för höga förväntningar.

Du kommer ju inte direkt få en orgasm av olika smak upplevelser när du dricker Bjäre (även om jag är så sjuk att jag nästan får det:em: )

PowPow
2006-11-21, 23:51
surt att de inte har den! Vanlig Bjäre är god den med men Light är faktiskt godare :)

Ja, vanlig Bjäre har dem ju. Men den saknar ju just det faktum att den är light. Man kan ju inte bli tjockis.

Timme
2006-11-22, 00:03
Här kommer Davids (lillebrors) lista utan motivering:

Givetvis så gjorde även han testet blint. Utan vetskap m vilken must som var i glaset framför honom.

5. Apotekarnes Light och Spendrups. - Ingen av dessa var goda. Han tyckte att de smakade illa.

4. Åbro. en tyckte han inte om men det tyckte ju jag så redan här visade det sig att vi hade lite olika smak. Dock så tyckte även han som jag att Apotekarnes light smakade illa. Spendrups lika så.

Här kommer de musterna som smakade okej.
3. Apotekarnes och Eldorado

Nu kommer de musterna som enligt honom stack ut ifrån mängden och de höll högre klass i smak, dvs att de smakade godare :D

2. Bjäre - Han satte denna som en solklar tvåa och den smakade fint sade han när han drack ur glaset (totalt ovetand om vad det var för must i glaset givetvis).

1. Bjäre Light - Även David sate Bjäre Light som solklar vinnare. Jag blev glad över att det inte bara var jag och min "fanatism" i Bjäre som ansåg att den var godast. Det visade sig att min bror också tyckte att den var bäst.

Timme
2006-11-22, 00:03
Ja, vanlig Bjäre har dem ju. Men den saknar ju just det faktum att den är light. Man kan ju inte bli tjockis.

Jo precis, light smakar ju också godast vilket är helt underbart!

PowPow
2006-11-22, 00:05
Vilka mustbröder. Ni borde uppträda på cirkus ;)

Timme
2006-11-22, 00:28
Vilka mustbröder. Ni borde uppträda på cirkus ;)

haha :D Upträda med vad? "Får jag be om största möjliga tyyyyyyyyyyystnad, för nu ska bröderna strågefors dricka julmust" *screwy*

haha :D

PowPow
2006-11-22, 00:31
haha :D Upträda med vad? "Får jag be om största möjliga tyyyyyyyyyyystnad, för nu ska bröderna strågefors dricka julmust" *screwy*

haha :D

haha, det kan funka. The amazing Must brothers from Kiev! Tror det blir succé.

Metal_boy_
2006-11-22, 01:03
Vadå årets? Apotekarnes är godast.

Larsen
2006-11-22, 02:09
spyr av julmust

Timme
2006-11-22, 10:15
Vadå årets? Apotekarnes är godast.

Har du provat någon annan must? Har du provat Bjäre? Om du har detoch fortfarande tycker att Apotekarnes är godast så är det helt okej. Om du dissar alla andra men i stort sett endast druckigt Apotekarnes så är det ine lika okej.

Anledniingne till varför jag är så skeptiskt i min ton är för att Apotekarnes smakade så illa (enligt mig).

Timme
2006-11-22, 10:15
haha, det kan funka. The amazing Must brothers from Kiev! Tror det blir succé.

haha :D Ja det skulle faktiskt kunna funka.

Wain
2006-11-22, 11:54
Går inte att lita på testet. Light som godast?!
*spy*

PowPow
2006-11-22, 15:29
Går inte att lita på testet. Light som godast?!
*spy*

Stop whining wain!
Mustarna är ju testade med timmes smaklökar. Gör ett test själv, vet jag!

Stenberg
2006-11-26, 14:46
Har inköpt lite Eldorado Light nu... Synd att Zeunerts ska va så attans svårt att få tag på här i Stockholmo...

mrburns
2006-11-26, 18:05
Jag är bra sugen på att gå svindlande långa 500 meter till mitt lokala Ica och inhandla en snuskigt god Zeunerts Julmust. *ahhhh*

Stenberg
2006-11-26, 19:43
Jag är bra sugen på att gå svindlande långa 500 meter till mitt lokala Ica och inhandla en snuskigt god Zeunerts Julmust. *ahhhh*

Hehe, vart bor du?

mrburns
2006-11-26, 19:52
Utanför Örnsköldsvik =)

Och det blev en julmust btw, till en stor portion lasagne... Mmm mmm mmm... :)

Tjuckot
2006-11-26, 20:03
Bor med en inneboende alban här i delade studentlägenhet. Var ju självklart tvungen att få honom att testa den svenska traditionen julmust. Desvärre hade han ingen förståelse för hur någon kan dricka den :(

Han förstår bara inte. Ska hälla julmust i hans säng när han sover ikväll. Tänk "Gudfadern".

FinnPower
2006-11-26, 20:06
Jag provdrack en flaska Hellefors julmust i dagarna. Det var ingen höjdare...

Stenberg
2006-11-26, 21:55
Testat Eldorado Light nu. Ok, men inget extraordinärt. Skulle va kul om man kunde få tag i lite mindre, lokala, bryggeriers julmust. Kan skilja enormt i smak...

Beecher
2006-12-03, 23:10
värd att pumpas för ev. inköp

skaparn
2006-12-04, 07:32
Nu har jag testat Bjäre. Den var god, men jag kan inte påstå att min världsbild vänts upp och ner. Jag matchade den mot Apotekarnes och båda har sina förtjänster. Ska göra ett utförligare test inom kort.

I vilket fall ska Timme ha galet mycket cred för att ha höjt temperaturen i mustvärlden genom hängivet testande. Cred!

krilleh
2006-12-04, 07:51
3 julmust för 20 kr på ica iaf.

Timme
2006-12-04, 10:31
Nu har jag testat Bjäre. Den var god, men jag kan inte påstå att min världsbild vänts upp och ner. Jag matchade den mot Apotekarnes och båda har sina förtjänster. Ska göra ett utförligare test inom kort.

I vilket fall ska Timme ha galet mycket cred för att ha höjt temperaturen i mustvärlden genom hängivet testande. Cred!

Tusen tack för de vänliga orden! *cupid*

Det var verkligen roligt att göra testet. Nej, Bjäre ändrade inte heller hela min världsbild (bara lite då;)) men så färfärligt mycket skillnad är det väl inte. Men apotekarnes och Bjäre är väldigt olika. Mina smaklökar uppskattar Bjäre mer.

edit: Var det Bjäre light eller icke light du testade? Enligt mig så är light betydligt godare men vanlig bjäre är med god. Fast vanlig Bjäre delade andra platsen tillsammans med Eldorade och Åbro orginal.

Timme
2006-12-04, 10:31
Testat Eldorado Light nu. Ok, men inget extraordinärt. Skulle va kul om man kunde få tag i lite mindre, lokala, bryggeriers julmust. Kan skilja enormt i smak...

vi har ingen Eldorado light här i stan :( Den Eldorado som var med i testet var vanlig Eldorado och den var riktigt god.

Timme
2006-12-04, 10:34
Har inköpt lite Eldorado Light nu... Synd att Zeunerts ska va så attans svårt att få tag på här i Stockholmo...

+1 fast i Oskarshamn *grr27*

Det finns ju ingen Zeunerts :devil: Ingen läcko heller *cry*

Jay-Z
2006-12-04, 10:41
Julmust smakar inte gott. Tål knappt lukten. :hbang:

mrburns
2006-12-05, 19:05
Tänkte liva upp tråden lite med att jag precis varit och köpt mig en Zeunerts Julmust =) Sitter o njuter som bara den.

För övrigt så kan jag meddela alla stockholmare att på mitt Ica så fanns det ju just nu kanske en 20-30 blåa backar med Zeunerts Julmust. 1 back (15st) för 109kr +pant. Eller 7:90 st +pant.
Det stod även en skylt "passa på att köp nu innan de tar slut", eller nåt sånt. Funderar på att inhandla en back då jag vet om det blir några pengar över efter julklapparna eller inte.

Stenberg
2006-12-05, 21:16
Hittade Zeunerts på Hemköp, Åhlens City, också!

Löjtnant Blank
2006-12-14, 13:20
Nu kommer vi till kvällens nästan överlägsne vinnare!

(Trumm virvell)

1. Bjäre Light! - Mycket god och mysig smak. Jag korade den nästan direkt som vinnare när jag drack den. Jag hade vid det tillfället druckigt av alla e andra sorterna.

Den smakar kemikalier. Lite Coca-Cola Light över den. Blä.

Beecher
2006-12-14, 14:24
mums, köpte bjäre light igår på ica @ krämaren! underbart god, slog två flugor i en smäll och spottade mystic samtidigt.

ska göra en filmatiserad julmustrecension inom de närmaste dagarna, tänkte göra det till estetisk verksamhet :D

Sir Anselm
2006-12-15, 15:08
Julmust på Tasteline.se (http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showdocument&lintDocumentID=3924)

Tasteline har testat must...

Axel2
2006-12-15, 16:09
Lätt århundradets bästa julmust :)

Smakar som julmust ska göra dvs den har en god smak av just julmust :)

Kwon
2007-04-11, 20:25
Bjäre var god! Tack för tipset o du connoisseur av det svarta guldet och muskulösa quaddar! :)

MasterChief
2007-04-11, 20:27
Bjäre var god! Tack för tipset o du connoisseur av det svarta guldet och muskulösa quaddar! :)

Frågan är ju var testet om Påskmust är? Fan Timme. Jag litade på att du skulle leverera innan påsk. Nu är allt förstört :-/

Kwon
2007-04-11, 20:31
Hehe allas vår mustexpert Timme slackar!

Han kanske har ngnting viktigare för sig ;)

Jompan
2007-04-11, 20:33
Hehe allas vår mustexpert Timme slackar!

Han kanske har ngnting viktigare för sig ;)

Månne är han upptagen med att dricka slattarna som blev kvar av påskmusten? :)

Kwon
2007-04-11, 20:36
Månne är han upptagen med att dricka slattarna som blev kvar av påskmusten? :)

Ja om det är någonting vår käre Timme inte kan få nog av så är det "det svarta guldet". :)

Einar
2007-11-01, 20:02
Prisa gud! Julmusten är tillbaka!! :hbang:

Jag avnjuter nu en riktigt god apotek-arnes á HT 2007 :cool:

Handcuff
2007-11-01, 20:08

:D Julmust äro verkligen en gåva från gudarna :thumbup: Ska värma lite glögg nu btw.

egge
2007-11-01, 20:17

Min premiär var igår. Ljuuuuvligt. :D

Einar
2007-11-01, 20:38
Min premiär var igår. Ljuuuuvligt. :D

Ja, visst är det :D

Jag har precis svept första litern nu.

Rahf
2007-11-01, 20:40
Zeunerts julmust *cupid*

damir_T
2007-11-01, 20:41
Coca COla is the shit altsså.

bear.flowertwig
2007-11-01, 21:43
Off-mamma-topic: googla på "kyckling med julmust" så hittar ni ett kanonrecept. Hmm borde gå att marinera med julmust som med cola...?

MasterChief
2008-12-19, 21:24
Dags att bumpa denna tråd. Innehåller massor av nödvändig information såhär i juletider.

Svedberg
2008-12-19, 22:14
Inget nytt här Zeunerts är fortfarande chef på julmustfronten.

Lafayette
2022-12-12, 20:02
Hojta om ni hittat en ny god

svag74
2022-12-12, 20:20
Kör alltid Apotek-Arnes av gammal tradition :cool:

skyffelmördarn
2022-12-12, 20:32
https://d2rfo6yapuixuu.cloudfront.net/hf0/hf1/8857106284574/07611612513760.jpg_master_axfood_400

Lafayette
2022-12-12, 20:40
Goda dock med en touch av billigt diskmedel samtidigt

Lasse Kongo
2022-12-14, 14:20
3st 1,5 liters Freeway 14:-

Oslagbart, smakar alldeles fantastiskt dessutom.

stridis
2022-12-14, 14:32
Kör alltid Apotek-Arnes av gammal tradition :cool:

Jepp.

kvarnis
2022-12-14, 14:38
Är det att det ok att ha julmust som groggvirke eller hädar man då?

StarkaUlf
2022-12-14, 14:40
Julmust och ljus rom fungerar bra.

stridis
2022-12-14, 14:52
Julmust och ljus rom fungerar bra.

Återigen jepp, men även smaksatt sprit av rom(Captain Morgan spiced Gold). Mörk rom går väl för all del också ner men inte lika bra kombination.

EnergiÖverskott
2022-12-14, 14:59
Bästa light-musten?

Tycker ICA:s smakar skit, Apotekarnes är bra. Finns det någon annan som utmärker sig?

TotteShaped4Life
2022-12-14, 15:06
Tycker Ica och Apotekarnas är likvärdiga och de godaste i år - än så länge. Tyckte jäkligt mkt om Premiers förra året, men inte orkat dra mig till Coop än.

Ett Orm
2022-12-14, 16:24
https://d2rfo6yapuixuu.cloudfront.net/hf0/hf1/8857106284574/07611612513760.jpg_master_axfood_400

Den där (light) smakar så jäkla fattigt. För lite must och för mycket sötma.

Köpte någon lagrad på ICA som var vädigt mustig.