handdator

Visa fullständig version : Kollo webshop.

Sunesha
2006-11-16, 15:01
Jättenöjd med deras service. Till och med talat in på min telefonsvarare för jag glömde välja smak på mitt protein och mailade mig också. Snabb leverans. Som första gångs handlare är jag ubernöjd.

Tycker verkligen ni som inte har handlat där inte behöver vara rädda för dem. Aldrig blivit uppringd av ett postorder företag innan.

PowPow
2006-11-16, 15:02
Word. Funkar nice.

Gpajpen
2006-11-16, 15:09
funkar som det ska!

MasterChief
2006-11-16, 15:22
Också väldigt nöjd över kolloshopen. Funkar kanonfint och bra produkter.

Sunesha
2006-11-16, 15:24
Kollo whey jordgubb med malto o mjölk var som milkshake. Kommer inte ha några problem o trycka ner det :)

Hades
2006-11-16, 15:42
Whey med kokossmak :*drool*

Jag är också jättenöjd. Bra priser och snabba leveranser!

MacLeod
2006-11-16, 17:00
Sist jag handlade av Lasse gick det jättebra. Jag tror både jag och Lasse kände att vi båda var nöjda när allt var klappat o klart.
Han visade sin nya server,bjöd på kaffe och handhöll med 70-tals litteratur.

Kan sakna att han aldrig ringde eller mailade efter det.

larre
2006-11-16, 17:24
Jovars, har alltid varit smidiga att beställa från kolo, snabb leverans och jag har alltid fått rätt varor.

Kryss
2006-11-16, 17:36
Whey med kokossmak :*drool*

Jag är också jättenöjd. Bra priser och snabba leveranser!

Det var en av de senaste månadernas största misstag, att köpa 2 påsar kokos *spy*

Dock är ju servicen som sagt toppen.

Timme
2006-11-16, 17:53
Kolos webshop är helt underbar! Jag beställde Esa Pro för inte så länge sedan. Det stod att det skule ta 3-5dagar innan grejerna kom och hur lång tid tar det? Grejerna komemr dagen efter! Helt otroligt! Snacka om positivt överaskad :D

JAg bara stor rekomenderar webshopen kolozzeum!

Timme
2006-11-16, 17:54
Det var en av de senaste månadernas största misstag, att köpa 2 påsar kokos *spy*

Dock är ju servicen som sagt toppen.

Klart att det smakar illa, det är ju KOKOS SMAK! *spy*

Timme
2006-11-16, 17:55
Sist jag handlade av Lasse gick det jättebra. Jag tror både jag och Lasse kände att vi båda var nöjda när allt var klappat o klart.

What? :MrT:

polaren
2006-11-16, 17:57
Kokos som är så fruktansvärt gott, det godaste jag ätit! Choklad är också gooooooooooood. Banan är jobbig!

Dumleman
2006-11-16, 18:00
Detta borde shoppen marknadsföra sig med :).

Yip_man
2006-11-16, 18:03
Synd bara att de inte håller samma priser som andra ÅF. Speciellt då det gäller fairings produkter. Annars hade jag mer än gärna stött kollos webshop. Pengarna går väl iofs till Lasse ändå*whistle*

Sunesha
2006-11-16, 20:59
Jag hade faktiskt struntat ifall de var lite dyrare, då de sponsrar detta forum också. Så känns det som donation samt att man får varor. Särskilt när de verkar bry sig om sina kunder ordentligt :)

Svedberg
2006-11-17, 00:57
Skulle gärna se nått i stil med 16kgs paketpris på pure whey...och koffeinpiller, sen vore det perfekt.

Yip_man
2006-11-17, 23:25
Jag hade faktiskt struntat ifall de var lite dyrare, då de sponsrar detta forum också. Så känns det som donation samt att man får varor. Särskilt när de verkar bry sig om sina kunder ordentligt :)

När det skiljer 4-500kr på en beställning och jag har varorna vid dörren dagen efter så känns sponsringen inte ok längre. Jag sponsrar gärna om det handlar om nån 50 lapp hit eller dit. Men att sponsra med kanske 1500-2000kr om året känns bara löjligt.

Hoppas det inte blir några hard feeling nu från "ägarna"

Cerberus
2006-11-17, 23:32
beställde en jäkla massa grejer från kolo nyss :D tog min kolo-shop oskuld mao

Versus
2006-11-18, 00:51
De var jäkligt snabba iaf! Tog bara 2 dagar eller nåt innan jag hade avi i brevlådan hemma att paket fanns att hämta på posten, eller lokala godisbutiken som det.

Sånt gillar jag :)

Melker
2006-11-21, 11:09
Kollo-webshop for teh win!

Synnerligen snabb leverans! Jag beställde igår morse kl 08:00 ca och nyss damp avin ner att paketet är hämtbar kl 16:00. 1,5 dygn från beställning till leverans! Mycket bra!

Förövrigt så är det första gången jag beställer från Kolozzeum.

Beställningen:

Kolozzeum - Pure Whey 4kg (jordgubb)
Fairing - Fast Carbs 1,5kg

Kwon
2006-11-21, 11:13
Snabba e dom

Fairing
2006-11-21, 11:53
Synd bara att de inte håller samma priser som andra ÅF. Speciellt då det gäller fairings produkter. Annars hade jag mer än gärna stött kollos webshop. Pengarna går väl iofs till Lasse ändå*whistle*

Nä.. kolozzeum är ett annat projekt en Fairing. Kolozzeum drivs som ett eget företag med egen budget och förhoppningsvis så går vi med vinst för första gången i år och det känns skönt efter 4-5 år av kraftig förlust och många tusen timmars gratisarbete från många träningsintresserade moderatorer och lilla mig.

Stor del i att vi börjar får ordning på kolozzeum är till stor del Simons förtjänst samt det egna varumärket.Tack Piranha för flytten av servern oxå:hbang:

Vi får väl göra så i framtiden att trogna kunder får en fördel på forumet för det är trots allt dom som handlar i shoppen som gör att kolozzeum kan leva vidare.V.I.P inloggning eller dylikt

Säg att kolozzeum är lite dyrare och det kostar 2000kr mer per år att handla här. Det innebär att om man handlar här istället för "grott Roffes piller & båg" så skulle det kosta ca. 5,50 /dag och det kan det väl vara värt för att "hänga" på Sveriges bästa & största träningsforum eller ?.

/Lasse

Fairing
2006-11-21, 11:57
Lyfter på hatten och tackar er alla som är nöjda med kolozzeum för det glädjer oss oerhört mycket och alla inblandade arbetar stenhårt för det (TACK):em:

Yip_man
2006-11-21, 12:28
"Grott roffes piller och båg":laugh: :laugh: :laugh:
(Ny signatur för min del)

Men om vi ska vara lite seriösa nu. Så kan jag mycket väl tänka mig att för kollos intresse hade det räckt med att de som hänger här också handlar här, vilket jag tror att det är många som kankse inte gör. Anledningen är troligen att det ibland kan skilja en del i pengar. Sen har vi förståss de som ska ha det billigaste "Roffes FX vassle".
De kunderna kanske blir såklart svårare att komma åt. Samtidigt förstår jag att det är stenhård kunkurans inom såväl kosttillskotts branchen som andra brancher speciellt sen näthandeln kom.

Angus
2006-11-21, 18:39
Också väldigt nöjd över kolloshopen. Funkar kanonfint och bra produkter.

+1:thumbup:

Osten80
2006-11-21, 18:41

:laugh: :laugh: :laugh:

Osten80
2006-11-21, 18:45
Vi får väl göra så i framtiden att trogna kunder får en fördel på forumet för det är trots allt dom som handlar i shoppen som gör att kolozzeum kan leva vidare.V.I.P inloggning eller dylikt

/Lasse

Se till så att posterna i allmänt räknas för de personer som handlar på kolo, så ska ni se att företaget går med vinst på nolltid. :D

bluelight
2006-11-21, 19:50
utmärkt shop, har alltid funkat bra för mig! Blir en beställning efter nyår för min del tror jag. Koffeinpiller, funderar på att ta in det?

Sebbe_H
2006-11-21, 19:57
Jo ta in koffeinpiller, tror jag skulle bli en storsäljare!

J.Saarela
2006-11-21, 20:02
suverän service!

mik
2007-01-26, 14:37
Hej!
Gör ett försök på forumet med att få kontakt med ansvariga för webshopen.
Detta pga. att mitt mail som skickades den 16 januari ej besvarats.

Nu till problemet.
Jag beställde den 12e januari bland annat "recovery gainer".
När jag öppnade paketet (som var helt) upptäckte jag att limmet som
håller ihop påsen till ”recovery gainer” hade lossnat. Detta fick till följd att en stor del av innehållet hade runnit ut under leveransen.

Kritik till kolozzeum webshop för dålig skötel vid reklamatioiner. Någon form av kompensation för förlusten önskas.

Mitt kundnummer är 124 036 900 7

Pez
2007-01-26, 14:56
Hej!

Nu till problemet.
håller ihop påsen till ”recovery gainer” hade lossnat. Detta fick till följd att en stor del av innehållet hade runnit ut under leveransen.

Kritik till kolozzeum webshop för dålig skötel vid reklamatioiner. Någon form av kompensation för förlusten önskas.

Jag vet att jag är ute på hal is här.. men har du testat att ringa? :)

Mail är inte foolproof. Trots vad många verkar tro, att ett mail inte kommer fram eller kommer bort i filter etc är inte speciellt..ovanligt. Faktiskt.

PS. att säga att Kolozzeumshoppen är dåliga på att sköta reklamationer efter att inte fått svar på ett (1) mail samt att reklamationen gäller något som ligger utanför deras kontroll (ja, att limmet släppt i en förpackning kan nog inte anses vara någons fel - sånt händer, även om det är väldigt sällsynt), det är lite.. orättvist IMO.

Seså. Ring och förklara vad som hänt så ska de nog se till att lösa det här på bästa sätt.

Kaboffastar
2007-01-26, 15:12
Hej!

Nu till problemet.

Jag fick en trasig påse jag med, sades vara på grund av postens hantering, drog iväg ett PM här på forumet, bifogade en bild osv, 3 dagar senare hade jag en ny påse + 2 nya T-shirtar som blivit chokladiga, de hade dom ju aldrig behövt skicka det finns ju tvättmaskin. Jag tycker att servicen är utmärkt.

Nitrometan
2007-01-26, 16:13

Han bara utnyttjade dig! :laugh:

Koloshopen är guld.

Dessutom sponsrar Lasse detta eminenta forum.

mik
2007-01-26, 17:17
Jag vet att jag är ute på hal is här.. men har du testat att ringa? :)

Mail är inte foolproof. Trots vad många verkar tro, att ett mail inte kommer fram eller kommer bort i filter etc är inte speciellt..ovanligt. Faktiskt.

PS. att säga att Kolozzeumshoppen är dåliga på att sköta reklamationer efter att inte fått svar på ett (1) mail samt att reklamationen gäller något som ligger utanför deras kontroll (ja, att limmet släppt i en förpackning kan nog inte anses vara någons fel - sånt händer, även om det är väldigt sällsynt), det är lite.. orättvist IMO.

Seså. Ring och förklara vad som hänt så ska de nog se till att lösa det här på bästa sätt.

Hej!
Nej jag har inte testat att ringa. Tänkte att jag skriver ett meddelande och se vilket svar jag får.
Klumpigt av mig att skriva reklamationer, menade givetvis reklamation då jag bara beställt en gång. Och ja, viss kritik känns befogad då mailet tydligen kommit fram eftersom jag inte fått något felmeddelande och mailet finns i mappen ”skickade”.
Låter väldigt lustigt att något sorts filter skulle stoppa mitt mail., det vore väl väldigt dumt av kolozzeum att ha ett så pass starkt filter att risken för att ev beställninga/frågor inte kommer fram.

Nu vet jag inte om jag förstod det sista du skrev. Du menar att jag inte skulle ha reklamerat för det är något som ligger utanför deras kontroll? Självklart händer det att förpackningarna går sönder, det är ingens fel. Men det är inte elevant vems felet är då: ” Vid transport från Kolozzeum till kund är Kolozzeum ansvarig om varan skadas eller kommer bort under transporten.” :)

flenders
2007-01-26, 17:28
Jag vill inte vara en bitch men jag måste tyvärr klaga lite. Vissa beställningar går bra men andra inte. Ta min senaste beställning som exempel, beställde fast carbs, vassle, esapro och en kollo t-shirt. Jag la in beställningen den 13e januari, den 16e får jag detta mail. "Fast carbs tillfälligt slut. Åter i lager 18/1". När jag väl får grejerna så är det den 25e och eftersom jordgubb vassle var slut när jag beställde så fick jag choklad istället. Skulle visserligen bara ha 1kg jordgubb och 3kg choklad. Vill inte sura över smågrejer men det var tyvärr lite under förväntningarna.

Shakemynuts
2007-01-26, 17:36
För mig var det inga problem.

Var lite orolig när jag beställde grejerna eftersom jag råkade göra fel med smakerna, jag missuppfatta infon på hemsidan och fick inget svar på mail då jag korrigera detta.
Men rätt grejer fick jag. :D

Kommer defenitivt handla igen när proteinet och fast carbs är slut!

NisseEriksson
2007-02-23, 18:47
Kolozzeum är verkligen billigt, funderar på att köpa lite protein och kolhydrater och det är verkligen mycket billigt.
350kr billigare än g.ymgrossisten :thumbup:

Kwon
2007-02-23, 18:51
Webshopen regerar.

Jak beställer krejjer för pra pris och det kommer snappt.

Inga klagomål på några af mina beställningar!

ESApRO samt Vinklar here i come!

Kokos, Jordgupp och Banan smakar pra

Mitt enda klagomål är på Äpple/Päron som borde smaka lite mer, men det är en bagatell

Axel2
2007-02-23, 18:53
Jag gillar att man får lite metro tidningar o sånt med också, kan det bli bättre? :)

Kwon
2007-02-23, 18:54
Jag gillar att man får lite metro tidningar o sånt med också, kan det bli bättre? :)

Har jag aldrig fått, jag har endast fått nudiepics på Lasse o Pez (per request)

Den tyngaste
2009-07-23, 13:32
När tänkte ni fixa så även Österbottningar kan beställa från kolos shop?
Eller ni sponsras redan tillräckligt som det är?

T.ex frakta det med MyPack skulle kosta runt rimliga 8euro.

Frillan
2009-07-23, 13:58
Nä.. kolozzeum är ett annat projekt en Fairing. Kolozzeum drivs som ett eget företag med egen budget och förhoppningsvis så går vi med vinst för första gången i år och det känns skönt efter 4-5 år av kraftig förlust och många tusen timmars gratisarbete från många träningsintresserade moderatorer och lilla mig.

Stor del i att vi börjar får ordning på kolozzeum är till stor del Simons förtjänst samt det egna varumärket.Tack Piranha för flytten av servern oxå:hbang:

Säg att kolozzeum är lite dyrare och det kostar 2000kr mer per år att handla här. Det innebär att om man handlar här istället för "grott Roffes piller & båg" så skulle det kosta ca. 5,50 /dag och det kan det väl vara värt för att "hänga" på Sveriges bästa & största träningsforum eller ?.

/Lasse

Kollo är som en stor familj. :thumbup:

Fairing
2009-07-23, 14:24
När tänkte ni fixa så även Österbottningar kan beställa från kolos shop?
Eller ni sponsras redan tillräckligt som det är?

T.ex frakta det med MyPack skulle kosta runt rimliga 8euro.

Fick du inte kolozzeums nyhetbrev ? Orders över 500kr skickar fraktfritt till Finland , Danmark osv med mypack :thumbup:

Den tyngaste
2009-07-23, 15:39
Fick du inte kolozzeums nyhetbrev ? Orders över 500kr skickar fraktfritt till Finland , Danmark osv med mypack :thumbup:

Nej, fick inte. Läste bara era köpvillkor och hittade:
4.5 Leverans sker endast inom Sverige.

Men då är det riktigt nice. Danke!